Σε τρεις πυλώνες - εμπορική ανάπτυξη, υλοποίηση εξαγορών και ανάπτυξη των προϊόντων και λύσεων της - βασίζεται το business plan που θα υλοποιήσει η Profile Software την ερχόμενη διετία, σύμφωνα με τα όσα δήλωσαν τα στελέχη της στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που έλαβε χώρα στην Αθήνα.

H Profile δραστηριοποιείται 27 χρόνια στην αγορά χρηματοοικονομικών λύσεων για τραπεζικά ιδρύματα, διαθέτει, ήδη, έξι θυγατρικές εκτός Ελλάδας και δίνει έμφαση στην παροχή άρτιων προϊόντων και υπηρεσιών, αξιοποιώντας την καινοτομία. «Η διεθνή αναγνωρισιμότητα του Ομίλου από σημαντικούς οίκους του εξωτερικού, μάς έχει επιτρέψει να κερδίζουμε διαγωνισμούς που διεξάγουν τράπεζες σε όλο τον κόσμο. Το καλοκαίρι προχωρήσαμε στην πρώτη μας σημαντική εξαγορά αποκτώντας τη γαλλική εταιρεία Login, η οποία θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη θέση μας στη διεθνή αγορά» ανάφερε ο Χαράλαμπος Στασινόπουλος, Πρόεδρος και CEO του ομίλου.

Σημειώνεται ότι η εξαγορά της Login, η οποία αγγίζει τα 2,5-3 εκατ. ευρώ και έγινε με την αρωγή συμβούλων, υλοποιείται σε δύο φάσεις, μια το καλοκαίρι όπου αποκτήθηκε το 78% της γαλλικής εταιρείας και μια που θα ακολουθήσει το καλοκαίρι του 2018, ολοκληρώνοντας την εξαγορά στο 100%. Η μεγάλη βαρύτητα που δίνει ο Όμιλος στην καινοτομία και στο R&D, όπου επενδύει πολύ, συνέβαλε, σύμφωνα με τον Χ. Στασινόπουλο, στην υλοποίηση ενός πολύ σημαντικού project στη γαλλική  ψηφιακή τράπεζα Ditto Βank, το οποίο βγήκε  live  στις 1η Ιανουαρίου 2018, με τα εγκαίνια της νέας υπηρεσίας να γίνονται πριν από δέκα ημέρες στη Γαλλία, παρουσία στελεχών της Profile.

Έμφαση στην διεθνή αγορά
Σύμφωνα με τον Χ. Στασινόπουλο «η ευρωπαϊκή αγορά και στρατηγικά και συγκυριακά φέρνει τα μεγαλύτερα έσοδα στην εταιρεία και γι’ αυτό θα συνεχίσουμε να επικεντρωνόμαστε σε αυτή και δη στις αγορές της Μ. Βρετανίας και Γαλλίας. Η περιοχή της Μέσης Ανατολής και Αφρικής αποτελεί μια αναπτυσσόμενη αγορά για εμάς, ενώ η αμερικανική αγορά αποτέλεσε έκπληξη, δείχνοντας σαφή, αν και συγκυριακά (λόγω της εξαγοράς της Login και τη δραστηριοποίηση της τελευταίας σε αυτήν), σημάδια ανάπτυξης».

Η έντονη παρουσία της εταιρείας στην αγορά του εξωτερικού, με 250 πελάτες (τράπεζες) και παρουσία σε 35 χώρες, είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθούν οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος στο 63%, έναντι 57% το 2016. Σε αυτό συνέβαλε η υλοποίηση νέων έργων χρηματοικονομικών λύσεων σε όλες τις προαναφερόμενες αγορές, αλλά και η προτίμηση των υφιστάμενων πελατών στις νέες λύσεις που αναπτύσσει η εταιρεία. Όπως ανέφερε ο Θόδωρος Κρίντας, αντιπρόεδρος της εταιρείας, ο όμιλος ανταγωνίζεται μεγάλα επιχειρηματικά μεγέθη διεθνώς και τα καταφέρνει, αξιοποιώντας την εξειδικευμένη παρουσία του στις χώρες δραστηριοποίησής του και προβαίνοντας στην υλοποίηση νέων προϊόντων που αυξάνουν τις διαθέσιμες επιλογές για τους πελάτες.

Σταθεροποίηση στην ελληνική αγορά
«Είμαστε ελληνική εταιρεία, με ελληνικές ρίζες, μετόχους και στελέχη και συνεισφέρουμε στην ελληνική οικονομία με 7 εκατ. ευρώ το χρόνο, εκ των οποίων το 40% αφορά φόρους και εισφορές» ανέφερε ο Χ. Στασινόπουλος.  Σημειώνεται ότι η ελληνική αγορά συμμετέχει σταθερά τα τελευταία χρόνια στον κύκλο εργασιών της εταιρείας, μετά από μια περίοδο πτώσης, όπου το κλείσιμο των μη συστημικών τραπεζών και τη συνεπαγώμενη συρρίκνωση της αγοράς στην Ελλάδα δημιούργησε σημαντικές απώλειες στον  Όμιλο.

«Παρά τις απώλειες των προηγούμενων ετών, συνεχίζουμε την ανάπτυξή μας στην ελληνική αγορά. Τα τελευταία 1-2 σταθεροποιήθηκαν, δε, τα έσοδα μας από τη δραστηριοποίηση στην Ελλάδα στα 4-5 εκατ. ευρώ, ενώ εκτιμούμε αυτά θα παραμείνουν σταθερά, διατηρώντας τους υφιστάμενους πελάτες μας» ανέφερε ο Χ. Στασινόπουλος. «Θεωρούμε ότι θα υπάρξει ανάπτυξη στην ελληνική τραπεζική αγορά, ένεκα και της δημιουργίας νέων τραπεζών, αν και αυτή δεν την έχουμε υπολογίσει στο business plan» συμπλήρωσε.

Ο Χ. Στασινόπουλος αναφέρθηκε και στο τομέα του Fintech, όπου υπάρχει κινητικότητα, που αν αποδώσει καρπούς η προσπάθεια που γίνεται νομοθετικά θα ενισχύσει την παρουσία στην Ελλάδα εταιρειών Fintech που δραστηριοποιούνται ήδη στη διεθνή αγορά- οι οποίες γνωρίζοντας τη θέση της Profile θα απευθυνθούν σε αυτήν. Απαραίτητη προϋπόθεση να υπάρξει οικονομική σταθερότητα.

Καλά αποτελέσματα το 2017 και αισιοδοξία για το 2018
Σημαντικά βελτιωμένα ήταν τα αποτελέσματα και οι ενοποιημένες πωλήσεις το 2017, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, καταγράφοντας 24% αύξηση το 2017 (11,5 εκατ. ευρώ έναντι 57% το 2016), με EBITDA στα 3,9 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά φόρων στα 1,4 εκατ. ευρώ. Για το 2018 η εταιρεία περιμένει 25-30% αύξηση εργασιών, με τον Χ. Στασινόπουλο να προαναγγέλλει μια σημαντική εξαγορά, μεγαλύτερη από εκείνη της Login, για το χρονικό διάστημα 2018 και 2019. Άλλωστε, «οι εξαγορές αποτελούν μοχλό ανάπτυξης για τον όμιλο». Σύμφωνα, δε, με τα στελέχη της Profile, ο ισχυρός ισολογισμός δίνει τη δυνατότητα στον Όμιλο να σηκώσει leverage, ενώ υπάρχει ανοικτή πρόσβαση σε τραπεζικά κεφάλαια, αλλά και η δυνατότητα υποστήριξης του πλάνου εξαγορών με ίδια κεφάλαια.