Μια πρόσφατη μελέτη της Akamai Technologies που έγινε καθ’ εντολή της Forrester Consulting, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 350 διεθνείς εταιρείες τεχνολογίας, αποκαλύπτει το πόσο δύσκολο είναι για τις επιχειρήσεις να βρουν τη χρυσή τομή ανάμεσα στην ψηφιακή καινοτομία και την ασφάλεια των Πληροφοριών.

Μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:
– Οι δυσκολίες στις δράσεις ψηφιακού μετασχηματισμού δεν είναι ασυνήθιστες: Πολλά στελέχη ανέφεραν προβλήματα, στο να βρουν την ισορροπία ανάμεσα στην ψηφιακή εμπειρία και τη βέλτιστη ασφάλεια. Οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες θεωρούν ότι η εταιρεία τους είναι ισχυρότερη στον τομέα της «ασφάλειας και εμπιστοσύνης» και λιγότερο στο τομέα «της ψηφιακής εμπειρίας».
– Χαμηλό επίπεδο εμπιστοσύνης: Περισσότερο από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων πιστεύει ότι απολαμβάνουν μέτρια εμπιστοσύνη από τους πελάτες τους. Αιτία για αυτό είναι ο σκεπτικισμός των καταναλωτών σχετικά με τη διαχείριση των δεδομένων.
– Λιγότερη ασφάλεια σημαίνει λιγότερη εμπιστοσύνη σημαίνει λιγότερο τζίρο: Οι πελάτες προτιμούν να διαχειρίζονται τα δεδομένα τους με τις εταιρείες που εμπιστεύονται. Αν μια εταιρεία δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις ασφαλείας, υπάρχει αρνητικός αντίκτυπος στη φήμη της, κάτι που επηρεάζει την εμπιστοσύνη των πελατών της και συνεπώς και τις πωλήσεις της.

Σύμφωνα με τη μελέτη, ακόμα και μικρή υποψία για ακατάλληλη διαχείριση δεδομένων μπορεί να οδηγήσει σε 25% πτώση των πωλήσεων.