Επένδυση ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ στην ελληνική εταιρεία λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης DeepSea Technologies ανακοίνωσε ο αγγλικός επενδυτικός οργανισμός ETF Partners. Πρόκειται για την πρώτη επένδυση του ETF Partners στη χώρα μας.

Η DeepSea Technologies είναι μία νεοφυής εταιρεία της οποίας ηγούνται οι δύο ιδρυτές της, Ρομπέρτο Κούστας και Κωνσταντίνος Κυριακόπουλος, η οποία παρέχει μία πλατφόρμα λογισμικού με δυνατότητα μετάδοσης, σε πραγματικό χρόνο, λεπτομερών δεδομένων που αφορούν στην απόδοση πλοίων, σε πλοιοκτήτες και ναυλωτές κατά τη διάρκεια της πλεύσης. Στη συνέχεια, η εταιρεία με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και των υποκείμενων δεδομένων που έχουν συλλεχθεί, παρέχει προτάσεις βελτιστοποίησης της απόδοσης του πλοίου.

Επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό
Μιλώντας στο NetFAX, ο διευθύνων σύμβουλος της DeepSea, Ρομπέρτο Κούστας, ανέφερε ότι η χρηματοδότηση θα κατευθυνθεί κατά κύριο λόγο στην περαιτέρω ανάπτυξη του προϊόντος της εταιρείας, την επένδυση σε ανθρώπινο προσωπικό και την επέκταση της υπηρεσίας της σε παγκόσμιους πελάτες, κυρίως σε Ασία και Αμερική.

Όπως μάλιστα επεσήμανε ο ίδιος, η DeepSea είναι μία εταιρεία με μεγάλους πελάτες και ισχυρά θεμέλια, που όχι μόνο δεν έχει αναγκαστεί να προχωρήσει σε μείωση προσωπικού εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, αλλά έχει κάνει και προσλήψεις εν μέσω πανδημίας.

Ψήφος εμπιστοσύνης
Από την πλευρά του, ο Σίμος Χατζηγεωργίου, εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, Παρατήρησε ότι οι διαπραγματεύσεις με το ETF Partners είχαν ξεκινήσει αρκετό καιρό πριν και όταν άρχισαν να επιβάλλονται τα μέτρα απαγόρευσης της κυκλοφορίας σε όλο τον κόσμο λόγω της πανδημίας, όδευαν προς τα τελικά στάδια της διαπραγμάτευσης. Ο ίδιος σχολίασε πως η όλη κατάσταση έδινε το περιθώριο στον επενδυτή να κάνει πίσω, όμως παρά τις δυσμενείς συνθήκες το deal ολοκληρώθηκε, με τον Ρομπέρτο Κούστα να επισημαίνει πως το ETF Partners πιστεύει πολύ στην εταιρεία, καθώς έχει χτίσει ισχυρό πελατολόγιο και καλό όνομα στην αγορά.

Γιατί έμεινε πίσω στην ψηφιοποίηση η ναυτιλία
Την ώρα που οι περισσότεροι επιχειρηματικοί κλάδοι βρίσκονται σε διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού, ο τομέας της ναυτιλίας κινείται με πιο αργούς ρυθμούς σε αυτόν τον τομέα. Σύμφωνα με τον κ. Κούστα, η καθυστέρηση αυτή οφείλεται αφενός στη δυσκολία της εγκατάστασης συστημάτων που αντλούν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο στα πλοία, χωρίς να απαιτούνται συχνές επισκέψεις, και αφετέρου στο γεγονός ότι, σε αντίθεση με άλλους κλάδους όπως η αεροπορία, οι ισορροπίες είναι πολύ λεπτές, με δεδομένο ότι είναι πολλοί οι «παίκτες» που εμπλέκονται: για παράδειγμα, μπορεί ένα πλοίο να ανήκει σε μία εταιρεία, να το ναυλώνει κάποια άλλη, ενώ μια τρίτη εταιρεία να έχει τη διαχείρισή του.

Από την πλευρά του, ο κ. Χατζηγεωργίου σημείωσε πως απολύτως δικαιολογημένα ο κλάδος της ναυτιλίας κινήθηκε πιο προσεκτικά, καθώς δεν είναι εύκολη η υλοποίηση νέων τεχνολογιών σε πλοία που μπορεί να αξίζουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ το καθένα, όμως πλέον υπάρχει μεγαλύτερη κάλυψη από δορυφόρους και υποδομή για την παροχή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.

Αλλαγή νοοτροπίας
Σύμφωνα πάντως με τον Σίμο Χατζηγεωργίου, οι νοοτροπίες των συμβεβλημένων στη ναυτιλιακή αγορά σιγά-σιγά αλλάζουν, και παρά τις δυσκολίες, είναι πολλοί αυτοί που δείχνουν προθυμία να κινηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση, ενώ ακόμα και αυτοί που δεν θέλουν να υιοθετήσουν τις νέες τεχνολογίες, κατανοούν πως αυτή η κατεύθυνση αποτελεί μονόδρομο.

Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει ο Ρομπέρτο Κούστας, όσοι κινούνται εγκαίρως θα έχουν ένα μεγάλο προβάδισμα: κατά την εκτίμησή του, κάποια στιγμή μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, όταν πωλείται ένα πλοίο θα χρησιμοποιούνται τα δεδομένα που καταγράφουν οι ψηφιακές πλατφόρμες, κι έτσι σε περίπτωση μεταπώλησής του, ο υποψήφιος αγοραστής θα γνωρίζει τα πάντα για το παρελθόν του πλοίου, γεγονός που θα ανεβάσει την αξία του. Οι πλοιοκτήτες που θα καθυστερήσουν να υιοθετήσουν τις νέες τεχνολογίες, σχολιάζει, ίσως να χάσουν εκατομμύρια ευρώ με αυτόν τον τρόπο.