netweek - Media Markt: Fully Omnichannel προσέγγιση με επιστροφή στην κερδοφορία

Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Professional Services

Media Markt: Fully Omnichannel προσέγγιση με επιστροφή στην κερδοφορία

26 Ιανουαρίου 2017 | 09:37 Γράφει το NetWeek  Editor Topics: Retail

Σπύρος Ξένος, Γενικός Διευθυντής της Media Markt στην Ελλάδα

Η συνέχιση της εδραίωσης της θέσης της αλυσίδας στην ελληνική αγορά μέσω της περαιτέρω ανάπτυξης φυσικών καταστημάτων, αλλά και του e-commerce της, άμεση ενσωμάτωση των τάσεων του IoT, της διασυνδεσιμότητας και του mobility προκειμένου να αναδειχθεί το concept της επόμενης ημέρας, υλοποίηση πλήρους Omni-channel στρατηγικής για την διασφάλιση μιας κοινής εμπειρίας των καταναλωτών, επιστροφή στην κερδοφορία αποτελούν τα κύρια tasks που βρίσκονται στην “to-do” list του κ. Σπύρου Ξένου, Γενικού Διευθυντή της Media Markt στην Ελλάδα.

Σημαντική “στροφή” δείχνουν να υιοθέτησαν τους τελευταίους μήνες οι κορυφαίες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων και ειδών καθώς βρέθηκαν αντιμέτωπες με το “λουκέτο” στην Ηλεκτρονική Αθηνών, καθώς επίσης και σε άλλες αλυσίδες, σημαντικά μικρότερου μεγέθους, που ήρθαν να δημιουργήσουν αναταράξεις στην ήδη κλονισμένη εγχώρια λιανεμπορική αγορά. Οι δε επιπτώσεις της εκτείνονται σε ολόκληρη την αλυσίδα τροφοδοσίας, “εγκλωβίζοντας” σε ένα ασφυκτικό πλαίσιο ορισμένους παίκτες της αγοράς.

Παρόλα αυτά, επειδή κάθε “καταστροφή” την ίδια στιγμή μπορεί να αντιμετωπιστεί και ως ευκαιρία, οι οργανωμένες αλυσίδες του κλάδου των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών έσπευσαν να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους προκειμένου να αποσπάσουν τα μερίδια αγοράς που έμειναν… ορφανά.

Μικρότερα καταστήματα - ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών
Βέβαια, στη συγκεκριμένη περίπτωση η αγορά δείχνει -πρωτόγνωρα- στοιχεία ωριμότητας, απόρροια -προφανώς- της κρίσης και των διαρκών φαινομένων πτωχεύσεων και έχει κινηθεί με ευελιξία προχωρώντας στον εκ βάθρων ανασχεδιασμό των καταστημάτων και των απαιτούμενων χώρων τους. Όπως ίσως έχετε αντιληφθεί, το motto που επικρατεί είναι: “μικρότεροι χώροι, λιγότερα προϊόντα, μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα στα νέα δεδομένα και αυξημένη συνεργατικότητα μεταξύ συμπληρωματικών τομέων”. Σύμφωνα με τον κ. Ξένο: “Πράγματι, κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα καταγράφεται μια έντονη τάση για την ανάπτυξη καταστημάτων που καταλαμβάνουν σαφώς λιγότερα τετραγωνικά μέτρα εν συγκρίσει με ότι ίσχυε κατά το κοντινό παρελθόν. Οφείλω να ομολογήσω πως η κύρια αιτία δεν εξαντλείται αποκλειστικά στα οικονομικά δεδομένα που ισχύουν στη χώρα μας, αλλά έχει να κάνει και με την ολοένα και αυξανόμενη δυναμική που εμφανίζει το ηλεκτρονικό κατάστημα. Στην περίπτωση της Media Markt πρόσφατα ολοκληρώσαμε τη ριζική ανακαίνιση του καταστήματός μας στη Λεωφόρο Συγγρού, το οποίο και αναμένεται να λειτουργήσει ως “πιλότος” τόσο για την ανακαίνιση των υφιστάμενων σημείων που ανήκουν στην αλυσίδα των καταστημάτων μας, όσο και για τα καινούρια που θα αναπτύξουμε μελλοντικά.

Βέβαια, καθώς η προσθήκη αξίας στους πελάτες αποτελεί ένα από τα βασικά ζητούμενα και σημεία ενδιαφέροντος της συνολικής στρατηγικής μας, στην Media Markt επιδιώκουμε -και έχουμε καταφέρει- να υιοθετήσουμε ένα ιδιαίτερα αποδοτικό πολυκαναλικό μοντέλο λειτουργίας. Μπορεί να αναπροσαρμόζουμε το σχεδιασμό των καταστημάτων μας ώστε να εκτείνονται σε λιγότερα τετραγωνικά έναντι του παρελθόντος, την ίδια στιγμή όμως επιχειρούμε να εμφανίσουμε νέες τεχνολογίες μέσω αυτών. Live και στην πράξη!”.

Σχετικά με την ανανεωμένη παρουσίαση του καταστήματος, το “στίγμα” δίνεται μέσω μιας σειράς καινοτόμων υπηρεσιών. Σημείο αναφοράς αποτελεί το “Tech Bar”, ένας εξειδικευμένος χώρος όπου ο επισκέπτης είναι σε θέση να απολαύσει άμεσα υπηρεσίες τεχνολογίας, όπως λ.χ. αρχικές ρυθμίσεις ηλεκτρονικού υπολογιστή, εγκατάσταση προγραμμάτων και εφαρμογών, μεταφορά δεδομένων, προστασία οθόνης με νανοτεχνολογία κ.ο.κ. Δίνεται η δυνατότητα μέσω της υπηρεσίας Personalized για άμεση εκτύπωση οποιασδήποτε φωτογραφίας στη θήκη, το smartphone και το laptop της επιλογής των καταναλωτών που τους επιτρέπει να δίνουν στις συσκευές τους το δικό τους, ξεχωριστό στυλ. Επίσης, θα διατίθεται η υπηρεσία “Free Seminars” με την οποία οι πελάτες θα μπορούν να εκπαιδεύονται εντελώς δωρεάν από τη Media Markt σε όλες τις τελευταίες τεχνολογίες, καθώς επίσης και στη χρήση των συσκευών που μόλις απέκτησαν. Την ίδια στιγμή λανσάρεται και η αυθημερόν παράδοση, μέσω της οποίας δίνεται η δυνατότητα παράδοσης της συσκευής που θα αγοράσουν οι καταναλωτές την ίδια κιόλας μέρα.

Έντονη στροφή στον πελάτη - Πλήρης Omni channel εμπειρία
Η εκ βάθρων αλλαγή στο σκεπτικό για τη μορφή των καταστημάτων δεν θα μπορούσε να μην εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική προσέγγιση που περιλαμβάνει το σύνολο των εμπλεκομένων μερών. Η εξασφάλιση της ολοκληρωμένης εμπειρίας του πελάτη αποτελεί το… Ιερό δισκοπότηρο του σύγχρονου εμπορίου. “Αναμφίβολα στην Media Markt επενδύουμε σημαντικά προκειμένου να καταφέρουμε να παρέχουμε στους πελάτες μας μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Μέχρι πρότινος τα καταστήματα του κλάδου μας θεωρούνταν κάτι σαν σούπερ μάρκετ ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών και ειδών. Ουσιαστικά, αποτελούσαμε μέλος μιας box moving διαδικασίας. Σήμερα, πλέον, υπάρχει μια έντονη στροφή προς τον πελάτη μέσω της εξασφάλισης μιας ενιαίας εμπειρίας του συνόλου των σημείων επαφής μαζί του. Όσο για την ακολουθούμενη στρατηγική μας, κατά το παρελθόν εφαρμόζαμε μια Multichannel πολιτική της οποίας το επόμενο στάδιο μετεξέλιξης είναι η Fully Omnichannel προσέγγιση. Σε αυτή τη λογική εντάσσεται το ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Θεωρώ δε πως διαθέτουμε μια από τις καλύτερες e-business πλατφόρμες της αγοράς, ενώ ξεχωριστή έμφαση δίνεται στην λειτουργικότητα και πλήρη αξιοποίησή του σε φορητές συσκευές, καθώς επίσης και στην πραγματοποίηση έξυπνων αναζητήσεων. Ένα από τα κύρια μελήματά μας είναι να διασφαλίζουμε την ευκολία και την άνεση της πραγματοποίησης των αγορών με το εύρος των διαθέσιμων προϊόντων και την παράδοση. Η ολιστική εμπειρία εξασφαλίζεται με τον διαρκή εμπλουτισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών (λ.χ. μεταφορά στο σπίτι, συγκεκριμένη ώρα παράδοσης, εγκατάσταση και ρύθμιση της συσκευής, αποτελεσματικό service κ.ο.κ.) και τις προσιτές τιμές. Στην ελληνική αγορά παρατηρούμε το φαινόμενο του “Purchase online - Pickup store”. Μάλιστα, περίπου το 50% των πελατών επιλέγουν να προβούν σε ηλεκτρονική αγορά του προϊόντος και στη συνέχεια να περάσουν από το κατάστημα να το παραλάβουν. Και φέτος προγραμματίζουμε να επενδύσουμε σημαντικά στο digital marketing καθώς το αντιμετωπίζουμε ως βασικό “όχημα” προσέγγισης του καταναλωτικού κοινού”, σημειώνει ο κ. Σώρος.

Σημαντική “στροφή” δείχνουν να υιοθέτησαν τους τελευταίους μήνες οι κορυφαίες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων και ειδών καθώς βρέθηκαν αντιμέτωπες με το “λουκέτο” στην Ηλεκτρονική Αθηνών, καθώς επίσης και σε άλλες αλυσίδες, σημαντικά μικρότερου μεγέθους, που ήρθαν να δημιουργήσουν αναταράξεις στην ήδη κλονισμένη εγχώρια λιανεμπορική αγορά. Οι δε επιπτώσεις της εκτείνονται σε ολόκληρη την αλυσίδα τροφοδοσίας, “εγκλωβίζοντας” σε ένα ασφυκτικό πλαίσιο ορισμένους παίκτες της αγοράς.

Παρόλα αυτά, επειδή κάθε “καταστροφή” την ίδια στιγμή μπορεί να αντιμετωπιστεί και ως ευκαιρία, οι οργανωμένες αλυσίδες του κλάδου των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών έσπευσαν να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους προκειμένου να αποσπάσουν τα μερίδια αγοράς που έμειναν… ορφανά.

Μικρότερα καταστήματα - ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών
Βέβαια, στη συγκεκριμένη περίπτωση η αγορά δείχνει -πρωτόγνωρα- στοιχεία ωριμότητας, απόρροια -προφανώς- της κρίσης και των διαρκών φαινομένων πτωχεύσεων και έχει κινηθεί με ευελιξία προχωρώντας στον εκ βάθρων ανασχεδιασμό των καταστημάτων και των απαιτούμενων χώρων τους. Όπως ίσως έχετε αντιληφθεί, το motto που επικρατεί είναι: “μικρότεροι χώροι, λιγότερα προϊόντα, μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα στα νέα δεδομένα και αυξημένη συνεργατικότητα μεταξύ συμπληρωματικών τομέων”. Σύμφωνα με τον κ. Ξένο: “Πράγματι, κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα καταγράφεται μια έντονη τάση για την ανάπτυξη καταστημάτων που καταλαμβάνουν σαφώς λιγότερα τετραγωνικά μέτρα εν συγκρίσει με ότι ίσχυε κατά το κοντινό παρελθόν. Οφείλω να ομολογήσω πως η κύρια αιτία δεν εξαντλείται αποκλειστικά στα οικονομικά δεδομένα που ισχύουν στη χώρα μας, αλλά έχει να κάνει και με την ολοένα και αυξανόμενη δυναμική που εμφανίζει το ηλεκτρονικό κατάστημα. Στην περίπτωση της Media Markt πρόσφατα ολοκληρώσαμε τη ριζική ανακαίνιση του καταστήματός μας στη Λεωφόρο Συγγρού, το οποίο και αναμένεται να λειτουργήσει ως “πιλότος” τόσο για την ανακαίνιση των υφιστάμενων σημείων που ανήκουν στην αλυσίδα των καταστημάτων μας, όσο και για τα καινούρια που θα αναπτύξουμε μελλοντικά.

Βέβαια, καθώς η προσθήκη αξίας στους πελάτες αποτελεί ένα από τα βασικά ζητούμενα και σημεία ενδιαφέροντος της συνολικής στρατηγικής μας, στην Media Markt επιδιώκουμε -και έχουμε καταφέρει- να υιοθετήσουμε ένα ιδιαίτερα αποδοτικό πολυκαναλικό μοντέλο λειτουργίας. Μπορεί να αναπροσαρμόζουμε το σχεδιασμό των καταστημάτων μας ώστε να εκτείνονται σε λιγότερα τετραγωνικά έναντι του παρελθόντος, την ίδια στιγμή όμως επιχειρούμε να εμφανίσουμε νέες τεχνολογίες μέσω αυτών. Live και στην πράξη!”.

Σχετικά με την ανανεωμένη παρουσίαση του καταστήματος, το “στίγμα” δίνεται μέσω μιας σειράς καινοτόμων υπηρεσιών. Σημείο αναφοράς αποτελεί το “Tech Bar”, ένας εξειδικευμένος χώρος όπου ο επισκέπτης είναι σε θέση να απολαύσει άμεσα υπηρεσίες τεχνολογίας, όπως λ.χ. αρχικές ρυθμίσεις ηλεκτρονικού υπολογιστή, εγκατάσταση προγραμμάτων και εφαρμογών, μεταφορά δεδομένων, προστασία οθόνης με νανοτεχνολογία κ.ο.κ. Δίνεται η δυνατότητα μέσω της υπηρεσίας Personalized για άμεση εκτύπωση οποιασδήποτε φωτογραφίας στη θήκη, το smartphone και το laptop της επιλογής των καταναλωτών που τους επιτρέπει να δίνουν στις συσκευές τους το δικό τους, ξεχωριστό στυλ. Επίσης, θα διατίθεται η υπηρεσία “Free Seminars” με την οποία οι πελάτες θα μπορούν να εκπαιδεύονται εντελώς δωρεάν από τη Media Markt σε όλες τις τελευταίες τεχνολογίες, καθώς επίσης και στη χρήση των συσκευών που μόλις απέκτησαν. Την ίδια στιγμή λανσάρεται και η αυθημερόν παράδοση, μέσω της οποίας δίνεται η δυνατότητα παράδοσης της συσκευής που θα αγοράσουν οι καταναλωτές την ίδια κιόλας μέρα.

Έντονη στροφή στον πελάτη - Πλήρης Omni channel εμπειρία
Η εκ βάθρων αλλαγή στο σκεπτικό για τη μορφή των καταστημάτων δεν θα μπορούσε να μην εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική προσέγγιση που περιλαμβάνει το σύνολο των εμπλεκομένων μερών. Η εξασφάλιση της ολοκληρωμένης εμπειρίας του πελάτη αποτελεί το… Ιερό δισκοπότηρο του σύγχρονου εμπορίου. “Αναμφίβολα στην Media Markt επενδύουμε σημαντικά προκειμένου να καταφέρουμε να παρέχουμε στους πελάτες μας μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Μέχρι πρότινος τα καταστήματα του κλάδου μας θεωρούνταν κάτι σαν σούπερ μάρκετ ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών και ειδών. Ουσιαστικά, αποτελούσαμε μέλος μιας box moving διαδικασίας. Σήμερα, πλέον, υπάρχει μια έντονη στροφή προς τον πελάτη μέσω της εξασφάλισης μιας ενιαίας εμπειρίας του συνόλου των σημείων επαφής μαζί του. Όσο για την ακολουθούμενη στρατηγική μας, κατά το παρελθόν εφαρμόζαμε μια Multichannel πολιτική της οποίας το επόμενο στάδιο μετεξέλιξης είναι η Fully Omnichannel προσέγγιση. Σε αυτή τη λογική εντάσσεται το ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Θεωρώ δε πως διαθέτουμε μια από τις καλύτερες e-business πλατφόρμες της αγοράς, ενώ ξεχωριστή έμφαση δίνεται στην λειτουργικότητα και πλήρη αξιοποίησή του σε φορητές συσκευές, καθώς επίσης και στην πραγματοποίηση έξυπνων αναζητήσεων. Ένα από τα κύρια μελήματά μας είναι να διασφαλίζουμε την ευκολία και την άνεση της πραγματοποίησης των αγορών με το εύρος των διαθέσιμων προϊόντων και την παράδοση. Η ολιστική εμπειρία εξασφαλίζεται με τον διαρκή εμπλουτισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών (λ.χ. μεταφορά στο σπίτι, συγκεκριμένη ώρα παράδοσης, εγκατάσταση και ρύθμιση της συσκευής, αποτελεσματικό service κ.ο.κ.) και τις προσιτές τιμές. Στην ελληνική αγορά παρατηρούμε το φαινόμενο του “Purchase online - Pickup store”. Μάλιστα, περίπου το 50% των πελατών επιλέγουν να προβούν σε ηλεκτρονική αγορά του προϊόντος και στη συνέχεια να περάσουν από το κατάστημα να το παραλάβουν. Και φέτος προγραμματίζουμε να επενδύσουμε σημαντικά στο digital marketing καθώς το αντιμετωπίζουμε ως βασικό “όχημα” προσέγγισης του καταναλωτικού κοινού”, σημειώνει ο κ. Σώρος.


IoT, connectivity και mobility στο προσκήνιο
Καθώς οι εξελίξεις σε τεχνολογικό επίπεδο είναι ραγδαίες και προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς, ο τομέας των “λευκών” και “μαύρων” συσκευών δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος από την ενσωμάτωση και υιοθέτηση νέων δεδομένων στην αγορά. Ως τέτοια λογίζονται το Internet of Things (IoT), η διασυνδεσιμότητα και η φορητότητα. Έννοιες που δεν είναι ανεξάρτητες ή μονοσήμαντες, αλλά βρίσκονται στενά συνδεδεμένες η μια με την άλλη, όπως αποδεικνύεται εμπράκτως από τις καινούριες συσκευές που υπάρχουν σε κάθε νοικοκυριό και έχουν μια σειρά από διαφορετικές χρήσεις. Συγκεκριμένα, η κουζίνα, το πλυντήριο ρούχων, το ψυγείο κ.ά. μπορούν να λειτουργούν δίχως να θεωρείται αναγκαία η φυσική παρουσία του ατόμου, μέσω της χρήσης εξειδικευμένων εφαρμογών, αισθητήρων και της ταυτόχρονης δυνατότητας εξ’ αποστάσεως επικοινωνίας. “Το συγκεκριμένο… πάντρεμα της αμφίδρομης λειτουργίας και χρήσης μεταξύ διαφόρων “λευκών” και “μαύρων” συσκευών αποτελεί τη βάση επάνω στην οποία σχεδιάζουμε όχι μόνο τη νέα μορφή των καταστημάτων μας, αλλά και αναπτύσσουμε τη συνολική στρατηγική μας. Μάλιστα, πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να αναδεικνύουμε και να προβάλουμε με ξεκάθαρο τρόπο την διασύνδεση και λειτουργία των συσκευών”, υπογραμμίζει ο κ. Ξένος. Αυτή τη στιγμή η αλυσίδα απαρτίζεται από συνολικά 11 καταστήματα, εκ των οποίων ένα στη Λάρισα, 3 στη Θεσσαλονίκη, ενώ τα υπόλοιπα 7 εδρεύουν στην Αττική. Στα άμεσα πλάνα της εταιρείας, για την ακρίβεια εντός του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, αναμένεται να εγκαινιάσει τη λειτουργία του καταστήματός της στην Πάτρα, αφενός μεν ενισχύοντας κατ’ αυτό τον τρόπο την παρουσία της στην επαρχία και αφετέρου δε “ανοίγοντας” την ευρύτερη αγορά της Δυτικής Ελλάδος και της Πελοποννήσου ειδικότερα.

Στόχος η επιστροφή στην κερδοφορία!
Δίχως αμφιβολία, η σταθερότητα σε ότι αφορά το πολιτικοοικονομικό πεδίο οδηγεί και στην εμπέδωση ενός θετικού κλίματος και μιας αντίστοιχης ψυχολογίας εκ μέρους του καταναλωτικού κοινού, το οποίο και -συνήθως- αποτυπώνεται στο ταμείο, αλλά και στο ύψος της μέσης απόδειξης. “Το 2016 αποτέλεσε καλύτερη χρονιά εν συγκρίσει με το “ταραγμένο” 2015. Για την Media Markt στην Ελλάδα, οι πωλήσεις ήταν ελαφρώς αυξημένες, ενώ καταφέραμε να μειώσουμε σημαντικά τις ζημιές μας. Μάλιστα, ένας από τους πρωτεύοντες στόχους που έχουμε θέσει για την τρέχουσα οικονομική χρήση του 2017 είναι να επιστρέψουμε στην κερδοφορία. Κάτι, που φαντάζει εφικτό με βάση τα στοιχεία τόσο της υπάρχουσας πολιτικοοικονομικής κατάστασης όσο και του ίδιου του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιούμαστε. Αναφορικά με την πορεία της αγοράς μας, θεωρώ πως ενδεχομένως να κινηθεί ανοδικά μετά το τρίτο και ίσως στο τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους”.

Ανοδική πορεία στις πωλήσεις λευκών συσκευών, στα ίδια οι μαύρες και έντονη πτώση στο ΙΤ
Η αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όσους προσπαθούν να καταγράψουν μεγέθη και να “αποκωδικοποιήσουν” τάσεις ώστε να δομήσουν ένα ολοκληρωμένο pattern συμπεριφοράς των καταναλωτών. Στοιχείο αρκούντως χρήσιμο ώστε οι ενδιαφερόμενοι να απευθυνθούν με τον πλέον αποδοτικό τρόπο στην δυνητική πελατεία τους. Υπό αυτό το πρίσμα, το 2016 παρατηρήθηκαν ορισμένες ενδιαφέρουσες εξελίξεις αναφορικά με τις πωλήσεις ανά προϊοντική κατηγορία. Συγκεκριμένα, καταγράφηκε άνοδος στις πωλήσεις των “λευκών” συσκευών (λ.χ. κουζίνες, πλυντήρια, ψυγεία κ.ά.), παρά το γεγονός ότι αυξήθηκε η μέση τιμή τους. Ο κ. Ξένος θεωρεί πως η συγκεκριμένη καταναλωτική συμπεριφορά μπορεί να εξηγηθεί με την λογική πως το κοινό επιλέγει να αγοράσει μια συσκευή της εν λόγω προϊοντικής κατηγορίας η οποία θα είναι μεν πιο ακριβή, ωστόσο θα είναι ποιοτική και θα έχει αυξημένο κύκλο ζωής. Από την άλλη πλευρά, οι “μαύρες” συσκευές (τηλεοράσεις) κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με τα αντίστοιχα του 2015, παρά το γεγονός ότι την προηγούμενη χρονιά υπήρξαν σωρεία σημαντικών αθλητικών γεγονότων (π.χ. Ολυμπιακοί Αγώνες, Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου κ.ά.), που συνήθως δίνουν μια πρόσθετη ώθηση στις συνολικές πωλήσεις. Στο πεδίο των τεχνολογικών προϊόντων και συσκευών παρατηρήθηκε μια σημαντική πτώση σε συνολικότερο επίπεδο. Μάλιστα, τόσο τα tablets όσο και οι φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές βρέθηκαν σε πρωτόγνωρα χαμηλά επίπεδα πωλήσεων, ενδεχομένως “θύματα” του αυξημένου -πλέον- χρόνου αντικατάστασής τους (από 3 σε 4 χρόνια), καθώς επίσης και της απουσίας κάποιου καινοτόμου ή πρωτοποριακού λανσαρίσματος μιας καινούριας τεχνολογικής πρότασης.

Το πετυχημένο “πείραμα” του Black Friday
Ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα θέματα στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς για το λιανεμπόριο ήταν η εισαγωγή του θεσμού του Black Friday στα εντός των συνόρων πεπραγμένα του επιχειρείν. Μια κίνηση γύρω από την οποία -ως συνήθως- “σηκώθηκε”… αρκετή σκόνη αναφορικά με την αναγκαιότητά πραγματοποίησής της, την πιστότητα των εκπτώσεων, την διαθεσιμότητα των προϊόντων, την εκ προοιμίου αποτυχία της ως ξενόφερτο θεσμό, την αντίδραση μέρους του προσωπικού καταστημάτων που καλούνταν να εργαστούν (αρκετά) παραπάνω απ’ ότι συνήθως, καθώς επίσης και μια σειρά από πιθανές όσο και απίθανες δικαιολογίες και (κακοπροαίρετες, συνήθως) αιτιάσεις. Αποτέλεσμα; Όταν η… σκόνη “κάθησε”, η Media Markt ήταν απόλυτα ωφελημένη! Εκτιμάται πως υποδέχτηκε 200.000 επισκέπτες και κάτι παραπάνω από 1 εκατομμύριο μοναδικούς Online επισκέπτες κατά το Black Friday. “Θεωρώ πως το πιστέψαμε ως καταναλωτικό event, το σχεδιάσαμε άρτια σε επίπεδο marketing και επικοινωνίας και προετοιμαστήκαμε κατάλληλα σε επίπεδο καταστημάτων. Η έκταση της επιτυχίας είχε αρχίσει να διαφαίνεται από την αρχή κιόλας εκείνης της εβδομάδος, καθώς καταγράψαμε πενταπλάσια της συνηθισμένης κίνησης στο site μας, ενώ σημαντική ήταν η εμφάνιση νέων επισκεπτών. Οπότε, τα μηνύματα προϊδέαζαν για το τελικό αποτέλεσμα. Οι πραγματικά καλές προσφορές σε συνδυασμό με την άριστη οργάνωση που χαρακτηρίζει την εταιρεία επέτρεψαν στη Media Markt να κερδίσει τις εντυπώσεις. Το καλά σχεδιασμένο πλάνο που είχαμε εκπονήσει μας επέτρεψε να αντιμετωπίσουμε με επιτυχία την αυξημένη ζήτηση δίχως να προκύψουν αρνητικά σχόλια και απρόοπτα. Κι αυτό, παρά τον εντυπωσιακό όγκο των πελατών που εξυπηρετήθηκαν. Με την εξαιρετική πολυκαναλική λειτουργία για την οποία φημίζεται, η Media Markt κατάφερε να εξυπηρετήσει το κοινό το ίδιο ποιοτικά από όποιο σημείο επέλεξε να αγοράσει, διατηρώντας ικανοποιητικές ποσότητες στα είδη σε προσφορά αλλά και φροντίζοντας το online κατάστημα να αντέξει τόσο μεγάλο traffic. Εκτιμώ πως το Black Friday αποτέλεσε μια καλή αρχή, ενώ από εδώ και πέρα θα καθιερωθεί”.

Club με τουλάχιστον 200.000 μέλη!
Ένας από τους κύριους “πονοκεφάλους” για κάθε λιανεμπορική επιχείρηση είναι η συγκέντρωση και αξιοποίηση στοιχείων των πελατών της, ενεργών ή μη, με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός πλέγματος customer focused ενεργειών. Σε αυτό το πλαίσιο η Media Markt λανσάρισε το ομώνυμο Club πελατών. “Πρόκειται για μια ενέργεια που ξεκίνησε το περασμένο Πάσχα και ήδη έχει καταφέρει να αριθμεί κάτι παραπάνω από 200.οοο μέλη. Έχει στηθεί σε μια λογική benefit club και εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική που εφαρμόζουμε για την καλύτερη εξυπηρέτηση και την ενίσχυση του δείκτη ικανοποίησης των πελατών. Υπό αυτό το πρίσμα, το Media Markt Club προσφέρει συγκεκριμένα πλαίσια επιβράβευσης, ιδιαίτερα θελκτικά προνόμια συνεργασίας, τη δυνατότητα στους πελάτες να είναι οι πρώτοι που θα βλέπουν νέα προϊόντα και τεχνολογίες, θα λαμβάνουν μέρος σε σειρά από workshops και εκπαιδευτικά σεμινάρια που θα αφορούν λ.χ. φωτογραφία, smartphones, μαγειρική κ.ά. με τη συμμετοχή καταξιωμένων επαγγελματιών κάθε κλάδου ξεχωριστά. Όπως γίνεται αντιληπτό πρόκειται για μια ιδιαίτερα “ζωντανή” κοινότητα που μόνο κέρδη έχει να προσποριστεί από τη συμμετοχή του κοινού σε αυτήν”, όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά ο Γενικός Διευθυντής της Media Markt.

netweek (T. 400)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778