O Αριστείδης Τριανταφύλλου, Business Development Manager, POS Division (για Ελλάδα, Αφρική, πρώην Γιουγκοσλαβία, Κύπρο, Μάλτα), Custom και o Γιάννης Γεωργουλάκης, Διευθυντής Πωλήσεων, Diginet, μιλάνε στο netweek για τις δυνατότητες των σύγχρονων συστημάτων POS.

netweek: Ποιες είναι οι κυριότερες τάσεις που χαρακτηρίζουν την αγορά POS σήμερα;

Γιάννης Γεωργουλάκης: Σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες σήμερα υπάρχει μια γενική τάση εκμετάλλευσης των συστημάτων POS και υπάρχει μεγάλη ανάγκη για προϊόντα που θα μπορούν να υποστηρίξουν τις ηλεκτρονικές πληρωμές. Αυτό το έχουμε προβλέψει, γι΄αυτό και οι ταμειακές μηχανές που παρέχουμε στην αγορά μπορούν εδώ και καιρό να συνδέονται online με το Υπουργείο Οικονομικών για την αποστολή πληροφοριών. Παράλληλα, τα εξελιγμένα συστήματα POS, όπως είναι αυτά της Custom, βοηθάνε στον εκσυγχρονισμό του σημείου πώλησης, καλύπτοντας τις ανάγκες οποιουδήποτε επιθυμεί να εκσυγχρονιστεί στον κλάδο των ηλεκτρονικών πληρωμών.

netweek: Ποια είναι τα οφέλη που προσφέρουν τα συστήματα POS στις επιχειρήσεις, αλλά και στους καταναλωτές;

Γ. Γεωργουλάκης: Καταρχάς, οι καταναλωτές μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα τις συναλλαγές και τα χρήματά τους, ενώ η χρήση της πιστωτικής κάρτας τούς προσφέρει ασφαλέστερες αγορές, καθώς δεν χρειάζεται να κουβαλάνε λεφτά μαζί τους. Επιπλέον, μπορούν να επιταχύνουν την εξυπηρέτησή τους στο κατάστημα. Όσον αφορά τις επιχειρήσεις, τα συστήματα POS τους βοηθάνε να εξυπηρετήσουν ταχύτερα τους πελάτες τους, να επιταχύνουν τις συναλλαγές τους, να κάνουν περισσότερες προσφορές και να αυξήσουν τον τζίρο τους. Παράλληλα, η ίδια η επιχείρηση αποκτάει μια καλύτερη οργάνωση και ενημέρωση για την ίδια, αλλά και για πωλήσεις της, καθώς όλα καταγράφονται σε ηλεκτρονικά συστήματα.

netweek: Ποια είναι η Custom και ποιες είναι οι κυριότερες δραστηριότητές της;

Αριστείδης Τριανταφύλλου: Η Custom είναι μια ιταλική εταιρεία που ιδρύθηκε πριν από 25 χρόνια. Σήμερα, διαθέτει πάνω από 300 υπαλλήλους και γραφεία σε όλον τον κόσμο, δραστηριοποιείται στην αγορά του OEM ticketing (λύσεις για εκτυπώσεις εισιτηρίων) και των συστημάτων POS retail, ενώ διαθέτει στην αγορά τα δικά της smartphones όπως και εκτυπωτικά συστήματα για την αγορά των τυχερών παιχνιδιών. Στην Ελλάδα η Custom αντιπροσωπεύεται από την Diginet (η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο του retail από το 1998).

netweek: Τι δυνατότητες προσφέρουν τα POS συστήματα της Custom;

Α. Τριανταφύλλου: Στόχος των συστημάτων POS της Custom είναι να διευκολύνουν τη διαδικασία της πώλησης, δημιουργώντας ένα φιλικό περιβάλλον εργασίας στο σημείο της πώλησης, επιτρέποντας στον πωλητή να έχει μπροστά του όλες τις πληροφορίες και περιγραφές που χρειάζεται. Αυτά τα συστήματα μπορούν είτε να συνδεθούν με τις υπάρχουσες ταμειακές μηχανές είτε να τις αντικαταστήσουν με τη χρήση φορολογικού μηχανισμού. Πρόκειται για συστήματα που εκσυγχρονίζουν τη διαδικασία της πώλησης στο κατάστημα, επιταχύνοντάς την και βελτιώνοντας τόσο την πληροφόρηση του πελάτη όσο και τη δουλειά των πωλητών. Δεν αναλαμβάνουν, ακόμα, το κομμάτι της πληρωμής, το οποίο αποτελεί αρμοδιότητα των συσκευών POS των τραπεζών.

Γιάννης Γεωργουλάκης: Επιπλέον, βοηθάνε την επιχείρηση να έχει μια συνολική εικόνα για όλα τα προϊόντα της στο σημείο της πώλησης. Για παράδειγμα, ενημερώνουν τον πωλητή αν υπάρχει ένα συγκεκριμένο προϊόν και σε τι ποσότητες και αν μπορεί να γίνει μια συγκεκριμένη έκπτωση σε αυτό. Παράλληλα, διαθέτουν και λειτουργίες Analytics, καθώς στο τέλος της ημέρας μπορούν να τυπώσουν στατιστικά στοιχεία για τα προϊόντα που διακινήθηκαν περισσότερο. Κάτι ακόμα που προσφέρουν σχετίζεται με το loyalty: αναγνωρίζουν αυτόματα τους καλύτερους πελάτες, ώστε να μπορεί η επιχείρηση να κάνει προσφορές σε αυτούς, αλλά και να τρέχει διάφορες ενέργειες προώθησης των προϊόντων της, επιτρέποντας σε μια εταιρεία να αναπτυχθεί περισσότερο μέσω της διαχείρισης της πώλησης.