O Κώστας Ψυλλίδης, Διευθυντής Eφαρμογών Πληροφορικής, Cyta Κύπρου, μιλάει στο netweek για το πώς η Πληροφορική μπορεί να βοηθήσει ένα σύγχρονο οργανισμό τηλεπικοινωνιών να μετασχηματιστεί και να αναπτυχθεί σε μια αγορά έντονου ανταγωνισμού που αλλάζει συνεχώς.

netweek: Κύριε Ψυλλίδη, πώς επηρεάζει τη Cyta το νέο σκηνικό που διαμορφώνεται στη διεθνή αγορά τηλεπικοινωνιών;

Κώστας Ψυλλίδης: Οι οργανισμοί τηλεπικοινωνιών (ΟΤ) διανύουν διεθνώς μια περίοδο μεγάλων προκλήσεων. Ο λόγος είναι ότι τα παραδοσιακά μοντέλα ανάπτυξης γύρω από τις κλασσικές τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες έχουν εξαντλήσει τα όριά τους. Η παράπλευρη δράση εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και εναλλακτικών διαδικτυακών παρόχων, επαναπροσδιορίζει με ραγδαίο ρυθμό τους κανόνες και τη δυναμική της αγοράς. Τα επίπεδα κερδοφορίας αυτών των εταιρειών αυξάνονται ενώ, αντίθετα, τα έσοδα των OT συρρικνώνονται.

Μέσα σε αυτό το σύνθετο τοπίο η Cyta στην Κύπρο δρα με γνώμονα ένα νέο στρατηγικό επιχειρησιακό σχέδιο, το οποίο αξιοποιεί τις παραδοσιακές υπηρεσίες και τις νέες τεχνολογίες, με στόχο τη διατήρηση του πρωταγωνιστικού της ρόλου στο νέο παγκοσμιοποιημένο σκηνικό πλήρους σύγκλισης προς όφελος των πελατών της. Για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου έχουμε ορίσει τρεις κύριους άξονες στρατηγικής:

  • Εφαρμογή μιας εμπορικής στρατηγικής, βασισμένης στην προσφορά ολοκληρωμένων ψηφιακών λύσεων, με κύρια στρατηγικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα την αξιοπιστία και την ποιότητα υπηρεσίας και εξυπηρέτησης.
  • Τεχνολογική αναβάθμιση και ανάπτυξη του δικτύου του οργανισμού για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών του, τη μείωση του λειτουργικού κόστους και την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών και
  • Ενέργειες για συνεχή βελτίωση των δραστηριοτήτων, με κύριο ζητούμενο τη μείωση κόστους.

netweek: Στην υλοποίηση αυτής της στρατηγικής, ποιος είναι ο ρόλος της Πληροφορικής;

Κώστας Ψυλλίδης: Η διαδρομή για την υλοποίηση της στρατηγικής του Oργανισμού περνά αναμφίβολα μέσα από τα πληροφοριακά συστήματα. Αποστολή μας είναι να αναζητούμε τρόπους συνεχούς βελτίωσης και εκσυγχρονισμού αυτών των συστημάτων που θα απλοποιούν εργασίες με τη χρήση ολοκληρωμένων και ομοιογενών συστημάτων και θα καθιστούν τη Cyta ακόμα πιο αποδοτική και ευέλικτη.

netweek: Ποια στρατηγική θα ακολουθήσετε ως Διεύθυνση Πληροφορικής;

Κώστας Ψυλλίδης: Από την πλευρά μας εργαζόμαστε, παράλληλα, σε διαφορετικές στρατηγικές κατευθύνσεις, ώστε να δημιουργήσουμε το έδαφος και να εξασφαλίσουμε τις κατάλληλες τεχνολογικές προϋποθέσεις στο νέο περιβάλλον σύγκλισης για την αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη, την αμεσότερη, εγκυρότερη και αποτελεσματικότερη λήψη εταιρικών αποφάσεων, καθώς και την αύξηση της παραγωγικότητας και τη μείωση του κόστους. Πιο συγκεκριμένα, συνεχίζουμε την αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων BSS/OSS (Υποστήριξης Επιχείρησης και Δραστηριοτήτων), υποστηρίζοντας την παροχή νέων καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών.

Στόχος μας είναι η υποστήριξη των λειτουργών εξυπηρέτησης με σύγχρονα και ευέλικτα εργαλεία και η πλήρης αυτοματοποίηση όλων των διαδικασιών, πετυχαίνοντας, έτσι, σημαντική μείωση κόστους, περαιτέρω αύξηση της παραγωγικότητας και βέλτιστη εμπειρία πελάτη. Παράλληλα, αναπτύσσουμε τις κατάλληλες υποδομές-πλατφόρμες για την αποτελεσματική συμμετοχή της Cyta στο νέο οικοσύστημα παροχής ψηφιακών υπηρεσιών, υποστηρίζοντας, ταυτόχρονα, τις προσπάθειες ανάπτυξης της καινοτομίας στην Κύπρο. Επιπλέον, υποστηρίζουμε και επεκτείνουμε το ERP, το οποίο καλύπτει την πλειοψηφία των εργασιών της οικονομικής διαχείρισης της Cyta, ενώ, συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε εφαρμογές στο ERP για την υποστήριξη και άλλων εσωτερικών μας δραστηριοτήτων.

Παράλληλα, αναβαθμίζουμε την ενδοδικτυακή ιστοσελίδα-portal του Οργανισμού μας, καθιστώντας την βασικό εργαλείο εσωτερικής επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των ανθρώπων της Cyta. Τέλος, διευρύνουμε τις εφαρμογές επιχειρηματικής ευφυΐας, ώστε να προσφέρουν κατάλληλες πληροφορίες και γνώσεις στα διάφορα οργανικά επίπεδα, με στόχο τη βέλτιστη υποστήριξη και παρακολούθηση των δραστηριοτήτων του Οργανισμού μας. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιούμε μοντέρνα πολυδιάστατα εργαλεία επιχειρηματικής ευφυΐας και αποθήκευσης δεδομένων, τα οποία αντλούν στοιχεία από όλες τις δραστηριότητες του Οργανισμού και τα μετατρέπουν σε αξιοποιήσιμη πληροφορία και γνώση.


netweek: Μπορείτε να αναφερθείτε σε κάποια έργα που υλοποιείτε ως Διεύθυνση Πληροφορικής, αλλά και στην επίδραση που έχουν στον Οργανισμό σας;

Κώστας Ψυλλίδης: Αυτόν τον καιρό στην Κύπρο βρισκόμαστε σε μια διαδικασία υλοποίησης έργων που έχουν διαφορετική φύση μεταξύ τους και, επομένως, διαφορετική επίδραση στον οργανισμό. Συγκεκριμένα:

  • Εγκαθιστούμε μια νέα ευέλικτη υποδομή middleware, ώστε στο μέλλον η διασύνδεση συστημάτων και η ανάπτυξη νέων να γίνεται, κατά το δυνατόν, αυτόνομα εσωτερικά, γρήγορα και με παραμετρικό τρόπο.
  • Αναβαθμίζουμε το CRM με κύριο στόχο την υποστήριξη των Λειτουργιών Εξυπηρέτησης με ακόμη πιο σύγχρονα και ευέλικτα εργαλεία και την πλήρη αυτοματοποίηση όλων των διαδικασιών, πετυχαίνοντας, έτσι, σημαντική μείωση κόστους, περαιτέρω αύξηση της παραγωγικότητας και βέλτιστη εμπειρία πελάτη.
  • Αναβαθμίζουμε την πλατφόρμα εκτύπωσης και διανομής λογαριασμών και άλλων εγγράφων. Σε συνέχεια αντίστοιχης προσπάθειας που προηγήθηκε από τη θυγατρική μας στην Ελλάδα τον Ιούνιο του 2013 με πολύ καλά αποτελέσματα, το Σεπτέμβριο του 2014 εισαγάγαμε και στην Κύπρο, στο πλαίσιο της ευρύτερης περιβαλλοντικής συνείδησης του Οργανισμού, τη δυνατότητα ηλεκτρονικής αποστολής λογαριασμού στους πελάτες μας. Αυτή η αναβάθμιση για τους, πέραν, των 26.000 πελατών στην Κύπρο, που έχουν εγγραφεί μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2015, έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση σχεδόν 6.000 κιλών χαρτιού σε ένα χρόνο. Η εξοικονόμηση αυτή είναι μόνιμη και στόχος μας είναι να αυξάνεται καθημερινά, με τη μεταφορά περισσοτέρων πελατών σε ηλεκτρονική τιμολόγηση.
  • Επεκτείνουμε το ERP, καλύπτοντας συνεχώς νέες λειτουργικότητες, επιτυγχάνοντας περαιτέρω αυτοματοποίηση εσωτερικών διαδικασιών και ροών εργασίας, με άμεσο σημαντικότατο όφελος στην εξοικονόμηση χρόνου και υλικών.
  • Αναβαθμίζουμε συνεχώς την ηλεκτρονική μας παρουσία μέσα από τη διαδικτυακή ιστοσελίδα-portal της Cyta, προσφέροντας αυξημένες δυνατότητες αυτοεξυπηρέτησης και βελτιώνοντας τις δυνατότητες ηλεκτρονικής επικοινωνίας με τους πελάτες μας. Η νέα μας πύλη αναπτύσσεται με εργαλεία τελευταίας γενιάς και φιλοξενείται σε servers υψηλών προδιαγραφών σε διαθεσιμότητα και απόδοση.
  • Εγκαθιστούμε API Gateway για διάθεση/δημοσίευση των «ιδιαίτερων δυνατοτήτων» της Cyta στη μορφή διεπαφών (APIs) από το δίκτυο και τα πληροφοριακά συστήματα, τόσο προς τρίτους όσο και εσωτερικά. Αυτά τα APIs θα παρέχουν λειτουργίες και δεδομένα δικτύων και συστημάτων, με σκοπό την εκτεταμένη σύναψη συνεργασιών εσωτερικά και με τρίτους (προς το παρόν τα APIs έχουν πιο περιορισμένη χρήση). Στόχος είναι η προώθηση της καινοτομίας και η ακόμη πιο ενεργή συμμετοχή στο ψηφιακό οικοσύστημα, τόσο εντός Κύπρου όσο και παγκοσμίως.

netweek: Ποια είναι τα επόμενά σας βήματα σε σχέση με τον εκσυγχρονισμό της υποδομής IT της Cyta στη μεγαλόνησο;

Κώστας Ψυλλίδης: Τα υφιστάμενα πληροφοριακά συστήματα BSS/OSS της Cyta έχουν αναπτυχθεί, ως επί το πλείστον, εσωτερικά πριν αρκετά χρόνια και από τότε εξελίσσονται για να ανταποκρίνονται στις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες του Οργανισμού. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζουμε ένα έργο ολοκληρωμένης αντικατάστασης των υφιστάμενων συστημάτων BSS/OSS με COTS (χρήση έτοιμων λογισμικών), το οποίο αναμένεται να συμβάλλει ουσιαστικά στην επίτευξη των επιχειρησιακών στόχων του Οργανισμού μας, παρέχοντας τη μέγιστη ευελιξία και ταχύτητα στην προσφορά νέων σύγχρονων υπηρεσιών, όπως επιβάλλει το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται παγκοσμίως.

netweek: Με ποιο τρόπο οι οργανισμοί τηλεπικοινωνιών προσεγγίζουν το νέο σκηνικό και τις προκλήσεις διεθνώς και ποια είναι η συμβολή της Πληροφορικής;

Κώστας Ψυλλίδης: Η βασική πρόκληση για τους οργανισμούς τηλεπικοινωνιών σήμερα είναι η ανάγκη μεταμόρφωσής τους σε “Digital Services Organizations”, δηλαδή η μετάβασή τους σε σύγχρονους ψηφιακούς παρόχους υπηρεσιών, διαμορφώνοντας τις διαδικασίες τους, ώστε να είναι ευέλικτοι, εισάγοντας καινοτόμα προϊόντα και αλλάζοντας ριζικά την κουλτούρα και τα μοντέλα λειτουργίας τους. H Πληροφορική αποτελεί σημαντικό – το σημαντικότερο – stakeholder στο οικοσύστημα παροχής ψηφιακών υπηρεσιών, σε στενή συνεργασία με άλλα τμήματα των οργανισμών τηλεπικοινωνιών και κυρίως με τρίτους, εκτός του ίδιου οργανισμού. Η ανάγκη για συνεργασία (collaboration και partnering) των διαφόρων stakeholders αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του οικοσυστήματος παροχής ψηφιακών υπηρεσιών.

Χρησιμοποιείται ευρέως ο όρος Β2Β2Χ (business to business to x), ως η προσέγγιση για συνεργασία μεταξύ των διαφόρων οντοτήτων του οικοσυστήματος (εταιρειών, πανεπιστημίων, ερευνητών, καταναλωτών κ.λπ.), ώστε να προάγεται και η καινοτομία, αξιοποιώντας βέλτιστες πρακτικές στον τρόπο εργασίας, στον προσδιορισμό των διεπαφών, στις διεργασίες, στη διακυβέρνηση (governance) κ.λπ. Για υλοποίηση έργων που αφορούν την εισαγωγή νέων υπηρεσιών και προϊόντων, οι ΟΤ χρησιμοποιούν αποτελεσματικές δια-τμηματικές ομάδες μέσα στα πλαίσια του “collaboration και partnering”. Άλλοι ΟΤ επιλέγουν τη δημιουργία αυτόνομων τμημάτων για τις νέες υπηρεσίες και τα νέα προϊόντα τους. Σε κάθε περίπτωση, λαμβάνονται πολύ σοβαρά υπόψη οι ιδιαιτερότητες των έργων και των ίδιων των ΟΤ.

Οι ΟΤ προχωρούν στους νέους τομείς εστιασμένα και πολύ προσεκτικά, κάνοντας μικρότερες επενδύσεις που θα φέρουν γρηγορότερη επιστροφή στην επένδυση, αφού στο νέο περιβάλλον τα περιθώρια εσόδων και κέρδους είναι συμπιεσμένα, ενώ τα δεδομένα αλλάζουν με ραγδαίους ρυθμούς. Σε αυτή την εξέλιξη, η Πληροφορική επιβάλλεται να εστιάσει ακόμα περισσότερο στην κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών, να γίνει δηλαδή ακόμα πιο “business oriented”. Οι υπεύθυνοι της Αρχιτεκτονικής Πληροφορικής πρέπει να σχεδιάζουν, βάζοντας στο επίκεντρο την ικανοποίηση των επιχειρησιακών αναγκών.

Τέλος, στο περιβάλλον σύγκλισης που κινούμαστε, επιβάλλεται η δημιουργία κοινής αρχιτεκτονικής Δικτύων- Πληροφορικής-πλατφορμών υπηρεσιών. Οι ΟΤ και τα τμήματα Πληροφορικής ειδικότερα, πρέπει να καθορίσουν πρακτικά βήματα, ενέργειες και σχεδιασμούς (οδικό χάρτη), για την επιτυχή παροχή ψηφιακών υπηρεσιών, όπως η δημιουργία της κατάλληλης τεχνικής υποδομής. Ο ρόλος του CIO είναι κρίσιμης σημασίας, αφού παίρνει θέση οδηγού στην πορεία του Οργανισμού για αλλαγή και για μεταμόρφωση της επιχείρησης. Πέραν των τεχνικών θεμάτων, οι CIOs πρέπει να είναι άριστοι γνώστες του “business”.Πρέπει να αντιλαμβάνονται τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες του μέλλοντος, να οραματίζονται την αλλαγή και να έχουν τη δύναμη και τη θέληση να την κάνουν πράξη, παίρνοντας ρίσκα. Πρέπει να διαχειρίζονται με μαεστρία τις σχέσεις και τις συνεργασίες εσωτερικά αλλά και με τρίτους.


netweek: Με ποιο τρόπο σκοπεύετε να αξιοποιήσετε τις κυριότερες τεχνολογικές τάσεις που χαρακτηρίζουν το νέο σκηνικό στις τηλεπικοινωνίες, ως Cyta και ως Διεύθυνση Πληροφορικής ειδικότερα;

Κώστας Ψυλλίδης: Στη Cyta, που είναι ο βασικός πάροχος τηλεπικοινωνιών στην Κύπρο, με ιστορία άνω των 50 ετών, κινούμαστε πάντοτε με πολύ μελετημένες και προσεκτικές κινήσεις, κάτι που ισχύει και για την πορεία υλοποίησης του μετασχηματισμού που περιέγραψα πιο πάνω. Ως Διεύθυνση Πληροφορικής ειδικότερα, προσεγγίζουμε την καινοτομία πρακτικά, για παράδειγμα, με την υλοποίηση συγκεκριμένων έργων καινοτομίας σε συνεργασία με τρίτους. Επιζητούμε συνεργασίες με τρίτους για την ανάπτυξη υπηρεσιών/εφαρμογών – κάποιων με κοινωνικό αντίκρισμα – και στον τομέα αυτό πιστεύω ότι μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Μπορώ να αναφέρω διάφορες πρωτοβουλίες που τρέχουν αυτή την περίοδο (κάποιες με κύρια και κάποιες με λιγότερη εμπλοκή της Διεύθυνσης Πληροφορικής), που αφορούν την προσφορά νέων καινοτόμων υπηρεσιών και που ξεφεύγουν από τα αυστηρά παραδοσιακά πλαίσια, ανοίγοντας νέους ορίζοντες:

  • Στρατηγική Cloud. Εμπλουτίζουμε διαρκώς το χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών Cloud, μέσα από το οποίο οι πελάτες μας από την επιχειρηματική και τη λιανική αγορά αποκτούν πρόσβαση σε εφαρμογές (SaaS) και σε υπολογιστικές υποδομές (IaaS) μέσω του διαδικτύου, καταβάλλοντας μόνο ένα μηνιαίο τέλος (as a service), χωρίς να χρειαστεί να επενδύσουν σε εξοπλισμό ή λογισμικό – κάτι που μπορεί να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα επιβίωσης μιας εταιρείας.
  • Μοbile apps. Αναπτύσσουμε χρήσιμα mobile apps για τους πελάτες μας, όπως είναι το liveSports (μέσω του οποίου οι συνδρομητές μας έχουν στο κινητό τους τις καλύτερες φάσεις και στιγμιότυπα του Κυπριακού Πρωταθλήματος, του UEFA Champions League και του Europa League), το personalCloud (που επιτρέπει στους πελάτες μας να αποθηκεύουν με ασφάλεια επαφές, φωτογραφίες, βίντεο, μουσική και άλλα αρχεία στον προσωπικό τους αποθηκευτικό χώρο) και safeMobile (που ενδυναμώνει το ρόλο των γονιών στη νέα ψηφιακή εποχή, προσφέροντας ελεγχόμενη ελευθερία και ασφάλεια στο παιδί τους, όταν αυτό χρησιμοποιεί το smartphone του).
  • Μobile payments. Πρόκειται για τη δραστηριοποίησή μας στον τομέα των ηλεκτρονικών χρηματοοικονομικών συναλλαγών με προσφορά προϊόντων, όπως είναι ο ηλεκτρονικός λογαριασμός, η ηλεκτρονική κάρτα, το ηλεκτρονικό πορτοφόλι, οι υπηρεσίες πληρωμών, η μεταφορά χρημάτων, η διαχείριση λογαριασμών/εξόδων και η υποστήριξη κουπονιών, προσφορών και προγραμμάτων αφοσίωσης.
  • Διαχείριση και διάθεση APIs σε τρίτους. Δημιουργούμε την υποδομή για συνεργασίες με τρίτους, μέσα από διάθεση λειτουργιών και δεδομένων δικτύου και ΙΤ του Οργανισμού σε μορφή APIs, με συστηματικό και ασφαλή τρόπο.
  • Μετάδοση τηλεοπτικού περιεχομένου σε δικτυωμένες συσκευές (Connected TV, Over-the-top TV). Προγραμματίζουμε υποδομές που θα έχουν τη δυνατότητα μετάδοσης περιεχομένου σε οποιαδήποτε συσκευή (STBs, Smart TVs, PCs, games consoles, smartphones & tablets) φτάνει αυτή να είναι συνδεδεμένη σε κάποιο ευρυζωνικό δίκτυο.
  • Smarthome. Προγραμματίζουμε υπηρεσίες που αφορούν την παρακολούθηση και τον έλεγχο της ασφάλειας του σπιτιού, την αυτοματοποίηση ενεργειών (π.χ. για έλεγχο φωτισμού), τη μέτρηση της κατανάλωσης ενέργειας, την τηλεφροντίδα και την ευημερία, με την εγκατάσταση έξυπνων συσκευών και τη διασύνδεσή τους με σχετικές εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα και ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
  • Smart city. Στο πλαίσιο παροχής ενός διευρυμένου χαρτοφυλακίου υπηρεσιών στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα, η Cyta στοχεύει στην παροχή υπηρεσιών διαχείρισης κτηρίων, ηλεκτρικής ενέργειας, χώρων στάθμευσης, εισιτηρίων, τουριστικών πόρων και ασφάλειας όπως και υπηρεσίες υγείας, εκπαίδευσης, κουλτούρας, έξυπνων μεταφορών και άλλες.
  • e-Goverment. Υποβάλλονται προτάσεις προς τις κρατικές υπηρεσίες, οι οποίες θα βοηθήσουν στη μείωση κόστους και στην αύξηση της παραγωγικότητας, όπως Call Centres, εικονικά ΚΕΠ, υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης και προσφορά υπολογιστικής υποδομής με το μοντέλο συνδρομής (Infrastructure as a Service – SaaS).
  • Δημιουργία Data Centers. Η Cyta πολύ σύντομα θα έχει στη διάθεση της τα νέα, υψηλών προδιαγραφών, Data Centers (Primary and Disaster Recovery Data Centers), τα οποία θα πληρούν τις απαιτήσεις των προτύπων Tier-3 και ISO 27001. Σημειώνεται ότι η Cyta παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες Data Center (όπως Systems Hosting and Infrastructure Provisioning, Network Connectivity, Business Continuity and Disaster Recovery, Data Center Architecture, Data Center Operations, Data Storage κ.α.).
  • Πιστοποίηση ψηφιακών ηλεκτρονικών υπογραφών. Ενεργοποίηση της Cyta στη Παροχή Υπηρεσιών Πιστοποίησης Προηγμένων Ψηφιακών Υπογραφών, εκδίδοντας αναγνωρισμένα ψηφιακά πιστοποιητικά, βασισμένα σε Υποδομή Δημοσίου Κλειδιού (Public Key Infrastructure – PKI).
  • Βελτίωση της Εμπειρίας Πελάτη. Για παράδειγμα, μέσα από αυτοεξυπηρέτηση, με χρήση εξειδικευμένης εφαρμογής για έξυπνα κινητά τηλέφωνα, μείωση του χρόνου ανταπόκρισης των λειτουργών εξυπηρέτησης, με χρήση εξειδικευμένων εργαλείων αυτοματοποίησης ροών υποστήριξης κ.λπ.
  • Big Data/Analytics. Στοχεύουμε στην υλοποίηση, σύντομα, συγκεκριμένου πιλοτικού έργου, αξιοποιώντας και τις γνώσεις μας στον τομέα της επιχειρηματικής ευφυΐας και αποθήκευσης δεδομένων.

netweek: Ολοκληρώνοντας, κ. Ψυλλίδη, πώς είναι η συνεργασία σας με τη Cyta Ελλάδος, στον τομέα της Πληροφορικής;

Κώστας Ψυλλίδης: Μέσα από τη συνεργασία μας με τη Cyta Ελλάδος, που είναι στενότατη, μας παρέχεται, ως Διεύθυνση Πληροφορικής, η δυνατότητα ανταλλαγής τεχνογνωσίας, αξιοποίησης συστημάτων και πόρων για μείωση κόστους, καθώς και εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού, κυρίως από την ελληνική αγορά, το οποίο δεν μπορεί να εξευρεθεί στην, κατά πολύ μικρότερη, κυπριακή αγορά. Μέσω χρήσης μίας καινοτόμου υπηρεσίας τηλεπαρουσίας (telepresence) που είναι εγκατεστημένη στα κεντρικά γραφεία των δύο χωρών, σε Λευκωσία και Αθήνα, η οποία είναι υψηλής ευκρίνειας και μεταφέρει την εικόνα σε φυσικό μέγεθος, η συνεργασία και η αλληλεπίδρασή μεταξύ μας γίνεται με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Με αυτό τον τρόπο έχουμε εκμηδενίσει τη γεωγραφική απόσταση, με τις συναντήσεις σε μια virtual αίθουσα συνεδριάσεων να αυξάνουν την παραγωγικότητα και τα αμφίδρομα οφέλη. Όπως ανέφερα και παραπάνω, οι προκλήσεις από το νέο παγκόσμιο σκηνικό είναι μεγάλες, όπως και οι δυνατότητες, φτάνει να εντοπιστούν εγκαίρως και να αξιοποιηθούν κατάλληλα προς όφελος του Oργανισμού μας και πρωτίστως των ευχαριστημένων πελατών μας.