Εξαιρετικά αποτελεσματική όσο και άκρως απαραίτητη αποδεικνύεται η επεξεργασία και εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής διαχείρισης και αξιοποίησης δεδομένων από παγκόσμιους οργανισμούς και επιχειρήσεις. Μάλιστα, κατά την προσεχή διετία κάτι παραπάνω από το 50% των διευθυντικών στελεχών σχεδιάζουν να επενδύσουν τουλάχιστον 10 εκατομμύρια δολάρια σε προηγμένα analytics για δεδομένα..

Ακόμη και σε ποσοστό της τάξεως του 15% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο καθεστώς, είναι ενισχυμένα τα περιθώρια λειτουργικού κέρδους, καθώς επίσης και τα έσοδα των 2/3 των επιχειρήσεων στην περίπτωση κατά την οποία υιοθετούνται και αξιοποιούνται ολοκληρωμένες στρατηγικές προηγμένων analytics, όπως προκύπτει με βάση τα αποτελέσματα μελέτης που τιτλοφορείται ως: “Data & Advanced Analytics: High Stakes, High Rewards” την οποία εκπόνησαν από κοινού οι Forbes Insights και EY. Σε αυτήν, συμμετείχαν περισσότερα από 1.500 ανώτερα στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών παγκοσμίως, οι οποίες με τη σειρά τους σημειώνουν ετήσιο τζίρο της τάξεως των $500 εκατομμυρίων. Από αυτές τις επιχειρήσεις, το 66% κατάφερε να σημειώσουν αύξηση των εσόδων που ξεπερνούσαν το 15%, ενώ το 63% ανέφεραν πως τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους ενισχύθηκαν κατά τουλάχιστον 15% το 2016. Επιπροσθέτως, το 60% των ίδιων επιχειρήσεων σημείωσαν πως κατάφεραν να βελτιώσουν τα προφίλ ρίσκου τους.

Η Κίνα στην κορυφή – Στις τηλεπικοινωνίες το ενδιαφέρον
Σε γεωγραφικό επίπεδο ανά χώρα, η Κίνα διατηρεί την κορυφαία θέση της σχετικής κατάταξης, ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν οι ΗΠΑ και Αγγλία. Με βάση τα αποτελέσματα της ίδιας έρευνας ανά τομέα δραστηριοποίησης, οι τηλεπικοινωνίες ξεχωρίζουν, ακολουθούμενες από την τεχνολογία και την βιομηχανία. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τα καταναλωτικά αγαθά και το λιανεμπόριο βίωσαν… ελεύθερη πτώση καθώς από την τέταρτη θέση πέρυσι, κατέλαβαν την 10η φέτος. Στο πεδίο των αναδυόμενων τεχνολογιών, οι κορυφαίοι οργανισμοί χρησιμοποιούν την πρόβλεψη μοντέλων (67%), την τεχνητή νοημοσύνη (53%) και την αυτοματοποίηση της ρομποτικής διαδικασίας (43%).

Μακρύς ο δρόμος της στρατηγικής analytics
Σε μια αντίστοιχη έρευνα που διενήργησαν από κοινού οι EY και Forbes Insights πέρυσι, μόλις το 16% των ερωτηθέντων απήντησαν πως είχαν εφαρμόσει μια στρατηγική analytics η οποία με τη σειρά της εισάγει πληροφορίες σε μια σειρά από λειτουργίες, όπως λ.χ. το ανθρώπινο δυναμικό, το λογιστήριο, η εφοδιαστική αλυσίδα, εν συγκρίσει με το 23% φέτος. Γεγονός που καταδεικνύει μια κάποια πρόοδο σε διεθνές επίπεδο. Σε πολλούς τομείς, ο βαθμός ωριμότητας των analytics τείνει να μην είναι ισορροπημένη σε ολόκληρη την επιχείρηση και τον οργανισμό.

Για παράδειγμα, στα ιδρύματα παροχής χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, οι υπηρεσίες λιανικής τραπεζικής συχνά οδηγούν στη χρήση analytics των ίδιων των πελατών, ενώ την ίδια στιγμή οι ρυθμιστικές υπηρεσίες ενδέχεται να υστερούν σε αναλυτικές ικανότητες που επικεντρώνονται στην καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες. Η φετινή έρευνα δείχνει ότι εξακολουθεί να απαιτείται η επικέντρωση σε μεγάλο βαθμό στους ανθρώπους που εφαρμόζουν τα analytics, λαμβάνοντας τις κατάλληλες αποφάσεις και μεταβάλλοντας τις ισχύουσες επιχειρηματικές διαδικασίες εντός των ίδιων των οργανισμών. Όσο για τα κορυφαία ζητήματα και προβλήματα αναφορικά με την επιτυχή όσο και στρατηγική ενσωμάτωση των analytics σε ολόκληρη την έκταση της ίδιας της επιχείρησης, εξακολουθούν να σχετίζονται με τον ανθρώπινο παράγοντα και όχι με την τεχνολογία.

Η συνεργασία, η εταιρική κουλτούρα και οι δεξιότητες θεωρούνται σε πλείστες περιπτώσεις ως βασικά εμπόδια κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής των επιχειρήσεων, δημιουργώντας μια ευρύτερη απόκλιση μεταξύ των οργανισμών που επικεντρώνονται στις πτυχές των ανθρώπων και ταυτόχρονα διαχωρίζοντας τους νικητές από τους ηττημένους…