Εντυπωσιακό και άψογα οργανωμένο, το φετινό Cisco Experience (η 14η στη σειρά, ετήσια εκδήλωση της εταιρίας, όπως μας θύμισαν), που ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 9 Μαϊου το απόγευμα στις φιλόξενες εγκαταστάσεις του Ελληνικού Κόσμου της οδού Πειραιώς, αποτύπωσε με τον καλύτερο τρόπο δυο από τις πιο χαρακτηριστικές τάσεις στο χώρο της Πληροφορικής και της επιχειρηματικότητας: την αναγκαιότητα του Ψηφιακού Μετασχηματισμού (που, τώρα πια, βρίσκει -σε αντίθεση με το ξεκίνημα- τα κατάλληλα «στηρίγματα») και τη στροφή προς περισσότερο πελατο-κεντρικές λύσεις (με την έμφαση να δίνεται ειδικά στην εμπειρία του χρήστη-επιχειρηματία). To NetFAX ήταν, βεβαίως, εκεί.

Μπροστά σε περίπου 500 άτομα, απ’ όλο το φάσμα της επιχειρηματικής κοινότητας (καθώς ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός αφορά στους πάντες και τα πάντα), όλο το επιτελείο της εταιρίας με επικεφαλής τον γενικό διευθυντή Ελλάδας, Κύπρου, Μάλτας και (εντελώς πρόσφατη ανάθεση) Πορτογαλίας, Αντώνη Τσιμπούκη, μαζί με τους δυο διανομείς (Quest – Logicom) και αρκετές δεκάδες από τους περίπου 350 συνεργάτες τους παρουσίασαν πλήθος λύσεις για κάθε ανάγκη και βαλάντιο (ο εκδημοκρατισμός του Ψηφιακού Μετασχηματισμού έχει φέρει, προφανώς, και μείωση τιμών). Μάλιστα, η παρουσίαση συχνά γινόταν «μετά μουσικής», με την εξαιρετική βιολονίστα Leida να δίνει με το ηλεκτρικό βιολί της τον τόνο, στην αίθουσα του συνεδρίου και στο φουαγιέ.

Ξεκινώντας από τα βασικά…
Οι κύριες ομιλίες (που όλες είχαν ταυτόχρονη μετάφραση στη νοηματική γλώσσα και μπράβο στους οργανωτές!) περιστράφηκαν στα δυο βασικά θέματα της ημέρας: «Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός είναι απαραίτητος κι εμείς θα σας βοηθήσουμε σε όλα τα επίπεδα», υπογράμμισε ο Αντώνης Τσιμπούκης.

«Η εμπιστοσύνη βρίσκεται στην ‘καρδιά’ του τρόπου με τον οποίο προσεγγίζουμε πλέον τον πελάτη και ευθυγραμμιζόμαστε με τις ανάγκες του» διαβεβαίωσε η Esther Navarro, Customer Success Specialist Leader της Cisco για τη Ν. Ευρώπη. «Κάνω το 70% των καθημερινών εργασιών μου από το κινητό κι αυτό αλλάζει τα πάντα στον τρόπο παροχής υπηρεσιών και τη διαδραστικότητα μ’ ολόκληρο τον κόσμο» τόνισε ο Ανδρέας Ενωτιάδης, Service Provider CTO, Cisco EMEAR.

Για να ακολουθήσει το πάνελ σχετικά με τα «φλέγοντα» θέματα, που συντόνισε ο δημοσιογράφος Νίκος Υποφάντης, με συν-ομιλητές, τον Αντώνη Τσιμπούκη, τον πρόεδρο του ΣΕΠΕ, Τάσο Τζήκα, τον αναπλ. γενικό διευθυντή του ΣΕΒ, Αλέξανδρο Χατζόπουλο, τον CDO του Δήμου Αθηναίων, Κωνσταντίνο Χαμπίδη, και τον εκτελ. Αντιπρόεδρο του ΣΕΒΕ, Παναγιώτη Χασάπη.

Από τα highlights της συζήτησης, η σύγκριση (Τ. Τζήκας) των σημερινών κομβικών αλλαγών, με τις «μέρες του ’85» όταν έκαναν την εμφάνισή τους τα πρώτα PC αλλά και η επισήμανση ότι τώρα επενδύουν και τα Βαλκάνια στη Β. Ελλάδα, η αναφορά σε «πεδίο δόξης λαμπρό» με την υποσημείωση ότι αλλάζει πλέον ο κόσμος μας και μαζί του αλλάζουν οι ροές των επενδύσεων (Αλ. Χατζόπουλος), η έκκληση να καθιερωθεί, επιτέλους, η ηλεκτρονική τιμολόγηση (Παν. Χασάπης), η επισήμανση της έλλειψης προσωπικού με κατάλληλες δεξιότητες (Αντ. Τσιμπούκης) και το χάσμα που παρατηρείται συχνά μεταξύ πράξης και νομοθετικής κάλυψης (Κων. Χαμπίδης), με τη δεύτερη να υστερεί, προφανώς…

Πολλές οι νέες δυνατότητες
Το πλούσιο πρόγραμμα του συνεδρίου περιλάμβανε πέντε ενότητες, που κάθε μια ήταν αφιερωμένη σ’ έναν από τους βασικούς άξονες δράσης, στη νέα εποχή. Έτσι, οι πάντες (και τα πάντα) ξεκινούν πλέον από την «επανεφεύρεση του δικτύου» (με τη βοήθεια και των λύσεων που προτείνει το Meraki by Cisco), προφανώς αφιερώνουν χρόνο στην ασφάλεια και την αντιμετώπιση τυχόν απειλών, εξερευνούν τις δυνατότητες του Multi-Cloud κόσμου, δημιουργούν περιβάλλον συνεργασίας (με τη βοήθεια των λύσεων WebX) και, φυσικά, «ξεκλειδώνουν» την ισχύ των δεδομένων, αξιοποιώντας τη δυναμική των analytics.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, παράλληλα, με το κυρίως συνέδριο πραγματοποιήθηκε και δεύτερο, της Cisco Networking Academy, με πολλούς ενδιαφέροντες ομιλητές και αντικείμενο τις νέες δεξιότητες που πρέπει να προσθέσουμε στο «οπλοστάσιό» μας ως αναγκαίες για την επιβίωση στη νέα εποχή, ενώ στο φουαγιέ του Ελληνικού Κόσμου παρουσιάσθηκαν δεκάδες εντυπωσιακές λύσεις και εφαρμογές από συνεργάτες της Cisco.

Είμαστε σε φάση Meraki-fication…
Βέβαια, οι περισσότερες ειδήσεις βγήκαν -όπως συμβαίνει συνήθως- στην «κλειστή» συζήτηση του επιτελείου της Cisco στην Αθήνα με τους εκπροσώπους του Τύπου, στο περιθώριο του συνεδρίου, όπου τον Αντώνη Τσιμπούκη συνέδραμαν η Χαρά Κονταξή, Systems Engineer Manager & Architectures Leader, και ο Νίκος Μποτίνης, regional Sales Manager.

Εκεί, έγιναν εκτενείς αναφορές για την ιδιαίτερα ενεργό ανάμιξη της Cisco στην ανάπτυξη /προώθηση /υλοποίηση του Ψηφιακού Μετασχηματισμού (μέχρι και σε ειδικό Ινστιτούτο γι’ αυτό το θέμα…), με την επισήμανση ότι «η αγορά έλεγε πως ο Μετασχηματισμός θα είναι το τέλος μας – εμείς καταφέραμε να γυρίσουμε τις απειλές, σε πλεονεκτήματα».

Στην αλλαγή αυτή, σημαντικό ρόλο -όπως όλοι αποδέχονται- έπαιξε η θυγατρική της Cisco, Meraki. «Είμαστε όλοι σε φάση Meraki-fication!», δήλωσε ο Αντώνης Τσιμπούκης στο NetFAX, προσθέτοντας ότι «οι millennials ιδρυτές της θυγατρικής μας δείχνουν το δρόμο: ευελιξία, άνεση, απλές και σοβαρές λύσεις, που μετασχηματίζουν όλη την αγορά».

Κοινή ήταν, επίσης, η διαπίστωση πως τώρα πια υπάρχουν σε προσιτή τιμή οι λύσεις που επιτρέπουν ακόμα και στις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις να προχωρήσουν στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό τους και μάλιστα, με λύσεις προσαρμοσμένες στις δικές τους ανάγκες, μέσω outsourcing.

Οι λύσεις αυτές έχουν υψηλότατο επίπεδο ασφάλειας, όπως μας διαβεβαίωσαν, ευνοούν την επικοινωνία και τη συνεργατικότητα και, προφανώς, υποστηρίζουν τους σημερινούς mobile workers. Θεωρούν, δε, πως οι συγκεκριμένες λύσεις αποτελούν σημαντική ευκαιρία και για τις ελληνικές επιχειρήσεις, προκειμένου να κάνουν το «μεγάλο βήμα».

Stand by me…
Ιδιαίτερη μνεία έγινε, επίσης, στη σημαντική αλλαγή σχετικά με το after-sale service αυτών των λύσεων: στο πλαίσιο της προσπάθειας για μεγιστοποίηση της εμπειρίας του πελάτη, δημιουργήθηκε ειδική ομάδα (τετραμελής αρχικά – οι πρώτες προσλήψεις στην εταιρία, από το 2008, όπως μας δήλωσε ο κ. Τσιμπούκης) από μηχανικούς οι οποίοι θα βρίσκονται στο πλευρό των πελατών, έτοιμοι να βοηθήσουν όπου χρειαστεί, στο πλαίσιο των subscription-based services.

Αξίζει να σημειωθεί πως όλη η Νότια Ευρώπη (όπως επιβεβαίωσαν και οι παριστάμενοι Ισπανοί συνεργάτες της Cisco) σημειώνει σημαντική ανάπτυξη βάσει του συγκεκριμένου μοντέλου, αλλά η Ελλάδα τους ξεπερνάει όλους, με 17% των εσόδων της να προέρχονται από αυτή την πηγή. Άλλωστε, η στροφή στο S/W αποτελεί γενικότερο στόχο της Cisco, όπως μας τόνισε ο κ. Μποτίνης, με τον CEO της να θέτει τον πήχη στο 40% του τζίρου της εταιρίας ως το 2021.

Αν και ο δημόσιος τομέας δεν ακολουθεί εύκολα τέτοιους «νεωτερισμούς», κοινή ήταν η διαπίστωση πως οι νέες λύσεις αποτελούν μεγάλη ευκαιρία για τους 350 συνεργάτες της Cisco ανά την Ελλάδα και τους δυο διανομείς της, με το ενδεχόμενο της δημιουργίας ηλεκτρονικού market place να βρίσκεται επίσης, υπό εξέταση.