O κορεσμός χτύπησε την ευρωπαϊκή αγορά smartphones το α’ τρίμηνο 2018, καθώς οι παραγγελίες υποχώρησαν κατά 6,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη πτώση σε ένα τρίμηνο.

Η Δυτική Ευρώπη σήκωσε όλο το βάρος της,  με 13,9% υποχώρηση των παραγγελιών ( 30,1 εκατ. συσκευές).  Η Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, που αν και μικρότερη αγορά εξακολουθεί να αποτελεί μια μεγάλη περιοχή, αναπτύχθηκε κατά 12,3% (15,9 εκατ. συσκευές),  ωθούμενη από τις πωλήσεις στη Ρωσία. «Μια νέα εποχή για την αγορά smartphones δημιουργείται στην Ευρώπη» ανέφερε ο Ben Stanton, αναλυτής της Canalys. «Οι λίγες αναπτυσσόμενες αγορές που έχουν απομείνει δεν αρκούν για να αντισταθμίσουν τις κορεσμένες αγορές… Αυτό αποτελεί μια πρόκληση για τις καθιερωμένες εταιρείες του χώρου, ενώ εκτιμούμε ότι αρκετά μικρότερα brands θα εγκαταλείψουν την αγορά τα επόμενα χρόνια». Η Xiaomi αποτελεί χωρίς αμφιβολία το μεγάλο νικητή του πρώτου τριμήνου, καθώς μπήκε στην πρώτη πεντάδα, αναρριχώμενη απευθείας στην 4η θέση.

Σημειώνεται ότι η Xiaomi συνεργάζεται στενά με διανομείς για να προωθήσει τις συσκευές της σε όλη την Ευρώπη, ενώ αρχίσει να μπαίνει και στα καταστήματα των παρόχων. Η Canalys κατέγραψε, επίσης, τις τρέχουσες τάσεις όσον αφορά τις πωλήσεις smartphones. Πάνω από το 15% των πωληθέντων συσκευών είναι εξοπλισμένες με μακριά οθόνη (18:9), με τις συσκευές Dual SIM να αυξάνουν κατά 8% τις πωλήσεις τους σε ετήσια βάση. Σε άνοδο είναι και τα smartphones με διπλή οθόνη – από 5 εκατ. συσκευές σε 13 εκατ. συσκευές. Η μεγάλη RAM δεν αποτελεί πλέον premium λειτουργία, καθώς υποστηρίζεται και από φθηνότερες συσκευές – ο αριθμός των κινητών τηλεφώνων με  μνήμη άνω των 4GB ήταν κατά 82,7% μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο αριθμό συσκευών το πρώτο τρίμηνο 2017.