Τα Managed Print Services (MPS), βασικό συστατικό της στρατηγικής enterprise printing που ακολουθεί η Διεύθυνση Πληροφορικής της Mytilineos Holdings, επιτρέπουν τη βελτίωση των επιχειρηματικών λειτουργιών και την απελευθέρωση πολύτιμων πόρων του ΙΤ για τη διοχέτευσή τους σε πιο παραγωγικές διαδικασίες.

Η εταιρεία μας είναι από τις πρώτες στην Ελλάδα που αποφάσισε πριν από τέσσερα χρόνια να προχωρήσει στην υλοποίηση ενός έργου ΜPS (Managed Print Services), επιλέγοντας, ουσιαστικά, έναν συνεργάτη για τη διαχείριση όλων των enterprise printers του ομίλου. Το μοντέλο αυτό επιλέχτηκε με στόχο όχι μόνο τη μείωση του λειτουργικού κόστους, αλλά και την καλύτερη αξιοποίηση του εξοπλισμού, μέσω της συνεχούς βελτίωσης της υποδομής του εκτυπωτικού στόλου που πραγματοποιεί ο MPS provider.

Επιλογή, η κρίσιμη απόφαση
Η επιλογή του MPS provider που συνεργαζόμαστε πραγματοποιήθηκε μέσω ενός σχετικού RFP που έτρεξε ο όμιλός μας, το οποίο είχε αυστηρά κριτήρια επιλογής, τόσο για τις δυνατότητες των μοντέλων που θα συνέθεταν το εκτυπωτικό μας στόλο, όσο, κυρίως, για την ικανότητα και την υποδομή που διέθετε ο ανάδοχος για το σχετικό αντικείμενο. Άλλωστε, η επιλογή του κατάλληλου MPS Provider είναι πολύ πιο σημαντική από το αν, για παράδειγμα, ένας εκτυπωτής θα τυπώνει 40 ή 50 σελ./λεπτό.

Αυτό το RFP μάς βοήθησε σημαντικά στη σωστή επιλογή συνεργάτη και αυτό αποδεικνύεται καθημερινά. Επιλέξαμε μια εταιρεία που όχι μόνο είχε υποδομή και εμπειρία σε έργα MPS, αλλά, το κυριότερο, μια εταιρεία που συνεχίζει να επενδύει στον τομέα αυτό – γεγονός που μας προσφέρει την επιπλέον σιγουριά ότι συνεργαζόμαστε με ένα provider που θέλει να είναι leader στο τομέα. Όσον, δε, αφορά τα μοντέλα που συνθέτουν τον εκτυπωτικό στόλο της εταιρείας μας, αυτά επιλέγονται κατόπιν συμφωνίας με τον MPS provider με τον οποίο συνεργαζόμαστε, έχοντας πάντα ως γνώμονα τις ανάγκες μας.

Αποτελεσματική στρατηγική
Η επιλογή του σωστού συνεργάτη αποτελεί «το Α και το Ω» για την επιτυχία κάθε έργου MPS και είναι σημαντικό κομμάτι κάθε στρατηγικής enterprise printing. Ένας σωστός συνεργάτης θα σε βοηθήσει να απομυζήσεις τα μέγιστα από ένα έργο MPS, όπως έγινε και στην περίπτωσή μας, όπου επεκτείνουμε συνεχώς τα σημεία, όπου το enterprise printing τρέχει κάτω υπό το μοντέλο MPS.

O συνεργάτης που θα επιλεγεί για την υλοποίηση μιας λύσης MPS πρέπει να έχει εμπειρία, υποδομή και να βρίσκεται συνεχώς πάνω από το έργο, ώστε να βελτιώνει τις υπηρεσίες του. Ένα έργο MPS θεωρείται επιτυχημένο όταν η Διεύθυνση Πληροφορικής μιας εταιρείας απασχολείται ελάχιστα με τη λειτουργία των εκτυπωτών, εκμαιεύοντας χρόνο για την υλοποίηση πιο χρήσιμων projects για την εταιρεία.

Όσον αφορά τις ανησυχίες κάποιων ότι το MPS τους «κλειδώνει» σε έναν vendor, η απάντηση είναι απλή και την έχουμε εφαρμόσει και στη δική μας εταιρεία: εφαρμόζουμε ένα μικτό μοντέλο, βάσει του οποίου χρησιμοποιούμε τα μοντέλα δύο διαφορετικών κατασκευαστών, εξυπηρετώντας αντίστοιχα τις ανάγκες του κάθε τμήματος.

Αυτό που μας ενδιαφέρει, εν τέλει, δεν είναι από ποια μοντέλα πήραμε τις εκτυπώσεις, αλλά, κυρίως, το αν το κόστος και η ποιότητα παραμένουν τα ίδια (ή παραπλήσια). Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η επιλογή ενός provider υπηρεσιών MPS έχει να κάνει, κυρίως, με την ομοιογένεια των συσκευών, χρήσιμη για την εξυπηρέτηση των χρηστών (καθώς, για παράδειγμα, όλοι οι εκτυπωτές στην εταιρεία θα έχουν ένα ίδιο ή παρόμοιο control panel).