Οι προοπτικές για τις επιχειρήσεις Retail και τα διαθέσιμα εργαλεία από τη Microsoft παρουσιάστηκαν στο Reimagining Retail in the Digital Age event της εταιρείας.

Η φράση του τίτλου είναι μέρος από την εισαγωγική ομιλία της Karina Pereira, Senior Partner Development Manager, στη Microsoft Greece, Cyprus & Malta, στο Reimagining Retail in the Digital Age event της εταιρείας, το οποίο διεξήχθη στις 25 Σεπτεμβρίου στην Αθηναΐδα. Η εισαγωγή είναι το συμπέρασμα που μπορεί να κρατήσει ο ακροατής των ομιλιών και των παρουσιάσεων που έγιναν στον πλαίσιο του συνεδρίου. Το συμπέρασμα βέβαια είναι δικό μας και βασίζεται στην παραδοχή ότι, οι εν δυνάμει επωφελούμενοι του ψηφιακού ανασχηματισμού γνωρίζουν τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν.

Κινητήριος δύναμη των αλλαγών που μπορούν να επέλθουν, σε όλο το εύρος των διαδικασιών του Retail είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη σε συνδυασμό με την πληθώρα των Data που μπορούν να συλλεχθούν με ποικίλους τρόπους, τόσο μέσα από τα καταστήματα, όσο και έξω από αυτά, με την αρωγή υπηρεσιών, αλλά και τεχνολογιών που μπορούν να υπαχθούν, χωρίς σοβαρές ενστάσεις, στο οικοσύστημα του Internet of Things. Μόνο που, για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων αυτών δεν αρκεί η επιθυμία ενός διευθυντικού στελέχους σε μια επιχείρηση. Ή, για να το θέσουμε πιο σωστά, τόσο πιο αποτελεσματική και ταχεία θα είναι η προσαρμογή, όσο πιο κατανοητή και συνυφασμένη με την κουλτούρα ενός οργανισμού είναι η έννοια του Μετασχηματισμού – του Ψηφιακού συμπεριλαμβανομένου.

H εμπειρία του καταναλωτή
“Τα τελευταία (πολλά) έτη, ο πήχης των προσδοκιών του χρήστη σε ό,τι αφορά την εμπειρία χρήσης έχει ανέβει κατακόρυφα και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην Amazon”, είπε o Noah Herschman, Senior Retail Industry Architect, Microsoft Consulting Services. Μάλιστα, ανέφερε ως πιο κοντινό παράδειγμα για τη χώρα μας το marketplace του Public. Όπως επεσήμανε ο Noah Herschman, οι τομείς που αφορούν τον χρήση, την αγοραστική εμπειρία του, δηλαδή, δεν τελειώνει στο κλικ της αγοράς, αλλά αφορά την πληρωμή, την μεταφορά και το support. Με αυτά ως δεδομένα, η έκβαση της προσπάθειας εξαρτάται από την ικανότητα πρόβλεψης του (καταναλωτικού) μέλλοντος από τους Retailers. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με αξιοποίηση πληροφοριών σχετικών με τους υποψήφιους πελάτες, τομέας στον οποίο το Facebook δείχνει να έχει την πρωτοπορία, καθώς κάθε χρήστης του είναι «παραμετροποιήσιμος» σε περισσότερους από 500 συντελεστές. Το personalization του Facebook ξεπερνά και την Amazon ακόμη.

Τα παραπάνω εύστοχα αυτά παραδείγματα χρησιμοποιήθηκαν από τον Herschman για να τονίσει και να κάνει κατανοητή την ανάγκη χρήσης των δυνατότητων μάθησης των μηχανών – ελληνιστί, Machine Learning –, οι οποίες μπορούν να δουλεύουν αδιάκοπα και να βελτιώνονται. H Microsoft δίνει λύσεις στους προβληματισμούς των retailers περί ανταγωνιστικότητας και αποδοτικότερης παροχής υπηρεσιών προς τους πελάτες τους, μέσω της μεγιστοποίησης της εμπειρίας του καταναλωτή και της βελτιστοποίησης των λειτουργιών, με προϊόντα όπως το Dynamics 365. Το Microsoft Reimagining Retail in the Digital Age συνεχίστηκε με παρουσιάσεις τάσεων και case studies που έχουν εφαρμοστεί στην Ελλάδα, λύσεις από συνεργάτες της Microsoft και workshop στο customer engagement και στο operations. Κατά τη γνώμη μου, ο αδύναμος κρίκος για την επιτυχία εφαρμογής τέτοιων συστημάτων είναι, πριν και πάνω από όλα, η ενημέρωση του retailer. Αναπτύσσω τις σκέψεις μου στο Editorial του τεύχους 429, που κρατάτε.