O Σταύρος Παπαδάκης, IT Manager, Marvin Shipping Services INC, μιλάει για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ένας IT Manager που δραστηριοποιείται στο ιδιαίτερα απαιτητικό ναυτιλιακό κλάδο.

Ο κλάδος της ναυτιλίας είναι ένας χώρος με μεγάλες απαιτήσεις, αλλά και προκλήσεις για έναν ΙΤ Manager. Ένα από τα πιο σημαντικά θέματα που απασχολούν σήμερα μια ναυτιλιακή εταιρεία είναι η αδιάλειπτη λειτουργία των πληροφοριακών συστημάτων της. Άλλωστε, η επικοινωνία με τα πλοία είναι συνεχής για όλο το 24ωρο, αφού τα πληρώματα, οι εξωτερικοί συνεργάτες και τα μέλη του δυναμικού της εταιρείας μπορεί να βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία του πλανήτη.

Ένα πλοίο πρέπει ανά πάσα στιγμή να μπορεί να έχει επαφή με το τμήμα επιχειρήσεων για την επίλυση προβλημάτων τεχνικής φύσεως ή για τη λήψη οδηγιών. Αυτή η ανάγκη καταδεικνύει το σημαντικό ρόλο του IT Manager, ο οποίος οφείλει να διασφαλίζει την αδιάλειπτη λειτουργία του ΙΤ εξοπλισμού, αλλά και να είναι διαθέσιμος ανά πάσα στιγμή για την επίλυση των όποιων προβλημάτων προκύψουν. Μια δυσλειτουργία των μηχανογραφικών υπηρεσιών μπορεί να προκαλέσει αύξηση του τρέχοντος κόστους της ναυτιλιακής εταιρείας.

Επικοινωνία, ασφάλεια, τεχνολογία
Ο ΙΤ Manager μιας ναυτιλιακής εταιρείας φροντίζει για την εύρυθμη λειτουργία των τμημάτων της, την ταχύτερη επικοινωνία με τα απομακρυσμένα σημεία με το μικρότερο δυνατό κόστος, χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες και παροχές της τρέχουσας τεχνολογίας. Εκμεταλλευόμενος τις ευκολίες του internet, χρησιμοποιεί VPN συνδέσεις ήχου / εικόνας και emails, διασφαλίζοντας την απομακρυσμένη πρόσβαση (Remote Desktop) στις εταιρικές εφαρμογές, ώστε να μειώσει αισθητά το κόστος επικοινωνίας, αλλά και εξοπλισμού: η δημιουργία εικονικών servers στο εσωτερικό δίκτυο της ναυτιλιακής εταιρείας μειώνει τις ανάγκες για την αγορά και συντήρηση εξοπλισμού, ενώ η μεταφορά μέρους των παρεχόμενων από την Πληροφορική υπηρεσιών στο cloud ή σε data centers, αυξάνει τη διαθεσιμότητά τους, επιτυγχάνοντας τον αδιαπραγμάτευτο στόχο του 24/7.

Σημαντικό μέλημα κάθε IT Manager που δραστηριοποιείται στο ναυτιλιακό κλάδο είναι να φροντίζει για την προστασία και την ασφάλεια δικτύων και δεδομένων με τη χρήση κατάλληλων firewalls και προϊόντων αντιμετώπισης/καταπολέμησης ιών, αλλά και να δημιουργεί κανόνες ασφαλείας για όλους τους χρήστες του εταιρικού δικτύου, εφαρμόζοντας περιορισμούς πρόσβασης και δικαιωμάτων σύμφωνα με την πολιτική ασφαλείας της εταιρείας του. Με αυτόν τον τρόπο προστατεύει τη ναυτιλιακή από τους ανταγωνιστές της ή από την πιθανότητα εκροής ευαίσθητων δεδομένων εκτός του χώρου της.

Σήμερα, η ύπαρξη ενός IT Manager σε μια ναυτιλιακή εταιρεία είναι περισσότερο σημαντική από ποτέ, λόγω των συνεχών εξελίξεων της τεχνολογίας και των αυξημένων αναγκών του ναυτιλιακού κλάδου. Ο IT Manager είναι αυτός που θα συντονίζει και θα προσαρμόζει τις παροχές τεχνολογικών υπηρεσιών σύμφωνα με τις ανάγκες της εταιρείας, αποσκοπώντας στο οικονομικό αλλά και στο λειτουργικό όφελός της.

IT Projects
Ανάμεσα στα projects βελτίωσης των πληροφοριακών υποδομών που έτρεξαν στη Marvin Shipping Services INC ήταν και η μετάβαση από το παλιό δίκτυο των Windows 2003 στα Windows Servers 2012, ένα έργο που συνοδεύτηκε με την ταυτόχρονη συρρίκνωση του εξοπλισμού από 4 σε 2 φυσικούς servers, με τη χρήση του VMWare και τη μεταφορά των emails στο cloud. Στο κοντινό μέλλον σχεδιάζουμε τη μεταφορά της ναυτιλιακής εφαρμογής που χρησιμοποιούμε σε virtual περιβάλλον σε data center, με δυνατότητα απομακρυσμένης πρόσβαση σε αυτήν μέσω τεχνολογιών Citrix.