Η Mellon Group of Companies σε συνεργασία με το Banker’s Review Conferences της BOUSSIAS διοργάνωσαν την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου με μεγάλη επιτυχία το δεύτερο European Banking Conference με τίτλο “BankTech2019: Paving the way to Disruption & Customer Experience Extra Mile”.

Με τη συμμετοχή σημαντικών στελεχών από τραπεζικά ιδρύματα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και τον τεχνολογικό κλάδο ολοκληρώθηκε το BankTech Conference 2019. Το συνέδριο BankTech 2019 εστίασε στις μεταβολές που συμβαίνουν στον τραπεζικό τομέα λόγω των καινοτόμων λύσεων, που βασίζονται στα τεχνολογικά επιτεύγματα, μέσω των οποίων δημιουργείται ένα νέο Customer Experience με πολλαπλά οφέλη για τους ιδιώτες, τις επιχειρήσεις αλλά και τις ίδιες τις τράπεζες.

Χάρη στη συμμετοχή πολλών ομιλητών διεθνούς φήμης διεξήχθησαν συζητήσεις που ανέδειξαν τόσο τις στρατηγικές προσεγγίσεις όσο και τις τεχνολογικές δυνατότητες που μπορούν να αξιοποιηθούν για την επίτευξη του βέλτιστου επιχειρηματικού αποτελέσματος. Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε ο Νίκος Πετρακόπουλος (Πρόεδρος και CEO του Ομίλου της Mellon), ο οποίος σημείωσε: «Σε αυτήν τη 2η συνεχή διοργάνωση, το BankTech, υποδέχθηκε περισσότερες από 50 εταιρείες από 19 χώρες. Πιστεύω ότι είναι στην πραγματικότητα το μόνο διεθνές συνέδριο του είδους του, που φιλοξενείται στην Αθήνα και φαίνεται να γίνεται θεσμός και σημείο συνάντησης του τραπεζικού γίγνεσθαι της ευρύτερης περιοχής της ΝΑ Ευρώπης.

Η χαρά είναι διπλή για εμάς, αφού γιορτάσαμε τα 25 επιτυχημένα χρόνια πορείας από την ίδρυση της Mellon Technologies μαζί με διακεκριμένους ομιλητές και συνεργάτες», ενώ η Μαργαρίτα Πρασούλα, του τμήματος Marketing και Επικοινωνίας του Ομίλου, δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που η φετινή επιτυχία του Banktech ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Έχουμε έναν ακόμα λόγο να γιορτάζουμε παράλληλα με την επέτειο των 25 χρόνων της εταιρείας μας. Η άρτια θεματολογία,που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την BOUSSIAS και η συμμετοχή μεγάλων οργανισμών και υψηλόβαθμων στελεχών μας δείχνει τον δρόμο για την καθιέρωση του συνεδρίου ως μια σπουδαία θεσμική διοργάνωση».

Τεχνολογικός μετασχηματισμός
Στην εναρκτήρια ομιλία του ο Βασίλης Παναγιωτίδης (Head of the Payment systems, Financial Crime Combating and Physical Security Department, Ελληνική Ένωση Τραπεζών (ΕΕΤ)), ανέδειξε το θέμα «The day before: Secure communication and Strong Customer Authentication ante portas» από τη θεσμική διάσταση του, και επιπρόσθετα αναφέρθηκε στην άκρως επίκαιρη εξέλιξη σχετικά με το deadline της 14ης Σεπτεμβρίου της εφαρμογής της PSD2 υπό τον συντονισμό της ΕΕΤ, της οποίας οι τράπεζες μέλη, όπως τόνισε, είναι καθ’ όλα έτοιμες για την εφαρμογή των απαιτήσεων του CSC και SCA ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει την εξατομικευμένη ενημέρωση της πελατείας τους (πληρωτών και δικαιούχων).

Ο Αλέξανδρος Έξαρχος (Principal Market Infrastructure Expert, European Central Bank) στην ομιλία του με θέμα “TARGET Instant Payments: Main features and key benefits for the Commercial Banking Sector and for the Consumers” ανέδειξε πώς τα Instant Payments μέσα από την πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας θα δημιουργήσουν βασικά οφέλη για τις εμπορικές τράπεζες αλλά και για τους καταναλωτές.

Παράλληλα ο Δρ. Δημήτριος Βλήτας, Visiting Professor in Mathematics and Machine Learning στο University of Toronto μίλησε για τα “Intelligent segmentations” και συγκεκριμένα για τις ΑΙ τεχνολογίες και πώς αυτές μπορούν να συνεισφέρουν στην σε βάθος κατηγοριοποίηση των δεδομένων με στόχο την ανάλυση και εξαγωγή actionable knowledge για την έγκαιρη βελτίωση της λήψης αποφάσεων σε κάθε επιτελικό και λειτουργικό επίπεδο μέσα στις Τράπεζες.

«Το cybercrime προκαλεί, σε παγκόσμια κλίμακα, ένα κόστος της τάξης των 600 δισ. δολαρίων τον χρόνο» ανέφεραν στην από κοινού ομιλία τους ο Karim Sanjakdar (Managing Director της Allied Engineering Group) και ο Τάκης Λευκαρίτης (Entrepreneur, Director της Petrolina Group, ιδρυτής και CEO στην Dataware Group). Σύμφωνα με έρευνα σε 414 χρηματοπιστωτικά ιδρύματα το 51% αυτών έχει υποστεί κλοπή ευαίσθητων δεδομένων και το 38% έχει πέσει θύμα ransomware ή ψηφιακού εκβιασμού.

«Data is not the new oil» επισημαίνει ο Luis Rodriguez (Chief Product & Innovation Officer στην Strands), αναδεικνύοντας τις … διαφορές μεταξύ τους, όπως το γεγονός ότι το πετρέλαιο ένα πεπερασμένο αγαθό, ενώ τα δεδομένα συνεχώς αυξάνονται, όπως επίσης και το γεγονός πως η εξαγωγή αξίας από τα ανεπεξέργαστα δεδομένα έχει έναν ιδιαίτερα υψηλό βαθμό δυσκολίας.

Θα μπορούσε να βοηθήσει σε αυτό το θέμα ο αναπτυσσόμενος κλάδος της τεχνητής νοημοσύνης; Ποια είναι η πραγματική του ισχύς; Πώς θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στον τραπεζικό χώρο; Σε αυτά τα ερωτήματα απευθύνθηκε στην παρουσίαση του ο Δρ. Δημήτριος Βλήτας (Visiting Professor in Mathematics & Machine Learning του Πανεπιστημίου του Τορόντο).

Το ταξίδι του πελάτη
Ο Carl Magnus Sjogren Johre (Ιδρυτής & CEO της Viddget, Ιδρυτής της Intaktus & LiveShop) έθεσε επίσης το ακόλουθο ερώτημα «Με ποια μορφή διεξάγονται οι επιχειρηματικές δράσεις στον ψηφιακό κόσμο;». Η συμπεριφορά του καταναλωτή συνεχώς αλλάζει, δημιουργώντας έτσι στις επιχειρήσεις την ανάγκη προσαρμογής στις νέες απαιτήσεις. Η προσέγγιση οφείλει πλέον να είναι πιο προσωπική.

Αν υπήρχε ένας στόχος στο marketing, ποιος θα ήταν αυτός; «Προσεγγίστε τους πελάτες σας τις στιγμές που επηρεάζουν περισσότερο τις αποφάσεις τους» επισημαίνει ο Richard Robinson (Chief Commercial Officer στη DPL). Ο τρόπος επικοινωνίας έχει αλλάξει και πλέον απαιτείται ένας συνδυασμός του “behavioral science” με το data science και με μια στοχευμένη προσέγγιση.

Στο Customer Experience στον τραπεζικό χώρο επικεντρώθηκε και η παρουσίαση του Στέφανου Κηπώση (B2B Digital Signage Sales Supervisor της LG Electronics Hellas). «Ο τρόπος με τον οποίο ψωνίζουμε αλλάζει γρήγορα καθώς οι διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στο offline και το online γίνονται όλο και πιο λεπτές» είπε χαρακτηριστικά. Ο Andras Rung (CEO της Ergomania) πρότεινε μια ολιστική προσέγγιση αναλύοντας «5+1 βασικά χαρακτηριστικά του omni-channel banking» επισημαίνοντας τη σπουδαιότητα της διαχείρισης όλων των καναλιών ως ένα.

Γίνεται για άλλη μια φορά εμφανές πως ο ψηφιακός μετασχηματισμός απαιτεί από τις επιχειρήσεις να θέσουν ως προτεραιότητα το Customer Experience, καθώς οι πελάτες αναζητούν μια πηγαία και ομαλή εμπειρία. Αυτά τα θέματα ανέλυσε ο Denhard Jongman (Global Solutions Development Director της NEC Enterprise Communication Technologies), καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως το Customer Experience ξεκινάει με το Employee Experience.

Case studies και προσφερόμενες λύσεις
Στην έννοια του Passenger Experience αναφέρθηκε ο Νεκτάριος Ψυχάρης (PhD, Team Leader Business Analysis and Project Management within IT&T Business Unit, ΔΑΑ), αναλύοντας το ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού που βίωσε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), έχοντας ως στόχο την εισαγωγή της καινοτομίας και της αυτοματοποίησης στις ήδη υπάρχουσες διαδικασίες, αλλά και τη δημιουργία καινούργιων.

Ο Piotr Was (Eastern Europe Managing Director της Ingenico Group) μέσα από τα case study του Μιλάνου, της Μπρατισλάβα και άλλων περιοχών ανέδειξε τον τρόπο με τον οποίο η Ingenico στηρίζει την δημιουργία smart cities. Το γεγονός ότι το EMV Tokenization αποτελεί θεμέλιο λίθο για τις ψηφιακές πληρωμές επισήμανε ο Remy Belloir (Vice-President Digital Payment της Gemalto – a Thales Company), παρουσιάζοντας τις υπηρεσίες που παρέχει η επιχείρηση του. Επίσης η Eda Ernez (Regional Channel Sales Manager Turkey & Greece, Cloud Protection & Licensing της Thales Group) έδωσε μια σφαιρική εικόνα των λύσεων που προσφέρουν.

Τα πάνελ συζήτησης
Στο συνέδριο διεξήχθησαν δύο πάνελ συζητήσεων μεταξύ διευθυντικών στελεχών του τραπεζικού χώρου.
Το πρώτο πάνελ είχε τον τίτλο “Instant vs. Cards Payments” και συμμετείχαν οι Δαμιανός Χαραλαμπίδης (Group Chief Digital Officer & Head of Retail Products της Alpha Bank), Ιάκωβος Γιαννακλής (General Manager, Retail Banking της Eurobank EFG), Παντελής Μαραβέας (Assistant General Manager της National Bank of Greece) και συντονιστής ήταν ο Richard Parlour (Chairman of the EU Task Force on Cybersecurity Policy, Financial Markets Law International).

Η συμμετοχή του κοινού ήταν ιδιαίτερα ενεργή θέτοντας ερωτήματα που σχετίζονταν με τη βελτίωση του User Experience και την αξιοποίηση της τεχνολογίας blockchain για την χρήση του TIPS. Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με πάνελ “KYC and Digital Onboarding. Considering the Gap: Priorities, Approaches & Developments”.

Συμμετείχαν οι Γιώργος Κωστόπουλος (Head of Customer Innovation in Digital Business, Τράπεζα Πειραιώς), Δημήτρης Κυπαρίσσης (CEO, Investment Bank of Greece (IBG)), Γιώργος Μαρίνος (Head of Digital Transformation Division, Εθνική Τράπεζα), Αγαμέμνων Παπαστεργίου (Senior Director, Digital Banking & Innovation, Alpha Bank), Ανέστης Πετρίδης (Group Chief Information Officer, Eurobank EFG), Δημήτρης Πλαγιάννης (Chief Digital and Retail Officer, Attica Bank) με συντονιστή το Dr. Alberto Guidotti (Founder & CEO της Euronovate).

Στο πλαίσιο του πάνελ συζητήθηκαν θέματα όπως η αύξηση των ψηφιακών πελατών, η συνεργασία του τραπεζικού τομέα με τις νομοθετικές αρχές για την εδραίωση των νέων κανονισμών, το ρίσκο που αντιμετωπίζουν οι τράπεζες λόγο των fintechs, τις εμπειρίες του τελευταίου έτους από την εφαρμογή νέων τεχνολογιών και το ποσοστό ψηφιακών πελατών σε βάθος τριών χρόνων. Μετά το πέρας του συνεδρίου ακολούθησε εκδήλωση εορτασμού των 25 χρόνων της Mellon Technologies.

Υποστηρικτές του συνεδρίου ήταν οι Euronovate, Ingenico Group, NEC Enterprise Solutions, Thales, Gemalto – a Thales company, Strands, Viddget και LG Business Solutions (Digital Signage Partner)