Με αφορμή την πρόσφατη διάκριση της Temenos στη δεύτερη θέση των Best Workplaces 2018 στην Ελλάδα, συναντήσαμε και μιλήσαμε με τον Chief Operating Officer / Chief Financial Officer, Max Chuard της Temenos, ο οποίος βρέθηκε στην Ελλάδα στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Executive Committee.

    Ποια είναι η Temenos, μια εταιρεία με «ελληνικό» όνομα αλλά παγκόσμια παρουσία; Μήπως είναι το καλύτερα κρυμμένο μυστικό της αγοράς;

Η Temenos είναι μια πολυεθνική εταιρεία, αδιαμφισβήτητος ηγέτης παγκοσμίως στον τομέα του λογισμικού για τράπεζες και χρηματοοικονομικούς οργανισμούς. Ιδρύθηκε το 1993, είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Ζυρίχης (SIX:TEMN) και λειτουργεί σε 41 χώρες σε όλο τον κόσμο. Τα κεντρικά γραφεία της είναι στη Γενεύη της Ελβετίας, ενώ απασχολεί περισσότερους από 5.000 εργαζόμενους στα 63 γραφεία της παγκοσμίως. Αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρία software παγκοσμίως, με 22% ανάπτυξη του κύκλου εργασιών τα τελευταία 4 χρόνια και με μετοχή στις κορυφαίες θέσεις της κατάταξης των τίτλων με τις καλύτερες επιδόσεις στο Ελβετικό Χρηματιστήριο από το 2013. Συγκεκριμένα η Temenos κατατάσσεται στον Swiss Leader Index, ανάμεσα στις 30 μεγαλύτερες εισηγμένες στο Ελβετικό Χρηματιστήριο, με κεφαλαιοποίηση αγοράς της τάξεως των 12 δις δολαρίων.

Η Temenos συνεργάζεται με τράπεζες και άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, με στόχο την ένταξη των επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή, διασφαλίζοντας την ισχυρή τους θέση σε μια αγορά που διαρκώς μεταβάλλεται.

Περισσότερες από 3.000 τράπεζες και άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σε 150 χώρες παγκοσμίως, στις οποίες περιλαμβάνονται και 41 από τις 50 μεγαλύτερες τράπεζες διεθνώς, εμπιστεύονται την Temenos για την επεξεργασία των καθημερινών συναλλαγών 500 εκατομμυρίων τραπεζικών πελατών τους. Tο πρώτο τρίμηνο του 2018, στους πελάτες της Temenos περιλαμβάνονται Tier 1 τράπεζες, όπως η Credit Suisse, η Nordea και η Openbank της Santander, challenger τράπεζες όπως η Praxia, καθώς και ιδρύματα μικροχρηματοδότησης (microfinance) της Ασίας, Αφρικής και Λατινικής Αμερικής. Οι εταιρείες που συνεργάζεται έχουν αποδειχτεί πιο κερδοφόρες από άλλες, καθώς σε μια περίοδο επτά ετών, έλαβαν κατά μέσο όρο 31% υψηλότερη απόδοση των περιουσιακών τους στοιχείων, 36% υψηλότερη απόδοση των κεφαλαίων τους και 8,6% χαμηλότερο ποσοστό κόστους/εισοδήματος συγκριτικά με τράπεζες, οι οποίες χρησιμοποιούν εφαρμογές παλαιού τύπου. Η Temenos κατέχει ηγετική θέση στον κλάδο της πληροφορικής, καθώς και στην ψηφιακή τραπεζική, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τις αναφορές και διακρίσεις κορυφαίων αναλυτών όπως οι Forrester, Gartner, IBS Intelligence.

Η Temenos αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς τόσο σε διεθνές όσο και σε εθνικό επίπεδο, βασίζοντας την εμπορική επιτυχία της στους πελάτες, υπαλλήλους και συνεργάτες της.

    Ποιο είναι το κλειδί της επιτυχίας, οι αξίες πάνω στις οποίες έχει δομηθεί η εταιρεία και επενδύει για την ανάπτυξη και πρόοδό της;

Στην Temenos πιστεύουμε στη δύναμη των ανθρώπων μας. Οι άνθρωποί μας κάνουν τη διαφορά. Είναι βασικό συστατικό των εταιρικών αξιών μας. Όλα όσα καταφέραμε από το 1993 μέχρι σήμερα οφείλονται στους 5.000 περίπου ανθρώπους μας παγκοσμίως. Ως παγκόσμιος ηγέτης συστημάτων πληροφορικής για τράπεζες, επενδύουμε και στηριζόμαστε στους υψηλού επιπέδου, αφοσιωμένους και ταλαντούχους ανθρώπους μας για την επίτευξη των εταιρικών μας στόχων και την εμπορική επιτυχία μας. Εμείς στην Temenos ενεργούμε με ενθουσιασμό σε ότι κάνουμε, λαμβάνουμε γρήγορες αποφάσεις, μαθαίνουμε από τα λάθη μας και προχωρούμε. Λειτουργούμε με αξιοπιστία και υπευθυνότητα, προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές με ευελιξία και εστιάζουμε στην καινοτομία και τολμούμε να σκεφτόμαστε αντισυμβατικά.

Είμαστε κοντά στους πελάτες και συνεργάτες, καθώς και ο ένας με τον άλλον. Έτσι χτίζουμε μακροχρόνιες σχέσεις, όπου κάθε πελάτης μετράει και κάθε εφαρμογή είναι σημαντική. Συνεργαζόμαστε αποτελεσματικά και αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες σε όλα τα επίπεδα, χώρες και πολιτισμούς, αξιοποιώντας τεχνολογικά εργαλεία αιχμής.

    Ποιος είναι ο ρόλος της τεχνολογίας στην ανάπτυξη των υπηρεσιών σας και στην εκπαίδευση των εργαζομένων αλλά και των πελατών σας;

Είμαστε από τις εταιρίες που επενδύουν στην τελευταία τεχνολογία για τους πελάτες μας, καθώς και εσωτερικά. Προσφέρουμε τα απαραίτητα τεχνολογικά audio, video και web conferencing εργαλεία στους εργαζόμενους μας, ώστε να μπορούν να εργάζονται από τη χώρα τους και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους παγκοσμίως, ενώ παράλληλα περιορίζουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα που προκύπτει από μετακινήσεις προς τους πελάτες και τα έργα μέσω αεροπλάνων, τραίνων και αυτοκινήτων.

Πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ανθρώπων μας και θέλουμε και εκείνοι να αισθάνονται το ίδιο. Και αυτό το επιβεβαίωσαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι άνθρωποί μας στο Ελληνικό Γραφείο μέσω της διάκρισης ανάμεσα στα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα στην Ελλάδα.

    Το Ελληνικό Γραφείο βραβεύθηκε ανάμεσα στα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα στην Ελλάδα. Περιμένατε μια τέτοια διάκριση ή ήταν απλά αποτέλεσμα της συνολικής πολιτικής της εταιρείας, που βρήκε την ευκαιρία να αναδειχθεί;

Η Temenos Hellas κατέκτησε φέτος τη δεύτερη θέση των Best Workplaces 2018 του θεσμού Great Place to Work®, συμμετέχοντας για πρώτη φορά παγκοσμίως σε διαγωνιστική διαδικασία με στόχο να αναδείξει τη βασική εταιρική της αξία: την επένδυσή της στο ανθρώπινο δυναμικό, ως το κλειδί για την επιτυχία της.

Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για τη διάκριση αυτή, καθώς επιβραβεύει τη σκληρή δουλειά των ανθρώπων μας στο Ελληνικό γραφείο, άλλα και το πάθος και την αφοσίωσή τους στην εταιρία μας και τις αρχές μας.

Η διάκριση αυτή της Temenos Hellas είναι πολύ σημαντική για τον Όμιλό μας γενικότερα, καθώς αποτελεί το πρώτο γραφείο της Temenos παγκοσμίως που συμμετέχει και διακρίνεται σε έναν τέτοιο διαγωνισμό, ενώ συμπίπτει χρονικά με το στρατηγικό σχέδιο επέκτασης του Ελληνικού γραφείου, το οποίο είναι σε εξέλιξη.


    Μπορείτε να μας πείτε περισσότερα για το Ελληνικό Γραφείο και το σχέδιο επέκτασής του;

Η Temenos Hellas δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 2004, επενδύοντας σταθερά στην προσέλκυση, διατήρηση και εξέλιξη των ανθρώπων της στην Ελλάδα. Από το 2016 μέχρι σήμερα, έχει αυξηθεί κατά 87,5% σε επίπεδο συνολικού ανθρώπινου δυναμικού. Ειδικότερα, τον Ιανουάριο 2016 η Temenos Hellas είχε 32 εργαζόμενους. Σήμερα αριθμεί 60 άτομα, ενώ συνεχίζεται το πλάνο επέκτασης του γραφείου. Αυτή τη στιγμή έχουμε 15 ανοιχτές νέες θέσεις εργασίας στην ιστοσελίδα μας, για το γραφείο μας στην Αθήνα μόνο. Οι θέσεις αυτές θα καλύψουν ανάγκες της εταιρίας παγκοσμίως σε τμήματα όπως Sales/Presales, Marketing, Finance, Human Resources, CSR και Compliance, Consulting/Project Management και Client Services.

Μέσα στο 2018 προχωρήσαμε σε τρεις επενδύσεις στην Ελλάδα σε ανθρώπινο δυναμικό σε global ρόλους που προσφέρουν υπηρεσίες παγκοσμίως. Δημιουργήσαμε στην Temenos Hellas τις εξής υποδομές-ομάδες:

  • Ομάδα Global Recruitment, με ειδίκευση στη στελέχωση θέσεων Sales & Presales στον όμιλο Temenos παγκοσμίως. Η ομάδα αριθμεί ήδη 3 άτομα, ενώ έχει ήδη ανοικτή θέση για 4ο άτομο.
  • Το Temenos Masterclass Program, ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης Ελλήνων έμπειρων ΙΤ technical και business consultants για υλοποίηση έργων παγκοσμίως. Το νέο πρόγραμμα ήδη υποδέχτηκε 5 έμπειρα στελέχη από Ελλάδα και 2 από Ισραήλ, το οποίο περιλαμβάνει εκπαίδευση στις τεχνολογίες και προϊόντα Temenos για 4 μήνες σε Ελλάδα και Ινδία και μετά shadowing σε Temenos consultants σε έργα πελατών παγκοσμίως.
  • Μarketing Operations Ηub στην Ελλάδα, το οποίο αριθμεί ήδη 4 άτομα σε διάφορες θέσεις, τα οποία θα υποστηρίζουν τα Corporate και Regional Marketing τμήματα της Temenos παγκοσμίως, ενώ έχει ήδη 3 ακόμα ανοικτές θέσεις προς στελέχωση.
    Είναι προφανές πως η Temenos είναι μια εταιρεία που επενδύει στους εργαζόμενους της, αλλά και αξιοποιεί έξυπνα τις συνέργειες μεταξύ των γραφείων της για την καλύτερη αξιοποίηση των ανθρώπινων πόρων. Ποιες δομές και κανόνες εξασφαλίζουν την λειτουργικότητα αυτή και τι αποτελέσματα έχει στην εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας και στην ευελιξία απέναντι στους πελάτες της;

Η Temenos παρέχει ένα δυναμικό, ευέλικτο και πολυπολιτισμικό εργασιακό περιβάλλον, όπου δίνει την ευκαιρία στους ανθρώπους της να μένουν στην Ελλάδα, πηγαίνοντας κόντρα στο braindrain, αλλά να εργάζονται σε διεθνή έργα για παγκόσμιους πελάτες από την Ελλάδα, διευρύνοντας τις δεξιότητες, γνώσεις αλλά και προοπτικές καριέρας τους.

Οπότε η λογική μας είναι να αξιοποιούμε το ανθρώπινο δυναμικό της Ελλάδος στην Ελλάδα, παρέχοντας υπηρεσίες στους πελάτες μας παγκοσμίως. Και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι από το 2016 και μετά επενδύουμε σε global ρόλους που προσφέρουν υπηρεσίες παγκοσμίως, ως κομμάτι της διεθνούς εταιρικής στρατηγικής μας, δηλ. μία στις δύο θέσεις που ανοίξαμε σε τομείς όπως Finance, HR, CSR & Compliance, Marketing και Product, ενδεικτικά.

Για τον λόγο αυτό, η δομή μας δεν ακολουθεί την τυπική δομή των θυγατρικών, αλλά γραφείων που λειτουργούν ως hubs για συγκεκριμένους τομείς με εργαζόμενους που εργάζονται από διαφορετικά γραφεία παγκοσμίως. Με αυτόν τον τρόπο, μας δίνεται η δυνατότητα να εκμεταλλευτούμε τα δυνατότερα χαρακτηριστικά του ανθρώπινου δυναμικού κάθε χώρας και να προσφέρουμε προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται ακόμα και στις πιο εξειδικευμένες ανάγκες των πελατών μας παγκοσμίως. Παράλληλα, δίνουμε την ευκαιρία σε όποιον από τους εργαζόμενούς μας το επιθυμεί να μετοικήσει σε άλλη χώρα, στον ίδιο ή αναβαθμισμένο ρόλο. Για παράδειγμα, από το ελληνικό γραφείο, Έλληνες συνάδελφοι έχουν εξελιχθεί και μετακινηθεί σε γραφεία μας στην Ελβετία, Μεγάλη Βρετανία, Λουξεμβούργο, Καναδά και Σιγκαπούρη ενδεικτικά.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι η Temenos παγκοσμίως λαμβάνοντας υπόψη το ζήτημα ισορροπίας ανάμεσα στα δύο φύλα στον εργασιακό χώρο της πληροφορικής, επενδύει σε ένα περιβάλλον ίσων ευκαιριών, απασχολώντας 7% περισσότερες γυναίκες (32% στην Temenos) από ό, τι σε αντίστοιχες εταιρείες τεχνολογίας παγκοσμίως (25% παγκοσμίως). Η συμμετοχή των γυναικών στην Temenos Hellas είναι στο 45%, δηλ. σε πολύ υψηλότερο επίπεδο από τον γενικό μέσο όρο της Temenos.

Ξεχωρίζει για το εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό αποχωρήσεων (εθελοντικές μόνο) σε σχέση με τον γενικό μέσο όρο της Temenos, καθώς επίσης και για το υψηλότερο employee engagement ποσοστό σε όλη την Ευρώπη στο εσωτερικό Employee Survey “MyVoice”, το οποίο διεξάγεται σε όλα τα γραφεία της Temenos παγκοσμίως από εξωτερική ανεξάρτητη εταιρεία.

Τέλος για πρώτη φορά φέτος θα συμμετέχει Έλληνίδα στο Temenos Sales Academy, ένα μονοετές πρόγραμμα –το οποίο θα διεξαχθεί για 3η συνεχή χρονιά στην Temenos παγκοσμίως- για 30 αποφοίτους πανεπιστημίων ή junior επαγγελματίες στο ξεκίνημά τους, ώστε να εκπαιδευτούν στην επόμενη γενιά Sales και Presales της Temenos.