To software testing αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία για την ανάπτυξη μιας επιτυχημένης λύσης λογισμικού για επιχειρήσεις. Η αποτελεσματική επικοινωνία και τα λεπτομερή tests αποτελούν τα κύρια εργαλεία των προγραμματιστών για να μπορέσουν να ικανοποιήσουν τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών τους.

Οι χρήστες περιμένουν από τις εφαρμογές που χρησιμοποιούν ότι θα τους βοηθήσουν να διεκπεραιώσουν γρήγορα τα καθήκοντά τους, ότι θα τους προσφέρουν μια συγκεκριμένη λειτουργικότητα. Οι προγραμματιστές είναι υπεύθυνοι να υλοποιήσουν τεχνικά τις απαιτούμενες λειτουργίες, ενώ, από την άλλη, οι software testers έχουν ένα εντελώς διαφορετικό και συγκεκριμένο καθήκον: να παίξουν το ρόλο των …συνηγόρων των χρηστών. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να εξετάσουν τις εφαρμογές όχι μόνο για προβλήματα συνοχής και για λάθη, αλλά, επίσης, και για το πόσο ικανοποιημένους θα αφήσουν τους χρήστες. Οι software testers αποτελούν τον τελευταίο συνδετικό κρίκο ανάμεσα στους προγραμματιστές και στους χρήστες και οφείλουν να πραγματοποιήσουν όσο γίνεται ομαλότερα αυτήν τη μετάβαση.

Νέες λειτουργίες χωρίς αστοχίες
Στη σημερινή ψηφιακή οικονομία επικρατεί μια τεράστια πίεση για τις επιχειρήσεις, ώστε να προσαρμόζονται γρήγορα στις νέες απαιτήσεις, αποκτώντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ακόμα σημαντικότερο είναι να υπάρχει πρόοδος σύμφωνα με το προγραμματισμένο roadmap, ακόμα και όταν προστίθενται νέες λειτουργίες. Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία, ώστε οι λειτουργίες που έχουν ήδη ενσωματωθεί στο πρόγραμμα να μην διαταράζονται από την προσθήκη των νέων. Μπορεί να ακούγεται τετριμμένο, ωστόσο οι χρήστες σπάνια δίνουν σημασία στο πόσο ωραίο είναι ένα πρόγραμμα, αλλά επιλέγουν εφαρμογές με βάση το πόσο αξιόπιστα λειτουργεί και ανεξάρτητα από το πόσες νέες λειτουργίες προστέθηκαν.

Οι «πολλοί χρήστες» δεν είναι δικαιολογία
Μελέτες έχουν δείξει ότι οι χρήστες δεν ξαναεπισκέπτονται ένα site, αν αυτό δεν καταφέρει να «φορτώσει» μέσα σε 4 δευτερόλεπτα. Αν και παλιότερα, την εποχή των 56k modems,θεωρούσε κανείς φυσιολογικό να περιμένει μερικά δευτερόλεπτα για να φορτώσει ένα site, σήμερα κανείς δεν δείχνει οίκτο στις αργές εφαρμογές. Έτσι, δεν στέκει η δικαιολογία ότι μια εφαρμογή αργεί γιατί τη χρησιμοποιούν ταυτόχρονα πολλοί χρήστες, καθώς αυτό είναι αδιάφορο γι’ αυτούς. Η ακριβή μέτρηση των επιδόσεων μέσω τεστ, βοηθάει τις επιχειρήσεις να ανακαλύψουν έγκαιρα τα όρια αντοχής της εφαρμογής και να λάβουν τα μέτρα τους για να προσαρμοστούν σε αυτά τα δεδομένα.

Ο χρήστης καθορίζει την πλατφόρμα
Πότε άλλοτε ο χρήστης δεν μπορούσε να επιλέξει ανάμεσα σε τόσους πολλούς browsers, πλατφόρμες και συσκευές. Ανεξάρτητα από τον τρόπο που επιλέξει ο εκάστοτε χρήστης να εκτελέσει την εφαρμογή του, περιμένει αυτή να έχει παντού την ίδια απόδοση. O tester θα πρέπει επομένως να θέσει ως στόχο του να περιορίσει όσο γίνεται το ρίσκο που δημιουργείται από αυτή την πολυμορφία. Για παράδειγμα, αν το 90% των χρηστών μιας εφαρμογής τη χρησιμοποιούν σε περιβάλλον iOS, θα πρέπει αυτό να το γνωρίζουν οι testers, ώστε να προσαρμόσουν αντίστοιχα τα τεστ τους.

Η ποιότητα επηρεάζει τις υποδομές
Η Διεύθυνση Πληροφορικής αναζητά συνεχώς δυνατότητες για τη βελτιστοποίηση της υποδομής, είτε μέσω του Virtualization είτε μέσω ενός IaaS παρόχου υπηρεσιών cloud. Αυτό μπορεί να βοηθήσει, ώστε να τηρηθούν βραχυπρόθεσμα στάνταρ απόδοσης ή απλώς, να γίνει ανακατανομή των workloads σε μια οικονομικά αποδοτικά πλατφόρμα. Ωστόσο, από την πλευρά του χρήστη είναι εντελώς αδιάφορο τι βελτιστοποιεί το ΙΤ και γιατί, αλλά το αν μπορεί να τρέξει αξιόπιστα τις εφαρμογές στις υφιστάμενες υποδομές. Γι’ αυτό είναι κρίσιμης σημασίας να εξασφαλίζεται μια βέλτιστη εμπειρία χρήστη και να ικανοποιούνται οι αυξημένες απαιτήσεις των επιχειρηματικών χρηστών σήμερα.