netweek - 3rd DATA PRIVACY & PROTECTION CONFERENCE: Διαμορφώνοντας μια νέα κουλτούρα data privacy και digital ethics

Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Professional Services

3rd DATA PRIVACY & PROTECTION CONFERENCE: Διαμορφώνοντας μια νέα κουλτούρα data privacy και digital ethics

20 Ιουνίου 2018 | 12:38 Γράφει το Net Week  Online Team Topics: Events

Με την επιτυχημένη παρακαταθήκη των δύο προηγούμενων συνεδρίων, το 3rd Data Privacy & Protection Conference επέστρεψε στις 14 Ιουνίου με επίκαιρη και σύγχρονη θεματολογία, επισημαίνοντας πώς η 25η Μαΐου 2018 σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί το… τέλος των projects συμμόρφωσης με το θεσμικό πλαίσιο προστασίας των δεδομένων, αλλά την εκκίνηση διαμόρφωσης μιας νέας εποχής. Αυτό ήταν και το κυριότερο μήνυμα που πέρασε το συνέδριο στους συμμετέχοντες.

H μεγάλη ώρα του GDPR
Με μια ενημερωτική και σε αρκετά σημεία …εκπαιδευτική ομιλία διανθισμένη με πραγματικά παραδείγματα άνοιξε το συνέδριο η Emerald de Leeuw (LL.B. LL.M MSc CIPP/E, CEO, EuroComply), εμβαθύνοντας σε θέματα όπως η ευθύνη και η διαφάνεια. Μίλησε για τη διαχείριση των HR data αναφέροντας παραδείγματα ορθών και λανθασμένων πρακτικών, και αναφέρθηκε στο θέμα αξιοποίησης των social media για την επιλογή εργαζομένων, όπως επίσης και τη χρησιμότητα ή μη ενός DPO (Data protection officer).

Ο Ian Evans, Managing Director OneTrust EMEA, έδωσε, ακολούθως, «οδηγίες προς ναυτιλλόμενους» παρουσιάζοντας συγχρόνως τις λύσεις που προσφέρει η εταιρεία του, ενώ ο Κίμων Ζορμπάς, επικεφαλής των δραστηριοτήτων της Nielsen για τις κυβερνητικές υποθέσεις και την προστασία των δεδομένων σε διεθνές επίπεδο, ξεκίνησε με μια αναδρομή στο παρελθόν του κανονισμού (από τη δημιουργία του E-Privacy μέχρι σήμερα), στεκούμενος στα προβλήματα που ανακύπτουν από το συνδυασμό του E-Privacy με το GDPR. Ανέλυσε, επίσης, τους προβληματισμούς του σχετικά με τα κενά του GDPR και την αναταραχή που επικρατεί στην παρούσα φάση. Ακολούθως ο Δρ. Κωνσταντίνος Χασάπης, κάτοχος Διδακτορικού διπλώματος σε Computer Simulation of Physical Systems, έθεσε το θέμα του information Security και παρουσίασε μελέτες ερευνητών πάνω στο αντικείμενο.

“Surveillance capitalism”
Ο χειμαρρώδης λόγος του Ardi Kolah Executive Fellow & Director of the GDPR Programme στο Henley Business School (UK) & Founder of GO DPO, συνεπήρε το κοινό, εισάγοντάς το στην έννοια του «surveillance capitalism» και εξηγώντας την αξία της εμπιστοσύνης. «Στόχος του GDPR είναι να αυξηθεί η εμπιστοσύνη, ώστε να μπορούν να γίνουν περισσότερα πράγματα με τα δεδομένα και όχι λιγότερα» επισήμανε χαρακτηριστικά. Ανάφερε, επίσης, ότι πρέπει να αναθεωρήσουμε τον τρόπο σκέψης μας και πως όλοι οι υπάλληλοι μιας επιχείρησης που διαχειρίζονται δεδομένα επιβάλλεται να εκπαιδευτούν. «It is about reputation not regulation» είπε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια ο Νίκος Παλασκώνης, Territory Sales Manager της Veritas Technologies επισήμανε πως ο ιδιώτης έχει πλέον το δικαίωμα να ζητήσει από κάθε επιχείρηση να του παρουσιάσει τα δεδομένα που έχει συλλέξει για αυτόν. Συγχρόνως η επιχείρηση έχει την υποχρέωση να του τα παρουσιάσει εντός 30 ημερών. Η Veritas έχει κατασκευάσει ένα software που αντιμετωπίζει αυτό το θέμα. Εκπροσωπώντας το Commission nationale de l’informatique et des libertes CNIL και πιο συγκεκριμένα το τμήμα ευρωπαϊκών και διεθνών υποθέσεων, η Ισμήνη Ρηγοπούλου έδωσε μια ανάλυση των οδηγιών του EDPB(European Data Protection Board) για το GDPR. Ακολούθως ο Παναγιώτης Παπαγιαννακόπουλος, Director, Head of Cybersecurity, Data Protection & Privacy Advisory Services στην EΥ εντόπισε ως βασικότερα προβλήματα το portability, τη λήθη, το consent καθώς και την άρση του. Ως λύση αυτών παρουσίασε την πλατφόρμα της EY που τα διαχειρίζεται.

Ιδιωτικότητα σημαίνει δημοκρατία
Δίνοντας έμφαση στην ηθική πλευρά του GDPR ο Alexander J. Hanff, συνιδριτής και CEO στο Think Privacy AB, εστίασε στη σπουδαιότητα της ιδιωτικότητας, στηριζόμενος σε παραδείγματα και ψυχολογικές μελέτες, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως χωρίς ιδιωτικότητα δεν έχουμε ελευθερία λόγου και βούλησης, άρα τελικά αίρεται η δημοκρατία η ίδια. Πρόκειται για ένα ομιλητή, ο οποίος έχοντας εργαστεί πάνω στο GDPR από τότε που καταρτίστηκε το πρώτο σχέδιο, το Δεκέμβριο του 2011 και συμμετέχοντας ενεργά στη διαδικασία νομοθετικής διαβούλευσης μέσω της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Κοινοβουλίου, είναι ο πλέον ειδικός στον τομέα του.

Τους κινδύνους του profiling επισήμανε η Ελένη Γεράση, IT GRC Specialist του NBG Group, η οποία παρουσίασε και στρατηγικές data governance, ενώ η Κατερίνα Καλημέρη, Consulting Solutions Manager του Enterprise Security Competence Center του Oracle Consulting, παρουσίασε υλοποιήσεις και υπηρεσίες που αφορούν την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Σε αντίστοιχο κλίμα κινήθηκε ο Paul Breittbath, Director of Strategic Research & Regulator Outreach στη Nymity, ο οποίος μίλησε για την ηθική και υπεύθυνη επεξεργασία δεδομένων και καθησύχασε το κοινό τονίζοντας πως αν μια επιχείρηση προσπαθεί να συμμορφωθεί στους κανόνες, ακόμα και αν γίνουν λάθη δεν θα κριθεί αυστηρά.

Το συνέδριο έκλεισε ο Αντώνης Ευαγγελίδης, Chief Ethics/Compliance & Data Privacy Officer (DPO) της ΒΙΑΝΕΞ, που μίλησε βιωματικά για την επόμενη μέρα που ακολούθησε την εφαρμογή του GDPR, παρουσιάζοντας και δεδομένα της εταιρείας του.
Εν κατακλείδι, το τρίτο κατά σειρά Data Privacy & Protection Conference ήταν ένα υψηλού επιπέδου διεθνές συνέδριο το οποίο κάλυψε μια πληθώρα θεμάτων που σχετίζονται με την προστασία της ιδιωτικότητας και το GDPR, το οποίο διοργανώθηκε με μεγάλη επιτυχία από την Boussias Communications και το περιοδικό netweek, αφήνοντας πολλές υποσχέσεις για την επόμενη διοργάνωση.

Tην προηγούμενη ημέρα του συνεδρίου έλαβε χώρα στην OTE Academy ένα ενδιαφέρον workshop, το οποίο συντόνιζε ο Ardi Kolah, LL.M., Executive Fellow & Director, GDPR Programme, Henley Business School & Ιδρυτής του GO DPO. Ο Ardi Kolah ζήτησε από τους συμμετέχοντες να σκεφτούν διαφορετικά και να επανεξετάσουν τη θεώρησή όσον αφορά την προστασία δεδομένων, την προστασία της ιδιωτικής ζωής και την ασφάλεια. Συνέστησε στους συμμετέχοντες να σταματήσουν να σκέφτονται τις κυρώσεις και τα πρόστιμα και να αρχίσουν να αξιοποιούν τις ευκαιρίες για την οικοδόμηση βαθύτερης ψηφιακής εμπιστοσύνης με τους πελάτες, τους συνεργάτες και το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας τους.

Netweek Online( 20 Ιουνίου 2018)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778