Η Metro είναι μια αμιγώς ελληνική επιχείρηση που θέλει να πρωτοπορεί, που θεωρεί ότι η καινοτομία και το development πρέπει να βρίσκεται μέσα στο DNA της, όπως επισημαίνει στην αποκλειστική συνέντευξη που έδωσε στο netweek, o Γιώργος Βουτυράς, Γενικός Διευθυντής Οργάνωσης και Πληροφορικής, METRO AEBE.

netweek: Ποιες τάσεις, που χαρακτηρίζουν την αγορά Πληροφορικής σήμερα, επηρεάζουν τον κλάδο σας; Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις για έναν CIO που δραστηριοποιείται σε έναν μεγάλο οργανισμό retail της ελληνικής αγοράς, όπως είναι ο δικός σας;

Γιώργος Βουτυράς: Όπως σε κάθε κλάδο έτσι και στο retail επικρατεί ένας έντονος ανταγωνισμός που οδηγεί τις εταιρείες σε περικοπές του κόστους, σε συνδυασμό με την ποιοτική βελτίωση των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρουν. Ας σημειωθεί ότι ο χώρος του retail σήμερα είναι, κυρίως, ένας χώρος παροχής υπηρεσιών και λιγότερο ένας χώρος πωλήσεων. Ένας retailer προσφέρει υπηρεσίες, προσφέροντας στους προμηθευτές του το δίκτυο πώλησης, δηλαδή τα κέντρα διανομής, τα καταστήματά του και τα ράφια του. Παράλληλα, φροντίζει οι πελάτες του να βρίσκουν ποιοτικά προϊόντα και στις σωστές συνθήκες συντήρησης.

Ο CIO σε έναν τέτοιο οργανισμό δεν αρκεί να είναι ενημερωμένος μόνο τεχνολογικά, αλλά χρειάζεται να γνωρίζει καλά το business της εταιρείας που εργάζεται και πόσο σημαντική είναι κάθε πληροφορία που διαχειρίζονται τα συστήματά του. Πρέπει να βλέπει το business μπροστά από το IT και αυτό του είναι δύσκολο, καθώς το υπόβαθρό του, από άποψη σπουδών αλλά και εμπειριών, είναι περισσότερο τεχνολογικό.

Επιβάλλεται, όμως, να ξεπεράσει τον εαυτό του, να πάψει να βλέπει την τεχνολογία για την τεχνολογία και να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και στις επιθυμίες του business.

nw: Πώς είναι δομημένο το ΙΤ στην Metro και ποιες είναι οι αρμοδιότητές σας στην εταιρεία; Πώς επηρέασε τον ρόλο σας η εξαγορά της Βερόπουλος και τι νέες απαιτήσεις έχουν δημιουργηθεί;

Γ. Βουτυράς: Η Διεύθυνση Πληροφορικής της Metro διαθέτει έναν τομέα υποστήριξης, που επιτελεί τις τυποποιημένες διαδικασίες και τα rollouts των εφαρμογών, αλλά και έναν τομέα ανάπτυξης λογισμικού.

Ο τομέας υποστήριξης συνίσταται από δύο τμήματα: ένα τμήμα διαχείρισης δικτύων και κεντρικών υπολογιστικών συστημάτων και ένα τμήμα υποστήριξης χρηστών που πραγματοποιεί τις εγκαταστάσεις και προσφέρει στους χρήστες κάθε μορφή βοήθειας (helpdesk) που θα ζητήσουν. Όμως. ο τομέας εφαρμογών είναι αυτός που κάνει τη διαφορά.

Έχει αναπτύξει όλο το επιχειρησιακό λογισμικό της εταιρείας και έχει πετύχει τη σύνδεση κάθε εφαρμογής με όλες όσες χρειάζεται να έρχεται σε επαφή, δομώντας ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον που καλύπτει κάθε δραστηριότητα. Το ERP, το WMS, το ταμειακό σύστημα στα POS, το back office των καταστημάτων, οι work flow διαδικασίες, το ticketing, το monitoring κάθε τύπου συσκευής, το MIS και το ΒΙ είναι εσωτερικής ανάπτυξης και βελτιώνονται συνεχώς σύμφωνα με τις προτάσεις και τις ιδέες των χρηστών.

Οι νέες εφαρμογές και οι αλλαγές εγκαθίσταται γρήγορα, λόγω της ικανότητας ελέγχου της τεχνολογίας που έχουν οι developers του τομέα εφαρμογών. Η εξαγορά της εταιρείας Βερόπουλος διπλασίασε την εταιρεία από τη μια μέρα στην άλλη.

Η Διεύθυνση Οργάνωσης και Πληροφορικής κλήθηκε να εξυπηρετήσει πάνω από 9.000 χρήστες σε 290 σημεία από 4.500 χρήστες σε 110 σημεία. Οι mobity χρήστες στα κέντρα διανομής και τα καταστήματα διπλασιάστηκαν και νέες απαιτήσεις προστέθηκαν. Γνωρίσαμε ένα νέο κόσμο με νέες εφαρμογές που άνοιξαν την όρεξη στη διοίκηση που ζήτησε οτιδήποτε το θετικό να υιοθετηθεί το συντομότερο δυνατό.

Φυσικά, στην εταιρεία Βερόπουλος βρήκαμε στο ΙΤ πολύ ικανούς και πρόθυμους συνεργάτες. Από την πρώτη στιγμή τους είδαμε ομότιμα και λειτουργήσαμε ως μία ομάδα.

nw: Πόσο σημαντικό είναι για μια εταιρεία όπως είναι η δική σας να ακολουθεί μια πελατοκεντρική στρατηγική και με ποιο τρόπο το IT μπορεί να συμβάλει σε αυτό;

Γ. Βουτυράς: Οι πελάτες του ΙΤ είναι εσωτερικοί (συνάδελφοι) και εξωτερικοί (πελάτες της εταιρείας). Υλοποιώντας τις ιδέες των συναδέλφων μας βελτιώνουμε τις συνθήκες και την ποιότητα της δουλειάς τους. Κάνοντας πιο εργονομικό ένα πρόγραμμα σε ένα φορητό τερματικό στην αποθήκη, προστατεύεται ο χειριστής του από λάθη.

Επίσης, ειδικά με ένα εξελιγμένο ταμειακό σύστημα και back office καταστήματος προσφέρουμε ξεχωριστές εμπειρίες στους πελάτες μας. Δεν υπάρχουν πολλές αλυσίδες στον κλάδο που κάποιος μπορεί εκτός από τα ψώνια του να κάνει και τις πληρωμές (ΔΕΚΟ, Εφορίας κ.α.) στο ίδιο σημείο και με ταχύτητα μεγαλύτερη από ότι αν επισκέπτονταν έναν από αυτούς τους οργανισμούς για να διεκπεραιώσει τις υποχρεώσεις του.

Επίσης, προς το παρόν, είμαστε η μοναδική αλυσίδα στην οποία οι πελάτες μπορούν να νιώσουν την εμπειρία των mobile πληρωμών. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το ΙΤ αποτελεί υποστηρικτική διεύθυνση. Πρέπει να προσφέρει τις γνώσεις του για το στήσιμο της υποδομής και τη συντήρησή της.

Πρέπει, επίσης, να αποτελεί και το συνδετικό κρίκο της οργάνωσης μεταξύ των λειτουργικών διευθύνσεων της εταιρείας. Τα ψηφιακά περιβάλλοντα δημιουργούνται για να εξυπηρετήσουν τους χρήστες-πελάτες των εταιρειών και στο πλαίσιο αυτό το ΙΤ πρέπει να έχει το λόγο, αλλά όχι τον πρώτο. Πρέπει να ακούει, να συνδυάσει και να υποστηρίζει τις επιχειρηματικές ανάγκες.


nw: Με ποιο τρόπο εκμεταλλεύεστε τα Big Data στον οργανισμό σας;

Γ. Βουτυράς: Ο χώρος του σούπερ μάρκετ είναι ο ναός των Big Data. Αυτό το είχαν αντιληφθεί οι εμπορικοί και το ΙΤ της Metro από τη δεκαετία του ‘90, όταν άρχισαν να αναπτύσσουν τα αντίστοιχα συστήματα παροχής πληροφοριών και τους δείκτες μέτρησης της απόδοσης της επιχείρησης. Κάθε απόδειξη από κάθε κατάστημα αποτελεί ένα μικρό τμήμα αυτού του τεράστιου θησαυρού.

Οι αναλυτικές κινήσεις που περιέχει μια απόδειξη – προϊόν προς προϊόν, ώρα έκδοσης, από ποιον και για ποιον κ.λπ.- κρατούνται και συνδυάζονται για την εξαγωγή πληροφοριών που βοηθούν στη λήψη των επιχειρησιακών αποφάσεων. Πληροφορίες που σχετίζονται με τις βάρδιες, για τα προϊόντα που συμφέρει να έχεις στο ράφι, για το τι ικανοποιεί τον πελάτη κ.α., είναι σημαντικές για τη λειτουργία μας.

Η εταιρεία δεν πάει στα τυφλά. Εννοείται ότι υπάρχει όραμα και επιχειρηματικό πνεύμα, ωστόσο εάν έχεις τα στοιχεία, ακόμη καλύτερα. Είσαι σίγουρος για τις αποφάσεις σου και ξέρεις τι πρέπει να διορθώσεις.

Στην περίπτωση του omni-channel τα πράγματα δυσκολεύουν. Επιβάλλεται η ταυτοποίηση και η σύνδεση των οντοτήτων μεταξύ των στοιχείων που υπάρχουν στις βάσεις δεδομένων στο Internet, προκειμένου να γίνει δυνατή η καλύτερη εκμετάλλευση. Ο πλούτος των στοιχείων πρέπει να συνδυάζεται.

Είναι άλλο να γνωρίζεις πόσα likes έχεις ή πόσα ψηφιακά κουπόνια διέθεσες και άλλο να γνωρίζεις από ποιους πελάτες ήρθαν οι πωλήσεις σου και ποια είναι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους.

nw: Τι μετρητικές χρησιμοποιείτε για να επιδεικνύετε την επιχειρηματική αξία των projects σας; Πόσο δύσκολο είναι εντέλει να εκτιμηθεί η επιχειρηματική αξία του ΙΤ;

Γ. Βουτυράς: Τα πράγματα σε κάποιες εφαρμογές είναι απλά. Για παράδειγμα, σε ένα project εγκατάστασης ενός συστήματος WMS η μετρητική καθορίζεται από την διαφορά στην παραγωγικότητα των χρηστών πριν και μετά την εγκατάσταση της εφαρμογής, ενώ στις πληρωμές με κινητό τηλέφωνο εκτιμάται η ταχύτητα διέλευσης των πελατών έναντι των πληρωμών με μετρητά ή με πιστωτικές κάρτες.

Φυσικά υπάρχουν και πολύ δυσκολότερες περιπτώσεις. Για παράδειγμα, μια πρωτοποριακή εφαρμογή για ιχνηλασιμότητα -αν και από ποιότητα πληροφορίας αγγίζει το ιδανικό, αφού ο καταναλωτής μπορεί να βρει «από πού κρατά η σκούφια της ντομάτας» που πρόκειται να αγοράσει, καθώς μπορεί σκανάροντας ένα barcode να δει σε site όλη τη διαδρομή των ειδών μαναβικής μας- δεν μπορεί να αξιολογηθεί από το πλήθος των χρηστών που επισκέφθηκαν τις σελίδες του site.

Το ίδιο ισχύει και για τις πληροφορίες που δίνουμε μέσω των ελεγκτών τιμών για τις τιμές, καθώς και για τα αλλεργιογόνα προϊόντα. Λίγοι είναι οι καταναλωτές που σκέφτονται να μπουν σε μια τέτοια διαδικασία ελέγχου.

Ο καταναλωτής βιάζεται να ψωνίσει, δεν κάνει shopping μέσα σε ένα super market. Το επισκέπτεται κατά κανόνα βιαστικά για να προμηθευτεί τα αναγκαία. Αυτές οι εφαρμογές κάνουν την ποιοτική διαφορά και γνωρίζουμε ότι δουλεύουν στο μυαλό του καταναλωτή. Με ποια όμως μετρητική να αξιολογήσεις την ποιότητα;

nw: Ποιες είναι οι κυριότερες προτεραιότητες για τη Διεύθυνση Πληροφορικής ενός οργανισμού που δραστηριοποιείται στην αγορά retail; Σε ποια IT Projects δίνετε προτεραιότητα;

Γ. Βουτυράς: Ευθυγραμμισμένοι στην πελατοκεντρική πολιτική της εταιρείας μας, δίνουμε προτεραιότητα σε projects που διαφοροποιούν την εταιρεία μας και δίνουν προστιθέμενη αξία στον πελάτη. Σε ένα πιεστικό περιβάλλον εργασίας, όπως τα super markets, υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα που οι υπάλληλοι μπορεί να αμελήσουν ή να ξεχάσουν. Πρέπει να έχουν αρωγό τη μηχανή στο έργο τους.

Για παράδειγμα, ένα πρόγραμμα ταμειακής μηχανής δεν είναι κάτι το ξεχωριστό, αλλά ένα πρόγραμμα ταμειακής μηχανής που επισημαίνει στον ταμία ότι ο πελάτης ξέχασε να βάλει στο καλάθι του ένα δώρο για κάποιο είδος που ήδη έχει πάρει, κάνει τη διαφορά.

Ο πελάτης νιώθει έκπληξη όταν στο τέλος του λογαριασμού μια ταμίας του ζητά να πάρει δωρεάν κάποια προϊόντα που δικαιούται και δεν το γνώριζε. Νιώθει εμπιστοσύνη στην αλυσίδα και αποκτά δεσμό με αυτή.

Χωρίς να τα θεωρούμε λιγότερο σημαντικά δίνουμε προτεραιότητα και σε projects υποδομής. Σε ένα τέτοιο μεγάλο οργανισμό δεν μπορείς να μην ανανεώνεις κυκλικά τον εξοπλισμό σου. Δεν μπορείς να έρθεις μετά από 10 χρόνια και να ζητήσεις budget για να αλλάξουν 2.000 ταμεία. Δεν είναι μόνο το κόστος, αλλά και ο χρονικός ορίζοντας της αλλαγής. Σταδιακά και με πολύ λίγο προσωπικό μπορείς να ανανεώνεσαι.

Επίσης, στις τηλεπικοινωνίες και στα δίκτυα πρέπει να είσαι πάντα στην αιχμή, ειδικά τώρα που οι ηλεκτρονικές πληρωμές αυξάνονται συνεχώς και δεν δικαιολογείται να μην είσαι συνεχώς on line. Πρέπει να δουλεύεις με ό,τι πιο σύγχρονο και καλύτερο.

nw: Αναπτύσσετε λογισμικό in-house ή προτιμάτε να καταφεύγετε στο outsourcing και στην αγορά έτοιμων λύσεων από γνωστούς vendors;

Γ. Βουτυράς: Σε ότι αφορά στο επιχειρησιακό λογισμικό είμαστε 100% προσανατολισμένοι σε λύσεις in-house. Τα τελευταία 20 χρόνια έχουμε αναπτύξει ένα οικοδόμημα λογισμικού που εξυπηρετεί κάθε πτυχή στην εταιρεία μας και είναι πλήρως ελεγχόμενο. Περισσότερο χρόνο δαπανάμε στην ανάλυση για μια προσαρμογή του ή επαύξησή του, παρά στην κωδικοποίησή του σε πρόγραμμα.

Οι αναλυτές είναι, ταυτόχρονα, προγραμματιστές και συγγραφείς τεκμηρίωσης και εγχειριδίων χρηστών. Προσπαθούμε να τηρούμε υψηλά στάνταρ σε ότι αφορά την τεκμηρίωση. Δεν παραδίδεται καμία δουλειά εάν δεν έχει συγγραφεί και αναρτηθεί στην ηλεκτρονική βιβλιοθήκη το εγχειρίδιο χρηστών.

Ξέρουμε ότι αυτή η πολιτική είναι ένα μοναχικός δρόμος. Όμως η ταχύτητα ανάπτυξης και η εξειδίκευσή μας στο retail του super market έχει δώσει στην εταιρεία μας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.


nw: Σε ποια skillset δίνετε προτεραιότητα κατά τη στελέχωση του τμήματός σας; Πόσο σημαντικό είναι για εσάς τα στελέχη του τμήματός σας να διαθέτουν και business skills; Έχετε κάποιο motto που χαρακτηρίζει το τμήμα σας;

Γ. Βουτυράς: Η καλή συνεργασία, το ανοικτό μυαλό και η πρωτοβουλία είναι τα χαρακτηριστικά που πρέπει να διακρίνουν ένα στέλεχός μας. Εννοείται ότι όλα τα στελέχη μας έχουν περάσει από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Συνήθως προσλαμβάνουμε juniors. Από την πρώτη εβδομάδα τους στέλνουμε να δουλέψουν ως απλοί ταμίες, αποθηκάριοι, παραγγελιοδόχοι, υποδιευθυντές στα καταστήματά μας ή πικαδόροι και φορτωτές στις αποθήκες μας. Δεν παίζει ρόλο εάν έχουν master ή και διδακτορικό.

Το moto είναι «ερέτην χρήναι πρώτον γενέσθαι πριν πηδαλίοις επιχειρείν» (πρώτα πρέπει να μάθεις να τραβάς κουπί πριν πιάσεις το πηδάλιο). Εκεί μαθαίνουν όλο το business και βλέπουν από τους συναδέλφους τους που υστερεί το ΙΤ. Μετά εντάσσονται στις ομάδες τους. Μετά με συστηματική δουλειά και επιμονή όλοι αποκτούν το απαιτούμενο τεχνολογικό background.

nw:Πόσο σημαντική θεωρείται την υποστήριξη της διοίκησης στα ΙΤ projects που υλοποιείται στον οργανισμό σας;

Γ. Βουτυράς: Η διοίκηση αποτελεί το συνδετικό κρίκο με κάθε διεύθυνση. Όσο καλή διάθεση και να υπάρχει μεταξύ των εμπλεκομένων σε ένα έργο, οι διαφορετικές απόψεις μπορεί να το καθυστερήσουν. Το ΙΤ καλείται πολλές φορές να εφαρμόσει συστήματα που δεν έχουν δει πουθενά οι χρήστες και έχει να αντιμετωπίσει την καχυποψία.

Σε κάθε project η διοίκηση πρέπει να αποτελεί το σπόνσορα του έργου και να εξομαλύνει καταστάσεις ή να αποφασίζει το τι πρέπει να γίνει. Φυσικά, ένας CIO πρέπει να μιλάει τη γλώσσα της διοίκησης. Πρέπει η διοίκηση να καταλαβαίνει τι της λες. Δεν μπορείς να έχεις την έπαρση να γνωρίζει τους τεχνολογικούς όρους και τα αρκτικόλεξα που χρησιμοποιούμε καθημερινά μεταξύ μας.

Την ενδιαφέρει να οδηγεί το όχημα και πώς θα το οδηγήσει και όχι πως είναι εσωτερικά κατασκευασμένο, αρκεί φυσικά να είναι καλής κατασκευής. Και είναι σημαντικό να γνωρίζει ότι έχει άτομα που είναι αξιόπιστα και μπορούν να της εγγυηθούν την ποιότητά του.

nw: Ποια πιστεύετε ότι είναι τα μυστικά της επιτυχίας για ένα CIO σήμερα, ειδικά για τον δικό σας κλάδο; Τι συμβουλές θα δίνατε στους συναδέλφους σας για να εξελίξουν περαιτέρω την καριέρα τους;

Γ. Βουτυράς: Ο CIO σήμερα πρέπει να είναι ένας businessman του χώρου στον οποίο δραστηριοποιείται. Πρέπει να γνωρίζει τον τρόπο εκμετάλλευσης κάθε είδους πληροφορίας στο χώρο του και να προτείνει στη διοίκηση τα projects που θα αποδώσουν στην παραγωγικότητα και στην κερδοφορία της εταιρείας.

Σημαντικά IT Projects
Μετά την ολοκλήρωση του WMS προχωρήσαμε στην υλοποίηση ενός συστήματος ολοκληρωμένης ιχνηλασιμότητας σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής μας αλυσίδας.

Σε κάθε πύλη εισόδου του συστήματός μας συλλέγουμε για όλα τα προϊόντα τους αριθμούς παρτίδας, τις ημερομηνίες παραγωγής και τις θερμοκρασίες τους. Τα στοιχεία αυτά συνοδεύουν τα προϊόντα μας μέχρι να τα αγοράσει ο πελάτης.

Κάθε στιγμή, κάθε κατάστημα γνωρίζει την ηλικία των προϊόντων του και παρακολουθεί τις συνθήκες συντήρησής τους. Σε ότι αφορά στο ταμειακό σύστημα φροντίζουμε να το βελτιώνουμε ακόμη περισσότερο. Του προσθέσαμε τη δυνατότητα πληρωμών ΔΕΚΟ, εφορίας και άλλων 250 ειδών λογαριασμών, ώστε οι πελάτες μας να εξοφλούν στα ταμεία μας έξι ημέρες την εβδομάδα στο 14ωρο λειτουργίας μας, τις υποχρεώσεις τους προς τρίτους.

Ακόμη στο πλαίσιο ενός project που ονομάσαμε QR-Ready αλλάξαμε όλο τον εξοπλισμό, ώστε να μπορεί να διαβάζει ή να παράγει κατά περίπτωση QR-barcode. Αυτό μας έδωσε τη δυνατότητα να προχωρήσουμε στην έκδοση εξελιγμένων ηλεκτρονικών κουπονιών, αλλά και να υποστηρίξουμε τις mobile πληρωμές.

Σημαντικό έργο ήταν επίσης το e-learning που αναπτύχθηκε για τους εργαζόμενους των καταστημάτων. Η διαρκής εκπαίδευση του προσωπικού είναι μία από τις σπουδαιότερες προτεραιότητες που έχει ένας τόσο μεγάλος οργανισμός.

Αυτήν την περίοδο μπροστά μας βλέπουμε μόνο ένα project ως τη μάνα των μαχών μας. Αυτό είναι η ενοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων των My Market και της Βερόπουλος ΑΕΒΕ.

Αν και ο χρόνος που μας δόθηκε ήταν πάρα πολύ μικρός, ξέρετε οι επιχειρηματικές ευκαιρίες δεν προκύπτουν πάντα με προειδοποίηση, προετοιμαστήκαμε πολύ καλά για να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες της εταιρείας μας. Οι μελέτες έγιναν πολύ γρήγορα, οι προμήθειες εξοπλισμού έγκαιρα, οι αλλαγές και οι προσαρμογές του λογισμικού έξυπνα.

Έτσι, μέσα σε διάστημα 20 ημερών από την ημερομηνία που έκλεισε η συμφωνία έχουμε ενοποιήσει ήδη το πληροφοριακό σύστημα και των δύο κέντρων διανομής των εταιρειών στη Μάνδρα και στα Οινόφυτα, ενώ προετοιμαζόμαστε να κάνουμε εγκατάσταση μέσα στο καλοκαίρι σε άλλη μία κεντρική αποθήκη που έχει αγοράσει η ενοποιημένη πλέον εταιρεία μας σε άλλη γεωγραφική περιοχή της Ελλάδας.

Επίσης, μέσα σε διάστημα λιγότερο των δύο μηνών γυρίσαμε το ταμειακό μας σύστημα και το backoffice σε 25 καταστήματα, μέχρι το τέλος Ιουνίου θα έχουν γυρίσει 70 περίπου καταστήματα και μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα έχουν ολοκληρωθεί οι αλλαγές και στα 150 καταστήματα της Βερόπουλος. Η εντατικοποίηση είναι μεγάλη. Αλλάζει όλος ο μηχανογραφικός εξοπλισμός στα ταμεία, στην αποθήκη και στους διαδρόμους του καταστήματος και ο τρόπος δουλειάς του προσωπικού.

Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό σε κόπο εγκατάστασης, ώρες εργασίας, αλλαγή κουλτούρας στο προσωπικό που πρέπει να ακολουθήσει ένα μηχανογραφικό που επιβάλλει αυστηρούς,πλέον, κανόνες διαδικασιών και προσφέρει πολύ περισσότερες πληροφορίες που πρέπει να κατανοήσουν και να εκμεταλλευτούν.

Επίσης, μέχρι τέλος της χρονιάς δεν θα υπάρχει μη ενοποιημένο μηχανογραφικό κύκλωμα. Πολύ μικρότερες εξαγορές στον κλάδο μας διήρκεσαν πολύ περισσότερους μήνες ή και χρόνια και τελικά κατέληξαν σε αποτυχία. Αποτελεί στοίχημα με τον εαυτό μας η επιτυχία του εγχειρήματος και ταυτόχρονα ευτυχία η ευκαιρία που μας δόθηκε να υλοποιήσουμε ένα τέτοιο έργο.