Έμφαση στις αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις, τους καινούριους πελάτες, την σουϊτα για το Hanna και το cloud δίνει τη φετινή χρονιά η SAP, τόσο σε διεθνές όσο και σε τοπικό επίπεδο. Απώτερος σκοπός της να διασφαλίσει στις επιχειρήσεις-πελάτες της πως θα είναι σε θέση να συντηρήσουν σε πρώτο επίπεδο και εν συνεχεία επεκτείνουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα, όπως ισχυρίζεται ο κ. Ανδρέας Ξηρόκωστας, Country Manager της SAP Ελλάδος, Κύπρου και Μάλτας.

Τον πρώτο του χρόνο στο “τιμόνι” της SAP Ελλάδος, Κύπρου και Μάλτας συμπλήρωσε πρόσφατα ο κ. Ανδρέας Ξηρόκωστας, Country Manager της εταιρείας. Το έντονα προβληματικό όσο και ανταγωνιστικό περιρρέον επιχειρηματικό και οικονομικό κλίμα που ισχύει στη χώρα μας έχει οδηγήσει το σύνολο των εμπλεκομένων πλευρών να επανεξετάσουν εκ βάθρων τόσο τους άμεσους σχεδιασμούς τους όσο και τον τρόπο με τον οποίο επιχειρούν.

“Η SAP Ελλάδος κατά το χρονικό διάστημα που διαρκεί η οικονομική κρίση έχει προσπαθήσει να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να συντηρήσουν και εν συνεχεία επεκτείνουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα όπου κι εάν δραστηριοποιούνται, προκειμένου να συνεχίσουν να αναπτύσσονται και να είναι κερδοφόρες. Εξάλλου, η εξωστρέφεια ενισχύεται διαρκώς καθώς αποτελεί -περίπου- μονόδρομο για την διαρκώς συρρικνούμενη εγχώρια αγορά”, επισημαίνει ο κ. Ξηρόκωστας και συνεχίζει: “Σε αυτό το υπό διαμόρφωση πλαίσιο, η SAP διαθέτει στις επιχειρήσεις τα κατάλληλα εργαλεία προκειμένου να σταθούν ισάξια απέναντι στους διεθνείς -ως επί το πλείστον- ανταγωνιστές τους. Σαν να τους εξασφαλίζουμε πολλαπλασιαστές ισχύος στον δύσκολο όσο και σκληρό “αγώνα” τους. Ξέρετε, νιώθουμε έντονα το βάρος της υποχρέωσης να σχεδιάσουμε, αναπτύξουμε και προσφέρουμε λύσεις και εργαλεία τα οποία θα συμβάλλουν καταλυτικά στη δημιουργία της καινούριας επιχειρηματικότητας!”.

Έμφαση στις αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις
Κατά το μακρινό παρελθόν το άκουσμα του brand name “SAP” σε επίπεδο διαχωρισμού των πελατών ήταν συνυφασμένο με πολύ μεγάλες επιχειρήσεις και οργανισμούς, καθώς επίσης και πολυεθνικές. Σήμερα, πλέον, όχι.

“Η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών της SAP στην Ελλάδα είναι αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις. Ως τέτοιες θεωρούμε όσες εταιρείες πληρούν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και στοιχεία, όπως λ.χ. να διαθέτουν ένα ξεκάθαρο όραμα, ένα επεξεργασμένο όσο και ρεαλιστικό πλάνο ανάπτυξης το οποίο και θα το υλοποιούν στην πράξη, καθώς επίσης να έχουν συντάξει ένα επενδυτικό πλάνο βάσει του οποίου και κινούνται. Οπότε, όπως αντιλαμβάνεστε εστιάζουμε περισσότερο σε ποιοτικά χαρακτηριστικά και λιγότερο στο μέγεθος μιας επιχείρησης ή στον τομέα είτε την αγορά που δραστηριοποιούνται. Εξάλλου, η SAP βρίσκεται κοντά σε κάθε επιχείρηση, διαθέτοντας τις αντίστοιχες λύσεις. Θα πρέπει να τονίσω πως, πλέον, σε ετήσια βάση καταφέρνουμε και εντάσσουμε στο πελατολόγιό μας περί τις 50 με 60 αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις. Μάλιστα, είναι ενδεικτικό πως κατά τη διάρκεια της περυσινής χρονιάς το 75% των εσόδων μας προήλθε από τις πωλήσεις νέου λογισμικού σε αντίστοιχα καινούριους πελάτες!”, υπογραμμίζει ο κ. Ξηρόκωστας.

Στην προσπάθεια της SAP να βρίσκεται πάντοτε στην αιχμή των εξελίξεων προς όφελος των πελατών της, ενέταξε πρόσφατα τις τεχνολογίες του Artificial Intelligence και του Machine learning στην πλατφόρμα S/4HANA Cloud. “Το τελευταίο επιτρέπει στις επιχειρήσεις να ρυθμίζουν και να υιοθετούν άμεσα τις διαδικασίες και τα ανάλογα πρότυπα, πράττοντας αναλόγως, με βάση συμβουλές που δέχονται σε πραγματικό χρόνο. Κι αυτό, χάρη σε μια καινούρια αρχιτεκτονική in-memory σε συνδυασμό με δυνατότητες contextual analytics, ψηφιακού βοηθού και machine learning, αλλά και του περιβάλλοντος χρήστη SAP Fiori. Αποτέλεσμα; Η εν λόγω λύση παρέχει λειτουργίες έτοιμες για χρήση από την ψηφιακή επιχείρηση τόσο σε βασικές όσο και σε περιφερειακές λειτουργίες, με ταχύτερη ανάπτυξη, μικρότερο χρόνο απόδοσης αξίας και χαμηλότερο κόστος εισόδου στις cloud-based υπηρεσίες.

Το cloud οδηγεί σε νέο τρόπο σκέψης
Τελευταία, η έννοια του digital transformation βρίσκεται στα χείλη ή έστω ψηλά στις ατζέντες της συντριπτικής πλειοψηφίας των στελεχών επιχειρήσεων σε ολόκληρο τον κόσμο. Στοιχείο, που εκτιμάται πως θα προσδιορίσει ως ένα βαθμό τις περαιτέρω εξελίξεις στην επιχειρηματική σκακιέρα.

“Ξέρετε, το digital transformation, αλλά και κάθε άλλη τάση που δείχνει εμπράκτως πως ήρθε για να… μείνει εισάγουν -πλέον- και ένα στοιχείο κατεπείγοντος, καθώς οι εξελίξεις “τρέχουν” και σίγουρα δεν δείχνουν διατεθειμένες να περιμένουν κανέναν! Είναι απολύτως βέβαιο πως ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αποτελεί μια περιστασιακή μόδα. Σε αυτό το πλαίσιο, οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να επιταχύνουν τη λήψη των σχετικών αποφάσεων, υιοθετώντας και πραγματοποιώντας τις αναγκαίες αλλαγές, εκσυγχρονιζόμενες με βάση τις πλέον πρόσφατες επιταγές της τεχνολογίας και του επιχειρείν,αφενός ώστε να είναι σε θέση αφενός να ακολουθήσουν τον ταχύτατο βηματισμό των υπολοίπων “παικτών” και αφετέρου δε να παραμείνουν ανταγωνιστικές”.

Η δυναμική διείσδυση και υιοθέτηση του cloud σε κάθε -σχεδόν- έκφανση του τρόπου λειτουργίας μιας επιχείρησης έχει επιφέρει σημαντικές ανακατατάξεις, αλλαγές και ανατροπές στον τρόπο με τον οποίο κινούνταν οι ίδιες μέχρι πρότινος. “Πράγματι, το cloud έχει αναπτύξει και επιβάλει έναν εντελώς καινούριο τρόπο σκέψης, καθώς από την πλευρά μας παρέχουμε σχεδόν έτοιμες λύσεις οι οποίες είναι περισσότερο αποδοτικές, χρειάζονται εμφανώς λιγότερο χρόνο εγκατάστασης και λειτουργίας, ενώ την ίδια στιγμή δεν απαιτείται η ύπαρξη εξειδικευμένων γνώσεων και skills.

Κάτι, που επιτρέπει στις επιχειρήσεις-πελάτες να χρησιμοποιούν με περισσότερη σύνεση και προς όφελός τους τον διαθέσιμο χρόνο ώστε να παράξουν την απαιτούμενη αξία, μέσω της οποίας οδηγούνται στην κερδοφορία και την επιτυχία”.