netweek - Ολες οι απαντήσεις για το cloud

Δευτέρα, 20 Μαΐου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

IT Industry

Ολες οι απαντήσεις για το cloud

13 Φεβρουαρίου 2013 | 10:56 Γράφει το NetWeek  Editor Topics: Παρουσιάσεις Εταιρειών

Το Cloud Circle δίνει τη δυνατότητα στα μέλη του να γνωρίσουν το cloud και τα πλεονεκτήματα που προσφέρει σε έναν οργανισμό, να αξιολογήσουν τις κρίσιμες τεχνολογίες και τους προμηθευτές λύσεων και να αποκομίσουν τα μέγιστα οφέλη από τις λύσεις cloud που σκοπεύουν να υλοποιήσουν.

Στόχος του Cloud Circle είναι η δημιουργία ενός εποικοδομητικού forum για τα μέλη της κοινότητας, έτσι ώστε να ανταλλάσσουν ιδέες, τεχνογνωσία και βέλτιστες πρακτικές γύρω από το cloud. Στο πλαίσιο αυτό διοργανώνει δημοσκοπήσεις, όπως το Cloud Circle Industry Trends Report (ITR), που εστιάζουν σε πρακτικές μετάβασης στο cloud. Στο τελευταίο Cloud Circle ITR ρωτήθηκαν 250 διευθυντικά στελέχη από το χώρο του business και του IT, από μικρομεσαίες επιχειρήσεις έως μεγάλους οργανισμούς, για να αποτυπωθούν οι πρακτικές που ακολούθησαν κατά την υλοποίηση του cloud, αλλά και τα προβλήματα που αντιμετώπισαν.

Παράλληλα, η αναφορά προσφέρει μια πληθώρα από best practices tips, αναλύσεις ειδικών και μελέτες από πρωτοποριακές επιχειρήσεις του cloud βοηθώντας αυτούς που θέλουν να μεταβούν στο cloud.να εκτιμήσουν τις απαιτήσεις, να μειώσουν τα έξοδά τους, να προετοιμάσουν τα δεδομένα και τις εφαρμογές για τη μετάβαση, να επιλέξουν τον σωστό πάροχο και να δημιουργήσουν ένα SLA που θα περιέχει όλα τα σημαντικότερα ζητήματα.

Κόστος
Η μείωση του κόστους ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική για τις επιχειρήσεις από ότι στο σημερινό δυσμενές οικονομικό κλίμα. Και όντως, όπως φάνηκε από τη δημοσκόπηση της κοινότητας, η «εξοικονόμηση χρημάτων» αποτελούσε το κύριο κίνητρο για την υιοθέτηση του cloud, με το 56% να αναδεικνύει αυτή την επιλογή, όταν ρωτήθηκαν για τους τρεις πρωταρχικούς στόχους κατά τη μετάβαση στο cloud. Η «βελτίωση της ευκινησίας/ευελιξίας», με 56%, αποτέλεσε το άλλο μεγάλο σημαντικό κίνητρο.

Ωστόσο, όπως έδειξε η έρευνα, η οικονομία που επιτυγχάνεται μέσω του cloud αποτελεί ένα αίνιγμα, καθώς το 56% των ερωτηθέντων δεν γνωρίζουν πόσα ακριβώς χρήματα θα εξοικονομήσουν από το cloud, ενώ το 45% δεν είναι σίγουρο για το ποια πρέπει να είναι η αρχική επένδυση.
Ετσι, ενώ η μείωση του κόστους αποτελεί την κινητήρια δύναμη υιοθέτησης του cloud, υπάρχει ακόμα μια αβεβαιότητα στο πώς θα εκτιμηθεί αυτή η εξοικονόμηση που επιτυγχάνεται.

Επιπλέον, τα μέλη της κοινότητας ανέφεραν ότι η σύγκριση των τιμών διαφορετικών παρόχων υπηρεσιών cloud αποτελεί μια εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία, χωρίς να υπάρχει κάποιο στάνταρ σετ μετρήσεων που θα μπορούσε να τους βοηθήσει. Στην πραγματικότητα, η αύξηση της ευελιξίας που προσφέρει το cloud θα οδηγεί σε εξοικονόμηση του κόστους, αλλά το αντίθετο δεν ισχύει πάντα. ‘Ενα ακόμα συμπέρασμα που προέκυψε από τη μελέτη, είναι ότι η μετάβαση στο cloud θα πρέπει να γίνεται με ένα επιχειρηματικό project και να περιορίζεται στο ΙΤ. Θα πρέπει να υπάρχει μια βαθιά κατανόηση όλων των πτυχών της επιχείρησης, η οποία πρέπει να επωφεληθεί στο σύνολό της.

Cloud at your service
Στην ερώτηση για το ποια είναι τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά σε ένα Service Level Agreement (SLA), η πιο δημοφιλής απάντηση ήταν «οι επιδόσεις και ο χρόνος απόκρισης» με 60%, με το «uptime» να ακολουθεί από κοντά με 53%. Αν και αυτά είναι σημαντικά, θα πρέπει κανείς να διαπραγματευτεί τους όρους στο SLA για να δει πώς θα μπορούσε ο πάροχος να βελτιώσει την υπηρεσία του. Το «service και η υποστήριξη» ακολουθούν με 27%, αν και θα έπρεπε να είχαν μεγαλύτερη σημασία για τους ερωτηθέντες.

Αν πάει κάτι στραβά, θα πρέπει να εμπλακεί ο πάροχος και θα πρέπει στο SLA να αναφέρεται, για παράδειγμα, με ποιο τρόπο θα γίνει η εμπλοκή του και πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να ανταποκριθεί και να επιλύσει το πρόβλημα. Αυτό φαίνεται περισσότερο στα κριτήρια επιλογής ενός παρόχου υπηρεσιών cloud, με τα «υψηλά επίπεδα τεχνικής υποστήριξης» να αποτελούν το δεύτερο σε σημασία κριτήριο επιλογής ενός παρόχου (50%) για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Στους μεγάλους οργανισμούς αυτό το κριτήριο βρίσκεται στην τρίτη θέση με 32%.

Ασφάλεια
Τα ζητήματα ασφάλειας πάντα έχουν ενδιαφέρον σε μια μελέτη υλοποίησης του cloud. Οι εκπρόσωποι των μεγάλων οργανισμών τοποθέτησαν την ασφάλεια στην κορυφή της ατζέντας τους, με 60%. Απεναντίας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις η ασφάλεια πέφτει στο 36%. Ο κίνδυνος που δημιουργείται στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι ενώ οι μεγάλοι οργανισμοί συνειδητοποιούν το πόσο μεγάλη σημασία έχει η ασφάλεια, κάποιοι έχουν την εσφαλμένη εντύπωση ότι η μετακίνηση στο cloud θα τους απαλλάξει από κάθε ευθύνη.

Εκπληξη προκαλεί, επίσης, το γεγονός ότι μόνο το 15% των ερωτηθέντων είπε ότι η κρυπτογράφηση δεδομένων αποτελεί μέρος των προετοιμασιών τους για τη μετάβαση στο cloud. Σημαντικά υψηλότερα στη λίστα προτεραιοτήτων από την κρυπτογράφηση δεδομένων ήταν το data analysis (45%), το application rearchitecture (44%) και η εκπαίδευση του προσωπικού (34%). Οπως έδειξε η έρευνα, υπάρχουν πολλά πράγματα που κανείς δεν τα υπολογίζει.

Για παράδειγμα, τα χαρακτηριστικά I/O (input/output) θα είναι διαφορετικά μεταφέροντας τις εφαρμογές στο cloud από τους in-house servers, οπότε θα πρέπει να δει κανείς πώς θα διαμοιράσει τις βάσεις δεδομένων του. Στην πραγματικότητα η προετοιμασία για το cloud δεν πρέπει να παρεκκλίνει από οποιοδήποτε άλλο επιχειρηματικό project ενσωμάτωσης. Το πιο σημαντικό σημείο στην προετοιμασία είναι να διασφαλίσει κανείς ότι η λύση του cloud συμβαδίζει με τις πραγματικές επιχειρηματικές ανάγκες.

Εκτιμώντας τις απαιτήσεις
Το ζήτημα εκτίμησης των απαιτήσεων είναι δύσκολο, όπως έδειξε η δημοσκόπηση του The Cloud Circle. Ο κίνδυνος είναι ότι, αν υπερεκτιμήσει κανείς τις απαιτήσεις θα μεταβληθούν τα εμπλεκόμενα οικονομικά και αυτό μπορεί να οδηγήσει στην υλοποίηση ενός private cloud, όταν το public cloud θα μπορούσενα είναι καλύτερη λύση. Οι «in-house» εκτιμήσεις είναι οι περισσότερο δημοφιλείς (48%), ακολουθούμενες από τις εκτιμήσεις των προμηθευτών (31%) και των συμβούλων (25%). Ισως είναι καλύτερο να προβεί κανείς σε ένα συνδυασμό των προαναφερόμενων επιλογών. Ισως οι επιχειρήσεις θα έπρεπε να προετοιμάζονται για το ενδεχόμενο διεύρυνσης των απαιτήσεων κατά τη διάρκεια υλοποίησης του cloud. Το storage είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Ο μόνος τρόπος για να εκτιμήσει κανείς αποτελεσματικά τις ανάγκες του, είναι να διασφαλίσει ότι υπολογίζονται όλα τα επιχειρηματικά σενάρια και διεργασίες. Στρατηγικές αξιολόγησης Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (55%) σχεδιάζει να αξιολογήσει την επιτυχία των project τους σε μια συνεχή βάση, παρά να προβεί σε ολιστικές αξιολογήσεις πριν την υλοποίηση των projects. Οσον αφορά τον τρόπο που αξιολογούν, σχεδόν τρεις στους τέσσερις (73%) θα χρησιμοποιήσει ένα σύστημα από εσωτερικά KPIs (key performance indicators). Πάντως, σε κάθε περίπτωση οι περισσότεροι δημιουργούν τα δικά τους στάνταρ αξιολόγησης βασιζόμενοι σε βιομηχανικά αποδεκτά πρότυπα, όπως το PRINCE2, για παράδειγμα. Εν κατακλείδι, αν και η επιθυμητή εξοικονόμηση κόστους αποτελεί το κλειδί για τις περισσότερες επιχειρήσεις ώστε να στραφούν στο cloud, ο δρόμος για να πάνε εκεί παραμένει σύνθετος.

Η Emma Taylor στο Cloud Computing Conference
Η Emma Taylor θα συμμετάσχει στο Cloud Computing Conference, που διεξάγεται στις 28 Φεβρουαρίου. Είναι η ιδρύτρια και CEO της Nimbus Ninety, η οποία διαχειρίζεται τo «The Cloud Circle», την πρώτη ανεξάρτητη κοινότητα cloud computing.Στον προηγούμενο ρόλο της ως Head of Sponsorship της ARK Group, η Εmma εργάστηκε με κορυφαίους προμηθευτές που περιλαμβάνουν και εκείνους που δραστηριοποιούνται στις αγορές business intelligence και corporate performance management. Εκείνη την εποχή αντιλήφθηκε ότι υπήρχε ανάγκη για μια δωρεάν, ανεξάρτητη και αφοσιωμένη κοινότητα ΒΙ και CPM και έτσι ίδρυσε την Obis Omni το 2005. Μετά την επιτυχία της Obis Omni, η Emma λάνσαρε τα The Cloud Circle, Big Data Insight Group και την τελευταία κοινότητα, the Business Leadership Exchange.

netweek (T. 310)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778