netweek - Consumer IoT: Το “κλειδί” για τους telco βρίσκεται στην κατάλληλη πρόταση αξίας!

Πέμπτη, 24 Αυγούστου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

IT Industry

Consumer IoT: Το “κλειδί” για τους telco βρίσκεται στην κατάλληλη πρόταση αξίας!

27 Ιουλίου 2017 | 09:47 Γράφει η Ίρις  Ιωάννου Topics: Internet of Things

Ο τομέας των τηλεπικοινωνιών μπορεί να είχε στρέψει μέχρι πρότινος το ενδιαφέρον του στις επιχειρήσεις και την βιομηχανία σε ότι σχετίζεται με το Internet of Things (IoT), εντούτοις όμως -τελευταία- δείχνει να αντιλαμβάνεται την δυναμική, το εύρος, την ευκαιρία, αλλά και την προοπτική που συνδέεται με την αγορά των τελικών καταναλωτών.

Σε καθημερινό επίπεδο, η αγορά δείχνει να εμπλουτίζεται διαρκώς σε πλήθος, μορφή και είδος από συνδεδεμένες συσκευές που έχουν στο επίκεντρό τους τον τελικό χρήστη: Από αυτοκίνητα μέχρι συσκευές ανίχνευσης παιδιών και από συνδεδεμένες κατοικίες μέχρι ολοκληρωμένες λύσεις και συσκευές ασφαλείας για τους υπέργηρους.

Λαμβάνοντας υπόψη το πλήθος των μεμονωμένων χρηστών, καθώς επίσης και τον πλούτο των καθετοποιημένων εφαρμογών που θα αναπτυχθούν ανά τομέα, κατηγορία, φύλο, ηλικιακή κατηγορία, ιδιαιτερότητα κ.ά., τα στελέχη της τηλεπικοινωνιακής αγοράς αντιλαμβάνονται πως ενδεχομένως να βρίσκονται μπροστά σε ένα… χρυσορυχείο με σημαντικά οφέλη, απεριόριστες προοπτικές και δυναμική που μπορεί να τους οδηγήσει με ασφάλεια στην επόμενη επιχειρηματική τους ημέρα.

Βέβαια, σε αυτή την εξίσωση, υπάρχει -όπως πάντοτε, εξάλλου- μια βασική δυσκολία: Ποιο είναι εκείνο το μοναδικό στοιχείο στο οποίο η τηλεπικοινωνιακή αγορά οφείλει να δώσει έμφαση προκειμένου να καταγράψει επιτυχημένη πορεία στον τομέα των consumer IoT. Επιπροσθέτως, πως εκτιμούν πως θα εξελιχθεί στα αμέσως προσεχή χρόνια η αγορά των μεμονωμένων χρηστών σε διεθνές επίπεδο; Και φυσικά με ποιο τρόπο οι telcos θα φροντίσουν να προλάβουν τα “θέλω” τους, εξυπηρετώντας τους άμεσα, γρήγορα και αποδοτικά;

Πρόκληση η συμπεριφορά των χρηστών και όχι η τεχνολογία
Δίχως αμφιβολία, το παγκόσμιο στερέωμα “βομβαρδίζεται” διαρκώς από δημοσιότητα που αφορά στο Internet of Things. Από προϊόντα και εφαρμογές μέχρι φουτουριστικά concept και υλοποιήσεις στην βιομηχανία, την ενέργεια, τις μεταφορές, ακόμη και την ζωή στην πόλη. Σήμερα, πρόκειται για μια τάση που “γεννά” και διακινεί ταυτόχρονα σημαντικά ποσά επένδυσης, αλλά και σε εντυπωσιακά επίπεδα καινοτομίας.

Η τηλεπικοινωνιακή βιομηχανία οφείλει να εργαστεί σκληρά προκειμένου να είναι σε θέση να δημιουργήσει πραγματική κινητικότητα αναφορικά με την αξία, την εμπειρία και την δυνατότητα οικονομικής αξιοποίησής της, προκειμένου να οδηγήσει σε τεράστια επίπεδα υιοθέτησης. Ωστόσο, η βασική πρόκληση της βιομηχανίας δεν αφορά στην τεχνολογία, αλλά τους καταναλωτές και την εν γένει συμπεριφορά τους. Οι καταναλωτές σήμερα αναζητούν και θέλουν τα πράγματα να λειτουργούν διαισθητικά, δίχως καν να χρειάζεται να “σκέφτονται” πάρα πολύ για αυτά. Όσο για την κύρια ερώτηση που πρέπει να απαντηθεί και σχετίζεται με το επιτυχημένο λανσάρισμα της εν λόγω εξελισσόμενης τάσης, δεν είναι άλλη από το “Γιατί”. Μάλιστα, οι ηγέτιδες τηλεπικοινωνιακές εταιρείες προσπαθούν να δημιουργήσουν κάθε είδους πλαισίου και περιβαλλόντων που απευθύνονται στις μικρές, startup, εταιρείες οι οποίες και αναμένεται να “παράγουν” ιδέες που θα είναι κομμένες και ραμμένες για τον κόσμο των τελικών καταναλωτών. Με τον καιρό έχει αποδειχτεί πως δεν υπάρχει μια και μοναδική συνταγή που να μπορεί να οδηγήσει εκ του ασφαλούς στην πολλαπλώς επιθυμητή “killer IoT” εφαρμογή. Το θετικό στην συγκεκριμένη υπόθεση είναι πως η ανάγκη συνεργασίας είναι κάτι παραπάνω από σαφής σε όλους τους άμεσα εμπλεκόμενους. Πόσο, μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία το IoT αποτελεί ένα τόσο ευρύ πεδίο όπου ένας και μόνο παίκτης είναι αδύνατον να κυριαρχήσει, αφού υπάρχει άπλετος χώρος για όλους.

Υπηρεσίες υψηλής ποιότητας αντί για hardware
Μια πρόσθετη τάση που δείχνει να αναδεικνύεται τελευταία, είναι η μετατόπιση των επιχειρήσεων κατασκευής συσκευών προς το μοντέλο δημιουργίας εσόδων που θα προέρχονται από την πώληση hardware σε πωλήσεις υπηρεσιών υψηλής ποιότητας. Βέβαια, η εν λόγω δυναμική μετατόπιση μπορεί να αποδειχτεί εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία για τους OEM κατασκευαστές, οι οποίοι και εξακολουθούν να παλεύουν σθεναρά για την ανάπτυξη συσκευών και υπηρεσιών.

Αναμφίβολα, η διαδικασία μετατροπής σε έναν πάροχο υπηρεσιών με παγκόσμια αίγλη προϋποθέτει διαφορετική εξειδίκευση, πρακτικές και τεράστια επένδυση. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι OEMs θα αναζητήσουν ευκαιρίες συνεργασίας με παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Οι μεν πρώτοι θα διαθέσει το απαιτούμενο hardware μαζί με την καινοτόμο τεχνογνωσία του συγκεκριμένου τομέα, ενώ οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών από την πλευρά τους διακρίνονται από εμπειρία στην πώληση υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας. Αναφορικά με το σημείο-κλειδί που θα οδηγήσει τους τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς στην επιτυχημένη ενσωμάτωση της αγοράς του consumer Internet of Things στο συνολικό μείγμα της πολιτικής τους, βρίσκεται γύρω από την προσθήκη αξίας προς τους ίδιους τους τελικούς χρήστες. Βέβαια, αυτή τη στιγμή, οι τελευταίοι δεν δείχνουν να αντιλαμβάνονται και να “αναγνωρίζουν” σημαντική αξία στις συνδεδεμένες υπηρεσίες.

Από την άλλη πλευρά, ούτε κάποια καινοτόμος εφαρμογή έχει συγκεντρώσει τα βλέμματα των χρηστών. Από την πλευρά των OEMs, καθώς επίσης και των παρόχων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, η αξία “κρύβεται” στην ικανότητα της δημιουργίας του κατάλληλου μοντέλου δημιουργίας εσόδων, καθώς επίσης και στην παροχή πλούσιας εκπαίδευσης για τους τελικούς χρήστες. Καθώς η διαδικασία της πρόβλεψης -και δη επιτυχημένης- τόσο της καταναλωτικής συμπεριφοράς όσο και του γούστου τους, μόνο ως εύκολη ή δεδομένη δεν πρέπει να θεωρείται, ο πλέον αποδοτικός όσο και ενδεδειγμένος τρόπος διερεύνησης της συγκεκριμένης πραγματικότητας είναι η υιοθέτηση και εφαρμογή της διαδικασίας δοκιμής και πραγματοποίησης λάθους. Στρατηγική που λειτουργεί και με εκπαιδευτική χροιά για τους ίδιους τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. Βέβαια, και η συγκεκριμένη διαδικασία συνοδεύεται από αντίστοιχες δυσκολίες, καθώς προϋποθέτει την εφαρμογή στην πράξη πολλαπλών δοκιμών στην προσπάθεια της εξεύρεσης της μιας και μοναδικής “καλής” (όσο και αποδοτικής…) ιδέας. Διαδικασία που συνολικά απαιτεί μεγάλες προσπάθειες ολοκλήρωσης και καινοτομίας, οι οποίες σε πλείστες περιπτώσεις απαιτεί το “πάντρεμα” OEMs με παρόχους υπηρεσιών.

Οφέλη από την συνεργασία OEMs και παρόχους υπηρεσιών
Πρόκειται για ένα αρκούντως σημαντικό όσο και αποδοτικό σημείο επαφής και συνεργασίας, που δύναται να περιορίσει σημαντικά το κόστος και κατ’ επέκταση τα απαιτούμενα ποσά προς επένδυση, βελτιστοποιώντας και περιορίζοντας σε εντυπωσιακό βαθμό τον χρόνο που χρειάζεται να επενδυθεί στις δοκιμαστικές διαδικασίες. Βέβαια, η υποστήριξη πειραματικών IoT υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας αποτελεί μια εξαιρετικά πολύπλοκη όσο και σύνθετη διαδικασία, που με την σειρά της χρειάζεται δυνατότητες υποστήριξης, αλλά και εξειδίκευσης στους τομείς της παροχής υπηρεσιών και της εγγραφής συσκευών, της ενεργοποίησης δικτύου, της επεξεργασίας πληρωμών, αλλά και της παροχής υπηρεσιών φροντίδας και υποστήριξης. Στοιχεία, που δείχνουν να αγνοούν οι OEMs.

Από την άλλη πλευρά, οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών έχουν ειδίκευση τα τελευταία χρόνια στην προσθήκη αξίας προς τους τελικούς χρήστες. Για αυτό και προσπαθούν να αλλάξουν και να διαφοροποιήσουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο προκειμένου να διεισδύσουν σε καινούριες αγορές. Αποτέλεσμα; Το consumer IoT να θεωρείται ως την ιδανική win-win ευκαιρία για αμφότερους τους OEMs και τους παρόχους υπηρεσιών να ενώσουν τις δυνάμεις τους. Προς αυτή την κατεύθυνση, θα βοηθήσει σημαντικά η χρήση μιας εξωτερικής πλατφόρμας που θα βασίζεται σε SaaS, ώστε να υφίστανται τα περιθώρια πειραματισμού σχετικά με υπηρεσίες που θα απευθύνονται και θα εξυπηρετούν τους καινούριους πελάτες. Μια τέτοια πλατφόρμα, αναμένεται να επιτρέψει και στις δύο πλευρές να ενσωματώσουν μια και μόνο φορά και να επωφεληθούν από το οικοσύστημα των “παικτών”, δίχως να υφίσταται η αναγκαιότητα της επαναλαμβανόμενης διαδικασίας integration.

netweek (T. 405)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778