Η IFA διεξάγεται κάθε χρόνο στη Messe Berlin και στα εκθέματά της περιλαμβάνονται μαύρες και λευκές συσκευές, οι οποίες θα βρίσκονται στα ράφια των καταστημάτων, εν όψη της εορταστικής περιόδου.

Στα παρασκήνιά της, χωρίς τα φώτα του καταναλωτικού show, διεξάγονται εμπορικές συναλλαγές. Για να πάρετε μια ιδέα, πέρυσι στα meeting room της IFA 2018 κλείστηκαν εμπορικές συμφωνίες ύψους 4,7 δις ευρώ. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν είναι διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία για τη φετινή χρονιά, αλλά αναμενόμενο είναι οι εμπορικές συμφωνίες να είναι περισσότερες (και πλουσιότερες) και ακόμη περισσότεροι να είναι οι εμπορικοί επισκέπτες σε σχέση με πέρυσι, να ξεπεράσουν, δηλαδή, τους 150.000. Οι μισοί από τους εμπορικούς επισκέπτες της Έκθεσης καταφθάνουν στη Γερμανία από το εξωτερικό. Οι θεατές που αναμένεται να έχει προσελκύσει το Show είναι περί τις 250.000.

Σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο, φέτος, – όπως και τα προηγούμενα χρόνια – σημαντικές τεχνολογικές ανακοινώσεις δεν έγιναν, το προϊόν που θα γυρνούσε κεφάλια δεν παρουσιάστηκε, τίποτα σημαντικό που θα άλλαζε προσεχώς, με δραματικό τρόπο το lifestyle μας δεν έγινε γνωστό.

Πέραν των εμπορικών συμφωνιών, το πιο ενδιαφέρον περιεχόμενο της έκθεσης προέρχεται από νέες τεχνολογίες που παρουσιάζονται σε μικρά stands από νεοσύστατες ολιγομελείς εταιρείες, με καλές ιδέες, που αναζητούν επενδυτές.

Αν στο μεγαλύτερο καταναλωτικό Show της Ευρώπης, αυτό που κυριαρχεί είναι οι εμπορικές συμφωνίες και οι εμπορικοί επισκέπτες είναι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές, νομίζω ότι μπορώ να σας προτείνω να διερευνήσετε την εν λόγω Έκθεση ως πεδίο διερεύνησης πιθανών διεθνών ανοιγμάτων για τις επιχειρήσεις σας. Επιπλέον, εκτιμώ ότι βρισκόμαστε σε φάση εκκόλαψης νέων τεχνολογιών που αναμένεται να κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια με βάση τις τηλεπικοινωνίες 5G. Έως τότε, πρέπει να κάνουμε υπομονή μερικά χρόνια ακόμη ως καταναλωτές (και να υπομείνουμε το αφόρητο συναίσθημα που προκαλεί η στασιμότητα) και να επισπεύδουμε – όσοι μπορούμε– ως επαγγελματίες.