netweek - Retail@Link: Ε-invoicing προστιθέμενης αξίας με τρίμηνο ROI

Τρίτη, 31 Μαρτίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

IT Industry

Retail@Link: Ε-invoicing προστιθέμενης αξίας με τρίμηνο ROI

24 Νοεμβρίου 2014 | 09:52 Γράφει το NetWeek  Editor Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Britta Balden

H Britta Balden, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Retail@Link (R@L), αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, επισημαίνει ότι είναι κάτι πολύ περισσότερο από την απλή μείωση του κόστους και την απαλλαγή από το χαρτί και αποτυπώνει τα χαρακτηριστικά που κάνουν τις λύσεις e-invoicing της R@L να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό.

netweek: Πόσο σημαντική είναι για την Retail@Link (R@L ) η ηλεκτρονική τιμολόγηση; Τι λύσεις προσφέρετε στην αγορά γι’ αυτό το σκοπό;

Britta Balden: Η ηλεκτρονική τιμολόγηση αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο ανάπτυξης για την R@L και δεν αναφερόμαστε μόνο σε έσοδα, αλλά και στην προσδοκώμενη μελλοντική ανάπτυξη που προέρχεται από τις πρόσφατες αλλαγές στα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα, όπως και από τη συνεχή επιδίωξη των εταιρειών να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος, χωρίς την παράλληλη επένδυση σε CAPEX. Η λύση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης περιλαμβάνει ένα φάσμα σημαντικών επιμέρους υπηρεσιών: την ηλεκτρονική αποστολή των παραστατικών, την ηλεκτρονική αρχειοθέτηση, την ηλεκτρονική παραγγελιοδοσία & την αποστολή της δομημένης πληροφορίας των παραστατικών για την αυτόματη καταχώρησή τους, καθώς και την επέκταση της αυτόματης καταχώρησης δεδομένων από τα συστήματα του παραλήπτη στα συστήματα του αποδέκτη. Το φάσμα αυτών των υπηρεσιών ολοκληρώνει τη διασύνδεση των συναλλασσομένων και είναι ανεξάρτητη από τα εκάστοτε πληροφοριακά συστήματα.

Συγκεκριμένα, προσφέρουμε διάφορα επίπεδα λύσεων στους πελάτες μας: από μια λύση βασισμένη ολοκληρωτικά στο cloud έως την τοπική εφαρμογή, με on-premise εγκατάσταση. Ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του πελάτη, του προτείνουμε τη λύση που ανταποκρίνεται καλύτερα σε αυτές. Για όσους για παράδειγμα, εξακολουθούν να διατηρούν τα δεδομένα τους στις δικές τους υποδομές και θέλουν να τα ελέγχουν 100%, προτείνουμε μια υβριδική λύση, όπου οι πελάτες μας χρησιμοποιούν την ασφαλή ηλεκτρονική μας πλατφόρμα για να διακινούν τα τιμολόγιά τους, διατηρώντας τα, ωστόσο, αποθηκευμένα στις δικές τους on-premise υποδομές. Για τις επιχειρήσεις που είναι πιο ελαστικές σε αυτό τα θέμα και θέλουν να γλυτώσουν το κόστος συντήρησης της δικής τους υποδομής, τους προτείνουμε την full cloud λύση.

Τέλος θεωρούμε ότι το e-Invoicing συνολικά, δεν αφορά μόνο στη μείωση του κόστους. Έχει πολύ μεγαλύτερη αξία από αυτό, καθώς αποτελεί τη βάση για την ανταλλαγή πολύτιμης πληροφορίας μεταξύ εμπορικών συνεργατών και την αξιοποίησή της για τη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και συνολικά της αλυσίδας αξίας κάθε συνεργαζόμενης επιχείρησης. Για παράδειγμα, ένα ηλεκτρονικό παραστατικό εμπεριέχει χρήσιμη δομημένη πληροφορία. Με αυτήν μπορεί κανείς να αναλύσει το δίκτυο των πωλήσεών του και να αποκτήσει καλύτερη διορατικότητα στο “Route to Market”. Επίσης, έχει τη δυνατότητα να αυτοματοποιήσει το financial supply chain, προσφέροντας λύση στο πρόβλημα εξασφάλισης ρευστότητας. Το e-invoicing μπορεί, με άλλα λόγια, να δώσει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν τα δεδομένα που ανταλλάσσουν μεταξύ τους προς αμοιβαίο όφελος, επεκτείνοντας τα ήδη γνωστά πλεονεκτήματα της αυτοματοποίησης & της απαλλαγής από το χαρτί.

netweek: Ποια πιστεύετε ότι είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που κάνουν τις δικές σας λύσεις ηλεκτρονικής τιμολόγησης να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό;

Britta Balden: Εκτιμούμε ότι τα ίδια χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν κάθε επιτυχημένη επιχείρηση στο χώρο δραστηριοποίησής της, εφαρμόζονται και από εμάς: δοκιμασμένη τεχνολογία αιχμής, εξαίρετη ποιότητα υπηρεσιών, πελατο-κεντρική φιλοσοφία, έρευνα και ανάπτυξη προς όφελος των πελατών μας και, φυσικά, μια μελετημένη στρατηγική κατεύθυνση. Ειδικότερα, θα αναφέρουμε την εστίαση μας εδώ και 11 χρόνια στις συνεργασιακές υπηρεσίες γύρω από τη χρήση των εμπορικών δεδομένων, με τις ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτρονικής τιμολόγησης, αρχειοθέτησης, EDI, CRP και συλλογή στοιχείων πωλήσεων αντιπροσώπων που εφαρμόζονται πλέον σε χιλιάδες εμπορικές σχέσεις. Η ομιλική σχέση με την Entersoft -μια εκ των πλέον επιτυχημένων εταιρειών παραγωγής και εξαγωγής λογισμικού - συμβάλλει στην ανάπτυξή μας, αλλά και στις δοκιμασμένες από χιλιάδες επιχειρήσεις λύσεις που προσφέρονται.

Αυτό που μας διαφοροποιεί στη Retail@Link είναι η συνεχής επένδυση σε λύσεις που προσφέρουν απτή και μετρήσιμη υπεραξία στον πελάτη. Η Retail@Link δεν αναλαμβάνει απλά τη μεταφορά δεδομένων, η οποία αποτελεί μάλλον δεδομένη προϋπόθεση για την υποστήριξη των ηλεκτρονικών (paperless) συναλλαγών του. Στη Retail@Link αναγνωρίζουμε ότι τα δεδομένα που μεταφέρουμε και διαχειριζόμαστε αποτελούν πηγή πολύτιμης προστιθέμενης αξίας για κάθε πελάτη, στις σχέσεις του με τους εμπορικούς του συνεργάτες και επενδύουμε στην ανάπτυξη λύσεων που δεν περιορίζονται μόνο στο άψογο service της ασφαλούς μεταφοράς, διαχείρισης και αρχειοθέτησης, αλλά αξιοποιούν και επεκτείνουν την αξία αυτή.

netweek: Σε ποιες εταιρείες απευθύνονται οι λύσεις ηλεκτρονικής τιμολόγησης που έχετε αναπτύξει;

Britta Balden: Πρακτικά σε κάθε φιλόδοξη μικρή και μεγάλη ελληνική και πολυεθνική εταιρεία που θέλει να επιτύχει λειτουργική μείωση του κόστους και βελτιστοποίηση των εσωτερικών & εξωτερικών ροών-δεδομένων στην αλυσίδα αξίας, με σκοπό τη βελτίωση της λειτουργικής της αποτελεσματικότητας. Σήμερα, δεν θα ξεχωρίζαμε ιδιαίτερους κλάδους που έχουν ενταχθεί, αφού το πελατολόγιό μας αποτελείται από εταιρείες κάθε μορφής, μεγέθους και κλάδου δραστηριοποίησης. Εντέλει, δεν έχει σημασία πόσο μεγάλη είναι η επιχείρηση ή πόσο τζίρο κάνει, αλλά πόσα τιμολόγια λαμβάνει και εκδίδει. Αυτή τη στιγμή γίνεται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο μια μεγάλη προσπάθεια, ώστε να υπάρχει ένα συγκεκριμένο σετ δεδομένων, το λεγόμενο core e-invoice το οποίο είναι κοινό για όλη την Ευρώπη ώστε να υπάρχει ένα στάνταρ που θα επιτρέπει και στις μικρότερες επιχειρήσεις να δημιουργούν ένα data set για τα δικά τους τιμολόγια.

netweek: Ποια πιστεύετε ότι είναι τα κυριότερα εμπόδια που εμποδίζουν την εξάπλωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει για να ξεπεραστούν;

Britta Balden: Τα κυριότερα εμπόδια θα λέγαμε με σειρά προτεραιότητας ότι είναι τα εξής:

1. Η αντίσταση στην αλλαγή & η δύναμη της συνήθειας
2. Η ελλιπής γνώση του υπάρχοντος νομικού, κανονιστικού και φορολογικού πλαισίου και η προσδοκία ότι μπορεί να υπάρξουν περαιτέρω αλλαγές που θα ανατρέψουν την υπάρχουσα ευνοϊκή κατάσταση.
3. Η δέσμευση που απαιτείται σε επίπεδο Top-Management (όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά διεθνώς) για την εκπαίδευση του προσωπικού και την τήρηση ενός σαφούς πλάνου επέκτασης στους εμπορικούς συνεργάτες.
4. Η μη αναγκαία αναμονή της αγοράς όσον αφορά στην πιθανή ανάγκη χρήσης διεθνών προτύπων στην ηλεκτρονική τιμολόγηση, τα οποία ούτως ή άλλως έχουμε ενσωματώσει στις προσφερόμενες λύσεις μας.
5. Η αναγνώριση του οικονομικού οφέλους – ιδιαίτερα σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι η Retail@Link προσφέρει τη δυνατότητα άμεσης εκτίμησης του ROI ακόμη και μέσα από το web site της, δίνοντας μερικά απλά στοιχεία.
6. Η καθυστέρηση του Δημοσίου τομέα να μεταβεί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές με τους προμηθευτές του.
7. Η αναβλητικότητα ακόμα και στον Ιδιωτικό Τομέα, λόγω της αναμονής «έξαρσης» ή υποχρεωτικής εφαρμογής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στην ελληνική αγορά, ως προϋπόθεση για την αξιοποίηση της λύσης σε επίπεδο οργανισμού.

netweek: Αν και τα οφέλη της ηλεκτρονικής τιμολόγησης είναι πολλά και αναμφισβήτητα, ακόμα αρκετές εταιρείες διστάζουν να την υιοθετήσουν. Τι θα τους λέγατε για να άρουν αυτούς τους ενδοιασμούς τους;

Britta Balden: Θα τους λέγαμε ότι στη διαδικασία διάχυσης της γνώσης (diffusion process), δεν χρειάζεται να βρίσκονται στους τελευταίους που θα προσφέρουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα στις εταιρείες τους και μάλιστα ανταγωνιστικό και διαρκές. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση προσδίδει πλεονεκτήματα ορατά στην κάθε επιχείρηση, άμεσα, μετρήσιμα, χωρίς δυσκολίες εφαρμογής, χωρίς χρονική καθυστέρηση, ανεξάρτητη από συστήματα, με ROI ~ 2 μηνών, χωρίς επένδυση CAPEX.

Ακόμα σημαντικότερο είναι το γεγονός, όπως φανερώνει η εφαρμογή στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ότι η ηλεκτρονική τιμολόγηση αποτελεί πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, το οποίο προσφέρει πολύτιμη προστιθέμενη αξία, τόσο σε λειτουργικό όσο και σε στρατηγικό επίπεδο. Ωστόσο, η αξιοποίηση της αξίας αυτής από την end-to-end διασύνδεση στην αλυσίδα αξίας (μέσω της μεταφοράς Δομημένης Πληροφορίας EDI κ.ο.κ) δεν είναι αυτόματη και απαιτεί χρόνο. Συνεπώς, όσο πιο γρήγορα ξεκινήσει μια επιχείρηση, τόσο μικρότερο θα είναι το «κενό» που θα πρέπει να καλύψει απέναντι στον ανταγωνισμό της, ο οποίος, ενδεχομένως, ήδη αξιοποιεί τα αποτελέσματα της ηλεκτρονικής διασύνδεσης.

netweek: Τι συμβουλές θα δίνατε σε μια εταιρεία που θα αποφάσιζε να μεταβεί στην εποχή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης; Τι θα πρέπει να προσέξει;

Britta Balden: Αρχικά να επιλέξει την καταλληλότερη λύση που της ταιριάζει, σύμφωνα με τις λειτουργίες και τους στόχους της. Να επιλέξει τον καταλληλότερο πάροχο για την υλοποίηση της επιλεγμένης λύσης , να ορίσει τις μετρήσεις που θα κρίνουν το επιτυχές αποτέλεσμα, να εμπλέξει τους κατάλληλους εσωτερικούς πόρους, να δημιουργήσει το πλάνο ενεργειών με την έναρξη του έργου και την βοήθεια του παρόχου. Φυσικά τα παραπάνω θα πρέπει να συνάδουν με την κουλτούρα της επιχείρησης και του κλάδου δραστηριοποίησης της. Τέλος, θα πρέπει να απαντήσει σε μερικά ερωτήματα-κλειδιά τα οποία θα προσδιορίσουν τη φύση της λύσης και της διαδικασίας που τους ταιριάζει.

Η εταιρεία θα πρέπει να απαντήσει στο αν είναι εντάσεως αποστολής παραστατικών ή παραλαβής παραστατικών (Accounts Payables, Accounts Receivables), καθώς κάθε περίπτωση απαιτεί διαφορετική προσέγγιση στη λύση αυτοματοποίησης που θα επιλέξει. Πόσο σημαντική είναι για την επιχείρηση, η οικονομική – εφοδιαστική της αλυσίδα (financial supply chain); Η επιχείρηση χρειάζεται απλή αποδέσμευση από το χαρτί ή επιπλέον την αυτοματοποίηση της συλλογής, αποστολής και καταχώρησης δεδομένων, για την επέκταση των πλεονεκτημάτων στην αποδοτικότητα της εφοδιαστικής τους αλυσίδας; Η γνώση του στόχου είναι απαραίτητη για την επιλογή κατάλληλων λύσεων που ευθυγραμμίζονται με τη στρατηγική και τους στόχους κάθε επιχείρησης.

netweek: Πόσο σημαντική είναι για την Retail@Link (R@L ) η ηλεκτρονική τιμολόγηση; Τι λύσεις προσφέρετε στην αγορά γι’ αυτό το σκοπό;

Britta Balden: Η ηλεκτρονική τιμολόγηση αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο ανάπτυξης για την R@L και δεν αναφερόμαστε μόνο σε έσοδα, αλλά και στην προσδοκώμενη μελλοντική ανάπτυξη που προέρχεται από τις πρόσφατες αλλαγές στα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα, όπως και από τη συνεχή επιδίωξη των εταιρειών να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος, χωρίς την παράλληλη επένδυση σε CAPEX. Η λύση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης περιλαμβάνει ένα φάσμα σημαντικών επιμέρους υπηρεσιών: την ηλεκτρονική αποστολή των παραστατικών, την ηλεκτρονική αρχειοθέτηση, την ηλεκτρονική παραγγελιοδοσία & την αποστολή της δομημένης πληροφορίας των παραστατικών για την αυτόματη καταχώρησή τους, καθώς και την επέκταση της αυτόματης καταχώρησης δεδομένων από τα συστήματα του παραλήπτη στα συστήματα του αποδέκτη. Το φάσμα αυτών των υπηρεσιών ολοκληρώνει τη διασύνδεση των συναλλασσομένων και είναι ανεξάρτητη από τα εκάστοτε πληροφοριακά συστήματα.

Συγκεκριμένα, προσφέρουμε διάφορα επίπεδα λύσεων στους πελάτες μας: από μια λύση βασισμένη ολοκληρωτικά στο cloud έως την τοπική εφαρμογή, με on-premise εγκατάσταση. Ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του πελάτη, του προτείνουμε τη λύση που ανταποκρίνεται καλύτερα σε αυτές. Για όσους για παράδειγμα, εξακολουθούν να διατηρούν τα δεδομένα τους στις δικές τους υποδομές και θέλουν να τα ελέγχουν 100%, προτείνουμε μια υβριδική λύση, όπου οι πελάτες μας χρησιμοποιούν την ασφαλή ηλεκτρονική μας πλατφόρμα για να διακινούν τα τιμολόγιά τους, διατηρώντας τα, ωστόσο, αποθηκευμένα στις δικές τους on-premise υποδομές. Για τις επιχειρήσεις που είναι πιο ελαστικές σε αυτό τα θέμα και θέλουν να γλυτώσουν το κόστος συντήρησης της δικής τους υποδομής, τους προτείνουμε την full cloud λύση.

Τέλος θεωρούμε ότι το e-Invoicing συνολικά, δεν αφορά μόνο στη μείωση του κόστους. Έχει πολύ μεγαλύτερη αξία από αυτό, καθώς αποτελεί τη βάση για την ανταλλαγή πολύτιμης πληροφορίας μεταξύ εμπορικών συνεργατών και την αξιοποίησή της για τη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και συνολικά της αλυσίδας αξίας κάθε συνεργαζόμενης επιχείρησης. Για παράδειγμα, ένα ηλεκτρονικό παραστατικό εμπεριέχει χρήσιμη δομημένη πληροφορία. Με αυτήν μπορεί κανείς να αναλύσει το δίκτυο των πωλήσεών του και να αποκτήσει καλύτερη διορατικότητα στο “Route to Market”. Επίσης, έχει τη δυνατότητα να αυτοματοποιήσει το financial supply chain, προσφέροντας λύση στο πρόβλημα εξασφάλισης ρευστότητας. Το e-invoicing μπορεί, με άλλα λόγια, να δώσει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν τα δεδομένα που ανταλλάσσουν μεταξύ τους προς αμοιβαίο όφελος, επεκτείνοντας τα ήδη γνωστά πλεονεκτήματα της αυτοματοποίησης & της απαλλαγής από το χαρτί.

netweek: Ποια πιστεύετε ότι είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που κάνουν τις δικές σας λύσεις ηλεκτρονικής τιμολόγησης να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό;

Britta Balden: Εκτιμούμε ότι τα ίδια χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν κάθε επιτυχημένη επιχείρηση στο χώρο δραστηριοποίησής της, εφαρμόζονται και από εμάς: δοκιμασμένη τεχνολογία αιχμής, εξαίρετη ποιότητα υπηρεσιών, πελατο-κεντρική φιλοσοφία, έρευνα και ανάπτυξη προς όφελος των πελατών μας και, φυσικά, μια μελετημένη στρατηγική κατεύθυνση. Ειδικότερα, θα αναφέρουμε την εστίαση μας εδώ και 11 χρόνια στις συνεργασιακές υπηρεσίες γύρω από τη χρήση των εμπορικών δεδομένων, με τις ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτρονικής τιμολόγησης, αρχειοθέτησης, EDI, CRP και συλλογή στοιχείων πωλήσεων αντιπροσώπων που εφαρμόζονται πλέον σε χιλιάδες εμπορικές σχέσεις. Η ομιλική σχέση με την Entersoft -μια εκ των πλέον επιτυχημένων εταιρειών παραγωγής και εξαγωγής λογισμικού - συμβάλλει στην ανάπτυξή μας, αλλά και στις δοκιμασμένες από χιλιάδες επιχειρήσεις λύσεις που προσφέρονται.

Αυτό που μας διαφοροποιεί στη Retail@Link είναι η συνεχής επένδυση σε λύσεις που προσφέρουν απτή και μετρήσιμη υπεραξία στον πελάτη. Η Retail@Link δεν αναλαμβάνει απλά τη μεταφορά δεδομένων, η οποία αποτελεί μάλλον δεδομένη προϋπόθεση για την υποστήριξη των ηλεκτρονικών (paperless) συναλλαγών του. Στη Retail@Link αναγνωρίζουμε ότι τα δεδομένα που μεταφέρουμε και διαχειριζόμαστε αποτελούν πηγή πολύτιμης προστιθέμενης αξίας για κάθε πελάτη, στις σχέσεις του με τους εμπορικούς του συνεργάτες και επενδύουμε στην ανάπτυξη λύσεων που δεν περιορίζονται μόνο στο άψογο service της ασφαλούς μεταφοράς, διαχείρισης και αρχειοθέτησης, αλλά αξιοποιούν και επεκτείνουν την αξία αυτή.

netweek: Σε ποιες εταιρείες απευθύνονται οι λύσεις ηλεκτρονικής τιμολόγησης που έχετε αναπτύξει;

Britta Balden: Πρακτικά σε κάθε φιλόδοξη μικρή και μεγάλη ελληνική και πολυεθνική εταιρεία που θέλει να επιτύχει λειτουργική μείωση του κόστους και βελτιστοποίηση των εσωτερικών & εξωτερικών ροών-δεδομένων στην αλυσίδα αξίας, με σκοπό τη βελτίωση της λειτουργικής της αποτελεσματικότητας. Σήμερα, δεν θα ξεχωρίζαμε ιδιαίτερους κλάδους που έχουν ενταχθεί, αφού το πελατολόγιό μας αποτελείται από εταιρείες κάθε μορφής, μεγέθους και κλάδου δραστηριοποίησης. Εντέλει, δεν έχει σημασία πόσο μεγάλη είναι η επιχείρηση ή πόσο τζίρο κάνει, αλλά πόσα τιμολόγια λαμβάνει και εκδίδει. Αυτή τη στιγμή γίνεται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο μια μεγάλη προσπάθεια, ώστε να υπάρχει ένα συγκεκριμένο σετ δεδομένων, το λεγόμενο core e-invoice το οποίο είναι κοινό για όλη την Ευρώπη ώστε να υπάρχει ένα στάνταρ που θα επιτρέπει και στις μικρότερες επιχειρήσεις να δημιουργούν ένα data set για τα δικά τους τιμολόγια.

netweek: Ποια πιστεύετε ότι είναι τα κυριότερα εμπόδια που εμποδίζουν την εξάπλωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει για να ξεπεραστούν;

Britta Balden: Τα κυριότερα εμπόδια θα λέγαμε με σειρά προτεραιότητας ότι είναι τα εξής:

1. Η αντίσταση στην αλλαγή & η δύναμη της συνήθειας
2. Η ελλιπής γνώση του υπάρχοντος νομικού, κανονιστικού και φορολογικού πλαισίου και η προσδοκία ότι μπορεί να υπάρξουν περαιτέρω αλλαγές που θα ανατρέψουν την υπάρχουσα ευνοϊκή κατάσταση.
3. Η δέσμευση που απαιτείται σε επίπεδο Top-Management (όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά διεθνώς) για την εκπαίδευση του προσωπικού και την τήρηση ενός σαφούς πλάνου επέκτασης στους εμπορικούς συνεργάτες.
4. Η μη αναγκαία αναμονή της αγοράς όσον αφορά στην πιθανή ανάγκη χρήσης διεθνών προτύπων στην ηλεκτρονική τιμολόγηση, τα οποία ούτως ή άλλως έχουμε ενσωματώσει στις προσφερόμενες λύσεις μας.
5. Η αναγνώριση του οικονομικού οφέλους – ιδιαίτερα σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι η Retail@Link προσφέρει τη δυνατότητα άμεσης εκτίμησης του ROI ακόμη και μέσα από το web site της, δίνοντας μερικά απλά στοιχεία.
6. Η καθυστέρηση του Δημοσίου τομέα να μεταβεί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές με τους προμηθευτές του.
7. Η αναβλητικότητα ακόμα και στον Ιδιωτικό Τομέα, λόγω της αναμονής «έξαρσης» ή υποχρεωτικής εφαρμογής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στην ελληνική αγορά, ως προϋπόθεση για την αξιοποίηση της λύσης σε επίπεδο οργανισμού.

netweek: Αν και τα οφέλη της ηλεκτρονικής τιμολόγησης είναι πολλά και αναμφισβήτητα, ακόμα αρκετές εταιρείες διστάζουν να την υιοθετήσουν. Τι θα τους λέγατε για να άρουν αυτούς τους ενδοιασμούς τους;

Britta Balden: Θα τους λέγαμε ότι στη διαδικασία διάχυσης της γνώσης (diffusion process), δεν χρειάζεται να βρίσκονται στους τελευταίους που θα προσφέρουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα στις εταιρείες τους και μάλιστα ανταγωνιστικό και διαρκές. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση προσδίδει πλεονεκτήματα ορατά στην κάθε επιχείρηση, άμεσα, μετρήσιμα, χωρίς δυσκολίες εφαρμογής, χωρίς χρονική καθυστέρηση, ανεξάρτητη από συστήματα, με ROI ~ 2 μηνών, χωρίς επένδυση CAPEX.

Ακόμα σημαντικότερο είναι το γεγονός, όπως φανερώνει η εφαρμογή στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ότι η ηλεκτρονική τιμολόγηση αποτελεί πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, το οποίο προσφέρει πολύτιμη προστιθέμενη αξία, τόσο σε λειτουργικό όσο και σε στρατηγικό επίπεδο. Ωστόσο, η αξιοποίηση της αξίας αυτής από την end-to-end διασύνδεση στην αλυσίδα αξίας (μέσω της μεταφοράς Δομημένης Πληροφορίας EDI κ.ο.κ) δεν είναι αυτόματη και απαιτεί χρόνο. Συνεπώς, όσο πιο γρήγορα ξεκινήσει μια επιχείρηση, τόσο μικρότερο θα είναι το «κενό» που θα πρέπει να καλύψει απέναντι στον ανταγωνισμό της, ο οποίος, ενδεχομένως, ήδη αξιοποιεί τα αποτελέσματα της ηλεκτρονικής διασύνδεσης.

netweek: Τι συμβουλές θα δίνατε σε μια εταιρεία που θα αποφάσιζε να μεταβεί στην εποχή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης; Τι θα πρέπει να προσέξει;

Britta Balden: Αρχικά να επιλέξει την καταλληλότερη λύση που της ταιριάζει, σύμφωνα με τις λειτουργίες και τους στόχους της. Να επιλέξει τον καταλληλότερο πάροχο για την υλοποίηση της επιλεγμένης λύσης , να ορίσει τις μετρήσεις που θα κρίνουν το επιτυχές αποτέλεσμα, να εμπλέξει τους κατάλληλους εσωτερικούς πόρους, να δημιουργήσει το πλάνο ενεργειών με την έναρξη του έργου και την βοήθεια του παρόχου. Φυσικά τα παραπάνω θα πρέπει να συνάδουν με την κουλτούρα της επιχείρησης και του κλάδου δραστηριοποίησης της. Τέλος, θα πρέπει να απαντήσει σε μερικά ερωτήματα-κλειδιά τα οποία θα προσδιορίσουν τη φύση της λύσης και της διαδικασίας που τους ταιριάζει.

Η εταιρεία θα πρέπει να απαντήσει στο αν είναι εντάσεως αποστολής παραστατικών ή παραλαβής παραστατικών (Accounts Payables, Accounts Receivables), καθώς κάθε περίπτωση απαιτεί διαφορετική προσέγγιση στη λύση αυτοματοποίησης που θα επιλέξει. Πόσο σημαντική είναι για την επιχείρηση, η οικονομική – εφοδιαστική της αλυσίδα (financial supply chain); Η επιχείρηση χρειάζεται απλή αποδέσμευση από το χαρτί ή επιπλέον την αυτοματοποίηση της συλλογής, αποστολής και καταχώρησης δεδομένων, για την επέκταση των πλεονεκτημάτων στην αποδοτικότητα της εφοδιαστικής τους αλυσίδας; Η γνώση του στόχου είναι απαραίτητη για την επιλογή κατάλληλων λύσεων που ευθυγραμμίζονται με τη στρατηγική και τους στόχους κάθε επιχείρησης.


netweek: Με ποιο τρόπο θα μπορούσατε να βοηθήσετε μια εταιρεία, ώστε να κάνει άμεσα και γρήγορα τη μετάβαση στην εποχή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης; Πόσο θα της κοστίσει η λύση σας και σε πόσο χρόνο μπορεί να υλοποιηθεί και να αποσβεστεί;

Britta Balden: Θα μπορούσαμε άμεσα να δούμε το ROI της κάθε εταιρείας, ώστε να υπολογίσουμε (a priori) το όφελός της πριν δηλαδή αποφασίσει αν θα προχωρήσει. Επίσης, να του μεταφέρουμε την εμπειρία μας από παρόμοιες εγκαταστάσεις/υλοποιήσεις, να τον βοηθήσουμε στο πλάνο δράσης του και να αξιοποιήσουμε τη διαθέσιμη τεχνολογία προς όφελός του (για παράδειγμα, μπορεί να εντάξει πελάτες του στην υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω των social media της υπηρεσίας μας, να δει, δηλαδή, ποιοι πελάτες του είναι ήδη παραλήπτες από άλλους αποστολείς ή και αντίστροφα ποιοι προμηθευτές τους είναι αποστολείς σε άλλους παραλήπτες, να τους προσκαλέσει αυτόματα και να γίνει ηλεκτρονικά η σύνδεσή τους).

netweek: Με αναφορά ένα έργο ηλεκτρονικής τιμολόγησης που υλοποιήσατε πρόσφατα στα ΕΛΤΑ Courier, τι οφέλη πιστεύετε ότι προσφέρει η ηλεκτρονική τιμολόγηση στο Δημόσιο, όπου οι ανάγκες μείωσης του λειτουργικού κόστους των υπηρεσιών είναι επιτακτικές;

Britta Balden: Η εκτίμηση του οφέλους του Δημοσίου από την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, εκτιμάται ότι θα προσέφερε ετήσια εξοικονόμηση της τάξεως του 2,3 δις στην Ελλάδα, άρα αντιλαμβάνεστε το τεράστιο όφελος. Σημαντικό είναι επίσης το δεδομένο ότι κατά προσέγγιση 17% όλων των παραστατικών σε μια οικονομία, σχετίζονται με συναλλαγές προς το Δημόσιο (παραλήπτης δηλ είναι κάποιος φορέας Δημοσίου). Επιπλέον, το ΦΠΑ είναι ο φόρος που παράγει περίπου 50% του φορολογικού εισοδήματος στη χώρα. Αναλογιζόμενοι τα παραπάνω, το όφελος για την Ελλάδα εκτοξεύεται περίπου στα 9 δισ. ευρώ από τη χρήση ηλεκτρονικών τιμολογίων, λόγω της διαφάνειας που προσφέρουν στις συναλλαγές. Το κράτος έχει την ευκολία να επιβάλλει συγκεκριμένο τρόπο για τη διεξαγωγή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Χρειάζεται λοιπόν, να υιοθετηθεί ένα κοινό στάνταρ που θα το χρησιμοποιούν όλοι όσοι συναλλάσσονται με το κράτος. Ας σημειωθεί εδώ ότι το Δημόσιο έχει υπογράψει σχετική Οδηγία που προβλέπει την ανάπτυξη ενός κοινού, δια-λειτουργικού προτύπου για την ηλεκτρονική τιμολόγηση από τις ευρωπαϊκές υπηρεσίες τυποποίησης (CEN, Cenele, ETSI) το οποίο θα πρέπει να υιοθετηθεί εντός 36 μηνών (μέχρι το 2018).

netweek: Πόσο ασφαλής τελικά είναι η ηλεκτρονική τιμολόγηση;

Britta Balden: Πλέον, μετά τις αλλαγές που έγιναν στον ΚΦΑΣ (Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών) και τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα, τα πράγματα έχουν γίνει πολύ πιο εύκολα. Το σημαντικό είναι ότι υπάρχει η δυνατότητα κατάργησης των φορολογικών μηχανισμών (ένα δύσκαμπτο και μη ασφαλές μέσο). Η λύση που προτείνουμε εμείς, δηλαδή τα ηλεκτρονικά τιμολόγια με τη χρήση προηγμένης ψηφιακής υπογραφής, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη και απόλυτα ασφαλής. Έτσι, οποιαδήποτε αλλαγή γίνει σε ένα ηλεκτρονικό παραστατικό (έστω και μία τελεία), αυτό ακυρώνεται αυτόματα. Κάτι που γίνεται ορατό σε όλους (στον εκδότη, στον παραλήπτη, και σε εμάς), έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα επιστροφής στο αρχικό παραστατικό για να ελεγχθεί τι συνέβη.

netweek: Πόσο σημαντική είναι για εσάς η αγορά του εξωτερικού και πώς την εκμεταλλεύεστε (ή σκοπεύετε να την εκμεταλλευτείτε);

Britta Balden: Ήδη, εξυπηρετούμε πελάτες σε 12 χώρες και τις σχέσεις τους με προμηθευτές στην Ελλάδα, ενώ φυσικά η αγορά του εξωτερικού είναι σημαντική για την περαιτέρω ανάπτυξή μας. Επιπλέον, λόγω της επιτυχημένης παρουσίας της μητρικής εταιρείας Entersoft σε οκτώ χώρες, προγραμματίζουμε ότι η διείσδυσή μας θα είναι σχετικά ευκολότερη – άλλωστε το ελληνικό υψηλό know how στο λογισμικό και η πολυπλοκότητα της ελληνικής αγοράς, μας βοηθούν να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς τις προκλήσεις άλλων αγορών.

Υπάρχει, επίσης, πλάνο επέκτασής μας περαιτέρω στην Ευρώπη, μέσω της νέας υπηρεσίας που έχουμε αναπτύξει και αφορά περισσότερο τη δυνατότητα ανάλυσης της πληροφορίας των ηλεκτρονικών παραστατικών και την παροχή χρήσιμης γνώσης ως προς το Route to Market. Στόχος μας είναι να πάμε την ηλεκτρονική τιμολόγηση ένα βήμα πιο πέρα, προσφέροντας μέσω αυτής ολοκληρωμένες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Τέλος σημαντικό στοιχείο προς αυτήν την κατεύθυνση, αποτελεί το γεγονός ότι η ομάδα της Retail@Link διαθέτει έντονη πολύ-εθνική ταυτότητα (σήμερα μετράμε 7 διαφορετικές εθνικότητες στα μέλη της ομάδας μας), εξυπηρετώντας, έτσι, τις ανάγκες της εξωστρεφούς δραστηριότητάς μας.

netweek: Τι επενδύσεις σκοπεύετε να κάνετε στο μέλλον γενικότερα;

Britta Balden: Τον τελευταίο χρόνο επενδύσαμε σε ένα νέο προϊόν, το οποίο κάνουμε roll-out αυτή τη στιγμή, ήτοι η παρακολούθηση του “Root-to-Market” των επιχειρήσεων. Με τη λύση αυτή βοηθάμε τις μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν ένα εκτεταμένο δίκτυο συνεργατών να παρακολουθούν την αποδοτικότητα των πωλήσεών τους σε ολόκληρο το δίκτυό τους, μέσω της ενεργοποίησης των συνεργατών τους στην ηλεκτρονική τιμολόγηση. Με αυτόν τον τρόπο προσφέρουμε μια win- win λύση, η οποία παρέχει ολοκληρωμένο και άμεσο feedback στο “Root-to-Market” για τα δικά τους προϊόντα, ενώ παράλληλα συνεπάγεται πολλαπλά πλεονεκτήματα και για το δίκτυο, μέσω της αξιοποίησης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Ακόμα ένα κομμάτι ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς είναι να υποστηρίξουμε το κράτος στην καθιέρωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, με σκοπό τη διευκόλυνση της επέκτασης των πλεονεκτημάτων της στο σύνολο της ελληνικής αγοράς αλλά και ευρύτερα.

Επίσης, στόχος μας είναι να προωθήσουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιούνται τα ηλεκτρονικά τιμολόγια και για την ενίσχυση της ρευστότητας της επιχείρησης, μέσα από το Supply Chain Financing. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την Ελλάδα, λόγω του αναμφισβήτητου προβλήματος ρευστότητας που υφίσταται. Στο πλαίσιο της παροχής προστιθέμενης αξίας σημαντική είναι, τέλος, η συνεργασία μας με τον GS1 Association Greece, την εταιρεία, δηλαδή, που διαχειρίζεται τα barcodes σε παγκόσμιο επίπεδο. O GS1 Association Greece, έχει δημιουργήσει το HellaSync, το ελληνικό Datapool για όλα τα προϊόντα που διακινούνται κι εμείς είμαστε εκείνοι που υποστηρίζουμε αυτή την προσπάθεια, δημιουργίας ενός κοινού και πάντοτε ενημερωμένου καταλόγου προϊόντων που παρέχει αξιόπιστα δεδομένα στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Φυσικά, παράλληλα δεσμευόμαστε να βελτιώνουμε διαρκώς την ποιότητα των ήδη προσφερομένων λύσεων λογισμικού και των εργαλείων που διαθέτουμε, καθώς και την ποιότητα των υπηρεσιών μας, οδηγώντας διαρκώς τη βελτίωση της πελατειακής εμπειρίας και την προσδοκία των φιλόδοξων πελατών που μας εμπιστεύονται, προσδίδοντάς τους ένα διαρκές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

netweek (T. 353)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778