Με τις ψηφιακές στρατηγικές να αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία για τις επιχειρήσεις, οι CIOs αναφέρονται στο CEO. Ωστόσο, η έλλειψη σε τεχνολογικά ταλέντα περιορίζει την ικανότητα του CIO να πετύχει το έργο του.

Όπως καταγράφεται στην πρόσφατη έρευνα 2016 Harvey Nash/KPMG CIO, το 34% των CIOs αναφέρεται απευθείας στον CEO τους (+10% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή μελέτη), κάτι που έρχεται να επιβεβαιώσει την αύξηση της στρατηγικής σημασίας που αποκτά το ΙΤ και την αναγνώριση των ηγετών του ΙΤ ως στρατηγικούς εταίρους από τη διοίκηση – καθώς οι επιχειρήσεις επιδιώκουν όλο και περισσότερο να αυξήσουν τα έσοδα τους, εκμεταλλευόμενες τις ψηφιακές τεχνολογίες.

Η αύξηση της άμεσης αναφοράς των CIOs στους CEOs σημαίνει ότι η πολυσυζητημένη «διαμάχη» με τους CMOs και με τους CDOs έχει αρχίσει να εξασθενεί – έτσι ο CIO συνεχίζει να παραμένει το πιο σημαντικό στέλεχος για την καθοδήγηση του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Αν και το μάρκετινγκ μπορεί να συνεχίζει να ξοδεύει περισσότερα χρήματα στην τεχνολογία από ότι στο παρελθόν, χρειάζεται ακόμα τους CIOs για να συνδέσουν τα πληροφοριακά συστήματα και λύσεις, όπως, για παράδειγμα, να συνδέσουν το νέο cloud software με τα legacy συστήματα. Ως αποτέλεσμα, το ΙΤ έχει σχεδόν διπλάσεις πιθανότητες (16%) να είναι αρμόδιο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό από ότι το μάρκετινγκ (9%).

Επίσης, το 65% των CIOs ανέφεραν ότι η έλλειψη τεχνολογικών ταλέντων – ειδικά στο θέμα της ανάλυσης Big Data – τους βάζει εμπόδια στις προσπάθειες τους να συμβαδίσουν με το ρυθμό των αλλαγών. Όπως καταγράφεται στην έρευνα, το 21% των συμμετεχόντων αναφέρουν ότι οι CEOs διαμορφώνουν τις ψηφιακές στρατηγικές, αλλά περιμένουν από τους CIOs να καθορίσουν τις απαραίτητες αλλαγές στην τεχνολογικές και επιχειρηματικές διαδικασίες.

Ως αποτέλεσμα, οι CIOs εστιάζουν περισσότερο στην καινοτομία και λιγότερο στις επιχειρησιακές προσπάθειες. Οι CIOs βοηθούν στην υλοποίηση νέων τρόπων εργασίας, προσφέροντας τεχνολογίες που επιτρέπουν την ενίσχυση της εμπλοκής των πελατών. Και καθώς κατευθύνουν τις οργανωτικές αλλαγές που απαιτούνται, επενδύουν περισσότερο χρόνο για να γνωρίσουν τους πελάτες τους.

Σχεδόν 4 στους 10 συμμετέχοντες αναφέρει ότι επενδύει τουλάχιστον μια ημέρα την εβδομάδα σε κάτι διαφορετικό από το ΙΤ. Οι CIOs δεν επικεντρώνονται, πλέον, αποκλειστικά στην παροχή της κατάλληλης τεχνολογίας για την υποστήριξη λειτουργίας της επιχείρησης, αλλά περισσότερο σε αλλαγές που εξελίσσουν την επιχειρηματική στρατηγική.

Διευρυμένος ρόλος, μεγάλες προκλήσεις
O CIO μπορεί να απολαμβάνει την αναβάθμισή του ρόλου του, αλλά οι προκλήσεις που σχετίζονται με την άσκηση των καθηκόντων του έχουν αυξηθεί. Στην προσπάθειά τους να υλοποιήσουν την ψηφιακή στρατηγική της εταιρείας τους, οι CIOs ψάχνουν εναγωνίως για ταλέντα και ειδικά για επαγγελματίες που μπορούν να απομυζήσουν τη βαθύτερη γνώση από μεγάλους όγκους δεδομένων, όπως και για εργαζόμενους που μπορούν να καλλιεργήσουν τις ψηφιακές δεξιότητές τους και να προστατέψουν τα επιχειρηματικά περιουσιακά στοιχεία από τους hackers.

Σε ποσοστό 39% τα Data Analytics αποτελούν το πιο δημοφιλές skill για δεύτερο συναπτό έτος, ακολουθούμενα από το Project Management (32%), το business analysis (28%) και την κυβερνοασφάλεια (27%).

Σχεδόν το ένα τρίτο από τους ερωτηθέντες ανέφερε ότι κλήθηκε να διαχειριστεί τουλάχιστον ένα σημαντικό περιστατικό ασφάλειας μέσα στα δυο τελευταία χρόνια. Μόνο το 22% των CIOs ανάφεραν ότι αισθάνονται σίγουροι ότι ο οργανισμός τους είναι πολύ καλά προετοιμασμένος για να αναγνωρίσει και να ανταποκριθεί στις κυβερνοεπιθέσεις.

Μερικά ακόμα ενδιαφέροντα συμπεράσματα από την έρευνα της Harvey Nash/KPMG:

  • To 57% των CIOs συμμετέχουν στο ΔΣ των εταιρειών, ένα ποσοστό σημαντικά αυξημένο σε σχέση με παλιότερα
  • Oι CSOs είναι δύο φορές πιο πιθανό (46%) να αναφέρονται στον CEO από ότι στον CIO (21%)
  • Αυξάνεται σιγά-σιγά η εκπροσώπηση των γυναικών στις ανώτατες διευθυντικές θέσεις του ΙΤ (σε 9% από 6% πέρσι)