netweek - Όμιλος ΟΤΕ: Σταδιακή μετατροπή σε ψηφιακή εταιρεία με πλούτο καινοτόμων υπηρεσιών

Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Telecoms

Όμιλος ΟΤΕ: Σταδιακή μετατροπή σε ψηφιακή εταιρεία με πλούτο καινοτόμων υπηρεσιών

16 Ιανουαρίου 2017 | 09:36 Γράφει το NetWeek  Editor Topics: Τηλεπικοινωνίες

O μετασχηματισμός της εταιρείας στη νέα ψηφιακή εποχή, με την παράλληλη επέκταση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον, αποτελούν τους σημαντικότερους άξονες που αναμένεται να απασχολήσουν τον Όμιλο ΟΤΕ κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς.

Ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών αποτελεί έναν από τους πλέον ώριμους στην εγχώρια αγορά με βαρύνουσα σημασία για την εθνική οικονομία, επενδύοντας ιδιαίτερα εντυπωσιακά ποσά σε τεχνολογία και την εν γένει μετεξέλιξή του, εισάγοντας καινοτόμους τρόπους προσέγγισης και εξυπηρέτησης των πελατών -μεμονωμένων όσο και επιχειρήσεων-, αναπτύσσοντας δίκτυα και υπηρεσίες οι οποίες αξιοποιούνται δεόντως από τη συντριπτική πλειοψηφία του σύγχρονου επιχειρείν. Κάτι παραπάνω από πρωταγωνιστικός θεωρείται ο ρόλος του Ομίλου ΟΤΕ, ο οποίος δραστηριοποιείται και αναπτύσσει ένα ευρύ φάσμα τηλεπικοινωνιακών και διαδικτυακών υπηρεσιών, αλλά και συνδρομητικής τηλεόρασης.

Επενδύσεις €1,3 δισ. την επόμενη τετραετία
Ο Όμιλος ΟΤΕ αποτελεί τον μεγαλύτερο επενδυτή σε νέες τεχνολογίες και υποδομές στην Ελλάδα, έχοντας προγραμματισμένες επενδύσεις της τάξεως των 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ κατά την επόμενη τετραετία. Απώτερος σκοπός είναι η δημιουργία των δικτύων του μέλλοντος με την ταυτόχρονη κάλυψη των διαρκώς εντεινόμενων όσο και μεταβαλλόμενων αναγκών των ίδιων των πελατών. Μεμονωμένων όσο και επαγγελματιών. Οι δε επενδύσεις αποβλέπουν ώστε οι οπτικές ίνες να φτάσουν στα σπίτια και τις επιχειρήσεις των καταναλωτών, προσφέροντάς τους προσιτές νέες τεχνολογίες μέσω των οποίων θα συμβάλλουν στην αλλαγή της καθημερινότητας και της δραστηριοποίησής τους. Σε αυτά, συγκαταλέγονται -μεταξύ άλλων- η αντικατάσταση των δικτύων χαλκού με οπτικές ίνες, καθώς επίσης και η κάλυψη ολοένα και περισσότερων περιοχών, με πολύ γρήγορες ταχύτητες internet. Θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως ο Όμιλος ΟΤΕ κατά την διάρκεια της περασμένης πενταετίας επένδυσε συνολικά κάτι παραπάνω από 2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Εξωστρεφής “συνέταιρος” των υπόλοιπων Business Units
Η χρονιά που πέρασε χαρακτηρίστηκε από την ολοκλήρωση ενός πενταετούς πλάνου επενδύσεων σε έργα μετασχηματισμού του Ομίλου ΟΤΕ, αλλά και της πληροφορικής ειδικότερα. Έργα, τα οποία συνέβαλαν στον μετασχηματισμό του Ομίλου ΟΤΕ προκειμένου να αποτελέσει ένα σύγχρονο τηλεπικοινωνιακό πάροχο με δυνατότητες άμεσης εξυπηρέτησης και δέσμευσης απέναντι στον πελάτη. Όπως επισημαίνει ο κ. Γιώργος Αθανασόπουλος, Chief Officer Λειτουργιών και Συστημάτων Πληροφορικής του Ομίλου ΟΤΕ: “Ως τομέας πληροφορικής, τα τελευταία χρόνια αφήσαμε πίσω τον υποστηρικτικό ρόλο που συνήθως είχαμε και επιλέξαμε να μετασχηματιστούμε σε έναν ενεργό όσο και εξωστρεφή “συνέταιρο” των υπόλοιπων Business Units που υφίστανται εντός του Ομίλου ΟΤΕ. Αυτή τη στιγμή, η νέα ενιαία αρχιτεκτονική πληροφορικής, μας έχει επιτρέψει να παρέχουμε καινοτόμες υπηρεσίες ταχύτερα, αναβαθμίζοντας παράλληλα το επίπεδο εξυπηρέτησης, συμβάλλοντας την ίδια στιγμή στην βέλτιστη εμπειρία του πελάτη. Η άμεση, αξιόπιστη και αυτοματοποιημένη ενημέρωση του πελάτη για τα θέματα που τον αφορούν (λ.χ. παραγγελίες, υποστήριξη κ.ά.) επέτρεψε στον Όμιλο να έρθει ακόμη πιο κοντά στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή, θέτοντας τις βάσεις για την ανεμπόδιστη όσο και επιτυχημένη πορεία μας σε αυτήν. Όσο για την υιοθέτηση της μεγαλύτερης αυτοματοποίησης, έχει επιτρέψει την βελτιστοποίηση του κόστους της εταιρείας”.

Μεταξύ των κορυφαίων Service Centers του Ομίλου DT
Σε αυτό το πλαίσιο, το 2016 ο Όμιλος ΟΤΕ υλοποίησε μια σειρά από σημαντικά έργα ICT εντός και εκτός των συνόρων, με βάση τα οποία κατάφερε να καθιερωθεί ως συνεργάτης επιλογής στην ελληνική αγορά του εν γένει ICT integration.

Αυτό που αναμφίβολα έκλεψε τις εντυπώσεις και προβλήθηκε δεόντως δεν ήταν άλλο από την υλοποίηση του Data center του Ομίλου Coca Cola HBC, το οποίο εξυπηρετεί 28 χώρες. Μάλιστα, ο κ. Αθανασόπουλος θεωρεί πως τόσο η συγκεκριμένη εγκατάσταση όσο και άλλα σημαντικά έργα που έγιναν πραγματικότητα, έχουν προσθέσει στο κύρος, την φήμη και τον βαθμό ανταγωνιστικότητας του Ομίλου ΟΤΕ στον τομέα των υπηρεσιών πληροφορικής, καθιστώντας τον ως ένα από τα σημαντικότερα Service Centers του Ομίλου Deutsche Telekom. Για παράδειγμα, η T-Mobile Netherlands έχει επιλέξει να εξυπηρετείται πλήρως από συστήματα που φιλοξενούνται και διαχειρίζονται οι άνθρωποι του Ομίλου στην Ελλάδα, ενώ δεν είναι και λίγες οι χώρες όπου διαθέτει παρουσία η Deutsche Telekom και στην οποία παρέχονται υπηρεσίες εκ μέρους του ΟΤΕ.

Στο βάθος… ψηφιακή εταιρεία
Ο τομέας των τηλεπικοινωνιών βρίσκεται διαρκώς στην αιχμή των τεχνολογικών εξελίξεων, υιοθετώντας έγκαιρα λύσεις, προϊόντα και εφαρμογές που θα πραγματώσουν το μοντέλο του σύγχρονου ψηφιακού κόσμου. Κινούμενος σε αυτό το πλαίσιο, ο Όμιλος ΟΤΕ για το 2017 εστιάζει το ενδιαφέρον του σε έργα που άπτονται του digitization.

“Πρόκειται για έναν από τους στρατηγικούς άξονες στους οποίους έχει επιλέξει να κινηθεί η εταιρεία και σίγουρα απαιτεί σημαντικές επενδύσεις πληροφορικής στο χώρο των Digital Capabilities. Για εμάς, το digitization “μεταφράζεται” σε ευκολία χρήσης, αμεσότητα, πληρότητα πληροφόρησης του πελάτη και προσωποποιημένη επικοινωνία μέσα από το οικοσύστημα των ψηφιακών υπηρεσιών.

Στόχος του Ομίλου είναι να αποτελέσει παράδειγμα και σημείο αναφοράς “Ψηφιακής” εταιρείας””, υπογραμμίζει ο κ. Αθανασόπουλος και συνεχίζει: “Την ίδια στιγμή, επεκτείνουμε την παροχή υπηρεσιών πληροφορικής σε μεγάλους πελάτες που εδρεύουν και δραστηριοποιούνται τόσο εντός όσο και εκτός των συνόρων. Πρόσφατα, μάλιστα, ανατέθηκε στον Όμιλο ΟΤΕ η υλοποίηση του Big Data Service Center για το σύνολο των χωρών του Ομίλου της Deutsche Telekom.

Αποτελεί δε ένα έργο αυξημένης σημασίας, καθώς υποστηρίζει ένα ιδιαίτερα νευραλγικό τομέα στην εξέλιξη της ανταγωνιστικότητας του Ομίλου μας σε διεθνές επίπεδο”.

Ηub παροχής cloud υπηρεσιών και βασικός παρόχος λύσεων ΙoT
O χώρος του ΙΤ και της πληροφορικής εν γένει βρίσκεται σε ένα στάδιο μετεξέλιξης βιώνοντας μια νέα πραγματικότητα ωρίμανσης και μετασχηματισμού. Υπάρχουν συγκεκριμένες τεχνολογίες που δείχνουν να έχουν ξεχωρίσει και να καθοδηγούν τις διαδικασίες που άπτονται του μετασχηματιστικού ρεύματος σε διεθνές επίπεδο. Αυτές, δεν είναι άλλες από το Cloud, τα Big Data σε συνδυασμό με το Machine Learning και το Internet of EveryThing. Το γεγονός πως αρκετές από τις σύγχρονες λύσεις πληροφορικής είναι -πλέον- διαθέσιμες μόνο μέσω του Cloud, γεγονός που διασφαλίζει σημαντική ευελιξία και αμεσότητα, ενώ την ίδια στιγμή απαιτεί μια σειρά από καινούριες διαδικασίες ασφάλειας και λειτουργίας προκειμένου να ενσωματωθούν στην καθημερινότητα των εταιρειών. Όπως υποστηρίζει ο Chief Officer Λειτουργιών και Συστημάτων Πληροφορικής του Ομίλου ΟΤΕ: “Σε αυτό το περιβάλλον, ο όμιλος ΟΤΕ έχει σημαντική εμπειρία και επιθυμεί να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο, όπως π.χ. ως ένα από τα σημαντικότερα hub παροχής και κατανάλωσης cloud υπηρεσιών για την περιοχή μας, μέσω της υλοποίησης του Big Data Service Center για το σύνολο των χωρών του ομίλου Deutsche Telekom, καθώς επίσης και ως βασικός παρόχος λύσεων Ιnternet of Τhings. Μάλιστα, αυτές αξιοποιούνται ήδη εντός ομίλου και παράλληλα προσφέρονται σε μικρούς και μεγάλους πελάτες της εταιρείας ως υπηρεσία (SmartHome, IoT mobile plans κ.ο.κ.)”.

Συνεργασία R&D, digital startups και ανάσχεση του brain drain
Φέτος, η προσπάθεια παρακολούθησης και ενσωμάτωσης νέων τεχνολογικών τάσεων εκ μέρους του Ομίλου ΟΤΕ αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω, έχοντας ως κύριους άξονες την αναζήτηση συνεργασιών στο χώρο της έρευνας και της καινοτομίας, καθώς επίσης και την ενεργό συμμετοχή στο οικοσύστημα των digital startups.

Επιπροσθέτως, προκειμένου να λάβει “σάρκα και οστά” ο μετασχηματισμός της εταιρείας στη νέα ψηφιακή εποχή, με την ταυτόχρονη επέκταση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον, ο Όμιλος ΟΤΕ αναμένεται να ενσωματώσει νέες μεθόδους εργασίας, όπως λ.χ. DevOps και Agile development, που θεωρούνται και ως απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να παραμείνει πρωτοπόρος.

Ένα από τα “στοιχήματα” που θέτει ο κ. Αθανασόπουλος είναι και η αντιστροφή του brain-drain στο κλάδο του ΙΤ. “Στο θέμα αυτό ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η συνεισφορά του ομίλου στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Πιστεύω ακράδαντα ότι οι άνθρωποι παραμένουν το σημαντικότερο κομμάτι της πληροφορικής”, αναφέρει χαρακτηριστικά.

netweek (T. 400)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778