Για πολύ καιρό τα smartphones αποτελούσαν τη σημαντικότερη κινητήρια δύναμη για την αγορά εικονικής πραγματικότητας (VR).

Ωστόσο η λήξη των ευνοϊκών προσφορών πακέτων από τους κατασκευαστές smartphones έχει οδηγήσει σε σημαντική πτώση των πώληση των ειδικών γυαλιών VR. Το περασμένο τρίμηνο πουλήθηκαν μόλις 409.000 γυαλιά VR αυτού του είδους, όπου τα smartphones χρησιμοποιούνται ως οθόνες, όπως ανακοίνωσε η IDC την Πέμπτη, όταν το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα -που οι Samsung και Google τα διέθεταν μαζί με τα smartphones τους- είχαν πουληθεί ένα εκατομμύριο συσκευές.

Παρά τις μεγάλες προσδοκίες η εικονική πραγματικότητα δεν έχει καταφέρει να γίνει mainstream, καθώς τα υψηλής ποιότητας γυαλιά εικονικής πραγματικότητας είναι ακριβά και μεγάλα, ενώ χρειάζονται να συνδεθούν με έναν υπολογιστή υψηλών επιδόσεων. Γι’ αυτό και πολλές εταιρείες είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους στα γυαλιά VR για smartphones ως μια φθηνή εναλλακτική πρόταση.

Χάρη ωστόσο στην εξέλιξη της τεχνολογίας, πλέον έχουν εμφανιστεί στην αγορά σχετικά φθηνά και ελαφριά γυαλιά VR τα οποία -αν και με λιγότερες δυνατότητες σε σχέση με αυτών των κορυφαίων μοντέλων- προσφέρουν ένα καλύτερο αποτέλεσμα (χάρη στην ενσωματωμένη οθόνη). Όπως είναι το Oculus Go της Facebook, το οποίο, μαζί με το παρόμοιο κατασκευαστικά Xiaomi Mi VR, έφυγε από τα ράφια των καταστημάτων στη Κίνα 212.000 φορές συνολικά.

Όσον αφορά τα ακριβότερα γυαλιά VR, οι πωλήσεις τους, σύμφωνα με τους ερευνητές, υποχώρησαν περισσότερο από 37% σε ετήσια βάση, καθώς δεν υπήρχαν φέτος οι εκπτωτικές εκστρατείες που είχαν ωθήσει τις πωλήσεις τους το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα. Οι πωλήσεις της Facebook Oculus ανήλθαν το τελευταίο τρίμηνο στις 102.000 συσκευές (με το μοντέλο Rift), ενώ η Sony πούλησε 93.000 Playstation VR. Η ανταγωνίστρια HTC, χάρη στο νεοεισερχόμενο μοντέλο Pro των γυαλιών Vive, πούλησε 111.000 συσκευές.