Περισσότερα Facebook analytics ή πιο έξυπνο mobile marketing; Πώς θα εκμεταλλευτούν οι πάροχοι κινητής τα Data Analytics το νέο έτος για να εξάγουν τάσεις για τη χρήση του δικτύου, αλλά και να κατανοήσουν καλύτερα τις συμπεριφορές των συνδρομητών τους;

Από το 2011, οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας άρχισαν να ασχολούνται πιο σοβαρά με τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, αναπτύσσοντας τα δικά τους εταιρικά κανάλια προβολής, αλλά και επικοινωνίας με τον πελάτη. Ποια είναι, όμως, τα αποτελέσματα των προσπαθειών τους τρία χρόνια μετά; Είναι ο συνδρομητής στο κέντρο της προσοχής τους; Παραμένουν τα social media o πιο διαδραστικός τρόπος επικοινωνίας με τους συνδρομητές τους; Αναφορικά με τα μερίδια αγοράς στην κινητή τηλεφωνία με βάση τα συνολικά έσοδα των τριών εταιρειών το 2013, η κατάσταση έχει ως εξής:

Η Wind έχει μερίδιο 20,5%, η Vodafone 27,3% και η Cosmote, με έσοδα 1.336,5 εκατ. ευρώ το 2013, έχει το 52,2% της αγοράς. Ωστόσο, η ανάλυση των δημόσιων συζητήσεων στο Facebook παρουσιάζει μια εντελώς διαφορετική εικόνα. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε η ExelixisNet Research & Analysis σε συνεργασία με την Monitor (μια online μηχανή αναζήτησης αναφορών που καταγράφει σε πραγματικό χρόνο δημοσιεύσεις από ελληνικά ειδησεογραφικά sites, blogs, forums και Έλληνες χρήστες των social media – Facebook, Twitter, YouTube) παρουσιάζεται μια ισοκατανομή στις συζητήσεις του Facebook, σχετικά με τους τρεις παρόχους κινητής, τόσο το 2011 όσο και το 2014. Η αναφορά περιλαμβάνει την ανάλυση και των υπόλοιπων καναλιών εκτός του Facebook, όπως blogs, Twitter, YouTube, ειδησεογραφικά sites και forums. Από τη στιγμή που οι πάροχοι ξοδεύουν αρκετά μεγάλα ποσά σε ετήσια βάση για την social media παρουσία τους, πρέπει να γνωρίζουν τόσο τα αποτελέσματα της στρατηγικής, αλλά και την επιτυχία του κάθε ευρώ που επενδύουν.

Ανάμεσα στα highlights της αναφοράς του 2014: * Αύξηση του όγκου των συζητήσεων 103% σε σχέση με το 2011 * Συνολικά, παραμένει αμείωτο το ενδιαφέρον των συνδρομητών όσον αφορά την κινητή * Το Facebook παραμένει η παραδοσιακή πλατφόρμα επικοινωνίας με τον συνδρομητή τα τελευταία 3 χρόνια * Όσον αφορά το Twitter, υπάρχει αντίστοιχα μεγάλος ρυθμός ανάπτυξης των συζητήσεων * Οι πάροχοι κινητής το 2014 απάντησαν κατά μέσο όρο το 50% των αιτημάτων στο Twitter (mentions). Στην ετήσια αναφορά ανταγωνισμού περιλαμβάνεται επίσης λεπτομερής ανάλυση του ανταγωνισμού: * Διαχωρισμός σε θετικές-αρνητικές συζητήσεις * Αξιολόγηση δικτύου παρόχου βάση των συζητήσεων και αιτημάτων των συνδρομητών * Αξιολόγηση προϊόντων και υπηρεσιών * Ανάλυση της επικοινωνίας και επίτευξης στόχων χορηγιών, αλλά και της κάθε εταιρικής καμπάνιας.

Εκτός από τα social media που θα συνεχίζουν και το 2015 να απασχολούν τους παρόχους κινητής, η χρήση μιας πιο έξυπνης πλατφόρμας mobile marketing, που θα μπορούν να διαχειριστούν πάνω από το δίκτυο τους θα πρέπει να είναι στα άμεσα σχέδια τους. Πρόκειται για μια κίνηση που θα αυξήσει αισθητά τη «σύνδεση» (reach) με το συνδρομητή. Μια πλατφόρμα που θα τους βοηθήσει να μεγιστοποιήσουν τα αποτελέσματα μιας στοχευμένης επικοινωνίας, καθώς τα εμπορικά μηνύματα προς τον συνδρομητή συνεχώς αυξάνονται.

Event driven καμπάνιες ή βάση της συμπεριφοράς του συνδρομητή στο δίκτυο ή βάση φύλου θα μπορούσαν να συμβάλλουν σε μια μελλοντική μείωση του churn (ακυρώσεις συνδέσεων), αλλά και ακόμα και αύξηση του ARPU (Average Retail Revenue Per User). Συμπερασματικά, τα Data Analytics, τόσο των social media όσο και μιας mobile marketing σουίτας, μπορούν να εξάγουν τάσεις και συμπεριφορές όσον αφορά τόσο τη χρήση του δικτύου όσο και της βελτίωσής του, αλλά και καλύτερη κατανόηση της συμπεριφοράς και των απαιτήσεων του συνδρομητή.