Λάτρης του βουνού και του χιονιού, ο Βασίλης Ραμπάτ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Xerox Hellas, δείχνει να κατακτά την μια (επιχειρηματική) κορυφή μετά την άλλη για λογαριασμό της εταιρείας που ηγείται, με ξεχωριστή μαεστρία και αποτελεσματικότητα. Στοιχεία, που οδήγησαν στην πρόσφατη βράβευση του τοπικού γραφείου με το “Country of the Year Award”, μια διάκριση μεταξύ θυγατρικών 130 χωρών που προσομοιάζει με την κατάκτηση του (εταιρικού) Έβερεστ…

Οι τελευταίες ημέρες του Ιανουαρίου και οι πρώτες του Φεβρουαρίου πρέπει να αποτέλεσαν τις πλέον ενδιαφέρουσες στην μέχρι σήμερα -αξιόλογη- επαγγελματική πορεία του Βασίλη Ραμπάτ. Βλέπετε, υποδέχτηκε τους επικεφαλής του Developing Markets Operations (DMO) της Xerox για την καθιερωμένη ετήσια συνάντησή τους, παρέλαβε το βραβείο “Country of the Year Award” για τις επιδόσεις που κατάφερε να πετύχει η Xerox Hellas μεταξύ 130 χωρών, ενώ είχε την ευκαιρία να συμμετέχει σε πάνελ για την συμβολή της τεχνολογίας στην ανάπτυξη επιχειρηματικών ευκαιριών, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης “The World in 2018 Gala Dinner” του περιοδικού “The Economist”, ενώπιον του Επιτρόπου Οικονομικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Πιερ Μοσκοβισί. Όχι κι άσχημα…

Α, κάπου ενδιάμεσα πληροφορήθηκε και για την επίτευξη αρχικής συμφωνίας μεταξύ των Xerox Corporation και FUJIFILM Holdings Corporation (Fujifilm) σχετικά με την δημιουργία μιας νέας εταιρείας που συγχωνεύει τις υπάρχουσες Xerox και Fuji Xerox για τον συνδυασμό των όσων παρέχουν (προϊόντων, τεχνολογιών, καινοτομιών, πατεντών και υπηρεσιών) σε διεθνές επίπεδο. Τομέας δράσης της; Η ευρύτερη αγορά των καινοτόμων εκτυπωτικών τεχνολογιών και των “ευφυών” λύσεων για τους χώρους εργασίας, με συνολικό ετήσιο τζίρο που θα ξεπερνά τα επίπεδα των 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Αλήθεια, πως κατάφερε να ισορροπήσει, να σταθμίσει και να αξιολογήσει τα προαναφερθέντα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Xerox Hellas, Βασίλης Ραμπάτ;

“Εκρηκτική” πορεία και μοναδικά μεγέθη!
Η χρονιά που πέρασε καταγράφηκε με κεφαλαία, ου μην και χρυσά γράμματα, στην μέχρι σήμερα πορεία του τοπικού γραφείου της Xerox, καθώς η εταιρεία κατάφερε να σημειώσει άκρως εντυπωσιακά μεγέθη και αποτελέσματα, υπερκαλύπτοντας κάθε στόχο που είχε τεθεί στην αρχή της περυσινής χρονιάς. Υπό αυτό το πρίσμα, το ελληνικό γραφείο πέτυχε αύξηση της τάξεως του 34% αναφορικά με την πώληση μηχανών, 6% στα συνολικά έσοδα και 16% στα κέρδη προ φόρων! Απόρροια των συγκεκριμένων αριθμητικών δεδομένων είναι να βραβευτεί με το “Country of the Year Award”.

Αλήθεια, όμως, πως κατάφερε να το κάνει πράξη η Xerox Hellas και δη σε ένα οικονομικό όσο και επιχειρηματικό περιβάλλον που δεν φαίνεται να διάγει και τις πλέον ανθηρές ημέρες τους; “Θεωρώ πως το… μυστικό βρίσκεται στο επονομαζόμενο team-work” αναφέρει ο κ. Ραμπάτ και συνεχίζει: «Η ομάδα στελεχών και συνεργατών του ελληνικού γραφείου της Xerox διακρίνεται από υψηλό βαθμό επαγγελματισμού, εκτενή όσο και εμπεριστατωμένη γνώση των πτυχών που απαρτίζουν την αγορά, αλλά και βαθιά πελατοκεντρική αντίληψη. Στοιχεία, τα οποία συμβάλουν καταλυτικά στην καταγραφή των αναγκών και την ταυτόχρονη ικανοποίησή τους με τις πλέον αποδοτικές, αξιόπιστες, σύγχρονες όσο και λειτουργικές λύσεις, που χαρακτηρίζονται από υψηλή αποτελεσματικότητα και φιλικό κόστος! Θα πρέπει να σημειώσω πως κατά την διάρκεια των ετών που σοβεί η οικονομική κρίση, ως Xerox Hellas έχουμε καταφέρει να διατηρούμε μια ιδιαίτερα υγιή οικονομική βάση, που διακρίνεται -μεταξύ άλλων- από κερδοφορία, μηδενικό δανεισμό και σημαντικά μερίδια αγοράς. Απλά, κατά τη διάρκεια του 2017 επανήλθαμε δυναμικά στο κομμάτι της ανάπτυξης. Σε αυτό βοηθηθήκαμε από ορισμένους παράγοντες, όπως λ.χ. από το γεγονός ότι η κατάσταση στην αγορά έδειξε σημάδια σταθεροποίησης, καταφέραμε να κερδίσουμε και υλοποιήσουμε ορισμένα σημαντικά έργα στους τομείς των γραφικών τεχνών, της τραπεζικής και των υπηρεσιών, ενώ την ίδια στιγμή οι τζίροι που προέρχονται από τις after sales υπηρεσίες, τα συμβόλαια συντήρησης και τα αναλώσιμα κινήθηκαν ανοδικά καθώς ολοκληρώθηκε ο διευρυμένος χρονικά κύκλος της συρρίκνωσής τους. Το momentum ήταν κάτι παραπάνω από θετικό, στοιχείο που εκτιμώ πως θα συνεχιστεί και κατά την διάρκεια του τρέχοντος έτους. Φυσικά, σε πιο… γήϊνα μεγέθη εν συγκρίσει με τα αμέσως προηγούμενο έτος!”.

Στον… αστερισμό των υπηρεσιών Managed Document Services
Η μετριοπαθής προσέγγιση του κ. Ραμπάτ απέναντι στα οικονομικά μεγέθη και τα μερίδια αγοράς που “κυνηγά” φέτος η Xerox Hellas, ενέχει το στοιχείο της αυτογνωσίας, αλλά και της συνετής διαχείρισης τόσο της ομαλής εξέλιξης και ανάπτυξης της καθημερινής πορείας της εταιρείας, όσο και του προσωπικού της που έχει καταφέρει να αποδίδει εντυπωσιακά αποτελέσματα ακολουθώντας σταθερά ανοδικούς ρυθμούς.

Το “κλειδί” της προαναφερθείσας τοποθέτησης του κ. Ραμπάτ έγκειται στην διατήρηση του growth και δευτερευόντως στο ύψος του. Ποια είναι, λοιπόν, τα στρατηγικά ζητούμενα για την Xerox Hellas κατά τη διάρκεια του 2018;

Ο κ. Ραμπάτ είναι αφοπλιστικά κατατοπιστικός: “Επιγραμματικά, είναι η συνέχιση της “επιθετικής” μας πορείας στον τομέα των υπηρεσιών με την ταυτόχρονη διείσδυσή μας τόσο σε καθετοποιημένες αγορές επιχειρήσεων όσο και σε μικρότερου μεγέθους εταιρείες, καλύπτοντας τις δικές τους, ιδιαίτερες ανάγκες.

Κατ’ αυτό τον τρόπο φιλοδοξούμε η δραστηριοποίησή μας να καλύψει ολόκληρο το ύψος της εταιρικής κλίμακας, ήτοι από τις πολυεθνικές, τις πολύ μεγάλες επιχειρήσεις και τους οργανισμούς, μέχρι τις μικρομεσαίες, τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Θεωρούμε πως ο τομέας των υπηρεσιών έχει αρκετό δρόμο να… διανύσει στον επιχειρηματικό κόσμο, ανεξαρτήτως τομέα δραστηριοποίησης και μεγέθους.


Αναφορικά με τις μεγάλες επιχειρήσεις και τους οργανισμούς, θα επιδιώξουμε να εισέλθουμε μαζί τους στην επόμενη γενιά υπηρεσιών, το οποίο εκτείνεται πέρα και πάνω από ένα απλό εξορθολογισμό του κόστους εκτύπωσης και της διαχείρισής του και ουσιαστικά αφορά στην αναβάθμιση των υπηρεσιών που ήδη τους παρέχουμε. Σκοπός μας είναι να εξετάσουμε τρόπους εφαρμογής νέων τεχνολογιών, όπως λ.χ. εφαρμογών, mobility, workflows, βελτίωσης εσωτερικών διαδικασιών κ.ο.κ., τα οποία μέσω των προσωποποιημένων εφαρμογών της Xerox θα βελτιώσουν τον καθημερινό τρόπο εργασίας των ίδιων των επιχειρήσεων-πελατών. Και όλα αυτά με απόλυτα ασφαλή τρόπο, που εξασφαλίζεται και από την συνεργασία μας με την Cisco και τη McAfee. Ένα ακόμη ζητούμενο είναι η δυναμική ανάπτυξη των Communication and Marketing Services του πορτφόλιό μας, μέσω του οποίου αναλαμβάνουμε την υλοποίηση και την διαχείριση marketing και διαφημιστικού υλικού, καμπανιών, συνεδρίων, στήσιμο εκθεσιακών περιπτέρων κ.ά για λογαριασμό πελατών μας. Εκμεταλλευόμενοι τόσο της ενδελεχούς γνώσης και του έντονου βαθμού εξειδίκευσης που διαθέτουμε, αλλά και των συνεργασιών που έχουμε με σειρά από προμηθευτές. Οπότε, οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μας αναθέτουν το σχετικό task και εμείς αναλαμβάνουμε να “τρέξουμε” το σύνολο του έργου, παραδίδοντας ένα άρτιο αποτέλεσμα, σε ανταγωνιστικό κόστος, εντός των προκαθορισμένων χρονικών πλαισίων και στην υψηλότερη δυνατή ποιότητα.

Τέλος, αναλογιστείτε πως έχουμε καταφέρει να προσδώσουμε διαφορετικό περιεχόμενο και αντίστοιχη δυναμική στα Managed Printing Services (MPS), ώστε -πλέον- να αντικαθίστανται από τα Managed Document Services (MDS)! Σε αυτή την λογική θα εξετάσουμε μαζί με τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις την υιοθέτηση και εφαρμογή λύσεων ψηφιακού μετασχηματισμού. Για παράδειγμα, αντί ένας οργανισμός να είναι υποχρεωμένος να εκκινήσει μια δαιδαλώδη, όσο και κοστοβόρα διαδικασία έγγραφης επικοινωνίας με τους πελάτες του, δυνητικούς όσο και υφιστάμενους, να επιλέξει να “στήσει” και να αξιοποιήσει μια ψηφιακή λογική και πολιτική επικοινωνίας. Κι όλα αυτά in-house, με σημαντική βελτίωση του κόστους και της χρηστής διαχείρισης των διαθέσιμων πόρων”.

Υπηρεσίες:
The name of the (new) game!

Μπορεί η Xerox να είναι γνωστή για τα imaging μηχανήματά της -πρωτίστως εκτυπωτές, φωτοαντιγραφικά και πολυμηχανήματα- ωστόσο το επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια έχει ως αιχμή του δόρατος την παροχή υπηρεσιών. Πλέον, το hardware, που εξαιτίας της έντασης του ανταγωνισμού και της διαρκούς πτώσης της τιμολογιακής πολιτικής που σχετίζεται με αυτό και κατ’ επέκταση της συρρίκνωσης των περιθωρίων κέρδους, αποτελεί το “όχημα” για την προώθηση νέων μορφών προσπορισμού εσόδων, όπως λ.χ. την ανάπτυξη και διάθεση σειράς υποστηρικτικών υπηρεσιών και φυσικά τα αναλώσιμα. Μόνο ως υπερβολή δεν πρέπει να εκληφθεί το γεγονός πως η Xerox βασίζει ένα σημαντικό ποσοστό του κύκλου εργασιών της στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Παράλληλα, εξαιτίας της φύσεώς τους, τα περιθώρια κέρδους είναι αρκούντως ικανοποιητικά. “Πράγματι, τα τελευταία χρόνια έχουμε καταφέρει να αναπτύξουμε σε σημαντικό βαθμό τον τομέα των υπηρεσιών μας, σε σημείο τέτοιο ώστε να λογίζονται ως ένας από τους πυλώνες σταθερότητας και ανάπτυξης της ίδιας της εταιρείας! Πρόκειται αναμφίβολα για μια από τις βασικές στρατηγικές μας επιλογές που στέφθηκαν με ξεχωριστή επιτυχία στην πράξη. Κι αυτό, με γεωμετρική πρόοδο, καθώς οι επιχειρήσεις-πελάτες μας αντιλαμβάνονται στην πράξη την αξία που απολαμβάνουν από τις εν λόγω υπηρεσίες. Είτε σχετίζονται με τον τομέα της συντήρησης ή της διαχείρισης εγγράφων κ.ο.κ.

Η προσέγγισή μας στον επιχειρηματικό κόσμο είναι απλή, όσο και αδιαπραγμάτευτη: Αποβλέπουμε στην βελτίωση του τρόπου επικοινωνίας και λειτουργίας των υφιστάμενων διαδικασιών αναφορικά με κάθε πτυχή που εμπεριέχει την έννοια του εγγράφου σε μια επιχείρηση! Κι αυτό, μετεξελίσσοντας την διαδικασία “copy, print, scan” μέσω εξειδικευμένων εφαρμογών, καθώς επίσης και customized λύσεων προκειμένου να διασφαλίσουμε έναν νέο κόσμο παροχών και μιας περισσότερο “ευφυούς” φιλοσοφίας λειτουργίας προς τους πελάτες μας. Σε αυτόν, τα μηχανήματα θα αποτελούν ολοκληρωμένους σταθμούς επικοινωνίας, ξεφεύγοντας από την… πεπατημένη ετών, κατά την διάρκεια των οποίων παρείχαν -ως επί το πλείστον- μονοδιάστατες λειτουργίες. Μπορεί να ηχεί ως παράδοξο, εντούτοις όμως “προσκαλούμε” τις επιχειρήσεις να μας καλέσουν προκειμένου να τις βοηθήσουμε να τυπώνουν λιγότερο και να χρησιμοποιούν αντίστοιχα μικρότερες ποσότητες χαρτιού! Κάτι, εξάλλου, που “διακηρύττουν” και τα 29 νέα προϊόντα τα οποία λανσάραμε κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2017 και “ενστερνίζονται” την λογική της λειτουργίας τους ως “βοηθοί εργασίας”, ενώ με την ταυτόχρονη ενσωμάτωση apps, μετατρέπονται σε “εργαλεία” επικοινωνίας και διαχείρισης της πληροφορίας, έχοντας ως κύρια χαρακτηριστικά την ευελιξία, το mobility, την κλιμάκωση, την αποτελεσματικότητα και την υψηλή αποδοτικότητα”.

Αναζητούμε να ισχυροποιήσουμε τις συνεργασίες μας σε niche αγορές!
Οι Αμερικανοί ισχυρίζονται -σοφά- μέσω μιας (επιχειρηματικής) ρήσης πως: “One size doesn’t fit all!”. Κάτι που φαίνεται πως ενδεχομένως ισχύει και στην περίπτωση των… εύπλαστων υπηρεσιών, με βάση τα χαρακτηριστικά που διακρίνουν την καθετοποιημένη αγορά ή επιχειρηματικό τομέα όπου απευθύνονται, τις ιδιαιτερότητες, τις επικρατούσες συνθήκες, τυχόν συνεργασίες με niche εφαρμογές κ.ο.κ. Στοιχεία που δύναται να λειτουργήσουν ενισχυτικά προς την κατεύθυνση της custom, στα επίπεδα της tailor made, προσέγγισης και ικανοποίησης των απόλυτα εξειδικευμένων απαιτήσεων και αναγκών όσων δραστηριοποιούνται σε αυτό το πλαίσιο. Μάλιστα, όπως αποκαλύπτει ο κ. Ραμπάτ, στα άμεσα σχέδια της Xerox Hellas βρίσκεται η περαιτέρω ανάπτυξη της λογικής της επίτευξης συμφωνιών από κοινού συνεργασίας προκειμένου να απευθυνθούν μέσω της αξιοποίησης -με την ευρεία έννοια- bundling, έστω κι εάν αναφερόμαστε σε εξειδικευμένες υπηρεσίες με την συνοδεία εφαρμογών! “Δεν σας κρύβω πως βρίσκεται μεταξύ των άμεσων προτεραιοτήτων μας.

Μέχρι σήμερα διαθέτουμε μια τέτοια συνεργασία στον ιατρικό τομέα, που διακρίνεται από απόλυτο βαθμό εξειδίκευσης και αφορά τις απεικονίσεις εξετάσεων (λ.χ. υπέρηχοι, ακτινογραφίες κ.ά.) που πλέον λαμβάνουν χώρα σε μορφή εκτυπώσεων και όχι σε φιλμ. Τα δε αποτελέσματά του είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά και μας έχουν διασφαλίσει εντυπωσιακά μεγάλα μερίδια αγοράς στην εν λόγω καθετοποιημένη αγορά.

Κινούμενοι με μια αντίστοιχη λογική, θα επιδιώξουμε να βρούμε και να συνάψουμε συμφωνίες συνεργασίας με αντίστοιχους εταίρους, αναπτύσσοντας από κοινού ένα εκτενές σκεπτικό για τον “X” κλάδο, στο οποίο και θα περιλαμβάνεται λύση λογισμικού, hardware και υπηρεσιών. Απώτερο ζητούμενο είναι να δομήσουμε και να διαθέσουμε μια δελεαστική λύση-πακέτο”.