Με σύνθημα: «Hardware and Software engineered to work together», η Oracle ισχυροποιεί την παρουσία της στο χώρο του hardware. Δεν παραμελεί όμως και τις κυρίαρχες τάσεις της τεχνολογίας: απαντά δημιουργώντας το δικό της Public Cloud και εντάσσοντας τη λογική του social networking στο λογισμικό της.

Περισσότεροι από 45.000 σύνεδροι παρακολούθησαν φέτος το ετήσιο OpenWorld event της Oracle στο Σαν Φρανσίσκο. Το ρεκόρ προσέλευσης είναι ενδεικτικό της ανάπτυξης που σημειώνει η εταιρεία διεθνώς αλλά και των προθέσεών της για το 2012.

Η Oracle «ορίζει» το cloud
Η αναγγελία της δημιουργίας του Oracle Public Cloud αποτέλεσε τη μεγάλη είδηση του φετινού OpenWorld. Σε κλίμα έντονου ενθουσιασμού, ο Larry Ellison, CEO της Oracle, παρουσίασε την ολοκληρωμένη λύση πλατφόρμας και εφαρμογών η οποία φτιάχτηκε για να καλύψει με αξιοπιστία το σύνολο των απαιτήσεων των επιχειρηματικών χρηστών.

Το Oracle Public Cloud αποτελεί ένα συνδυασμό εφαρμογών, middleware και βάσεων δεδομένων και λειτουργεί σε συνδρομητική βάση, επιτρέποντας ελαστική χωρητικότητα, με υψηλή αξιοπιστία και ασφάλεια. Ο Larry Ellison θέλησε να διαχωρίσει το Public Cloud της Oracle από τα «νεφελώδη» clouds άλλων εταιρειών και όρισε κάποια κριτήρια αποτίμησης της γνησιότητας ενός «αληθινού» cloud. Το πρώτο από αυτά είναι η δυνατότητα της μετάβασης των δεδομένων του πελάτη από cloud σε οn-premise, ή από cloud σε cloud -ανάλογα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες του. Διευκρίνισε ότι το Public Cloud της Oracle ακολουθεί ανοικτά πρότυπα και επιτρέπει όσες μετακινήσεις θέλει ο χρήστης.

To δεύτερο χαρακτηριστικό του cloud είναι η εγγύηση της ασφάλειας των δεδομένων μέσα από virtual machines που παραχωρούνται αποκλειστικά στην εταιρεία-χρήστη και τα οποία εκείνη δεν αναγκάζεται να μοιραστεί με τρίτους. Το τρίτο κριτήριο είναι η άμεση διάθεση χωρητικότητας τη στιγμή που τη χρειάζεται ο χρήστης και η χρέωση ανάλογα με τη χρήση. Ο Ellison επέστρεψε αρκετές φορές στη σημασία των ανοικτών προτύπων, τόσο για λόγους διαλειτουργικότητας, όσο και ασφάλειας.

Η αρχιτεκτονική του Public Cloud της Oracle είναι τύπου SOA και όλα τα συστατικά του λογισμικού είναι web-serviced, προκειμένου να μπορούν εύκολα να διασυνδεθούν μεταξύ τους. «Το κλειδί είναι να έχει ο πελάτης την επιλογή σχετικά με το τι θα κάνει τελικά» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ellison.


Στην εποχή των Exa
Στην κεντρική του ομιλία, ο Πρόεδρος της Oracle, Mark Hurd χωροθέτησε τη στρατηγική της εταιρείας για το 2012 γύρω από τον άξονα των Exa, των ολοκληρωμένων λύσεων τεχνολογίας που συνδυάζουν από σχεδιασμού τους το κομμάτι του hardware με εκείνο του λογισμικού. Με ετήσιες επενδύσεις της τάξης των 4 δισ. δολ. στον τομέα της Ερευνας και Ανάπτυξης, η Oracle είναι σε θέση να παρουσιάζει συστήματα μιας νέου τύπου λογικής.

O Larry Ellison αναφέρθηκε εκτενώς στα πλεονεκτήματα που δημιουργεί ο από κοινού σχεδιασμός του hardware και του software όσον αφορά στην απόδοση. Θέλησε, μάλιστα, να παρομοιάσει την Oracle με την Apple, όσον αφορά στη δημιουργία λύσεων που είναι επιτυχημένες χάρη στη συνθήκη αυτή. Τα νέα «μέλη» της οικογένειας των Exa που παρουσιάστηκαν στο OpenWorld είναι το Exalytics Business Intelligence Machine και το Big Data Appliance.

Το Exalytics είναι η πρόταση της σειράς «hardware-plus-software» για εφαρμογές Business Intelligence. Το πιο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του είναι ότι επεξεργάζεται τα δεδομένα στη μνήμη, σχεδόν εκμηδενίζοντας τον χρόνο απόκρισης. «Ολα τρέχουν ταχύτερα αν τα κρατήσεις στο DRAM» εξήγησε ο Larry Ellison και περιέγραψε την ταχύτητα των Exalogic ως «speed of thought» (ταχύτητα της σκέψης).

Τα αποτελέσματα, συνέχισε ο Ellison, βγαίνουν πριν ακόμα ο χρήστης προλάβει να ολοκληρώσει την πληκτρολόγηση του αντικειμένου της αναζήτησής του.To Exalytics μπορεί, μάλιστα, να επεξεργαστεί σχεσιακά αλλά και αδόμητα δεδομένα. Εχει 40 πυρήνες Intel Xeon, 1TB βασικής μνήμης και τη δυνατότητα να διαβάσει μια βάση δεδομένων 5ΤΒ μέσα σε 5 δευτερόλεπτα.

To Exalytics συνοδεύεται από το Exalytics software, το οποίο αποτελεί τη νέα, «παράλληλη» εκδοχή του OBI και τρέχει όλες τις εφαρμογές BI της Oracle χωρίς να απαιτεί τροποποιήσεις.

Ο χρόνος απόκρισης του Exalytics είναι μικρότερος από 1 και η ταχύτητά του στην επεξεργασία των δεδομένων ανοίγει νέες ευκαιρίες αξιοποίησης της πληροφορίας, αφού επιτρέπει στο χρήστη να θέσει περισσότερα ερωτήματα και να αντλήσει πολύτιμα στοιχεία. Οσον αφορά στην πορεία των Exadata, 1.000 μηχανήματα πωλήθηκαν μέσα στο 2011 και οι εκτιμήσεις των πωλήσεων για το 2012 προβλέπουν 3.000 μηχανήματα. Τα μηχανήματα Exa επιτυγχάνουν μέχρι και 100 φορές μεγαλύτερη ταχύτητα επεξεργασίας δεδομένων χάρη στην «παράλληλη» επεξεργασία και τη συμπίεση των δεδομένων. Η αύξηση αυτή της απόδοσης μεταφράζεται σαφώς σε μείωση του κόστους.

Στην ίδια λογική με το Exalytics, το Big Data Appliance είναι η νέα ολοκληρωμένη πρόταση της Oracle για την επεξεργασία των «μεγάλων» -σε όγκο, αλλά και σημασία- δεδομένων (weblogs) που προκύπτουν στο σύγχρονο περιβάλλον της διευρυμένης χρήσης της τεχνολογίας και των social networks.Τα δεδομένα αυτά, αν και αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερο όγκο και σημασία για τις σύγχρονες επιχειρήσεις, δε «χωράνε» στα συνηθισμένα data warehouses και τις εφαρμογές επιχειρηματικής ευφυΐας.

Το Oracle Big Data Appliance αποτελεί μια ολοκληρωμένη λύση για τα «μεγάλα δεδομένα» και συνεργάζεται εύκολα με λύσεις όπως οι Database 11g, Exadata Database και Exalytics Business Intelligence. «Η Oracle είναι η πρώτη εταιρεία που δημιουργεί μια ολοκληρωμένη και ενοποιημένη σειρά προϊόντων για να διευκολύνει τους επιχειρησιακούς χρήστες να ανταποκριθούν στην πρόκληση των Big Data και να εντοπίσουν στοιχεία που θα μεγιστοποιήσουν την επιχειρηματική αξία» δήλωσε ο Andrew Mendelsohn, Senior Vice President, Oracle Server Technologies.

Οσον αφορά στο ρόλο των Engineered Systems στο Cloud Computing, ο John Fowler, Εxecutive Vice President, Systems Oracle, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Τα Engineered Systems αποτελούν τον κινητήρα του cloud. To cloud χρειάζεται μεγάλη ισχύ και πιστεύουμε ότι το Exadata αποτελεί την απάντηση». Δύο racks του Exadata επαρκούν για να διαχειριστεί κανείς ολόκληρο το Web traffic του Facebook, δηλαδή ένα εκατομμύριο HTTP requests ανά δευτερόλεπτο.

Ολες οι προϊοντικές αναζητήσεις που γίνονται στο eBay -σχεδόν δύο εκατομμύρια online transaction processing (OLTP) operations ανά δευτερόλεπτο- θα μπορούσαν να γίνουν σε μισό rack. Το σύστημα έκδοσης σιδηροδρομικών εισιτηρίων της Κίνας, το οποίο εκδίδει περισσότερα από 1,8 εκατομμύρια μηνύματα το δευτερόλεπτο, θα μπορούσε να τρέξει σε ένα rack.


Enterprise Manager 12c και Solaris 11: με το βλέμμα στο cloud
Εκτός από τους τομείς του cloud, και των ολοκληρωμένων συστημάτων hardware-plus-software, στο OpenWorld πραγματοποιήθηκαν πολυάριθμες ανακοινώσεις σχετικά με εξελίξεις στον τομέα του λογισμικού. Η πιο σημαντική μεταξύ αυτών, αφορούσε στο Enterprise Manager 12c, τη μεγαλύτερη νέα έκδοση του προϊόντος εδώ και πέντε χρόνια. Ο Thomas Kurian, Executive Vice President of Product Development της Oracle, παρουσίασε τη νέα αυτή έκδοση, η οποί επιτρέπει τη διαχείριση ολόκληρου του stack της Oracle και κάνει πράξη την έννοια της ευθυγράμμισης του business με το IT.

Η λύση αυτή μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητα ενώ παράλληλα μειώνει το κόστος τόσο για τα παραδοσιακά data centers, όσο και στο περιβάλλον του virtualization και του cloud computing. Η ένδειξη «c» στον τίτλο του προϊόντος αναφέρεται στο cloud και επισημαίνει τον προσανατολισμό της Oracle σε λύσεις που είναι έτοιμες για το Cloud. Ο Surren Partabh, CTO Core Technology Support της British Telecoms, ο οποίος έχει την εμπειρία του beta version του Enterprise Manager 12c, υπογράμμισε τη σημασία της λύσης για τη δημιουργία νέων υπηρεσιών cloud τύπου database-as-a-service και middleware-as-a-service και, στην περίπτωση της British Telecoms, τη μείωση του χρόνου που χρειάζεται για την ενεργοποίηση νέων υπηρεσιών.

Με το βλέμμα στραμμένο στο cloud αναπτύσσεται και η νέα έκδοση του λειτουργικού συστήματος Solaris. Το Oracle Solaris 11 επιτρέπει την ταχύτατη αλλά και ασφαλή εγκατάσταση νέων υπηρεσιών μεγάλης κλίμακας σε περιβάλλον cloud. Το Oracle Solaris 11 είναι βελτιστοποιημένο τόσο για εφαρμογές της ίδιας της Oracle, όσο και άλλων προμηθευτών.

Περισσότεροι από 600 πελάτες από διάφορους κλάδους -συμπεριλαμβανομένου του οικονομικού, των τηλεπικοινωνιών και του δημοσίου- έχουν ήδη εγκαταστήσει την πρώτη εκδοχή του Oracle Solaris 11. «Το Oracle Solaris 11 σχεδιάστηκε για να λύσει τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις όσον αφορά στην εγκατάσταση και διαχείριση μιας σύγχρονης υποδομής data center.

Η Oracle έχει επιταχύνει την ανάπτυξη των τεχνολογιών Oracle Solaris και, με το Oracle Solaris 11, παρουσιάζουμε το πιο καινοτόμο προϊόν μας μέχρι σήμερα, με χαρακτηριστικά που θα διευκολύνουν τους πελάτες να περάσουν σε ευέλικτα, αποτελεσματικά και ασφαλή business clouds» δήλωσε ο John Fowler.

Οι επιχειρηματικές εφαρμογές γίνονται «Social»
Αναγνωρίζοντας την κοινωνική δικτύωση ως τη μεγαλύτερη αλλαγή που γνώρισε ο κλάδος της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια, ο Larry Ellison αιτιολόγησε την κεντρική θέση που αυτή λαμβάνει στη νέα στρατηγική της εταιρείας. Ο Ellison παρουσίασε τη νέα πλατφόρμα Oracle Social Network μέσα από ένα demo, «υποδυόμενος» το Διευθυντή Πωλήσεων. Με το που ανοίγει τον υπολογιστή του, ο συγκεκριμένος χρήστης βλέπει στην οθόνη μια λίστα από τις πληροφορίες που το σύστημα εκτιμά ότι θα χρειαστεί για τη δουλειά του και μια λίστα με τα καθήκοντα της ημέρας.

Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από την ανάλυση των δεδομένων των συστημάτων της εταιρείας. Η αξιοποίηση των εταιρικών πόρων δεν εξαντλείται ωστόσο στα analytics και το Business Intelligence. Η εφαρμογή περιλαμβάνει και στοιχεία που διευκολύνουν την ομαδική εργασία και την επικοινωνία μεταξύ συναδέλφων και εξωτερικών συνεργατών μέσα από μία ενιαία πλατφόρμα.

Εκτός από τη δυνατότητα για web conferencing και file-sharing, το Oracle Social Network περιλαμβάνει και την «έξυπνη» παράμετρο του «με ποιον πρέπει να συνεργαστώ προκειμένου να κάνω αυτό που πρέπει να κάνω». Το ίδιο το σύστημα προτείνει στο χρήστη του τα άτομα που κρίνει ότι θα μπορούσαν να συνεισφέρουν σε ένα συγκεκριμένο έργο, τόσο εντός της Διεύθυνσης Πωλήσεων όσο και έξω από τα σύνορα της εταιρείας.

Στο πλαίσιο αυτό της ενοποίησης των επιχειρησιακών εφαρμογών, με επίκεντρο την επίτευξη επιχειρησιακών στόχων, μια εφαρμογή όπως το CRM αντιμετωπίζεται ως η εφαρμογή που βοηθά τους πωλητές μιας εταιρείας να πουλάνε περισσότερο, συνεργαζόμενοι σαν ομάδα.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι η πλατφόρμα τρέχει και σε φορητές συσκευές (smartphones, i-pads κ.λπ.), επιτρέποντας στο χρήστη να μεταπηδά από τη μία συσκευή στην άλλη, όσες φορές χρειάζεται μέχρι να ολοκληρώσει την εργασία του.