netweek - Digital transformation και cloud στις προτεραιότητες της Oracle

Τρίτη, 25 Σεπτεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

IT Industry

Digital transformation και cloud στις προτεραιότητες της Oracle

23 Μαΐου 2016 | 10:19 Γράφει η Ελένη  Χρυσαφοπούλου Topics: Analytics,Events

Το Digital transformation και το cloud βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων στην εκδήλωση Modern Business Experience Event που διοργάνωσε η Oracle στο Μόναχο πριν από λίγες ημέρες και στην οποία παρευρέθηκαν περισσότεροι από 1.600 συμμετέχοντες.

Τους συμμετέχοντες υποδέχθηκε ο Hakan Yüksel, Applica-tions Lead & Member of the Country Management, Oracle Germany, ο οποίος τόνισε τη σημασία που δίνει η εταιρεία στο cloud και στο digital transformation, αλλά και την τρέχουσα ανάγκη για περισσότερους digital offcers και data scientists. Στη συνέχεια έδωσε τη σκυτάλη στον Brian Curran, Vice President, Customer Experience Strategy & Design, ο οποίος μίλησε για το πώς το cloud διαφοροποιεί τις επιχειρησιακές διαδικασίες και οδηγεί στα επιθυμητά αποτελέσματα.

Όπως ανέφερε οι προσδοκίες του πελάτη βασίζονται σε έξι βασικές αρχές: ο πελάτης αποφασίζει (το τί θέλει, το πότε το θέλει και το που να εμπλακεί), προσωπική εμπειρία, το mobility του τρόπου ζωής (και όχι απλά της συσκευής), το σωστό timing, η σημασία των brands (και όχι των καναλιών – πρέπει να υπάρχει ελεύθερη «μετάβαση» μεταξύ digital και φυσικού περιβάλλοντος) και η ικανοποίηση του πελάτη (αυτό ουσιαστικά είναι που θα τον κάνει να επιστρέψει και να «διαδώσει» την εμπειρία του). Λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις του πελάτη μπορούμε να δημιουργήσουμε μία στρατηγική engagement που θα ικανοποιήσει τις προσδοκίες του.

Επομένως αυτά που θα πρέπει να έχουμε ως βάση είναι το «ταξίδι» του πελάτη και όχι του brand, το οικοσύστημα των συνεργατών και ένα ευέλικτο επιχειρησιακό μοντέλο. Πρέπει, επομένως, να κατανοηθούν οι ανάγκες του πελάτη – τόσο οι λειτουργικές όσο και οι «συναισθηματικές» και να κινηθούμε με τις κατάλληλες συμπεριφορές ώστε να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα και να λάβει ο πελάτης την εμπειρία που του αξίζει και που «αποζητά». “Platform Kapitalism” και ο ρόλος της συμπεριφοράς μας στην τεχνολογία.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον και συζητήσεις προκάλεσε και η παρουσίαση του γνωστού Blogger, Writer και Strategy Consultant, Sascha Lobo, ο οποίος μίλησε για την δύναμη των social media και την συνεχή ροή των δεδομένων η οποία μπορεί να μετασχηματίσει ριζικά τις επιχειρήσεις, ενώ άνοιξε την ομιλία του με την φουτουριστική πρόβλεψη του Αμερικανού συγγραφέα και computer scientist, Ray Kurzweil, ότι τα nanobots θα μπορούν, μέχρι το 2030, να συνδέονται με το σώμα και το μυαλό μας. Επίσης, μία ακόμη σημαντική διαπίστωση από τον Sascha Lobo ήταν και το ότι ουσιαστικά δεν είναι η τεχνολογία που αλλάζει τον κόσμο και κατ’ επέκταση τις επιχειρήσεις, αλλά ο τρόπος που χρησιμοποιείται η τεχνολογία από τις επιχειρήσεις.

Όπως τόνισε οι συμπεριφορές μας είναι αυτές που κατέχουν τη δύναμη να επιφέρουν τις αλλαγές και όχι η ίδια τεχνολογία, αφού αυτή αποδίδει ανάλογα με τις συμπεριφορές μας. Αναφορικά με τη ροή των δεδομένων, τόνισε ότι τα δεδομένα που δημιουργούν και «ανεβάζουν» οι χρήστες στα κοινωνικά δίκτυα και στο internet γενικότερα, δημιουργούν επιπτώσεις που επηρεάζουν τις αγοραστικές συνήθειες όσων λαμβάνουν το περιεχόμενο αυτό και ένα σημάδι των καιρών μας είναι και το γεγονός ότι οι χρήστες είναι πρόθυμοι να μοιραστούν ακόμη και πολύ προσωπικά τους δεδομένα (έδωσε ως παράδειγμα την εφαρμογή Hula όπου οι χρήστες μπορούσαν να μοιραστούν και να ενημερωθούν για ευαίσθητα ιατρικά δεδομένα).

Λαμβάνοντας υπόψη όλα αυτά, κατέληξε ότι αυτή τη στιγμή επικρατεί αυτό που στα γερμανικά ονομάζεται “Digitale Undeguld”, δηλαδή «ψηφιακή ανυπομονησία», κάτι που οδηγεί στην εποχή της τεράστιας ροής δεδομένων με δισεκατομμύρια συσκευές συνδεδεμένες μεταξύ τους αλλά και με αισθητήρες που παράγουν συνεχώς νέες πληροφορίες και δεδομένα. Τέλος, αναφέρθηκε και σε έναν όρο που ο ίδιος δημιούργησε, το “Platform Capitalism” που υποδηλώνει πως οτιδήποτε μπορεί να γίνει πλατφόρμα θα γίνει, εννοώντας ότι υπάρχουν ακόμη απεριόριστες δυνατότητες στο χώρο της επιχειρησιακής τεχνολογίας, οι οποίες θα προέλθουν από τη συνεχή και «έντονη» ροή των δεδομένων και της πληροφορίας, ενώ έκλεισε την ομιλία του με μία πολύ σημαντική «προειδοποίηση»: οι πληροφορίες και τα δεδομένα που δημοσιεύουμε σήμερα – άρα και οι ροές δεδομένων που χρησιμοποιούνται – μπορεί αύριο να χρησιμοποιηθούν διαφορετικά, επομένως πρέπει να έχουμε επίγνωση των κινδύνων και των επιπτώσεων.

Η σημασία της εμπειρίας του πελάτη και των απαιτήσεών του
Παίρνοντας τη σκυτάλη των πελατών, ο Dr. Torsten Becker, Vice President Digital Business της Siemens, υπεύθυνος, μεταξύ άλλων, για το παγκόσμιο B2B customer portal, το οποίο καλύπτει σημαντικά τμήματα των προϊοντικών και υπηρεσιακών δραστηριοτήτων με τους τελικούς πελάτες και διανομείς. Ο Dr. Becker τόνισε τη σημασία της ψηφιακής επιχείρησης, η οποία ήδη διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη Siemens. Στόχος είναι ο εκσυγχρονισμός και η προσαρμογή στις απαιτήσεις του πελάτη. Για να γίνει αυτό, πρέπει να ληφθούν υπόψη οι συμπεριφορές και απαιτήσεις του, να δημιουργηθεί μία “best-in-class” εμπειρία για τον πελάτη μέσω εξατομικευμένων λύσεων.

Τέλος, αναφέρθηκε και στα Big Data Analytics που πρέπει να μετασχηματιστούν σε Smart Customer Data για τη δημιουργία insights που θα βοηθήσουν τους πωλητές, αλλά και προτάσεις για βελτιωμένες παροχές στον πελάτη. Από τη δική του πλευρά, ο Andreas Leypold, EMEA Sales Director της Intel, χαρακτήρισε το 2016 τη χρονιά του customer orientation αναφορικά με την επικοινωνία με τον πελάτη, αλλά και τη χρονιά των chatbots, η χρονιά δηλαδή που η τεχνητή νοημοσύνη άρχισε να μιλάει στους χρήστες, καθώς πλέον τα bots γνωρίζουν με ποιον και με τι μιλούν και τι θέλει ο συνομιλητής.

Επίσης, αναφέρθηκε στο πόσο γρήγορα διαδραματίζεται αυτή η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, παρέχοντας νέες συναρπαστικές ευκαιρίες, αλλά και νέες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Όλα αυτά δημιουργούν νέες μορφές πολυπλοκότητας για την επιχείρηση με αποτέλεσμα να πρέπει να μεταφερθούν όλα τα δεδομένα και οι πληροφορίες εκτός data center, να αναλυθούν και να οδηγήσουν σε αποτελέσματα. Οι πελάτες αναζητούν λύσεις που θα τους διευκολύνουν και για τον λόγο αυτό πρέπει να είναι απλές, να αποδίδουν και κυρίως να είναι ασφαλείς.

Why cloud?
Ο Rick Jewell, Senior Vice President, Supply Chain & Manufacturing Applications Development, αναφέρθηκε στην ανάγκη συνέχισης της υποστήριξης των πελατών που δεν έχουν – ακόμη – αποφασίσει να μεταβούν στο cloud, τονίζοντας ότι όταν – και όχι αν – οι πελάτες μεταβούν στο cloud, οι on-premises και cloud εφαρμογές θα συνυπάρχουν και θα λειτουργούν παράλληλα, ενώ αναφέρθηκε και στα χαρακτηριστικά των εφαρμογών της Oracle:

  • Complete (υπάρχει ένα cloud που παρέχει υποστήριξη σε ολόκληρη της επιχείρηση και σε όλα τα τμήματά της),
  • Data-driven (η αξία των δεδομένων μπορεί να αποκαλυφθεί και να «ξεκλειδωθεί» σε όλα της τα επίπεδα μέσω του data enrichment και των analytics και του visualization και τα δεδομένα είνα πάντα διαθέσιμα),
  • Personalized (το cloud «ανήκει» στον πελάτη και αυτός μπορεί να το διαμορφώσει όπως θέλει, η εμπειρία στο cloud πρέπει να είναι όσο απλό είναι το «κατέβασμα» μίας εφαρμογής),
  • Fully-connected (υπάρχει μία standards-based πλατφόρμα για όλα τα συστήματα που είναι απαραίτητα για να πραγματοποιήσουν όλες τις επιχειρησιακές διαδικασίες) και
  • Secure (υψίστης σημασίας είναι η ασφάλεια των δεδομένων των πελατών, μπορούν όμως να υπάρχουν shared sources μεταξύ πελατών όπου επιτρέπεται και όπου είναι εφικτό και φυσικά ανάλογα με την φύση του πελάτη).

Στην ερώτηση "why cloud?", ο κ. Jewell αρχικά εξήγησε ότι το cloud αποτελεί μία φυσική εξέλιξη για τις εταιρείες, ενώ έδωσε τέσσερις βασικούς λόγους: χαμηλό TCO (για subscription & ownership), το γεγονός ότι δεν χρειάζεται hardware επομένως δεν χρειάζεται να γίνουν νέες επενδύσεις, η πρόσβαση στις επιχειρησιακές διαδικασίες και πρακτικές του 21ου αιώνα, ενσωματώνοντας τις στα προϊόντα, και, τέλος, την εμπειρία του χρήστη, η οποία μέσω του cloud αναδιαμορφώνεται πλήρως.

Ο τελευταίος ομιλητής του διημέρου ήταν ο Ranga Yogeshwar, Science Journalist και Broadcaster, ο οποίος τόνισε ότι καμία άλλη εποχή στην ιστορία μας δεν έχει «ζήσει» τόσες πολλές καινοτομίες όπως αυτές που ζούμε τώρα, με αποτέλεσμα νέες τεχνολογικές δυνατότητες που μετασχηματίζουν τον κόσμο μας σε ένα δικτυωμένο παγκόσμιο σύστημα ετερογένειας. Ιδιαίτερη όμως προσοχή πρέπει να δοθεί στους κινδύνους και τις ευκαιρίες που γεννιούνται, καθώς αυτά είναι στενά συνδεδεμένα μεταξύ τους. Ο τρόπος που η κοινωνία διαχειρίζεται την καινοτομία αποτελεί τεράστια πρόκληση οι άνθρωποι αναζητούν τρόπους να κατανοήσουν την καινοτομία και να αναγνωρίσουν τα κοινωνικές και τεχνολογικές διαδικασίες που συνδέονται με αυτή.

Όσον αφορά την «συμπεριφορά» μας προς την τεχνολογία, αυτή τη στιγμή ζούμε μία μετάβαση από μία κοινωνία «backward-looking» σε μία κοινωνία «forward-looking, cautious». Η διαπίστωση με την οποία επέλεξε να κλείσει την εκδήλωση ο Hakan Yüksel ήταν η εξής: “Data is the new oil”, επισημαίνοντας ότι τα δεδομένα και η τεχνολογία υπάρχουν ήδη και οι επιχειρήσεις μπορούν τώρα να τα εκμεταλλευτούν για να κάνουν το digital transformation πραγματικότητα.

Oracle Sales Cloud: Το πρώτο βήμα προς το digital transformation για την Global Drinks Partnership
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης μιλήσαμε με την Sylvia Beider, Sales and Marketing Analyst της Global Drinks Partnership, υπεύθυνη για την διαχείριση των βελτιώσεων και της συντήρησης του Oracle Sales Cloud, αλλά και την ανάλυση των δεδομένων και πωλήσεων της εταιρείας. Στην ερώτηση γιατί επιλέχθηκε το cloud για την διαχείριση των πωλήσεων, η κ. Beider τόνισε ότι ενώ στην αρχή η διαχείριση των πωλήσεων και των πελατών ήταν δυνατή μέσω excel και dropbox, με την ανάπτυξη της εταιρείας – αυτή τη στιγμή οι πελάτες της ανέρχονται στους 20.000 – έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος διαχείρισης του εισερχόμενου όγκου δεδομένων και έτσι η εταιρεία επέλεξε το Oracle Sales Cloud.

Επιπλέον, μία σημαντική ανάγκη ήταν η ταξινόμηση των πελατών, ενώ όσο η ομάδα πωλήσεων μεγάλωνε, μεγάλωνε, παράλληλα, και η ανάγκη να βρίσκεται συνεχώς “on-the-go”, επομένως χρειάζονταν μία mobile λύση ώστε να παραμένει η ομάδα συνεχώς “online”. Τέλος, ένας ακόμη παράγοντας επιλογής του cloud ήταν και το γεγονός ότι η εταιρεία δεν χρειάστηκε να προχωρήσει σε δαπάνες για εξοπλισμό σε hardware ή servers. Όσο για τους λόγους που οδήγησαν στην επιλογή μιας λύσης του cloud, ο πρώτος ήταν οι πωλήσεις και η διαχείριση της ομάδας πωλητών και μετά το marketing, ωστόσο, καθώς, πλέον, υπάρχει ταξινόμηση των πελατών, το marketing γίνεται ακόμη πιο στοχευμένα.

Μέσω του Oracle Sales Cloud, οι πωλητές έχουν ουσιαστικά άμεσα διαθέσιμο το ημερήσιο πρόγραμμά τους, για παράδειγμα μπορούν να ενημερωθούν άμεσα – από οπουδήποτε και αν βρίσκονται – για τους πελάτες που πρέπει να επισκεφθούν, αλλά και να λάβουν πληροφορίες για νέες ευκαιρίες πωλήσεων. Ουσιαστικά, χρησιμοποιούν το πρόγραμμα για να καθορίσουν τις καθημερινές εργασίες τους. Αναφορικά με τις επιρροή που είχε στις πωλήσεις η επιλογή του Oracle Sales Cloud, η κ. Beider ανέφερε ότι εκτός των καθαρών πωλήσεων που παρουσίασαν αισθητή βελτίωση, το cross-selling τριπλασιάστηκε μετά την υιοθέτηση του Oracle Cloud. Όσον αφορά το mobility της ομάδες πωλήσεων, τονίζει ότι οι πωλητές δεν «αποδίδουν» όταν βρίσκονται στο γραφείο και απλά κάνουν τηλέφωνα… αποδίδουν όταν γνωρίσουν τον πελάτη.

Στόχος ήταν να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος που δαπανούσαν στο γραφείο, μεγιστοποιώντας, ταυτόχρονα, το χρόνο που περνούν με τους πελάτες – αλλά και αναζητώντας νέους πελάτες. Ιδιαίτερα χρήσιμη αναδείχθηκε και η λειτουργία “around me” η οποία δείχνει στους πωλητές την περιοχή όπου βρίσκονται, «οδηγώντας» τους σε νέους πελάτες και νέες ευκαιρίες πώλησης, παρέχοντάς τους, ταυτόχρονα, και την ακριβή θέση τους – τόσο τη δική τους όσο και του πιθανού πελάτη.

Τέλος, όπως ανέφερε, η μετάβαση στο Oracle Sales Cloud αποτέλεσε το πρώτο βήμα προς το digital transformation, ενώ μελλοντικά η εταιρεία σκοπεύει να υιοθετήσει και την πλατφόρμα e-commerce του Oracle Cloud για χρήση στα σημεία point-of-service, ώστε να προσφέρει στους πελάτες της περισσότερα προϊόντα που σχετίζονται με την δραστηριότητά τους. Παράλληλα, χρησιμοποιούν ήδη το κοινωνικό δίκτυο του Oracle Sales Cloud, καθώς αποτελεί ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο για τους πωλητές, κρατώντας τους σε συνεχή επαφή και επικοινωνία, ώστε να ανταλλάσσουν απόψεις, λύσεις και πληροφορίες για τους πελάτες αλλά και να αναδεικνύουν τα success stories τους.

netweek (T. 391)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778