Με αφορμή το άρθρο «Αναγκαίο κακό η αύξηση των εργαλείων πληρωμών» που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Σελφ Σερβις, εξετάσαμε την αγορά των ψηφιακών πορτοφολιών στις ΗΠΑ, η οποία θεωρείται από τις ωριμότερες παγκοσμίως.

Συνολικά στις ΗΠΑ είναι διαθέσιμα 42 ψηφιακά πορτοφόλια, εκ των οποίων τα τέσσερα ανήκουν στις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, δύο στις Mastercard και VISA, τρία σε fintechs, εννέα σε τράπεζες και εικοσιτέσσερα σε εμπόρους κυρίως από την αγορά της εστίασης.
Το πρώτο ψηφιακό πορτοφόλι με το οποίο συνήθως εξοικειώνεται ο χρήστης είναι αυτό που βρίσκει εγκατεστημένο στη συσκευή του. Οπότε τα πορτοφόλια Android Pay, Apple Pay και Samsung Pay έχουν τον πρώτο λόγο.

Στη συνέχεια όμως αρχίζει να μετρά το ειδικός βάρος των πορτοφολιών που αποδέχονται συνηθέστερα οι έμποροι και έτσι αναδύονται τα πορτοφόλια των PayPal και Venmo. Οι τράπεζες προσπαθούν να κερδίσουν το ενδιαφέρον, προσφέροντας συνήθως υπηρεσίες, οι οποίες είναι άμεσα συνδεδεμένες με τα τραπεζικά προϊόντα που διαθέτει ο πελάτης τους, αλλά και με δελεαστικές, συχνά, προμήθειες. Τέλος, οι έμποροι, όπως τα Burger King και τα Starbucks βασίζονται συνήθως σε δράσεις επιβράβευσης των πελατών τους μέσω loyalty προγραμμάτων.

Πενταπλασιασμός πληρωμών με φορητές συσκευές έως το 2025
Σύμφωνα με στοιχεία από το τμήμα Intelligence του Business Insider, οι πληρωμές εντός καταστήματος με φορητές συσκευές, αναμένεται να πενταπλασιαστούν την ερχόμενη πενταετία. Στην Ελλάδα, το ψηφιακό πορτοφόλι που ακούγεται ότι θα εισέλθει προσεχώς δυναμικά στην αγορά – δεδομένου ότι δεν υπάρχει σχετική έρευνα ότι έχει κερδίσει το ενδιαφέρον των χρηστών – είναι αυτό της Apple.

Ωστόσο, η ελληνική αγορά είναι μακριά ακόμα από την ωρίμανση τέτοιων προϊόντων και έτσι αναμένεται ότι τα ερχόμενα χρόνια, περισσότερα ψηφιακά πορτοφόλια θα διευρύνουν την αγορά και θα ωθήσουν τους εμπόρους να αποδεχτούν τη χρήση τους.