Πρωτοπορία στην τεχνολογία και τον ψηφιακό μετασχηματισμό, προτεραιότητα στην κατανόηση των αναγκών του πελάτη με σεβασμό στον ίδιο και υλοποιήσεις υψηλού επιπέδου, είναι οι αρχές που διέπουν τη λειτουργία μιας εταιρείας, που μέσα σε 20 χρόνια έχει καταφέρει πολλά επιτεύγματα. Και συνεχίζει με μεγαλύτερη δύναμη και ενθουσιασμό. Στο τιμόνι της ο Παναγιώτης Κουρής, CEO της εταιρείας, μας αναλύει τα σχέδια της Office Line για την επόμενη εικοσαετία που ξεκινά.

    NW: Η Office Line μέσα σε 20 χρόνια έχει κάνει πολύ ουσιαστικά βήματα στην αγορά της τεχνολογίας και των υπηρεσιών της. Έχουμε μερικά νούμερα που είναι εντυπωσιακά: 92% των πελατών δηλώνουν ευχαριστημένοι και συγχρόνως έχετε 48% αύξηση του συνολικού κύκλου εργασιών το 2017. Νούμερα που δείχνουν ότι κάτι γίνεται σωστά. Πείτε μας για αυτά τα 20 χρόνια την συμπυκνωμένη εμπειρία σας, πως φτάσαμε ως εδώ και τι σημαίνει αυτό για το μέλλον.

Η Office Line πριν είκοσι χρόνια δημιουργήθηκε για να παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις στη αγορά της πληροφορικής που τότε ξεκινούσε να γεννιέται. Η εταιρεία μας, σε αυτά τα 20 χρόνια δομήθηκε με κάποιες αρχές και σε αυτές οφείλεται η επιτυχία της. Είμαστε μία εταιρεία που μας χαρακτηρίζει η ηθική, ο σεβασμός και η υπευθυνότητα που είναι αλληλένδετη με την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουμε στους συνεργάτες μας. Έτσι, αποσκοπούμε να καλλιεργούμε σχέσεις κι εποικοδομητικές συνεργασίες σχεδιάζοντας από κοινού τα επιχειρηματικά οφέλη. Η γνώμη της αγοράς και η ανάπτυξη της εταιρείας μας καταδεικνύει ότι είμαστε στη σωστή κατεύθυνση και συνεχής στόχος μας παραμένει η βελτίωση των υπηρεσιών μας και η εξέλιξή μας σε όλους τους τομείς. Η αλήθεια είναι ότι μέσα σε αυτά τα 20 χρόνια έχουμε αποκτήσει μία αρκετά εκτεταμένη εμπειρία όσον αφορά στην παροχή προηγμένων λύσεων και υπηρεσιών, έχοντας ζήσει εκ των έσω όλη την αλλαγή που έχει επέλθει από τους ταχύτατους ρυθμούς της τεχνολογίας. Σήμερα έχουμε φτάσει στο σημείο να παρέχουμε εξειδικευμένες υπηρεσίες για φύλαξη δεδομένων κι επιχειρηματικής ασφάλειας, βασισμένες σε hyper cloud λύσεις και πλατφόρμες και βέβαια κλείνουμε το μάτι στις πολύ προηγμένες τεχνολογίες, όπως το Αrtificial Ιntelligence, το machine learning, Internet of Things, Big Data και Data Analytics. Παρακολουθούμε πολύ στενά την παγκόσμια αγορά και τα global trends και ήδη η εταιρεία μας έχει ξεκινήσει να αναπτύσσει λύσεις βασισμένες στο Azure για machine learning, AI και cognitive services. Όλο αυτό που κάποτε θα το βλέπαμε ως ταινία επιστημονικής φαντασίας, σήμερα είναι πραγματικότητα και στόχος μας παραμένει να μετακυλήσουμε αυτήν την πραγματικότητα στην καθημερινότητά μας, στις επιχειρήσεις, στις κουλτούρες τους, ώστε να πραγματοποιηθεί αυτό που λέγεται “technology adaptation”.

    Ενώ η εξέλιξη είναι συνεχής αυτά τα 20 χρόνια, αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο, όπου η μαγική έκφραση είναι το «digital transformation», που από πολλούς θεωρείται από μόνη της μια νέα βιομηχανική επανάσταση, πέρα από την επανάσταση του ΙΤ. Πώς την αντιλαμβάνεστε τόσο στην αγορά σας, όσο και μέσα στην εταιρεία σας;

Η αλήθεια είναι πως συμμεριζόμαστε απόλυτα τη διαπίστωση αυτή. Το έχουμε επικοινωνήσει και μπορούμε να το τεκμηριώσουμε ότι αυτά που ζούμε και αυτά που εκτιμούμε ότι έρχονται, είναι όντως η 4η βιομηχανική επανάσταση. Θα τολμήσω να πω ότι δεν είναι απλά «digital transformation», ίσως ο σωστός τίτλος εδώ θα έπρεπε να είναι «humanity transformation». Αλλάζει ο πλανήτης και ο τρόπος που ζούμε, επικοινωνούμε, διαβάζουμε, ξυπνάμε, κοιμόμαστε, εκπαιδευόμαστε, δουλεύουμε, γίνεται πολύ διαφορετικός από αυτό που ξέραμε μέχρι πριν λίγα χρόνια. Κι εμείς αυτό το προσεγγίζουμε ως μια τεράστια ευκαιρία μέσα από δύο διαφορετικές οπτικές γωνίες: η μία είναι η επιχειρηματική, αλλά η πιο σημαντική είναι αυτή που έχει σχέση με την αλλαγή που έρχεται στον τρόπο που ζούμε, όπως προανέφερα. Μεγαλεπήβολος στόχος μας είναι μέχρι το 2020 η εταιρεία μας να έχει συνεισφέρει το δικό της λιθαράκι στην αλλαγή του πλανήτη. Κι επειδή οι τεχνολογίες και τα εργαλεία υπάρχουν και η αγορά σιγά-σιγά ωριμάζει, είναι ένα όνειρο που μπορεί να γίνει πραγματικότητα.

Αναφορικά τώρα με το digital transformation και πώς αυτό έχει επιδράσει στην εταιρεία μας, ας μιλήσουν καλύτερα οι αριθμοί. Έχουμε καταφέρει κατά την τελευταία εξαετία να τριπλασιάσουμε τους τζίρους μας αλλά και το προσωπικό. Είναι εντυπωσιακό ότι σε καιρό κρίσης και σε ένα ασταθές επιχειρηματικό περιβάλλον, χωρίς κανέναν εύκολο ή βατό τρόπο χρηματοδότησης, μια μικρή εταιρεία για τα παγκόσμια δεδομένα έχει καταφέρει να τριπλασιαστεί. Και μέσα από αυτές τις διαδικασίες που ακολουθήσαμε από τον εσωτερικό μας μετασχηματισμό, καταφέραμε και χρηματοοικονομικά να αυτονομηθούμε. Η Office Line αυτή τη στιγμή διαθέτει ίδιους χρηματοοικονομικούς πόρους ώστε να μπορεί χωρίς καμία χρηματοδότηση τρίτων, να υλοποιήσει τα επενδυτικά της πλάνα. Και για εμάς αυτό είναι transformation. Και ο τρόπος με τον οποίο το καταφέραμε είναι εφαρμόζοντας τις τεχνολογίες και τα εργαλεία που έχουμε αξιολογήσει να είναι τα ίδια με αυτά που προσφέρουμε και συνιστούμε στο πελατολόγιό μας. Το 70% του προσωπικού μας είναι remote workers. Μέσα από τα cloud services που παρέχει η εταιρεία μας, έχουμε επιτύχει να αυξήσουμε την παραγωγικότητα των χρηστών μας περίπου 65%, να μειώσουμε τα λειτουργικά κόστη των υπηρεσιών που παρέχουμε στους χρήστες μας κατά 55% κι ένα ακόμα πιο χρήσιμο στοιχείο είναι το ότι έχουμε καταφέρει να «ρίξουμε» το χρόνο περίπου στο μισό, ως προς την ανταπόκριση στα αιτήματα των πελατών μας. Και αυτά τα καταφέραμε με τις τεχνολογίες και τις υπηρεσίες που παρέχουμε στο πελατολόγιο μας. Πρώτα τις αφομοιώσαμε, τις δουλέψαμε, ανακαλύψαμε τα επιχειρηματικά οφέλη κι έπειτα συνειδητοποιήσαμε το πώς μπορούν αυτές οι λύσεις να προσδώσουν οφέλη σε κάθε είδος πελάτη, από οποιοδήποτε industry κι αν αυτός προέρχεται.


Το αποτέλεσμα είναι ότι οι μεγαλύτερες εταιρείες των επιχειρηματικών κλάδων της χώρας, όπως retail, tourism, shipping, financial, heavy industry μας έχουν εμπιστευτεί κι έχουν αξιοποιήσει τις υπηρεσίες της Office Line. Κι αυτό μας δεσμεύει να γινόμαστε ακόμα καλύτεροι, να θέτουμε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά και να παρέχουμε ακόμα πιο προηγμένες υπηρεσίες. Αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που επενδύουμε σημαντικά στο R&D τμήμα μας. Μας εμπιστεύονται οι ίδιοι οι κατασκευαστές, γιατί μελετάμε πριν από τους ίδιους τα προϊόντα που θα βγάλουν μετά από λίγο καιρό.

    Άρα επαληθεύεται ένα δεδομένο που συζητιέται πολύ τελευταία, ότι για να γίνεις digital πρέπει να πας στο cloud και αυτή είναι μια αμφίδρομη σχέση. Πηγαίνοντας στο cloud κερδίζεις πάρα πολλά πράγματα από την digital μετάβαση που όλοι διεκδικούν. Πείτε μας για την cloud στρατηγική σας απέναντι στους ήδη πελάτες σας, αλλά και τι θα συμβουλεύατε έναν νέο πελάτη για την μετάβαση του στο cloud αλλά και στο digital;

Η αλήθεια είναι ότι το cloud έχει τεράστια έννοια. Είναι μία υπηρεσία που έρχεται να καλύψει τις ανάγκες των πελατών την ώρα που το θέλουν, με τον τρόπο που τις θέλουν, με τα οικονομικά οφέλη που επιδιώκουν να αποκτήσουν. Αλλά, πρέπει να κατανοήσουμε πως το cloud δεν είναι πανάκεια, δεν είναι το μαγικό ραβδί που ξαφνικά θα επιλύσει όλα μας τα προβλήματα. Η αξία της Office Line και το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα είναι ότι μπορούμε να προσδιορίσουμε σε κάθε επιχείρηση πώς μπορεί να αξιοποιήσει το cloud. Γι’ αυτό θεωρούμε αυτό που είναι φανερό και από παγκόσμιες μελέτες ότι το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς είναι στο hybrid cloud. Το βλέπουμε από τη μέχρι τώρα εμπειρία μας, έχοντας υλοποιήσει κάποια από τα μεγαλύτερα έργα στη χώρα μας σε cloud τεχνολογίες. Η στατιστική μας καταγράφει ότι μέχρι σήμερα το 100% των υλοποιήσεων είναι hybrid cloud – εκτός αν εξαιρέσουμε ένα-δύο startups που ξεκίνησαν απευθείας από το cloud – όλες οι υπόλοιπες λύσεις που έχουμε σχεδιάσει, υλοποιήσει και υποστηρίζουμε είναι βασισμένες σε τεχνολογίες hybrid cloud.

Όσο παράξενο κι αν ακουστεί, παρόλο που την τελευταία εξαετία τριπλασιάσαμε τον τζίρο μας, δεν έχουμε πωλητές με την παραδοσιακή έννοια. Όλα τα στελέχη της εταιρείας έχουν πολυετή εμπειρία στην τεχνολογία και ο ρόλος τους είναι η συμβουλευτική διαδικασία ή αλλιώς το consulting. Να μοιραστούμε, να μεταφέρουμε, να περιγράψουμε στον πελάτη την εμπειρία μας. Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες, τους προβληματισμούς και με βασικό γνώμονα το συμφέρον του, μπορούμε να διαγνώσουμε πώς το cloud μπορεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και τα μικρότερα δυνατόν κόστη να ικανοποιήσει τις άμεσες ανάγκες του αλλά και τις μελλοντικές. Και για να κατανοήσουμε τι έρχεται αύριο, επενδύουμε πάρα πολύ στο R&D, στην υιοθέτηση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, όπως προανέφερα. Είναι στρατηγική μας, είναι τρόπος ζωής και κουλτούρας. Πρέπει να κατανοούμε τι έρχεται για να προετοιμάσουμε καλύτερα το πελατολόγιό μας για την επόμενη μέρα. Και η επόμενη μέρα προφανώς είναι το digital transformation. Και μιας και αναφερόμαστε στον μετασχηματισμό, πολύ βασικός παράγοντας σε αυτόν είναι ο ανθρώπινος. Όσα εργαλεία, ότι τεχνολογίες και να φέρεις, αν δεν καλλιεργηθεί μία διαφορετική κουλτούρα και νοοτροπία, όλες οι λύσεις θα έχουν σχεδιαστεί για να αποτύχουν! Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός που θα αξιοποιήσει την τεχνολογία ή θα την απορρίψει. Δεν αρκεί απλά να σχεδιάσουμε την καλύτερη λύση, πρέπει να υπάρχει το κοινό που θα την κατανοήσει και θα μπορέσει να την ενσωματώσει στην καθημερινότητά του κι εν τέλει να την αξιοποιήσει εις το έπακρον. Αυτό για εμάς είναι επιτυχία.

    Αυτή τη στιγμή οι άμεσες προκλήσεις στο τοπίο που αλλάζει είναι το mobile, η ασφάλεια και η υλοποίηση του GDPR. Ποια είναι η θέση της Office Line για τα τρία αυτά θέματα που απασχολούν την αγορά;

Δεν σας κρύβω ότι μεταξύ τους τα τρία θέματα έχουν ενωτικούς κρίκους. Είναι μία συνεκτική αλυσίδα, που είναι τόσο δυνατή, όσο ο πιο αδύναμός της κρίκος. Και σε όλα αυτά έρχεται το cloud να μας βοηθήσει, γιατί αυτό μας παρέχει τα εργαλεία. Από την πλευρά του, το mobility έχει έρθει στη ζωή μας εδώ και αρκετό καιρό, πρώτα στο βασικό επίπεδο του καταναλωτή και μετέπειτα στις επαγγελματικές εφαρμογές όπου η εταιρική περιουσία και τα κρίσιμα δεδομένα κατέληξαν να είναι διαθέσιμα σε μια φορητή συσκευή στα χέρια κάποιου στελέχους. Η περιουσία των περισσότερων εταιρειών είναι τα data και τα στελέχη. Η δική μας στρατηγική για την ασφάλεια της περιουσίας των πελατών μας στηρίζεται στο τρίπτυχο protect, detect, respond, δηλαδή στην προστασία, τον εντοπισμό και τη δυνατότητα απόκρισης. Για το mobility έχουμε λύσεις βασισμένες σε cloud τεχνολογίες που μπορούμε να διασφαλίσουμε τη συσκευή και να διαχειριστούμε οποιοδήποτε ατυχές περιστατικό τυχαίο ή κακόβουλο. Tο GDPR θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε ως μια ευκαιρία την οποία πρέπει να αδράξουν οι εταιρείες για να προστατευτούν ακόμα καλύτερα. Το πρόβλημα δεν είναι στο να κατανοήσει ο πελάτης τι αλλάζει. Εμείς αρκετά proactive από τις αρχές του 2017, είχαμε σχεδιάσει τις λύσεις μας και τις τεχνολογίες που θα αξιοποιήσουμε για να συμβουλεύσουμε και να προστατέψουμε τις εταιρείες και τους οργανισμούς, αλλά η αλήθεια είναι ότι οι πιο πολλοί τώρα ξεκινούν την εξεύρεση λύσεων. Εμείς δεν προσεγγίζουμε το GDPR από την πλευρά της συμμόρφωσης και των νομικών κυρώσεων. Αυτό είναι το νομοθετικό πλαίσιο που καλώς ή κακώς ο κάθε οργανισμός πρέπει να συμμορφωθεί.

Εμείς επιδιώκουμε να κατανοήσει ο συνεργάτης μας το όφελος που θα αποκομίσει διασφαλίζοντας το brand reputation, τα data και τα στελέχη του.


    Ας πάμε λοιπόν και σε μερικά πρακτικά παραδείγματα, σε περιπτώσεις που η Office Line είναι υπερήφανη και έχει να επιδείξει σημαντικές επιτυχίες. Και πέρα από αυτές ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;

Οι επιτυχημένες υλοποιήσεις είναι πάρα πολλές, κάποιες όμως ξεχωρίζουν. Σε εταιρεία από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, σχεδιάσαμε μία λύση η οποία αφορούσε τον τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας με περίπου 400 αντιπροσώπους σε όλη την Ελλάδα, αλλά και τις εταιρικές διαδικασίες που ακολουθούσε η εταιρεία. Από τη λύση που σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε, καταφέραμε να μειώσουμε 85% τις τηλεφωνικές κλήσεις για τις παραγγελίες, να αυξήσουμε 70% σε σχέση με το προηγούμενο έτος τις παραγγελίες που δεχόντουσαν μέσω ψηφιακών διαδικασιών και να αυξήσουμε την παραγωγικότητα της εταιρείας περίπου 62%, μειώνοντας τα λειτουργικά κόστη στο 35%. Αυτό το case βραβεύτηκε στη Γαλλία και η αναγνώριση αφορούσε στο επιτυχημένο «transformation».

Και μιλώντας περί διακρίσεων, πέρυσι τον Μάιο η Microsoft, στο πλαίσιο του Microsoft Summit μας βράβευσε για τη μεγαλύτερή μας επιρροή στη χρήση και κατανάλωση cloud υπηρεσιών που βασίζονται στην πλατφόρμα Microsoft Azure. Πρόσφατα δε, λάβαμε και την πολύ σημαντική αναγνώριση ως enabler για Digital Transformation. Επίσης, μεταξύ των στελεχών μας κι αναγνωρισμένων μηχανικών μας συγκαταλέγεται ένας Microsoft MVP που έχει λάβει τιμητική διάκριση από την Microsoft για την εντατική κι επιτυχημένη ενασχόλησή του με τεχνολογίες Microsoft Azure, καθώς και για τη συνεισφορά του στο community. Μεταξύ των διακρίσεων, θα ήθελα να αναφέρω και το πλήθος Gold Microsoft πιστοποιήσεων που διαθέτουμε, αποδεικνύοντας τόσο την ικανότητα, όσο και πλήρη δέσμευσή μας να ανταποκρινόμαστε στις εξελισσόμενες ανάγκες των συνεργατών μας για υλοποίηση cloud based τεχνολογιών. Παράλληλα, οι εν λόγω διακρίσεις μας καθιστούν έναν από τους πλέον προτιμητέους συνεργάτες της Microsoft με αποδεδειγμένο επίπεδο εξειδίκευσης στο cloud. Επίσης, από το 2008 που είμαστε παρόντες κάθε χρόνο στο παγκόσμιο συνέδριο Microsoft Inspire στην Αμερική, στόχος μας είναι να επικοινωνήσουμε το όραμά μας, να μοιραστούμε τα μελλοντικά μας σχέδια, να αξιολογήσουμε τις νέες τεχνολογίες και να ανταλλάξουμε εμπειρίες με αντίστοιχους συνεργάτες από όλον τον πλανήτη. Και φυσικά να συνάψουμε συνεργασίες βάσει ενός πλάνου που έχει ήδη αποφέρει καρπούς, καθώς έχουμε τρέξει έργα σε χώρες όπως τα Η.Α.Ε, την Κύπρο, τη Μάλτα, την Αμερική. Ήδη συνάπτουμε στρατηγικές συνεργασίες και στόχος μας είναι στο δεύτερο εξάμηνο του έτους να ξεκινήσουμε να υλοποιούμε νέα έργα. Μέσα στο 2019, προσβλέπουμε στην εδραιωμένη παρουσία μας στην αγορά της κεντροανατολικής Ευρώπης, όπου έχουμε διαγνώσει πληθώρα ευκαιριών. Είναι αγορές που βρίσκονται σε μεγαλύτερη ανάπτυξη από την χώρα μας στις οποίες μπορούμε να μεταλαμπαδεύσουμε την τεχνογνωσία και την εμπειρία μας και να υλοποιήσουμε επιτυχώς απαιτητικά projects. Στην Αμερική έχουμε αναλάβει λόγω πολυεθνικών πελατών μας κάποια έργα και στα μέσα με τέλη του 2019 θα αντιμετωπίσουμε την αγορά εκεί ακόμα πιο στρατηγικά. Πιστεύουμε ότι τα προϊόντα που τώρα σχεδιάζει το R&D τμήμα μας, θα μας βρει έτοιμους στα μέσα του τρέχοντος έτους να προσεγγίζουμε ακόμα πιο συντονισμένα αυτήν την τεράστια αγορά. Αναφερόμενος στην αγορά της Αμερικής, ήδη δύο πολύ μεγάλοι οργανισμοί μας εμπιστευτήκαν για να τους βοηθήσουμε να καλύψουν τις ανάγκες που είχαν για το δικό τους transformation. Έχουμε υλοποιήσει το κομμάτι του system integration και του hybrid cloud, με σκοπό την οικονομία κλίμακας και την καλύτερη διαθεσιμότητα υπηρεσιών. Έτσι διασφαλίζουμε την επιχειρηματική συνέχεια της εταιρείας, την ποιοτικά καλύτερη υπηρεσία προς τους χρήστες και τη μείωση στα λειτουργικά της κόστη.

Η Office Line με την πολύχρονη τεχνογνωσία, το υψηλού επιπέδου προσωπικό της καθώς και τα προηγμένα εργαλεία που διαθέτει, είναι η εταιρεία που μπορεί να βοηθήσει τους συνεργάτες της να πραγματοποιήσουν τα σχέδια τους, όσο απαιτητικά κι αν είναι αυτά. Αυτό που κάθε επιχειρηματίας σκέφτεται, οραματίζεται, επιδιώκει και προβληματίζεται για το πώς οι νέες τεχνολογίες μπορούν να συντελέσουν στην ανάπτυξη της επιχείρησής του, εμείς είμαστε η απάντησή του. Εκεί βρίσκεται η εξειδίκευση μας, αυτό είναι το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.