“Ματιές” στην cloud υποδομή, τα συστήματα επιχειρηματικής ευφυΐας (Business Intelligence) και τα big data, το λανσάρισμα του ανανεωμένου online καταστήματος που θα επιδιώκει να προσφέρει προσωποποιημένες προτάσεις προϊόντων, μεταβάλλοντας σε ακόμη πιο εύκολη όσο και ασφαλή την πλοήγηση και τελικά τη συναλλαγή του επισκέπτη, καθώς επίσης και η περαιτέρω υιοθέτηση της mobile first φιλοσοφίας και προσέγγισης στην εμπορική στρατηγική, αποτελούν τις κύριες προτεραιότητες για την ελληνική αλυσίδα πολυκαταστημάτων ψυχαγωγίας Public.

Μέσα σε μόλις 11 χρόνια λειτουργίας, η ελληνική αλυσίδα πολυκαταστημάτων ψυχαγωγίας Public κατάφερε να εξελιχθεί με ταχύτατους ρυθμούς, εγκαινιάζοντας 51 καταστήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα, αλλά και την Κύπρο, αλλάζοντας τις καταναλωτικές συνήθειες του κοινού.

Μπορεί η ελληνική οικονομία και η επιχειρηματικότητα να κινούνται στους ρυθμούς της οικονομικής ύφεσης, εντούτοις όμως όπως φαίνεται ο ευρύτερος κλάδος του λιανεμπορίου αποδεικνύεται στην πράξη από τους ταχύτερα εξελισσόμενους της εγχώριας αγοράς. Είναι δε, κάτι παραπάνω από ξεκάθαρο πως οι αλλαγές που συμβαίνουν στο εν λόγω τοπίο, καθοδηγούνται από την τεχνολογική πρόοδο που συντελείται με ταχύτατους ρυθμούς, καθώς επίσης και από τη συμπεριφορά του καταναλωτή.

4+1 “πυλώνες” στρατηγικής για το 2017
Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Άκης Χαμαμτζόγλου, Διευθυντής ΙΤ της Public: “Ο καταναλωτής είναι -πλέον- πολύ καλά ενημερωμένος, βρίσκεται διαρκώς online, χρησιμοποιεί το κινητό του ως προέκταση του χεριού του και φυσικά απαιτεί εξατομικευμένη, εικοσιτετράωρη εξυπηρέτηση από όλα τα σημεία επαφής με το κατάστημα. Πρόκειται δε, για τις τάσεις που ήδη αξιοποιούμε και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε και κατά τη διάρκεια του 2017. Αναφορικά με τους “πυλώνες” της στρατηγικής μας, περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση της mobile first προσέγγισης στην εμπορική μας στρατηγική, την εκτεταμένη χρήση των εταιρικών μας media με στόχο ακόμη και την πώληση, καθώς επίσης και την διαρκή αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων μας για την διασφάλιση της ταχύτερης όσο και περισσότερο εξατομικευμένης εξυπηρέτησης των πελατών μας.

Την ίδια στιγμή, η διαρκής βελτίωση των καταστημάτων δίνοντας έμφαση στο στοιχείο της λειτουργικότητας και της εν γένει εργονομίας, σε συνδυασμό με την επένδυση της εταιρείας στην εκπαίδευση και στην βελτίωση της εργασιακής καθημερινότητας των ανθρώπων μας βρίσκονται ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων μας”.

Τα τελευταία χρόνια η αγορά κινείται σταθερά πτωτικά με λίγους, σημαντικούς παίκτες να τη συγκρατούν. Τάση, που ο κ. Χαμαμτζόγλου θεωρεί πως θα ακολουθήσει ο κλάδος του λιανεμπορίου και κατά τη διάρκεια της νέας χρονιάς. “Από την πλευρά μας, έχοντας αποδείξει ως αλυσίδα καταστημάτων Public αντέχουμε στις πιέσεις, στοχεύουμε να συνεχίσουμε την αναπτυξιακή μας πορεία προσβλέποντας σε σημαντική κερδοφορία, στην ενίσχυση της εμπορικότητάς μας και στη διεύρυνση των μεριδίων σε όλες τις κατηγορίες των προϊόντων που εμπορευόμαστε”.

Ενσωμάτωση της m-first προσέγγισης στην εμπορική πολιτική
Στην προσπάθεια που καταβάλουν οι “παίκτες” του εγχώριου λιανεμπορίου από τη μια πλευρά να διαφοροποιηθούν και από την άλλη να αξιοποιήσουν τη σύγχρονη τεχνολογία ώστε να συνδεθούν απευθείας με τους τελικούς χρήστες-καταναλωτές, η αλυσίδα καταστημάτων Public υιοθετεί την mobile first φιλοσοφία. Όπως υπογραμμίζει ο Διευθυντής ΙΤ της Public: “Πρόκειται για μια τάση η οποία αναμένεται να κυριαρχήσει στο εγγύς μέλλον, ενώ σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας στη χώρα μας, οι καταναλωτές πραγματοποιούν ολοένα και περισσότερες αγορές από το κινητό τους ονοματίζοντας την ευκολία ως το μεγαλύτερο όφελος στις αναζητήσεις μέσω smartphones. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι το 26% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι επισκέφτηκαν τα φυσικά καταστήματα ως αποτέλεσμα της αναζήτησής τους. Την ίδια στιγμή, η ταχύτητα, η ασφάλεια, οι εξατομικευμένες προσφορές σε πραγματικό χρόνο, καθώς επίσης και η δυνατότητα σύγκρισης των τιμών τη στιγμή της αγοράς αποτελούν παράγοντες οι οποίοι εξασφαλίζουν τη βέλτιστη εμπειρία του πελάτη, ενθαρρύνοντας ταυτόχρονα την καταναλωτική συμπεριφορά”.

Υλοποίησε έργα φορητότητας, analytics και cloud
Έχοντας ως απώτερο σκοπό τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του πελάτη, σε συνδυασμό με την διευκόλυνση της καθημερινότητας των εργαζομένων τους στα καταστήματα, τα Public επικεντρώνονται στην υλοποίηση έργων που αξιοποιούν τις τεχνολογίες mobility, analytics και cloud. Υπό αυτό το πρίσμα, πρόσφατα προχώρησαν στην επέκταση της εφαρμογής Mobile Sales Assistant (Τζίνι) που δημιούργησαν με στόχο να επιταχύνουν ακόμη περισσότερο τη διαδικασία εξυπηρέτησης του πελάτη. “Η εν λόγω εφαρμογή δημιουργήθηκε εσωτερικά το 2014 από την εξειδικευμένη ομάδα ΙΤ της εταιρείας για να μπορούν οι πωλητές μας να έχουν άμεσα την εικόνα των αποθεμάτων των καταστημάτων μας. Η αναβάθμιση της εφαρμογής αφορά στην πρόσθετη δυνατότητα ολοκλήρωσης της συναλλαγής με την ταυτόχρονη έκδοση απόδειξης δίχως ωστόσο να απαιτείται να περάσει ο πελάτης από το ταμείο. Πρόκειται για μια δυνατότητα που μέχρι πρόσφατα μπορούσε κανείς να συναντήσει μόνο σε μεγάλες αλυσίδες του εξωτερικού, ενώ τα οφέλη είναι κάτι παραπάνω από αυτονόητα:
Ταχύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη, μείωση του χρόνου αναμονής στο ταμείο και συνολική βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη”.

Έρχεται ανανεωμένο online shop
Πρόσφατα, η εταιρεία ολοκλήρωσε το έργο της ενοποίησης των πληροφοριών σε μια κεντρική πλατφόρμα, προκειμένου να είναι σε θέση να διαχειριστεί τον τεράστιο όγκο των δεδομένων που συγκεντρώνει καθημερινά ο οργανισμός.

Αποτέλεσμα; Η… εκτόξευση των δυνατοτήτων ανάλυσης δεδομένων. Ένα από τα “στοιχήματα” που έχουν θέσει τα Public για τις αρχές της νέας χρονιάς, δεν είναι άλλο από το λανσάρισμα του ανανεωμένου online shop τους επιδιώκοντας να προσφέρουν προσωποποιημένες προτάσεις προϊόντων, μετατρέποντας σε ακόμη πιο εύκολη όσο και ασφαλή την πλοήγηση και τελικά τη συναλλαγή του επισκέπτη.

Μάλιστα, το καινούριο ηλεκτρονικό κατάστημα ενσωματώνει μια σειρά από καινοτομίες, όπως λ.χ. real time social proof messaging, αναζήτηση απαντήσεων σε ερωτήσεις μέσω knowledge base, online παρακολούθηση των αιτημάτων κ.ά.

Ενδιαφέρον για Cloud, Business Intelligence και big data
Η υποδομή Cloud, τα συστήματα επιχειρηματικής ευφυΐας (Business Intelligence) και τα big data, εκτός από κυρίαρχες τεχνολογικές τάσεις που υπόσχονται να βοηθήσουν τις εταιρείες να βελτιώσουν την εμπορικότητα τους, βρίσκονται ψηλά στα “θέλω” της αλυσίδας καταστημάτων Public. “Πόσο, μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία και οι τρεις αυτές τεχνολογίες προσθέτουν αξία τόσο στην επιχείρηση, όσο και στους εργαζομένους, διασφαλίζοντας την ίδια στιγμή μια διαφοροποιημένη εμπειρία στους πελάτες μας. Είμαστε υπέρμαχοι της θεώρησης πως οι επενδύσεις στην τεχνολογία παράγουν αξία για κάθε οργανισμό. Από την πλευράς μας, και το 2017 θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε όλες τις πλατφόρμες που προανέφερα. Ενδεικτικά αναφέρω ότι το budget που δαπανήσαμε σε υποδομές διπλασιάστηκε κατά τη διάρκεια του τελευταίου χρόνου”, υπερθεμάτισε ο κ. Χαμαμτζόγλου.

Το μέλλον σε virtual AR και μικτή πραγματικότητα!
Αποτελεί κοινό τόπο πως η διαδικασία της αναβάθμισης των ΙΤ συστημάτων μιας επιχείρησης αποτελεί μια διαρκή διαδικασία. Η τεχνολογία προοδεύει, οι ανάγκες του καταναλωτή αλλάζουν συνεχώς, ενώ όσες επιχειρήσεις επιθυμούν να παραμείνουν ανταγωνιστικές οφείλουν να βρίσκονται ένα βήμα μπροστά από το στάδιο υλοποίησης των απαιτούμενων επενδύσεων. Σύμφωνα με τον κ. Χαμαμτζόγλου: “Σε ότι αφορά τις υποδομές IT δεν αφήνουμε τίποτε σε δεύτερη μοίρα. Απλώς σε κάποιες περιοχές έχουμε ήδη ολοκληρώσει τις επενδύσεις μας, ενώ άλλες βρίσκονται σε εξέλιξη. Ωστόσο αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι ότι oι οργανισμοί θα πρέπει να προγραμματίζουν τα επόμενα βήματά τους σε βάθος χρόνου και να είναι προσανατολισμένοι στην παραγωγή καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών. Ήδη, αυτή τη στιγμή, μεγάλες επιχειρήσεις βρίσκονται σε φάση εισαγωγής ή και εφαρμογής νέων ή ακόμη και αναδυόμενων τεχνολογιών, όπως για παράδειγμα η εικονική, η επαυξημένη και η μικτή πραγματικότητα”.