Η αισιοδοξία για ακόμα καλύτερες μέρες ήταν διάχυτη χθες, στην παρουσίαση των «προδιαγραφών» και των πρώτων -πρόωρων ακόμα, βεβαίως- συμπερασμάτων από την προχθεσινή πρεμιέρα της φετινής Εβδομάδας Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η οποία θα ολοκληρωθεί τη Δευτέρα 11 Μαρτίου.

Γιατί, όπως τόνισαν η πρόεδρος του GRECA (που οργανώνει για 6η συνεχή χρονιά αυτή την ετήσια γιορτή του eCommerce) Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη και ο αντιπρόεδρος, Μάκης Σαββίδης, βιώνουμε τη μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά συμμετοχή e-shops (χθες το πρωί είχαν φτάσει τα 334 και αυξάνουν συνεχώς) με σημαντικές προσφορές για τους ηλεκτρονικούς πελάτες τους, ενώ για πρώτη φορά συμμετέχουν στην Εβδομάδα και οι τέσσερις συστημικές τράπεζες με δικές τους προσφορές, για όσους χρήστες ψωνίζουν με κάρτες – σημαντικό το δέλεαρ, προκειμένου να επιταχυνθεί ακόμα περισσότερο η διαρκώς μειούμενη χρήση της αντικαταβολής (που έπεσε στο 54% φέτος, από 57%, πέρυσι).

Παρών στην παρουσίαση κι ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή, Δημήτρης Αυλωνίτης, ο οποίος έκανε ευρεία αναφορά στα μεγάλα ζητήματα του κλάδου (θέματα εμπιστοσύνης, εξωστρέφεια, ενημέρωση του κοινού), τόνισε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει τη δική του, έντονη παρουσία στο νομοσχέδιο για το Γενικό Εμπορικό Μητρώο, και διαβεβαίωσε ότι για τους επόμενους μήνες έχει προγραμματιστεί η ανάπτυξη cluster, ώστε να ενισχυθούν οι αλυσίδες αξίας και να επιτευχθεί η κρίσιμη μάζα, που θα επιτρέψει τη μείωση του (υψηλού σήμερα, σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη και μοιραίου για την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων) κόστους μεταφοράς παραγγελιών από το εξωτερικό.

Σημαντικές αλλαγές και δράσεις
Ο συντονιστής της φετινής εβδομάδας και μέλος του ΔΣ του GRECA, Βαγγέλης Κοτσώνης, παρουσίασε από την πλευρά του την «ταυτότητα» της φετινής εβδομάδας, που έχει ως κύρια σημεία την αλλαγή ημερομηνίας τέλεσης (επελέγη ο Μάρτιος, αντί του Νοεμβρίου, ως πιο «ήσυχη» εποχή), την απευθείας προώθηση στο κοινό (βοηθάει και το micro-site https://ecommerce-week-2019.greekecommerce.gr/), το ιδιαίτερο βάρος στην ενημέρωση για τις συναφείς δράσεις και την ανάδειξη των μεγάλων πλεονεκτημάτων των ηλεκτρονικών αγορών (ευκολία – άνεση – σύγκριση τιμών – ευρεία γκάμα προϊόντων – ασφάλεια πληρωμών – χαμηλότερο κόστος).

Ιδιαίτερη μνεία έγινε στο trustmark του GRECA, το οποίο έχουν ήδη υιοθετήσει περισσότερα από 160 e-shops (αν και είναι ακόμα μακρύς ο δρόμος, ως τις περίπου 7.000 εταιρίες που διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πώλησης στη χώρα μας). Η Εβδομάδα πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή κι έχει την υποστήριξη των Eltrun, Skroutz.gr και BestPrice.gr.

Στη συζήτηση εφ’ όλης της ύλης που ακολούθησε, λύθηκαν πολλές απορίες και δόθηκαν διευκρινήσεις, τόσο από την ηγεσία του Συνδέσμου, όσο κι από τον κ. Αυλωνίτη, σχετικά με τα νούμερα του κλάδου (3,8 εκατ. πελάτες, περίπου 4 δισ. τζίρος φέτος, από 3,6 πέρυσι), τις προτιμήσεις των χρηστών (στρέφονται κυρίως σε υπηρεσίες, με πρώτη -όπως αναμενόταν- τα ταξίδια), την ελκυστικότητα πλέον της ελληνικής αγοράς (που πιθανότατα, θα τραβήξει μεγάλα, διεθνή ονόματα τα επόμενα χρόνια), τη χρεία επικαιροποιημένης στρατηγικής (να αναμένουμε σύντομα μια δια-συνοριακή πρωτοβουλία, δήλωσε ο κ. Αυλωνίτης), τις χρεώσεις των τραπεζών (καταβάλλονται προσπάθειες για περαιτέρω μείωσή τους), τα ενημερωτικά προγράμματα για το κοινό και τον κλάδο (συνεχίζονται οι δράσεις στην περιφέρεια), αλλά και το σκεπτικό πίσω από τη δομή της φετινής Εβδομάδας (εντάξαμε αυτά που ζήτησαν τα e-shops – το πρόγραμμα ήταν σχεδιασμένο από εκείνους για εκείνους, υπογράμμισε η κ. Φραϊδάκη).

Προτεραιότητα σε διεύρυνση και εξωστρέφεια
Όμως, γιατί να είναι τόσο λίγα τα μέλη σας, μονάχα λίγες εκατοντάδες, σε σχέση με τις χιλιάδες των επιχειρήσεων οι οποίες πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πωλήσεις, ρώτησε το NetFAX την πρόεδρο του GRECA και τον γενικό διευθυντή, Στέλιο Πετρίδη, καθώς μόλις προηγουμένως είχαν παραδεχτεί ότι περίπου οι μισοί από τους συμμετέχοντες στην Εβδομάδα δεν είναι μέλη του. «Η αύξηση των μελών και η διεύρυνση του Συνδέσμου περιλαμβάνονται στις άμεσες προτεραιότητές μας» απάντησαν, προσθέτοντας πως ειδικά για την περίοδο της εκδήλωσης, οι εγγραφές μελών είναι δωρεάν, ενώ στην ετήσια συνδρομή των 250 ευρώ περιλαμβάνεται και η χορήγηση του trustmark, το οποίο είναι βέβαιο ότι συμβάλλει αισθητά στην αναγνωρισιμότητα και το κύρος τους. Άμεση προτεραιότητα του GRECA είναι, τέλος, και η ενίσχυση της εξωστρέφειάς του στο εγγύς μέλλον. Προς αυτή την κατεύθυνση, έχουν δρομολογηθεί -όπως μας διαβεβαίωσαν- κάποιες μη ανακοινώσιμες ακόμα πρωτοβουλίες εκ μέρους τους, για συνέργειες σε διασυνοριακό επίπεδο, οι οποίες αναμένεται να ανακοινωθούν το αργότερο ως τον Μάιο.