netweek - Η άνευ κατηγορίας εξέταση

Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

IT Management

Η άνευ κατηγορίας εξέταση

18 Μαρτίου 2016 | 12:31 Γράφει ο Αναστάσιος  Αλέφαντος Topics: IT Service Management

Αναστάσιος Αλέφαντος

Τόσο σε εκπαιδευτικά σεμινάρια όσο και σε άρθρα τονίζουμε ότι η διαχείριση υπηρεσιών Πληροφορικής αφορά ανθρώπους, διαδικασίες και εργαλεία. Αυτό που, όμως, γίνεται είναι να επικεντρώνονται όλοι στα εργαλεία και τις διαδικασίες και να ξεχνάνε, δυστυχώς, τον ανθρώπινο παράγοντα. Στο πλαίσιο του πρόσφατο συνεδρίου ITSM στην Αθήνα, ο Stuart Rance μας ανέφερε την περίπτωση ενός οργανισμού όπου για κάθε περιστατικό ο Διευθυντής Πληροφορικής απαιτούσε να μάθει «Ποιος φταίει» και να υπάρχει κάποιος να κατηγορηθεί…

Το αποτέλεσμα αυτού του τρόπου διοίκησης ήταν να μην μπορεί να βελτιωθεί ο οργανισμός και να γίνεται δυσκίνητος. Μετά από οποιοδήποτε περιστατικό οι πληροφορίες ήταν ελλιπείς, καθώς ο καθένας προσπαθούσε να αποφύγει να πάρει το φταίξιμο. Με το φόβο της πιθανής τιμωρίας οι ενέργειες λιγόστευαν και έπαιρναν ολοένα και περισσότερο χρόνο, καθώς τα άτομα προσπαθούσαν να αποφύγουν να έχουν την ελάχιστη δυνατή ευθύνη. Όταν με όπλο την άποψη πως «πρέπει να υπάρχουν συνέπειες για κάθε λάθος του εργαζόμενου» οι προϊστάμενοι προβαίνουν σε άσχημες συμπεριφορές, αυτό δείχνει μια πλήρη έλλειψη κατανόησης της ανθρώπινης ψυχολογίας, δεν υπάρχει θετική ανατροφοδότηση για να ενθαρρύνει την επιθυμητή συμπεριφορά και έχει συνέπειες για όλο τον οργανισμό.

Αντιδιαμετρικά αντίθετη είναι η φιλοσοφία της «άνευ κατηγορίας εξέτασης» (blameless post mortem), η οποία αρχικά αναπτύχθηκε στην αεροπορική κατασκευαστική βιομηχανία, όπου ενθαρρύνονται οι εργαζόμενοι να αναφέρουν άμεσα το οποιοδήποτε λάθος, ώστε να επανορθώνεται το συντομότερο δυνατό και να βρίσκονται τρόποι προς αποφυγή του. Ενισχύοντας την ανταλλαγή απόψεων και τη συζήτηση των λαθών, έχει αποδειχθεί πως βελτιώνει σημαντικά την απόδοση των αλλαγών, μειώνει τα λάθη στα δεδομένα και τα στοιχεία και αποτρέπει σε σημαντικό βαθμό αστοχίες και αποτυχίες σε έργα και επενδύσεις. Ενισχύστε τη θετική ανατροφοδότηση, χτίστε κλίμα εμπιστοσύνης και επιβάλλετε την ανοιχτή συζήτηση των λαθών, επιβραβεύοντας περιπτώσεις όπου τα λάθη εντοπίστηκαν και διορθώθηκαν νωρίς. Η επένδυση στον ανθρώπινο παράγοντα πρέπει να είναι ισότιμη προτεραιότητα.

netweek (T. 386)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778