Στο πλαίσιο έναρξης λειτουργίας του Aegon Mykonos | Autograph Collection Hotel της Marriott στη Μύκονο στις αρχές Αυγούστου, το NetFAX είχε την ευκαιρία να κάνει μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Κώστα Καρύδα, IT Manager του ξενοδοχείου σχετικά με τις τεχνολογίες που αξιοποιήθηκαν στο νέο ξενοδοχείο.

Όπως μας είπε, το Aegon Mykonos Autograph Collection είναι ένα ξενοδοχείο 5 αστέρων που ανήκει στο brand Autograph Collection της Marriott, όπερ σημαίνει ότι σε όλους τους τομείς οφείλει να ακολουθεί συγκεκριμένα standard που ορίζει η ίδια η Marriott, από το κατασκευαστικό κομμάτι μέχρι τις υποδομές και τη λειτουργία για κάθε τμήμα του ξενοδοχείου ξεχωριστά.

«Έτσι και στον τομέα της τεχνολογίας και των τηλεπικοινωνιών σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε συστήματα τα οποία πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές και απαιτήσεις με σκοπό την άριστη και αδιάλειπτη λειτουργία της μονάδας, αλλά και την προσφορά υψηλών υπηρεσιών προς τους πελάτες» σημειώνει και συμπληρώνει: «Όλο το ΙΤ Project αποτελούταν από 298 tasks που έπρεπε να ολοκληρωθούν με χρονολογημένη σειρά μέσα σε λίγους μήνες».

Στο πλαίσιο αυτό επιλέχθηκαν επαγγελματικές σειρές workstations και laptops, αλλά και τελευταίας τεχνολογίας servers και storage, με την υποδομή να συνίσταται από 2 clustered hypervisors με 6 VMs και ένα SAS storage.
Σημαντική δουλειά έγινε και στις τηλεπικοινωνιακές υποδομές, καθώς πληρούνται όλες οι ξενοδοχειακές προδιαγραφές (με maid room status, wake up call, room call charge, checkin-checkout, emergency call, short dial κ.λπ.), ενώ η εσωτερική επικοινωνία τμημάτων σε όλους τους χώρους γίνεται με την αρωγή ασύρματων dect.

«Για το ασύρματο Internet καλύψαμε κάθε τετραγωνικό μέτρο, τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους εξωτερικούς χώρους και φυσικά σε κάθε δωμάτιο, με εξαιρετικά μέχρι στιγμής αποτελέσματα, με 1,7Gbit/s διαθέσιμο για download και 600Mbit/s για upload – κυρίως μέσα από LMDS αλλά και VDSL2» τονίζει ο Κ. Καρύδας.

Στο κομμάτι της IP-TV έχει γίνει διαχωρισμός σε φυσικό επίπεδό δικτύου και μέσα από την middleware πλατφόρμα προβάλλονται στις τηλεοράσεις όλες οι πληροφορίες για το ξενοδοχείο που πρέπει να βλέπει ο πελάτης, αλλά και οποιαδήποτε προσωποποιημένη πληροφόρηση. «Μεγάλη έμφαση δόθηκε στη σωστή, αξιόπιστη και αποτελεσματική παραγγελιοληψία, καθώς και στη μηχανογράφηση της εμπορικής διαχείρισης, γεφυρώνοντας όλες τις εφαρμογές μεταξύ τους, αλλά και με το PMS, για να υπάρχει σωστή παρακολούθηση και έλεγχος κόστους, πωλήσεων και αποθήκης.

Γέφυρες επικοινωνίας έχουν επίσης στηθεί και μεταξύ του PMS με τα POS, το τηλεφωνικό κέντρο και το middleware της IP-TV» αναφέρει ο Κ. Καρύδας. Επίσης, υποστηρίζεται η λειτουργία Bluetooth mobile key, το οποίο εκδίδεται κατά την κράτηση του πελάτη, επιτρέποντάς του να διαθέτει σε ψηφιακή μορφή το κλειδί του δωματίου του στο κινητό του, ενώ πολλά από τα συστήματα φιλοξενούνται στο cloud (κρατήσεις, POS, ERP, Guest Experience). Τέλος, έχει σχεδιαστεί disaster scenario για τα κύρια συστήματα του ξενοδοχείου σε απομακρυσμένο κτήριο, ενώ αυτές τις ημέρες γίνονται δοκιμές για ένα failover κύκλωμα Internet για το εταιρικό δίκτυο.