Ο CIO πρέπει να εξασφαλίσει για την επιχείρηση τις πληροφορίες που θα οδηγήσουν σε ευκαιρίες που δεν έχουν εξεταστεί προηγουμένως.

Η πρωταρχική νοηματική αξία για έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή είναι η διαφοροποίηση του 0 από το 1. Οι συνδυασμοί από σειρές των 0 και 1 παράγουν μεγαλύτερες νοηματικές αξίες τις οποίες μπορεί και διαχειρίζεται ο υπολογιστής. Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές «επεξεργάζονται δεδομένα» και «παράγουν πληροφορία» σύμφωνα πάντα με τον προγραμματισμό τους από τον άνθρωπο (ΙΤ). Στη συνέχεια, ο άνθρωπος (Business) προσδίδει νόημα στα επεξεργασμένα δεδομένα, μετατρέποντας την πληροφορία σε γνώση.

Στην παραπάνω παράγραφο διακρίνουμε απόλυτα τo σημείο επαφής IT και Business οποιασδήποτε σύγχρονης επιχείρησης. Η τεράστια αξία της πληροφορίας εκμηδενίζεται, σε κάθε εποχή και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, αν αυτή παραμείνει σε μορφή δεδομένων μέσα σε κάποιο συρτάρι (παλαιότερα) ή σε έναν υπολογιστή, στις μέρες μας.

Ο ρόλος του τμήματος Πληροφορικής είναι να συλλέγει και να τροφοδοτεί το Business της εταιρείας με δεδομένα που έχει επεξεργαστεί έτσι, ώστε να έχουν πλέον την αξία της πληροφορίας. Αναμφίβολα, η απόφαση για την επιχειρησιακή στρατηγική είναι καθαρά θέμα Business. Ο ρόλος όμως της Πληροφορικής σε αυτή την απόφαση είναι τεράστιος.

Σε αυτό το σημείο, με σκοπό την αδιάκοπη λειτουργία των συστημάτων – και όχι μόνο – βρίσκεται ο Διευθυντής Πληροφορικής με την ομάδα του. Κύρια χαρακτηριστικά του CIO πρέπει να είναι η διορατικότητα και η επιχειρησιακή νοημοσύνη.

Αυτά τα δύο μπορούν να εξασφαλίσουν στην επιχείρηση τις πληροφορίες, οι οποίες θα οδηγήσουν στις ευκαιρίες που δεν έχουν εξεταστεί  προηγουμένως. Η επιτυχία του στο ρόλο που καλείται να παίξει μέσα στην επιχείρηση είναι εξασφαλισμένη, αν μέλημά του είναι η συνεχής ενημέρωση του για τις νέες τεχνολογίες, καθώς και τις σύγχρονες τεχνικές management.

Καινοτόμες ιδέες στην πράξη
Η μελέτη και αφομοίωση των νέων τεχνολογιών είναι και η κύρια συμβολή της Πληροφορικής στην υλοποίηση των στρατηγικών αποφάσεων της εταιρείας. Το 2000, για πρώτη φορά εμφανίστηκε η ανάγκη στον ασφαλιστικό κλάδο, και κυρίως στον κλάδο ζημιών αυτοκινήτου, για τη γνωστή πλέον σε όλους μας «φροντίδα ατυχήματος». Εχοντας συνεχή επαφή με τις νέες τεχνολογίες, η Mondial Assistance δημιούργησε πρώτη το σύστημα άμεσης λήψης δήλωσης ατυχήματος και φωτογραφιών και αποστολή τους στα κεντρικά των εταιρειών, σε χρόνο που για τα τότε δεδομένα ήταν εξωπραγματικός, δηλαδή σε λιγότερο από 24 ώρες.

Σήμερα η υπηρεσία αυτή έχει τη δυνατότητα να ενημερώσει σε πραγματικό χρόνο το back office των εταιρειών που συνεργάζονται μαζί μας, παρέχοντας τους άμεση ενημέρωση για το συμβάν.

Εως και σήμερα, νέες ιδέες και καινοτόμες τεχνολογίες, εφαρμόζονται και ενσωματώνονται συνεχώς στα συστήματα μας, δίνοντας σύγχρονα εργαλεία  που αυξάνουν τις υπηρεσίες προς τους πελάτες μας.

Ταυτόχρονα, μειώνουν το χρόνο επεξεργασίας των δεδομένων προσφέροντας πληροφορίες  που είναι απαραίτητες για τη δημιουργία νέων προϊόντων, κοστολογημένων με τέτοια ακρίβεια ώστε, στην οικονομικά δύσκολη εποχή που διανύουμε, να βελτιώνουν το περιθώριο κέρδους της εταιρείας και να μειώνουν δραστικά το κόστος υπηρεσιών προς τους πελάτες, αυξάνοντας ταυτόχρονα την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Είναι πλέον πολιτική της Mondial Assistance η συνεχής επένδυση σε νέες τεχνολογίες.

Ηδη, πολλές υπηρεσίες μας έχουν σαν βάση τους την κινητή τηλεφωνία με πλήθος εφαρμογών να ανταλλάσσουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Είναι άλλωστε ορατό πως στο μέλλον, εφαρμογές που κάποιοι σήμερα απολαμβάνουμε, έχοντας ένα smart phone στην τσέπη, θα είναι σύντομα ανάγκη-απαίτηση για τους περισσότερους.

Ετσι, μπορούμε όλοι να φανταστούμε πως αυτές οι συσκευές θα αντικαταστήσουν αργά ή γρήγορα τους υπολογιστές και όλο και περισσότερες εφαρμογές θα βρίσκουν πεδίο για να λειτουργήσουν και να υπηρετήσουν καλύτερα και κυρίως αμεσότερα τις κάθε είδους ανάγκες μας.

Αναμφίβολα, όλα αυτά δημιουργούν ένα περιβάλλον ασφάλειας και σιγουριάς στους πελάτες μας, οι οποίοι γνωρίζουν ότι μπορούν να μας εμπιστευθούν και να είναι σίγουροι για τις υπηρεσίες που θα τους προσφερθούν.

Από την άλλη, δημιουργούν επιπλέον πίεση και ευθύνη για ολόκληρη την ομάδα ανάπτυξης της Mondial Assistance, η οποία χρειάζεται επιπλέον ώθηση και κίνητρα για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της αγοράς. Αυτό είναι και ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα που προσπαθώ να κερδίσω καθημερινά. Την προσήλωση όλων όσων ανήκουμε σε αυτή την ομάδα, στην εξυπηρέτηση των αναγκών της μεγαλύτερης εταιρείας οδικής βοήθειας στην Ελλάδα.