netweek - Στην εποχή του QR Code

Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Professional Services

Στην εποχή του QR Code

5 Ιουλίου 2012 | 12:30 Γράφει ο Τάσος   Τσαπραλής Topics: Viewpoint

Τάσος Τσαπραλής, 520 Barcode Hellas

Εδώ και αρκετά χρόνια τα barcode έχουν γίνει ευρέως δημοφιλή λόγω της ταχύτητας και της ακρίβειας στην εισαγωγή δεδομένων (data entry), καθώς και για την απόδοση σε σχέση με το κόστος τους. Χρησιμοποιούνται, δε, σε κάθε σημείο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Οσο αυξανόταν όμως η αποδοχή τους, τόσο η αγορά ζητούσε barcode ικανά να αποθηκεύσουν περισσότερη και διαφορετική πληροφορία για νέες εφαρμογές και όλα αυτά σε μικρότερο χώρο. Ωστόσο, όλες οι προσπάθειες είχαν ως αποτέλεσμα μεγαλύτερα σε μέγεθος barcode, περίπλοκες διαδικασίες ανάγνωσης, και τελικά αύξηση του κόστους εκτύπωσης.

Ως απάντηση σε αυτές τις ανάγκες, προέκυψαν τα δισδιάστατα (2D) barcode. Πρόκειται για τα δημοφιλή QR Codes. Είναι επινόηση και σήμα κατατεθέν της ιαπωνικής εταιρείας Denso Wave (1994) και από το 2000 αποτελούν πρότυπο ISO (ISO/IEC 18004) με ελεύθερη άδεια χρήσης. Έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε το περιεχόμενό τους να μπορεί να αποκωδικοποιηθεί εύκολα και με υψηλή ταχύτητα, εξ’ ου και η ονομασία τους Quick Response Code.

Χρησιμοποιήθηκαν αρχικά για την παρακολούθηση ανταλλακτικών σε γραμμές παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά σύντομα εξαπλώθηκαν σε περισσότερους τομείς της αγοράς. Η ευρεία αποδοχή και χρήση τους οφείλεται στο γεγονός ότι από τις πρώιμες ημέρες τους πολλά κινητά τηλέφωνα με κάμερες είχαν ενσωματωμένο έναν αποκωδικοποιητή για QR Code.

Με τη διάδοση του mobile internet αλλά και τη γεωμετρικά αυξανόμενη χρήση των smartphones από το καταναλωτικό κοινό τα τελευταία χρόνια, τα QR Codes γνωρίζουν ολοένα και αυξανόμενη αποδοχή σε B2B αλλά και B2C εφαρμογές ελληνικών επιχειρήσεων.

Τι πληροφορία μπορεί να απεικονίσει;
Το QR code κωδικοποιεί την πληροφορία τόσο κάθετα όσο και οριζόντια, εξ’ ου και ο χαρακτηρισμός δισδιάστατο (2D) barcode. Αποθηκεύοντας την πληροφορία και στις δύο διαστάσεις, το QR code μπορεί να φέρει έως και αρκετές εκατοντάδες φορές τον όγκο των δεδομένων που μεταφέρονται από ένα συνηθισμένο barcode.

Χαρακτηριστικό είναι ότι, ενώ το πλέον χρησιμοποιούμενο barcode EAN-13 απεικονίζει 13 ψηφία, το QR Code είναι ικανό να κωδικοποιήσει περισσότερους από 7.000 χαρακτήρες και μάλιστα σε σημαντικά μικρότερο χώρο.

Πολύ πρόσφατα μάλιστα, απέκτησαν τη δυνατότητα απεικόνισης και των κωδικών EAN (κωδικών προϊόντων, Δεικτών Εφαρμογής κ.α.) που χρησιμοποιούνται κατά κόρον στο λιανεμπόριο.

Πώς δημιουργούνται;
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παράγουν και να εκτυπώσουν τα δικά τους QR Code, μέσω μίας από τις πολλές ιστοσελίδες δημιουργίας τους (generators).

Πώς διαβάζονται;
Για να διαβαστεί ένα QR code, ο χρήστης ανοίγει απλά ένα πρόγραμμα ανάγνωσης στην κινητή συσκευή του και ουσιαστικά φωτογραφίζει την εικόνα του barcode. Το λογισμικό αναγνώσης θα προκαλέσει στη συνέχεια την ανάλογη ενέργεια, η οποία μπορεί να είναι οτιδήποτε από την έναρξη μια διεύθυνσης URL στον browser του τηλεφώνου μέχρι τη ροή ενός βίντεο ή mp3.

Πού χρησιμοποιούνται;
Αν και αρχικά χρησιμοποιήθηκαν από την αυτοκινητοβιομηχανία, τα QR Code απευθύνονται σήμερα σε ένα πολύ ευρύτερο φάσμα εφαρμογών, όπως για την ιχνηλάτιση προϊόντων (tracking), σε εισιτήρια για ψυχαγωγία και μεταφορές κ.α. Oι πλέον δημοφιλείς εφαρμογές όμως αφορούν κυρίως σε ενέργειες marketing. Οι περισσότερες από αυτές τις εφαρμογές στόχο έχουν τους χρήστες της κινητής τηλεφωνίας. Με τη σάρωση ενός QR Code ο χρήστης μπορούν να πραγματοποιήσει:

• Επίσκεψη σε μια ιστοσελίδα
• Τηλεφωνική κλήση
• Αποστολή email, sms, κειμένου
• Εισαγωγή επαγγελματικής κάρτας (vcard)
• Άνοιγμα προφίλ και αποστολή μηνυμάτων σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης
• Εισαγωγή γεωγραφικών συντεταγμένων για Google/Bing Maps
• Ηλεκτρονικές αγορές

Τα QR Code συνήθως συναντώνται σε περιοδικά ή εφημερίδες, σε σταθερά ή κινητά σημεία (π.χ. ταμπέλες, λεωφορεία), σε επαγγελματικές κάρτες, ή σε οποιοδήποτε αντικείμενο για το οποίο οι χρήστες μπορεί να χρειαστούν πρόσβαση σε πληροφορία. Στην πραγματικότητα οι δυνατότητες που παρέχουν στα τμήματα marketing είναι απεριόριστες.

netweek (T. 296)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778