Ολοκληρώθηκε η ετήσια έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου που πραγματοποιεί τα τελευταία 8 χρόνια το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN).

Όπως καταγράφεται στην έρευνα κατά 1,5% αυξήθηκε η ένταση των online αγορών, χωρίς όμως σημαντικές αλλαγές στις δημοφιλείς κατηγορίες τους.
Η αύξηση, γενικά, των online αγορών το 2016 εξηγείται, εν γένει, και από το ότι το 10% των online αγοραστών ξεκίνησε τις αγορές το 2016, ενώ το 29% των online καταναλωτών πραγματοποιεί πάνω από το 50% των συνολικών αγορών του online (έναντι 25% το 2015 και 9% το 2014). Επίσης, το 2016 αυξήθηκαν οι αγορές από τα ελληνικά e-shops, καθώς 6 στους 10 έκαναν πάνω από το 80% των online αγορών του από τα τοπικά e-shops, σε σχέση με τους 5 στους 10 πέρσι.

Όσον αφορά τους λόγους που ωθούν τους Έλληνες καταναλωτές να προβαίνουν σε αγορές online, στην πρώτη θέση βρίσκεται η εύρεση καλύτερων τιμών (73%), ενώ ακολουθούν η άμεση σύγκριση προϊόντων (55%) και η εύρεση προσφορών (42%). Αν και η αντικαταβολή (με 56%) συνεχίζει να αποτελεί το πιο δημοφιλή τρόπο πληρωμής για τους online καταναλωτές, αυξήθηκε η χρήση της χρεωστικής κάρτας (51% έναντι 44% προ capital controls), όπως και η ηλεκτρονική πληρωμή οφειλών προς το δημόσιο (63% έναντι 50% προς capital controls).

H έρευνα του ELTRUN επιβεβαιώνει, επίσης, την πολυκαναλική τάση των τελευταίων δύο ετών, καθώς οι online καταναλωτές πραγματοποιούν το 1/3 των συνολικών τους αγορών σε φυσικά καταστήματα αφού κάνουν έρευνα στο Internet και στις υπηρεσίες σύγκρισης προϊόντων/τιμών. Η τάση με τις κάρτες πιστότητας αρχίζει να εξαπλώνεται και στον ψηφιακό κόσμο με το 30% να επιλέγουν συνήθως e-shops που προσφέρουν πόντους επιβράβευσης και το 26% να τους χρησιμοποιούν πολύ συχνά – αν και οι online καταναλωτές είναι αρκετά επιφυλακτικοί έως αρνητικοί από αυτήν την εμπειρία. Τέλος, η έρευνα καταγράφει την εδραίωση του κινητού ως ψηφιακού μέσου και για σημαντικές ψηφιακές συναλλαγές των online καταναλωτών – για παράδειγμα το 1/4 αυτών το χρησιμοποιεί καθημερινά/συχνά για online banking. Τα συνολικά αποτελέσματα της έρευνας του ELTRUN θα παρουσιαστούν στο 12ο E-Business Forum που διοργανώνουν το ΕΙΠ της ΕΕΔΕ και το ELTRUN του ΟΠΑ την Τρίτη 6/12 στο Divani Caravel Hotel.