Η προσθήκη της λέξης mobile στο καταξιωμένο πια ERP, φαινόταν να είναι το επόμενο μεγάλο βήμα στην εξέλιξη της διαχείρισης των επιχειρήσεων. Είναι όμως έτσι τα πράγματα και ποιους μπορεί πραγματικά να υπηρετήσει μια “φορητή” έκδοση του ERP;

Οι περισσότεροι κατασκευαστές προγραμμάτων ERP ισχυρίζονται υπερήφανα ότι οι λύσεις τους είναι διαθέσιμες και σε κινητές πλατφόρμες, εξηγώντας ότι οι διαχειριστές των υπηρεσιών τους μπορούν να έχουν πρόσβαση από κάθε φορητή συσκευή, ακόμη και από τα smartphones τους. Αλλά τι ακριβώς μπορούμε να κάνουμε με τη μικρή οθόνη και το εικονικό πληκτρολόγιο ενός κατά τα άλλα πανέξυπνου τηλεφώνου; Μήπως είναι μια ακόμη καταναλωτική μόδα με περιτύλιγμα πρωτοπορίας που δεν έχει κάποια ουσιαστικά χρήσιμη εφαρμογή; Η απάντηση μάλλον βρίσκεται στις λεπτομέρειες και έχει άμεση σχέση με το είδος κάθε επιχείρησης και τις ανάγκες της. Για επαγγελματίες, όπως πωλητές ή μηχανικούς, η mobile λύση είναι προφανής – οι πωλητές μπορούν να έχουν πρόσβαση στα συστήματα CRM από τα smartphones τους, να λαμβάνουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται χωρίς να χρειάζεται να γυρίσουν στο γραφείο τους. Οι μηχανικοί δε, μπορούν να έχουν στη διάθεσή τους όλες τις πληροφορίες σχετικά με ένα μηχάνημα ή συσκευή όπως πχ. τα αρχεία συντήρησης ή τις τεχνικές προδιαγραφές. Όμως, ενώ οι περισσότεροι προμηθευτές ERP προγραμμάτων περιλαμβάνουν και το κομμάτι του CRM στις λύσεις τους, καμία από τις mobile εφαρμογές δεν έχει συνήθως πρόσβαση στον πυρήνα του ERP. Υπάρχουν άραγε πραγματικά χρήσιμες εφαρμογές στο πλαίσιο μιας βασικής λύσης mobile ERP; Ας δούμε ορισμένα παραδείγματα για το πώς το mobile ERP μπορεί να επηρεάσει μια επιχείρηση.

Ας δούμε μια περίπτωση που έχει σχέση με HR. Εδώ τα οφέλη αφορούν κυρίως τον εργαζόμενο. Με μια mobile εφαρμογή οι εργαζόμενοι μπορούν πχ. να υποβάλλουν αποδείξεις εξόδων εξ αποστάσεως, επιτρέποντάς τους να περνούν έξοδα και κόστη απευθείας, αντί να χρειάζεται να μαζεύουν χαρτάκια ή ψηφιακά αρχεία αποδείξεων στο τέλος κάθε μήνα. Μπορούν επίσης να διαχειρίζονται τις διακοπές τους και την προσωπική τους φροντίδα εξ αποστάσεως, συχνά στον δικό τους χρόνο. Το όφελος για τις εταιρείες από αυτές τις εφαρμογές είναι πιο δύσκολο να μετρηθεί και αξιολογηθεί , αν και είναι σίγουρο πως οι πιο ευτυχισμένοι εργαζόμενοι, είναι και πιο αποτελεσματικοί.

Στον κόσμο των αλυσίδων εφοδιασμού και της παραγωγής, υπάρχουν περισσότερα προφανή οφέλη. Οι υπεύθυνοι παραγωγής μπορούν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις όποτε υπάρχουν δυνητικά προβλήματα – όπως οι πρώτες ύλες που έχουν κολλήσει στη διαμετακόμιση ή οι δυσλειτουργίες μηχανημάτων. Χωρίς το mobile ERP, αυτές οι ειδοποιήσεις είναι ορατές μόνο όταν οι διαχειριστές βρίσκονται στον υπολογιστή τους. Με πλήρη πρόσβαση στο ERP από το smartphone τους, οι διαχειριστές μπορούν να εξουσιοδοτούν ακόμη και αλλαγές για να επιταχύνουν συγκεκριμένες παραγγελίες εργασίας ή παραδόσεις. Και με την πρόσβαση στις αντίστοιχες οικονομικές εφαρμογές, οι οικονομικοί διευθυντές ενημερώνονται άμεσα, επιτρέποντας έτσι τη λήψη καλύτερων αποφάσεων. Σε πολύ μεγάλες εγκαταστάσεις παραγωγής, η χρήση mobile ERP ενδέχεται να εξαλείψει την ανάγκη για δαπανηρά δίκτυα και ανθεκτικά τερματικά. Στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ πάλι, το mobile CRM είναι σχετικά καλά εδραιωμένο, αλλά το προσωπικό των πωλήσεων μπορεί να βοηθηθεί περαιτέρω έχοντας την πρόσβαση σε ένα σύστημα ERP που διατίθεται σε συνδυασμό με μια κινητή συσκευή. Για παράδειγμα, μπορεί να είναι σημαντικό ένας πωλητής να κατανοεί την κερδοφορία μιας συμφωνίας – οι συνδέσεις με οικονομικά στοιχεία μπορούν να βοηθήσουν.

Ειδικά οι πολύπλοκες πωλήσεις μπορούν να βοηθηθούν σε μεγάλο βαθμό, αν υπάρχει διαθέσιμη μια mobile εφαρμογή με μεταβαλλόμενες παραμέτρους. Οι πελάτες μπορούν να προσαρμόσουν τη λύση τους στις ατομικές τους ανάγκες, ενώ οι πωλητές είναι στη συνέχεια σε θέση να παραθέτουν τους χρόνους παράδοσης βάσει πραγματικών στοιχείων και σε συνάρτηση με τις υπόλοιπες διαδικασίες. Η ύπαρξη και χρήση μιας mobile εφαρμογής σε πραγματικό χρόνο αποφεύγει οποιαδήποτε προβλήματα προκύπτουν από συμφωνίες που πραγματοποιούνται εκτός σύνδεσης και πιθανώς δεν συγχρονίζονται για μερικές ώρες. Τελικά, μόλις κάποιος ξεφύγει από τα κλασσικά μονοπάτια της χρήσης ενός υπολογιστή σε περιβάλλον γραφείου, κάποια στοιχεία της δουλειάς του που μέχρι τότε ήταν απλά χρήσιμα, μπορούν να γίνουν ζωτικά. Το mobile ERP μπορεί να προσφέρει εκπληκτικά οφέλη σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις όπου ο χρήστης λειτουργεί πιο αποτελεσματικά μακριά από το γραφείο του. Εάν αναρωτηθείτε, ίσως βρείτε ότι όλοι κάνουν την ίδια σκέψη: «Αν μπορούσα μόνο να το κάνω αυτό, ενώ είμαι μακριά από το γραφείο μου …». Τελικά όμως η ουσιαστική απόδοση της επένδυσης για μια εφαρμογή mobile ERP εξαρτάται από τα προβλήματα που καλείται να λύσει αλλά και τα μετρήσιμα αποτελέσματα που θα έχει. Παρακάτω θα δούμε κάποια βασικά χαρακτηριστικά των εφαρμογών mobile ERP, τους λόγους που αξίζει να περάσετε σε μια τέτοια διάσταση και κάποια case studies ελληνικών εταιρειών που υλοποίησαν αντίστοιχες λύσεις και τι κατάφεραν να κερδίσουν. Στόχος όλα αυτά μαζί να αποτελέσουν μια πηγή προβληματισμού και ερεθισμάτων για μια καλύτερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που μας δίνει η τεχνολογία στον τομέα αυτό.


Τα βασικά χαρακτηριστικά των mobile εφαρμογών ERP
Οι εφαρμογές mobile ERP εξελίχθηκαν σημαντικά από τη γένεσή τους ως ένα απλό απομακρυσμένο POS ή ένα εργαλείο διαχείρισης και ελέγχου αποθεμάτων. Σήμερα, ένα ευρύ φάσμα συστημάτων ERP προσφέρουν μια σειρά εξελιγμένων λειτουργιών που τα καθιστούν πολύ περισσότερα από ένα απλό πρόσθετο. Ας δούμε ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των εφαρμογών που υπάρχουν σήμερα στην αγορά του mobile ERP.

    1. Ασφάλεια εφαρμογών

Καθώς οι έξυπνες συσκευές έχουν γίνει όλο και πιο συνηθισμένες στη χρήση ERP, ο αριθμός των hacks έχουν επίσης πολλαπλασιαστεί. Σε απάντηση, οι προγραμματιστές, οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας και οι επαγγελματίες της ασφάλειας συνεργάστηκαν για την παράδοση διαφόρων συστημάτων προστασίας που έχουν περιθωριοποιήσει σε μεγάλο βαθμό τις απομακρυσμένες απειλές ασφάλειας, που προέρχονται από δεδομένα. Έτσι βασικά χαρακτηριστικά ασφάλειας, όπως η πρόσβαση βάσει ρόλων και η υποχρεωτική καταγραφή συσκευών, είναι πια απαραίτητα.

    2. Απομακρυσμένη πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο

Πριν από την εποχή του mobile, η απομακρυσμένη πρόσβαση γινόταν μέσω ενός client server ή με την μέθοδο του distributed computing. Και από τις τρείς περιπτώσεις, μόνο η λύση mobile παρέχει απομακρυσμένες λειτουργίες σε πραγματικό χρόνο.

Αυτή η μετάδοση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο απαιτεί προφανώς σύνδεση στο διαδίκτυο, γι ‘αυτό συνδυάστε το παραπάνω και με δυνατότητα πρόσβασης χωρίς σύνδεση και συγχρονισμό δεδομένων και έχετε μια ισχυρή εφαρμογή για απομακρυσμένη εργασία.

    3. Mobile API

Οι σημερινές πλατφόρμες ERP ενώ διαχειρίζονται την κάθε πληροφορία κεντρικά, αναγνωρίζουν την σημασία του κάθε υποσυστήματος και την ανάγκη ισότιμης πρόσβασης. Δεδομένου ότι η mobile έκφρασή τους έχει εξελιχθεί σε βασική αξία επικοινωνίας, τα API που την υποστηρίζουν έχουν εξελιχθεί επίσης ταχύτατα, επιτρέποντας ακόμη και την αυτόνομη ανάπτυξή τους.

    4. Εγγενής γεωγραφική θέση

Ένα από τα πιο καινοτόμα στοιχεία που σχετίζονται με τις εφαρμογές mobile ERP είναι η δυνατότητα διαχείρισης λειτουργιών σχεδόν οπουδήποτε στον κόσμο οποιαδήποτε στιγμή. Ως πρόσθετο πλεονέκτημα, λοιπόν, τα συστήματα mobile ERP προσφέρουν θεμελιώδεις γεωγραφικές πληροφορίες που μπορούν να ενσωματωθούν άμεσα και να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο των παγκόσμιων λειτουργιών. Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι ιδιαίτερα χρήσιμα στη βιομηχανία μεταφοράς και διανομής.

    5. Καθολική πρόσβαση εγγράφων

Παρόμοια με τα πλεονεκτήματα που προσφέρονται στη διαχείριση έργων και δεδομένων, τα σημερινά συστήματα ERP μπορούν να προσφέρουν καθολική πρόσβαση σε έγγραφα, ανεξάρτητα από το χρόνο ή τον τόπο εγκατάστασης των συστημάτων τους.

    6. Εργαλεία επικοινωνίας σε επίπεδο συστήματος

Οι εφαρμογές mobile ERP υποστηρίζουν universal λειτουργίες και δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Επομένως, μέρος της αξίας τους είναι η ικανότητα να παρέχουν point-to-multi-point επικοινωνίες. Αυτό περιλαμβάνει όλα τα επίπεδα πρόσβασης που σχετίζονται με μια πλατφόρμα ERP, είτε πρόκειται για μια απλή ενημέρωση είτε για την παγκόσμια ανανέωση των επιχειρηματικών κανόνων ενός συγκεκριμένου δικτύου.


Η πορεία της αγοράς
Τη χρονιά που πέρασε, η αγορά ERP παρουσίασε μεγάλες αλλαγές, καθώς οι εταιρείες παραγωγής των προγραμμάτων και εφαρμογών προσπάθησαν να εδραιώσουν τη θέση τους στην αγορά και να επεκτείνουν τις δυνατότητες που προσφέρουν στους πελάτες.

Οι κινήσεις δείχνουν ότι η αγορά ERP βρίσκεται σε μια ισχυρή πορεία ανάπτυξης με πολλές εταιρείες να φθάνουν στο τέλος της ζωής τους στις τρέχουσες λύσεις τους και να έχουν ανάγκη από ανανέωση της τεχνολογίας που τις υποστηρίζει.

Η μαζική ώθηση στο cloud και ο ρυθμός καινοτομίας οδηγούν σε ένα νέο πρότυπο για τη βιομηχανία, οι οποίες απαιτούν νέα μοντέλα λογισμικού και παροχής υπηρεσιών. Οι πελάτες που αγοράζουν ERP κατανοούν ότι συχνά δεν είναι πλέον ένα στατικό προϊόν με άδεια χρήσης, το οποίο για τους πωλητές σημαίνει ότι αν παραμείνουν αδιάφοροι, τότε μένουν πίσω.

Για να διατηρήσουν το ρυθμό τους, οι κατασκευαστές πρέπει να προσφέρουν δυνατότητες που να βοηθούν τους πελάτες τους να ανταγωνίζονται σε έναν κόσμο όπου η ταχύτητα, η κλιμάκωση, η ευελιξία και οι πληροφορίες είναι πρωταρχικής σημασίας. Οι εγγενείς mobile εφαρμογές, τα web-based περιβάλλοντα ελέγχου, τα ευέλικτα dashboards και οι landing pages είναι πλέον συνήθεις στο σύγχρονο περιβάλλον προϊόντων ERP. Επιπλέον, οι δυνατότητες που προκύπτουν από τον κόσμο του Internet of Things (IoT) και τα προηγμένα analytics που ενσωματώνονται στο περιβάλλον του προϊόντος γίνονται όλο και πιο συνηθισμένα. Οι περισσότεροι προμηθευτές προσφέρουν δυνατότητες ανοικτού προγραμματισμού εφαρμογών (REST APIs), επιτρέποντας στους συνεργάτες και τους πελάτες τους να αναπτύξουν επεκτάσεις κρίσιμης σημασίας για την επιχείρησή τους, οι οποίες δίνουν υπερ-αξία στο συνολικό σύστημα. Οι δυνατότητες που προσφέρουν οι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης (machine learning) οδηγούν στην αυτοματοποίηση της διαδικασίας και στον εντοπισμό ανθρώπινων σφαλμάτων, αντιπροσωπεύοντας το κορυφαίο πλεονέκτημα της τεχνολογίας ERP.

Γιατί να περάσετε στον κόσμο του mobile
Ωραίες οι σκέψεις καινοτομίας, οι τάσεις της αγοράς και τα πολλά υποσχόμενα χαρακτηριστικά και προσόντα των mobile εφαρμογών ERP. Όμως αυτό που μετράει τελικά για την απόφαση επένδυσης σε μια επέκταση του συστήματος ERP είναι τα μετρήσιμα οφέλη που προκύπτουν από μια τέτοια κίνηση.

Καταγράφουμε τα σημαντικότερα και μάλλον προφανή, με μόνη επιφύλαξη για την αποτελεσματικότητά τους, την προσαρμογή τους στην κάθε περίπτωση επιχείρησης και της αντίστοιχης αγοράς που απευθύνεται.

  • Βελτιώστε την απόδοση των ανθρώπων σας: Συνδεθείτε με τους πελάτες, τους προμηθευτές και τους συνεργάτες σας. Το mobile ERP είναι η λύση για στελέχη που βρίσκονται εν κινήσει, βοηθώντας τα να εκτελούν τις καθημερινές τους εργασίες από οπουδήποτε.
  • Ξεχάστε το υψηλό κόστος και την πολυπλοκότητα: Προσδώστε μεγαλύτερη ευελιξία στην επιχείρησή σας, μειώνοντας σημαντικά το κόστος λειτουργίας της.
  • Τρέξτε την επιχείρησή σας από παντού: Η επιχείρησή σας δεν περιορίζεται σε τέσσερις τοίχους. Το mobile ERP εξασφαλίζει ασφαλή πρόσβαση στα δεδομένα σας, τη στιγμή που τα χρειάζεστε.
  • Ενισχύστε αποτελεσματικά τις συνεργασίες σας: Βρεθείτε δίπλα στους πελάτες, τους προμηθευτές και τους συνεργάτες σας, σε πραγματικό χρόνο. Επικοινωνήστε καλύτερα με το οικοσύστημά σας, χωρίς χρονικούς ή γεωγραφικούς περιορισμούς.
  • Λάβετε άμεσα τις σωστές αποφάσεις: Απλοποιήστε την καθημερινότητα των στελεχών σας. Εξασφαλίστε την απομακρυσμένη πρόσβασή τους στα δεδομένα της επιχείρησής σας, βοηθώντας τους να παίρνουν ταχύτερα αποφάσεις, ακόμα και όταν είναι μακριά από τη βάση τους.
  • Εξυπηρετήστε καλύτερα τους πελάτες σας: Προσφέρετε αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους πελάτες σας, με μία ολοκληρωμένη λύση mobility. Δώστε στους ανθρώπους σας όλα όσα χρειάζονται για να ανταποκρίνονται άμεσα στις ανάγκες των πελατών σας, από όπου και αν βρίσκονται.

Case Study – ΛΟΥΞ

    Κωνσταντίνος Μαρλαφέκας
    Εμπορικός Διευθυντής & Αντιπρόεδρος, Λουξ

Η Ανάγκη
Η Λουξ είναι πλέον μια μεγάλη βιομηχανική μονάδα με πολύ ισχυρό ανταγωνισμό στην εγχώρια αγορά. Διαθέτει τις δικές της μονάδες παραγωγής και εμφιάλωσης, αλλά και κατασκευής φιαλών. Επιπλέον, διαθέτει εκατοντάδες συνεργάτες σε όλη την επικράτεια, πολλά σημεία διανομής και εξαγωγές.

Όλες αυτές οι δραστηριότητες δεν είναι δυνατόν να υποστηριχθούν χωρίς την ύπαρξη μιας σύγχρονης λύσης ERP. Στο παρελθόν η εταιρεία χρησιμοποιούσε μια custom λύση ERP. Καθώς όμως η εταιρεία αναπτυσσόταν, η συγκεκριμένη λύση άρχισε να δείχνει τα ελαττώματα και τις ελλείψεις της. Η διοίκηση επιθυμούσε να μπορεί να παρακολουθεί συγκεκριμένες επιχειρησιακές δραστηριότητες, όπως εγκαταστάσεις, συμφωνητικά, χρησιδάνεια, συναντήσεις πωλητών κάτω από μία ενοποιημένη πλατφόρμα. Η ανάγκη για αναβάθμιση του συστήματος κρίθηκε επιβεβλημένη και κάπως έτσι ξεκίνησε η αναζήτηση μιας νέας, σύγχρονης λύσης λογισμικού.

Η Λύση Enterprise mobility στην πράξη
Η Λουξ επέλεξε το Soft1 CRM με συνδρομητικό μοντέλο λειτουργίας. Η λύση καλύπτει το τμήμα πωλήσεων της Λουξ, ενώ τα δεδομένα που εξάγονται, επεξεργάζονται από το τμήμα μισθοδοσίας και διαχείρισης προσωπικού. Παράλληλα η Λουξ επέλεξε και τη λύση enterprise mobility της SoftOne, Soft1 360, για τις ανάγκες επικοινωνίας στελεχών και πωλητών με το κεντρικό σύστημα της εταιρείας ανά πάσα στιγμή και από κάθε συσκευή. Η υλοποίηση και των 2 λύσεων πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία «DATUM ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ», πιστοποιημένο συνεργάτη τη SoftOne. Το Soft1 360 παρέχει τη δυνατότητα στους πωλητές της Λουξ, να διαχειρίζονται σε πραγματικό χρόνο τις επισκέψεις τους στα σημεία διάθεσης των προϊόντων της επιχείρησης, μέσα από το tablet ή το smartphone τους. Από οποιαδήποτε σημείο και αν βρίσκονται οι πωλητές, η εταιρεία έχει άμεση γνώση των εγκαταστάσεων των παγίων της επιχείρησης (ψυγεία, stands κ.λπ.) τα οποία έχουν παραχωρηθεί με μορφή χρησιδανείου στους εμπόρους και στα τελικά σημεία χονδρικής και λιανικής πώλησης. Οι καθημερινές δραστηριότητες των πωλητών, η διάρκεια των επισκέψεων, η διαχείριση ερωτηματολογίων, η καταγραφή αναγκών ή και προτάσεων, παραγγελιών των πελατών και η αξιοποίηση νέων ευκαιριών πώλησης πραγματοποιούνται και καταγράφονται και αυτόματα ενημερώνεται το CRM. Τα στοιχεία συλλογής στη συνέχεια συλλέγονται και επεξεργάζονται από το αρμόδιο τμήμα.

Ευελιξία & προσαρμοστικότητα στις ιδιαίτερες ανάγκες του πελάτη
Αναφέρουμε κάποια χαρακτηριστικές ανάγκες της Λουξ, οι οποίες καλύπτονται πλήρως από την λύση enterprise mobility:

  • Δυνατότητα λειτουργίας Offline – ο πωλητής μπορεί να χρησιμοποιεί το σύστημα ακόμη κι όταν δεν υπάρχει σύνδεση στο Internet. Κατόπιν, όταν η σύνδεση επανέλθει τα δεδομένα (της offline λειτουργίας) αποστέλλονται αυτόματα στα κεντρικά της Λουξ.
  • Λήψη φωτογραφίας και βιντεοσκόπησης – πολύ χρήσιμη δυνατότητα, η οποία δίνει στην εταιρεία εικόνα της κατάστασης και της σωστής χρήσης των παγίων τα οποία έχουν εγκατασταθεί σε διάφορα σημεία πώλησης
  • Καταγραφή χιλιομετρικών αποστάσεων – αναλυτική εικόνα και εξαγωγή συμπερασμάτων κόστους

Στα παραπάνω, πρέπει να προστεθεί και η δυνατότητα διαχείρισης των εγκαταστάσεων και παραγγελιών ως σχετικές εργασίες κατά τη διάρκεια της επίσκεψης/συνάντησης.

Τα οφέλη
Ταχύτερη εξυπηρέτηση: H λειτουργία του Soft1 360 έχει βελτιώσει σημαντικά την καταγραφή των δραστηριοτήτων των πωλητών και στη συνέχεια, την αξιολόγηση ποιοτικών στοιχείων όπως ο βαθμός ικανοποίησης και η ταχύτητα εξυπηρέτησης των πελατών. Βελτίωση απόδοσης πωλητών: Η χρήση mobile τεχνολογίας και η άμεση επικοινωνία με τα κεντρικά της εταιρείας, έχει βελτιώσει σημαντικά την απόδοση των πωλητών. Ο προγραμματισμός των εργασιών έχει βελτιστοποιηθεί, ενώ η διαχείριση νέων ευκαιριών πώλησης, η δρομολόγηση ενεργειών επίλυσης εμπορικών θεμάτων πραγματοποιείται ταχύτατα και απρόσκοπτα.

Μείωση λειτουργικού κόστους: Όλα τα παραπάνω οδηγούν στην εξοικονόμηση χρόνου και στη μείωση του λειτουργικού κόστους της επιχείρησης, τα οποία κατ’ επέκταση οδηγούν σε ανάπτυξη και αύξηση της κερδοφορίας.


Case Study – ΑΗΙ CARRIER SEE

    Ιωάννης Πουλής
    IT Manager, AHI Carrier Νοτιοανατολικής Ευρώπης

Στην εντατική φάση ανάπτυξης του συστήματος έχει περάσει το έργο υλοποίησης του 1ου mobile ERP έργου στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό έργο υλοποίησης συστήματος ολοκληρωμένου ελέγχου της επιχείρησης μέσα από ένα mobile περιβάλλον που στόχο έχει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της AHI Carrier SEE.

Ανάγκη για mobile ERP
Η ανάγκη για SaaS ERP προκύπτει από μια γενικότερη στρατηγική στα πλαίσια του Digital Transformation, όπου κύριο σκοπό έχει την βελτιστοποίηση της λειτουργίας της επιχείρησης και συνεπώς των προϊόντων και υπηρεσιών προς τους πελάτες της. Για την AHI Carrier SEE στην επιλογή ενός νέου ERP, το mobility αποτελεί το όχημα, που θα δώσει προστιθέμενη αξία στους πελάτες και στην ίδια την εταιρία ενοποιώντας διαδικασίες στις 5 ευρωπαϊκές χώρες που δραστηριοποιείται ο όμιλος και σε δεκάδες που βρίσκονται οι πελάτες του. Προτεραιότητα αποτελεί η δυνατότητα να εκτελείς εργασίες και να είσαι παραγωγικός από οπουδήποτε και με οποιαδήποτε συσκευή όπως μόνο μία σύγχρονη SaaS λύση μπορεί να προσφέρει. Οι τομείς που στοχεύουμε αρχικά να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες του mobile ERP είναι το Field Service με στόχο την αύξηση της αποδοτικότητας, τα Logistics με στόχο την απλοποίηση του Warehouse Management, οι Πωλήσεις με στόχο την άμεση πρόσβαση στην πληροφορία και το Management με στόχο την εύκολη πρόσβαση σε Reporting και ηλεκτρονικά workflows.

Ποια η λύση που δόθηκε;
Η επιλογή της λύσης Microsoft Dynamics 365 for Finance & Operations Enterprise Edition για mobile ERP και CRM έγινε με γνώμονα την παρουσία του προϊόντος στις χώρες υλοποίησης, καθώς το localization και το τοπικό support όπου είναι απαραίτητο, είναι αναγκαία συνθήκη για ένα πολυεθνικό έργο. Ανάγκες όπως: pay as you grow, zero infrastructure και centralized administration, deployment & support καλύπτονται πλήρως από την συγκεκριμένη λύση, δίνοντας την δυνατότητα στην επιχείρηση να εστιάσει περισσότερο στο προϊόν και τους πελάτες της. Το πρωτοποριακό έργο υλοποιείται από την D.I.S. – Dynamic Integrated Solutions, εταιρία που παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις επιχειρηματικού λογισμικού και εξειδικεύετε στους κλάδους Χονδρικού Εμπορίου & Λιανικής, Διανομής, Βιομηχανίας, Αυτοκινήτου και Υπηρεσιών.

Στόχοι του έργου

  • Να εφαρμοστεί μια πλατφόρμα παγκόσμιας κλάσης για την Κεντρική Διεύθυνση στην Ελλάδα, καθώς και τις θυγατρικές της στη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τις θυγατρικές εταιρείες στην Τσεχία και την Αυστρία
  • Απόκτηση εικόνας 360ο του πελάτη, του έργου και της τελικής συσκευής/μονάδας
  • Αυτοματοποίηση, εξορθολογισμός και τυποποίηση των διαδικασιών σε όλες τις εταιρείες
  • Βελτίωση προϊόντων και υπηρεσιών που παρέχονται στους πελάτες
  • Παρακολούθηση σε επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών
  • Αξιολόγηση των υπηρεσιών πωλητών

Αναμενόμενα οφέλη
Η σχεδίαση των διαδικασιών και του συστήματος στηρίζεται και ξεκινά από τα οφέλη που έχει θέσει ως στόχο ο όμιλος και καλύπτουν όλους τους βασικούς τομείς δραστηριότητας της εταιρείας και σε επίπεδο τμημάτων θα μπορούσαμε να τα διακρίνουμε στα εξής:

  • Χρηματοοικονομική διαχείριση με ένταξη εγκριτικών διαδικασιών στις διαδικασίες του credit control και των πληρωμών και λεπτομερή παρακολούθηση του αποτελέσματος σε επίπεδο καναλιού, συσκευής/μονάδας, έργου, πελάτη.
  • Πωλήσεις / Έργα. Βελτιστοποίηση διαδικασιών και πρόβλεψης κόστους με στενή παρακολούθηση προμηθειών, υπεργολαβιών, χρόνων απασχόλησης και εξόδων.
  • Διαχείριση αποθήκης (WMS). Βελτιστοποίηση παρακολούθησης του αποθέματος και ταχεία εκτέλεση εντολών.
  • Εφοδιαστική αλυσίδα. Έγκαιρη και ακριβής πρόβλεψη των απαιτήσεων, δέσμευση σε έργα, πωλήσεις και πελάτες
  • Service. Βελτίωση SLA, forecasting απαιτήσεων και πρόβλεψης συντήρησης