O ψηφιακός μετασχηματισμός και η εμπειρία του πελάτη στο επίκεντρο στο 14ο ετήσιο συνέδριο της Cisco.

Αν μου ζητούσαν να χαρακτηρίσω με δυο-τρεις λέξεις το μεγάλο ετήσιο συνέδριο της Cisco (το 14ο στη σειρά, όπως μας θύμισαν), που πραγματοποιήθηκε στις 9 Μαΐου, στον Ελληνικό Κόσμο της οδού Πειραιώς, θα χρησιμοποιούσα τις λέξεις του τίτλου. Γιατί, όντως, ολόκληρο το συνέδριο περιστράφηκε γύρω από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό και την εμπειρία του πελάτη, δείχνοντας το δρόμο των πραγμάτων που θα έλθουν – Τι θα έλθουν; Εδώ είναι ήδη! Ο πρώτος αποτελεί αναμφισβήτητη ανάγκη: όποιος δεν υπακούσει στα κελεύσματα των καιρών και δεν περάσει στον ψηφιακό τρόπο σκέψης και πράξης το ταχύτερο δυνατό, οι μέρες του είναι μετρημένες – πολλές ή λίγες, ανάλογα με τον κλάδο, αλλά σίγουρα μετρημένες. Όσο για το δεύτερο «καυτό» θέμα, την εμπειρία, ούτε κι εκεί μπορεί να γίνει κάτι διαφορετικό, καθώς η πελατο-κεντρική αντιμετώπιση, με προσαρμοσμένες στις ανάγκες καθενός λύσεις, αποτελεί τα τελευταία χρόνια μονόδρομο. Απλώς, όπως επισημάνθηκε σ’ όλους τους τόνους στο συνέδριο της Cisco, αυτοί οι δυο άξονες αποτελούν πλέον τη στρατηγική επιλογή της εταιρίας σήμερα και τα επόμενα χρόνια.

«Εμείς θα σας βοηθήσουμε σε όλα τα επίπεδα», υπογράμμισε ο γεν. Διευθυντής, Αντώνης Τσιμπούκης. «Η εμπιστοσύνη βρίσκεται στην ‘καρδιά’ του τρόπου με τον οποίο προσεγγίζουμε πλέον τον πελάτη» διαβεβαίωσε η Esther Navarro, Customer Success Specialist Leader της Cisco για τη Ν. Ευρώπη. «Κάνω το 70% των καθημερινών εργασιών μου από το κινητό κι αυτό τα έχει αλλάξει όλα στον τρόπο παροχής υπηρεσιών» τόνισε ο Ανδρέας Ενωτιάδης, Service Provider CTO, Cisco EMEAR. Για να ακολουθήσει το πάνελ για τα «φλέγοντα» θέματα, που συντόνισε ο δημοσιογράφος Νίκος Υποφάντης, με συν-ομιλητές, τον Αντώνη Τσιμπούκη, τον πρόεδρο του ΣΕΠΕ, Τάσο Τζήκα, τον αναπλ. γενικό διευθυντή του ΣΕΒ, Αλέξανδρο Χατζόπουλο, τον CDO του Δήμου Αθηναίων, Κωνσταντίνο Χαμπίδη, και τον εκτελ. Αντιπρόεδρο του ΣΕΒΕ, Παναγιώτη Χασάπη. Από τα highlights της συζήτησης, η σύγκριση (Τ. Τζήκας) των σημερινών κομβικών αλλαγών, με τις «μέρες του ’85» όταν έκαναν την εμφάνισή τους τα πρώτα PC, η αναφορά σε «πεδίο δόξης λαμπρό» με την υποσημείωση ότι αλλάζει πλέον ο κόσμος μας και οι ροές επενδύσεων (Αλ. Χατζόπουλος), η έκκληση να καθιερωθεί, επιτέλους, η ηλεκτρονική τιμολόγηση (Παν. Χασάπης), η επισήμανση της έλλειψης προσωπικού με κατάλληλες δεξιότητες (Αντ. Τσιμπούκης) και το χάσμα που παρατηρείται συχνά μεταξύ πράξης και νομοθετικής κάλυψης (Κων. Χαμπίδης), με τη δεύτερη να υστερεί, προφανώς…

Το πλούσιο πρόγραμμα του συνεδρίου περιλάμβανε πέντε ενότητες, που κάθε μια ήταν αφιερωμένη σ’ έναν από τους βασικούς άξονες δράσης, στη νέα εποχή. Έτσι, οι πάντες ξεκινούν πλέον από την «επανεφεύρεση του δικτύου» (με τη βοήθεια και των λύσεων που προτείνει το Meraki by Cisco), προφανώς αφιερώνουν χρόνο στην ασφάλεια και την αντιμετώπιση τυχόν απειλών, εξερευνούν τις δυνατότητες του Multi-Cloud κόσμου, δημιουργούν περιβάλλον συνεργασίας (με τη βοήθεια των λύσεων WebX) και, φυσικά, «ξεκλειδώνουν» την ισχύ των δεδομένων, αξιοποιώντας τη δυναμική των analytics. Αξίζει να σημειωθεί ότι, παράλληλα, με το κυρίως συνέδριο πραγματοποιήθηκε και δεύτερο, της Cisco Networking Academy, με πολλούς ενδιαφέροντες ομιλητές, ενώ στο φουαγιέ του Ελληνικού Κόσμου παρουσιάσθηκαν δεκάδες εντυπωσιακές λύσεις και εφαρμογές από συνεργάτες της Cisco.

Αντώνης Τσιμπούκης:
«Η προοπτική είναι θετικότατη!»

Ο Γενικός Διευθυντής της Cisco για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και, πλέον, Πορτογαλία μίλησε αποκλειστικά στο Netweek για την πορεία και τις προοπτικές της εταιρίας

    Πού βρισκόμαστε, λοιπόν, σήμερα;

Είμαστε σε πάρα πολύ καλή θέση, αυτή τη στιγμή… Η οικονομία προσπαθεί να διορθωθεί μόνη της, παρά τις δύσκολες συνθήκες – είναι κάτι που βλέπουμε τα τρία τελευταία χρόνια να ανεβαίνει χρόνο με το χρόνο… Πέρυσι είχαμε άνοδο 18% στον κύκλο εργασιών μας και το σημαντικό είναι πως τα χρόνια της κρίσης είδαμε μια επιτάχυνση στις επενδύσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Η κρίση αποδείχθηκε ευκαιρία για πολλές εταιρίες και οργανισμούς που άντεχαν -γιατί δεν είναι και εύκολο το εγχείρημα… Πέρα από τις αλλαγές που χρειάζεται να κάνεις σε τεχνολογικό επίπεδο, ακόμα σημαντικότερο είναι να γίνουν εσωτερικά αλλαγές – εκεί είναι ο πόνος, γιατί αλλάζουν διαδικασίες, οργανωτικά, όλη η κουλτούρα! Το χαρτί δεν ψηφιοποιείται, άρα πρέπει να το ξεφορτωθείς…

    Αυτό δεν βγήκε ιδιαίτερα, όμως, στο πάνελ…

Αυτό που περίμενα, ήταν μια πιο φιλόδοξη προσέγγιση από την πλευρά της επιχειρηματικότητας –στη Βόρεια Ελλάδα το βιώνουν καλύτερα αυτό- αλλά γενικά, στην πραγματική αγορά, υπάρχει βελτίωση της κατάστασης. Πολύ ενδιαφέρον έχουν κι αυτά που γίνονται σε κυβερνητικό επίπεδο – για παράδειγμα, το ότι ξεμπλόκαρε το ΣΥΖΕΥΞΙΣ έπειτα από 20 χρόνια είναι σημαντικό, έστω κι αν αργήσαμε τόσο… Βλέπουμε συνέχεια έργα (ΣΣ. ο Γεν. Γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής, Στέλιος Ράλλης, δεν παρέστη στο συνέδριο της Cisco, γιατί την ίδια ώρα υπέγραφε τη σύμβαση για το VAR) – θα γίνουν πολλά!

    Ποιο είναι το στίγμα του Ψηφιακού Μετασχηματισμού στην Ελλάδα;

Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός έχει ακουμπήσει από τις πιο μεγάλες εταιρίες και οργανισμούς ως τις πιο μικρές κι αυτό είναι το καλό των παρεχόμενων λύσεων: αντί να κάνει την επένδυση και να αγοράσει εξοπλισμό, να τον υποστηρίξει κλπ. μια μικρή εταιρία μπορεί -με τις λύσεις που έχουμε τώρα, πχ. τις λύσεις Meraki- να μπει στο cloud και να τα βρει όλα εκεί. Ακόμα κι εμείς, ως Cisco, μετασχηματιζόμαστε και περνάμε τη φάση του Meraki-fication – είναι εντυπωσιακό! Οι millennials μας δείχνουν το δρόμο: ευελιξία, άνεση, απλές και σοβαρές λύσεις που μετασχηματίζουν όλη την αγορά. Άρα, η προοπτική είναι θετικότατη… Βεβαίως!

    Με την Πορτογαλία, τι έχει γίνει; (σ.σ.) μόλις πρόσφατα, ο Αντώνης Τσιμπούκης ορίστηκε υπεύθυνος για την αγορά και αυτής της χώρας, μαζί με εκείνες της Ελλάδας, της Κύπρου και της Μάλτας, που είχε ήδη υπό την εποπτεία του)

Η Πορτογαλία είναι μια άλλη ιστορία – έχει καταφέρει αυτά που εμείς τόσα χρόνια αναρωτιόμαστε, γιατί δεν μπορούμε να τα κάνουμε! Δεν έχουμε την κουλτούρα, ούτε καν τις μικρές νίκες… Σε τοπικό επίπεδο πωλήσεων για τη Cisco, η Πορτογαλία είναι ισοδύναμη με την Ελλάδα. Το σημαντικό είναι πως η ηγεσία της Cisco έχει αποφασίσει να επενδύσει σ’ αυτή τη χώρα που, μπορεί να είναι στην άκρη της Ευρώπης, αλλά υποστηρίζει από εκεί όλο τον κόσμο, με τις κατάλληλες υποδομές… -Έχει καλύτερες υποδομές από εμάς; Όχι, δεν έχει, αλλά θα φτάσουν στα 2000 άτομα (ΣΣ. ως μέτρο σύγκρισης, στην Ελλάδα η Cisco απασχολεί 48 άτομα κι άλλα 5 για τις διεθνείς δραστηριότητές της) -Και ο λόγος γι’ αυτό; Η πορτογαλική κυβέρνηση έχει δώσει κίνητρα κι έχει στηρίξει την εταιρία, ώστε να γίνουν επενδύσεις. Στενοχωριέμαι όταν το βλέπω αυτό, γιατί θα μπορούσαμε να το κάνουμε κι εμείς … Όμως, όταν ακούς ότι εκεί έκλεισαν συμφωνία συνεργασίας και μεταφοράς τεχνογνωσίας με το υπουργείο Παιδείας και το αντίστοιχο Πολυτεχνείο της Λισαβόνας, ώστε να βγαίνουν οι απόφοιτοι και να εκπαιδεύονται εργαζόμενοι στα γραφεία της Cisco, σκέφτεσαι εμείς πού είμαστε; Ούτε καν περνάει από το μυαλό μας κάτι τέτοιο… Έχω χαρεί πολύ για την Πορτογαλία, γιατί θα μάθω πράγματα!

    Εμάς, τι μας λείπει;

Αυτό! Να ανοίξει το μυαλό μας… Η οικονομία και η επιχειρηματικότητα διορθώνονται μόνες τους. Μέσα στην κρίση, οι μεγάλες ελληνικές εταιρίες αποφάσισαν αντί να επενδύσουν για να ανοίξουν γραφεία, να γυρίσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό – οι μεγάλες ήδη το κατάφεραν! Κανένας δεν το έχει καταφέρει εντελώς, βέβαια… Ακόμα κι εμείς, η Cisco με τους 75.000 εργαζομένους, προσπαθούμε να μετασχηματιστούμε ψηφιακά από το 2007. Εσωτερικά το μοντέλο μας το έχουμε διαμορφώσει με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στον μετασχηματισμό και εξελισσόμαστε συνέχεια… Δεν πρόκειται για κάτι που γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη, θέλει προσπάθεια και κόπο. Κι οι ελληνικές εταιρίες που έχουν ξεκινήσει και είναι σ’ αυτή την πορεία, έχουν κάνει την αρχή – περιμένουμε τα αποτελέσματα

    Πρόκειται για μια δια βίου προσπάθεια, έτσι δεν είναι;

Βέβαια! Δες εμάς: ξεκινήσαμε το 2007, αλλά μόλις πρόσφατα, με το Meraki και τον τρόπο που υποστηρίζουμε τα προϊόντα, στηρίζουμε πια την εμπειρία του πελάτη, ο οποίος αγοράζει από τους συνεργάτες μας τον εξοπλισμό και τη λύση… δεν φεύγουμε, επιστρέφουμε μετά την πώληση για να βελτιώσουμε την εμπειρία του, είμαστε στο πλευρό του!