netweek - Παπαστράτος: Το iQOS αλλάζει τα δεδομένα στα καπνικά προϊόντα

Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Professional Services

Παπαστράτος: Το iQOS αλλάζει τα δεδομένα στα καπνικά προϊόντα

25 Ιανουαρίου 2017 | 16:07 Γράφει το NetWeek  Editor Topics: Βιομηχανία

Τίνα Δάβου, Διευθύντρια Marketing της Παπαστράτος
Ρίτσα Μηλαθιανάκη, Manager Information Services της Παπαστράτος

Αυξημένο IT budget για το 2017, εστίαση σε έργα που αυξάνουν την επιχειρηματική αξία αντί για αντίστοιχα “Keep the Lights On”, έμφαση σε τεχνολογίες IoT, virtualization, λύσεις Software as a Service (SaaS), αλλά και σε έργα επεκτάσιμων πλατφορμών και αρχιτεκτονικών Cloud, περιορισμός των “παραδοσιακών” legacy συστημάτων, ώστε να απελευθερωθούν πόροι για καινοτόμα έργα, χαρακτηρίζουν την Παπαστράτος, θυγατρική της Philip Morris International.

Ο κλάδος των καπνικών προϊόντων αποτελεί σημαντικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, καθώς σε αυτόν εμπεριέχεται το τμήμα της παραγωγής, αλλά και της επεξεργασίας των καπνών. Δυστυχώς, όμως, η συγκεκριμένη αγορά πλήττεται από την υπερφορολόγηση και το λαθρεμπόριο.

Το 2016, συνεχίστηκε η πτώση της αγοράς καπνικών προϊόντων που δέχεται πιέσεις τα τελευταία 7 χρόνια λόγω των συνεχόμενων αυξήσεων φορολογίας και της περιορισμένης οικονομικής δυνατότητας των καταναλωτών.

Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα πολλοί καταναλωτές να επιλέγουν παράνομα προϊόντα, γεγονός που οδηγεί στη διαρκή συρρίκνωση των μεγεθών που αφορούν στην νόμιμη αγορά των τσιγάρων. Την ίδια στιγμή, χάνονται πολύτιμα έσοδα για τα κρατικά ταμεία.

"Αγκάθια" η υπερφορολόγηση και το λαθρεμόριο
Σύμφωνα με την κυρία Τίνα Δάβου, Διευθύντρια Marketing της Παπαστράτος: “Αρκεί να αναφέρω πως από το 2009 αυτή έχει μειωθεί κατά 50%, στοιχείο που συνέβαλε με καταλυτικό τρόπο στο να οδηγηθούν σε λουκέτο το ένα τρίτο των παραδοσιακών σημείων μικρής λιανικής. Μάλιστα, σήμερα, σύμφωνα με έρευνα της KPMG το 21% της κατανάλωσης τσιγάρων στη χώρα μας είναι λαθραίο σε σχέση με μόλις 3% το 2009. Αναφορικά με την κατάσταση που θα επικρατήσει κατά τη φετινή χρονιά, μπορεί μεν να είναι ακόμη νωρίς, ωστόσο το γεγονός ότι ήδη έχει ανακοινωθεί νέα αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης από τον Ιανουάριο κιόλας, που θα φτάσει πλέον στο 90% της λιανικής τιμής ενός πακέτου, με αποτέλεσμα την αύξηση της λιανικής τιμής του κατά 40-50 λεπτά, αντιλαμβάνεστε ότι το λαθρεμπόριο θα εκτιναχθεί και η νόμιμη αγορά θα συρρικνωθεί περαιτέρω”. Καθώς το φαινόμενο του λαθρεμπορίου αποτελεί μεγάλη “πληγή” τόσο για τις επιχειρήσεις του κλάδου όσο και για τα ταμεία του ελληνικού δημοσίου, “απειλώντας” την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς συνολικά, εντείνονται και οι πιέσεις προς και από κάθε κατεύθυνση για την αποτελεσματική αντιμετώπισή του.

Μάλιστα, η Παπαστράτος πρωτοπορεί στον συγκεκριμένο τομέα της καταπολέμησης του παράνομου εμπορίου καπνικών, καθώς με επιμονή και συνέπεια το αντιμετωπίζει επιθετικά από το 2012 μέχρι σήμερα. Συγκεκριμένα, η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει πολλές ενημερωτικές εκστρατείες, ενώ δώρισε στο υπουργείο Οικονομικών το πρώτο X-ray scanner για εμπορευματοκιβώτια και οχήματα που αποκτά η χώρα μας και το οποίο ανιχνεύει παράνομα καπνικά προϊόντα.

H πραγματική επανάσταση και το μέλλον του κλάδου ονομάζεται iQOS
Ένα από τα ερωτήματα που αβίαστα προκύπτει έχει να κάνει με την μετεξέλιξη ή ακόμη και το βαθμό διαφοροποίησης που μπορεί να υπάρξει στα παραδοσιακά καπνικά προϊόντα. Κι αυτό, καθώς δείχνουν να αποτελούν ένα “συντηρητικό” business. Όσο για την τεχνολογία, μπορεί να παίζει μεν σημαντικό ρόλο, από τη γραμμή παραγωγής μέχρι την εκτέλεση των εμπορικών ενεργειών και την αυτοματοποιημένη ανάλυση των δεδομένων πωλήσεων, αλλά όχι πρωταγωνιστικό.

Επιχειρώντας να προβληματιστεί δημιουργικά και ακολουθώντας εκτενείς διαδικασίες έρευνας και εξέλιξης, η Philip Morris International (PMI) την τελευταία δεκαετία αναπτύσσει προϊόντα που έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος. Απασχολώντας 400 κορυφαίους επιστήμονες και έχοντας επενδύσει συνολικά 3 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι σήμερα, προσπαθεί να δημιουργήσει την επόμενη γενιά προϊόντων καπνού εναλλακτικών του τσιγάρου, τα οποία θα είναι σε θέση να αλλάξουν τη ζωή των σημερινών καπνιστών, που παγκοσμίως ανέρχονται στα επίπεδα των 1,1 δισεκατομμυρίων ατόμων. Όπως επισημαίνει η Διευθύντρια Marketing της Παπαστράτος: “Το πρώτο νέο καινοτόμο προϊόν της ΡΜΙ, το iQOS, βρίσκεται πλέον και στην Ελλάδα. Το iQOS περιέχει αληθινό καπνό που δεν καίγεται, αλλά θερμαίνεται σε πολύ χαμηλότερη θερμοκρασία από αυτή της καύσης. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Philip Morris International, κ. Ανδρέας Καλαντζόπουλος, που πρόσφατα βρέθηκε στη χώρα μας για την επέτειο των 85 χρόνων της Παπαστράτος, πρόκειται για μια πραγματική επανάσταση αλλά και για το μέλλον του κλάδου”. Σχολιάζοντας την ανάπτυξη του iQOS, η κυρία Ρίτσα Μηλαθιανάκη, Manager Information Services της Παπαστράτος ανέφερε πως στόχος της εταιρείας είναι ο καταναλωτής να βρίσκεται στο επίκεντρο των εμπορικών της ενεργειών, πάντοτε φυσικά εντός του νόμιμου κανονιστικού πλαισίου. Όσο για το απώτερο όραμα της Παπαστράτος, δεν είναι άλλο από κάθε κανάλι αλληλεπίδρασης μαζί του να αποτελεί μια μοναδική όσο και προσωποποιημένη εμπειρία. “Προς αυτή την κατεύθυνση θα βοηθήσει τα μέγιστα σε τεχνολογικό επίπεδο η ενοποίηση όλων των καναλιών, φυσικών και ψηφιακών, σε μια κοινή ψηφιακή πλατφόρμα, με δυνατότητα συλλογής πληροφοριών από πολλαπλές πηγές.

Ο κλάδος των καπνικών προϊόντων αποτελεί σημαντικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, καθώς σε αυτόν εμπεριέχεται το τμήμα της παραγωγής, αλλά και της επεξεργασίας των καπνών. Δυστυχώς, όμως, η συγκεκριμένη αγορά πλήττεται από την υπερφορολόγηση και το λαθρεμπόριο.

Το 2016, συνεχίστηκε η πτώση της αγοράς καπνικών προϊόντων που δέχεται πιέσεις τα τελευταία 7 χρόνια λόγω των συνεχόμενων αυξήσεων φορολογίας και της περιορισμένης οικονομικής δυνατότητας των καταναλωτών.

Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα πολλοί καταναλωτές να επιλέγουν παράνομα προϊόντα, γεγονός που οδηγεί στη διαρκή συρρίκνωση των μεγεθών που αφορούν στην νόμιμη αγορά των τσιγάρων. Την ίδια στιγμή, χάνονται πολύτιμα έσοδα για τα κρατικά ταμεία.

"Αγκάθια" η υπερφορολόγηση και το λαθρεμόριο
Σύμφωνα με την κυρία Τίνα Δάβου, Διευθύντρια Marketing της Παπαστράτος: “Αρκεί να αναφέρω πως από το 2009 αυτή έχει μειωθεί κατά 50%, στοιχείο που συνέβαλε με καταλυτικό τρόπο στο να οδηγηθούν σε λουκέτο το ένα τρίτο των παραδοσιακών σημείων μικρής λιανικής. Μάλιστα, σήμερα, σύμφωνα με έρευνα της KPMG το 21% της κατανάλωσης τσιγάρων στη χώρα μας είναι λαθραίο σε σχέση με μόλις 3% το 2009. Αναφορικά με την κατάσταση που θα επικρατήσει κατά τη φετινή χρονιά, μπορεί μεν να είναι ακόμη νωρίς, ωστόσο το γεγονός ότι ήδη έχει ανακοινωθεί νέα αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης από τον Ιανουάριο κιόλας, που θα φτάσει πλέον στο 90% της λιανικής τιμής ενός πακέτου, με αποτέλεσμα την αύξηση της λιανικής τιμής του κατά 40-50 λεπτά, αντιλαμβάνεστε ότι το λαθρεμπόριο θα εκτιναχθεί και η νόμιμη αγορά θα συρρικνωθεί περαιτέρω”. Καθώς το φαινόμενο του λαθρεμπορίου αποτελεί μεγάλη “πληγή” τόσο για τις επιχειρήσεις του κλάδου όσο και για τα ταμεία του ελληνικού δημοσίου, “απειλώντας” την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς συνολικά, εντείνονται και οι πιέσεις προς και από κάθε κατεύθυνση για την αποτελεσματική αντιμετώπισή του.

Μάλιστα, η Παπαστράτος πρωτοπορεί στον συγκεκριμένο τομέα της καταπολέμησης του παράνομου εμπορίου καπνικών, καθώς με επιμονή και συνέπεια το αντιμετωπίζει επιθετικά από το 2012 μέχρι σήμερα. Συγκεκριμένα, η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει πολλές ενημερωτικές εκστρατείες, ενώ δώρισε στο υπουργείο Οικονομικών το πρώτο X-ray scanner για εμπορευματοκιβώτια και οχήματα που αποκτά η χώρα μας και το οποίο ανιχνεύει παράνομα καπνικά προϊόντα.

H πραγματική επανάσταση και το μέλλον του κλάδου ονομάζεται iQOS
Ένα από τα ερωτήματα που αβίαστα προκύπτει έχει να κάνει με την μετεξέλιξη ή ακόμη και το βαθμό διαφοροποίησης που μπορεί να υπάρξει στα παραδοσιακά καπνικά προϊόντα. Κι αυτό, καθώς δείχνουν να αποτελούν ένα “συντηρητικό” business. Όσο για την τεχνολογία, μπορεί να παίζει μεν σημαντικό ρόλο, από τη γραμμή παραγωγής μέχρι την εκτέλεση των εμπορικών ενεργειών και την αυτοματοποιημένη ανάλυση των δεδομένων πωλήσεων, αλλά όχι πρωταγωνιστικό.

Επιχειρώντας να προβληματιστεί δημιουργικά και ακολουθώντας εκτενείς διαδικασίες έρευνας και εξέλιξης, η Philip Morris International (PMI) την τελευταία δεκαετία αναπτύσσει προϊόντα που έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος. Απασχολώντας 400 κορυφαίους επιστήμονες και έχοντας επενδύσει συνολικά 3 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι σήμερα, προσπαθεί να δημιουργήσει την επόμενη γενιά προϊόντων καπνού εναλλακτικών του τσιγάρου, τα οποία θα είναι σε θέση να αλλάξουν τη ζωή των σημερινών καπνιστών, που παγκοσμίως ανέρχονται στα επίπεδα των 1,1 δισεκατομμυρίων ατόμων. Όπως επισημαίνει η Διευθύντρια Marketing της Παπαστράτος: “Το πρώτο νέο καινοτόμο προϊόν της ΡΜΙ, το iQOS, βρίσκεται πλέον και στην Ελλάδα. Το iQOS περιέχει αληθινό καπνό που δεν καίγεται, αλλά θερμαίνεται σε πολύ χαμηλότερη θερμοκρασία από αυτή της καύσης. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Philip Morris International, κ. Ανδρέας Καλαντζόπουλος, που πρόσφατα βρέθηκε στη χώρα μας για την επέτειο των 85 χρόνων της Παπαστράτος, πρόκειται για μια πραγματική επανάσταση αλλά και για το μέλλον του κλάδου”. Σχολιάζοντας την ανάπτυξη του iQOS, η κυρία Ρίτσα Μηλαθιανάκη, Manager Information Services της Παπαστράτος ανέφερε πως στόχος της εταιρείας είναι ο καταναλωτής να βρίσκεται στο επίκεντρο των εμπορικών της ενεργειών, πάντοτε φυσικά εντός του νόμιμου κανονιστικού πλαισίου. Όσο για το απώτερο όραμα της Παπαστράτος, δεν είναι άλλο από κάθε κανάλι αλληλεπίδρασης μαζί του να αποτελεί μια μοναδική όσο και προσωποποιημένη εμπειρία. “Προς αυτή την κατεύθυνση θα βοηθήσει τα μέγιστα σε τεχνολογικό επίπεδο η ενοποίηση όλων των καναλιών, φυσικών και ψηφιακών, σε μια κοινή ψηφιακή πλατφόρμα, με δυνατότητα συλλογής πληροφοριών από πολλαπλές πηγές.


Έτσι, λοιπόν, χρησιμοποιώντας το σύνολο των σημείων αλληλεπίδρασης με τον καταναλωτή (τα iQOS καταστήματα, το ψηφιακό μας κατάστημα www.iqos.gr, το τηλεφωνικό μας κέντρο), συλλέγουμε στοιχεία που μας βοηθούν να βελτιώσουμε τις εμπορικές μας ενέργειες, την επικοινωνία μας, αλλά και την εμπειρία αλληλεπίδρασης με τους καταναλωτές μας. Στα άμεσα πλάνα μας βρίσκεται η περαιτέρω χρησιμοποίηση και αξιοποίηση Cloud υπηρεσιών big data, καθώς επίσης και advanced analytics”.

Από έργα “Keep the Lights On” σε αυτά που αυξάνουν την επιχειρηματική αξία
Σχετικά με τον προσανατολισμό της εταιρείας Παπαστράτος σχετικά με τον εν γένει IT εξοπλισμό, η προσέγγισή της γίνεται σταδιακά ολοένα και πιο πελατοκεντρική, καθώς φιλοδοξία της είναι να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες των εσωτερικών της πελατών. Υπό αυτό το πρίσμα, η εταιρεία δίνει ξεχωριστή έμφαση στον front-end εξοπλισμό, τόσο της παραγωγής όσο και των πωλητών της, προκειμένου να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες τους για mobility και multi-platform εφαρμογές, κινούμενοι προς υβριδικές συσκευές (συνδυασμό tablet και laptop), όπου είναι εφικτό. Σημαντική, επίσης, θεωρείται και η παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών διασύνδεσης, άμεσης επικοινωνίας, αλλά και βίντεο conferencing τόσο στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στον Ασπρόπυργο, όσο και στις εγκαταστάσεις που διαθέτει στο Αγρίνιο, αλλά και στα γραφεία πωλήσεων στην υπόλοιπη χώρα. Σε ότι αφορά στο back-end infrastructure, η κυρία Μηλαθιανάκη σημειώνει πως εδώ και αρκετά χρόνια η Παπαστράτος κινείται προς την κατεύθυνση του virtualization, επιχειρώντας τη διαρκή μείωση του πλήθους των φυσικών servers, με την ταυτόχρονη σταδιακή μετάβαση σε cloud τεχνολογίες και λύσεων Software as a Service (SaaS). Όσο για τον τομέα των εφαρμογών, η ίδια επισημαίνει πως απώτερος στόχος είναι η επίτευξη της “έξυπνης” αυτοματοποίησης (intelligent automation) με την εξάλειψη δραστηριοτήτων που δεν προσθέτουν αξία, η εισαγωγή νέων τεχνολογιών, όπως λ.χ. το Internet of Things (IoT), αλλά και η συνεχής δημιουργία επιχειρηματικής αξίας.

Αναφορικά με το ΙΤ budget της εταιρείας για το 2017, ακολουθεί τη στρατηγική για επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, εμφανίζοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με ότι ίσχυε το 2016. Όπως ισχυρίζεται η κυρία Μηλαθιανάκη: “Η βασική διαφορά έγκειται στην εστίασή μας που από έργα “Keep the Lights On” μετακινείται σε έργα που αυξάνουν την επιχειρηματική αξία, σε τεχνολογίες IoT, καθώς επίσης σε έργα επεκτάσιμων πλατφορμών και αρχιτεκτονικών Cloud. Πλέον, η τεχνολογία στις επιχειρήσεις και η πληροφορική εν γένει έχει ξεφύγει εδώ και καιρό από τα «στενά» όρια της απλής, επαναλαμβανόμενης λειτουργίας και της διεκπεραίωσης συγκεκριμένων εργασιών. Την ίδια στιγμή έχουμε αποφασίσει να περιορίσουμε τις επενδύσεις σε παραδοσιακά legacy συστήματα, ώστε να απελευθερώσουμε πόρους για νέα και καινοτόμα έργα”.

"Έξυπνη" αυτοματοποίηση - Απόκτηση ψηφιακής κουλτούρας στον ίδιο τον οργανισμό
Προτεραιότητά του τομέα Πληροφορικής της Παπαστράτος είναι -φυσικά- το iQOS, καθώς επίσης και το σύνολο των πλατφορμών που περιστρέφονται γύρω του, με απώτερο σκοπό την καλύτερη προσέγγιση και εξυπηρέτηση του καταναλωτή. Όπως υπογραμμίζει η κυρία Μηλαθιανάκη: “Καθώς οδεύουμε σε μια έντονα ψηφιακή εποχή, κρίνεται ως αρκούντως σημαντικό να χαράξουμε στρατηγικές που θα ανταποκρίνονται και καλύπτουν και στο σημερινό -ήδη- τεράστιο business, παρέχοντας στα στελέχη και τα εν γένει μέλη που συγκροτούν τις ομάδες πωλήσεων, μια σειρά από επεκτάσιμες cloud πλατφόρμες για την γρήγορη εκτέλεση των ενεργειών τους ενόσω κινούνται στην αγορά. Το hardware, σαν front-end εξοπλισμός θα ακολουθήσει την εξέλιξη των παραπάνω εφαρμογών. Σε δεύτερη μοίρα αφήνουμε τα legacy συστήματα, αλλά και το backbone ERP, επενδύοντας όμως σε “έξυπνη” αυτοματοποίηση ώστε να απελευθερωθεί χρόνος και πόροι. Στα 85 χρόνια λειτουργίας της Παπαστράτος, έχει αποδειχτεί στην πράξη πως ο ρόλος του ΙΤ δεν είναι απλά εκτελεστικός, αλλά συμβουλευτικός και στρατηγικός. Για αυτό και υπάρχει “στενή” συνεργασία με το σύνολο των τμημάτων της επιχείρησης, ώστε αφενός μεν να γνωστοποιούνται οι ανάγκες του οργανισμού και αφετέρου δε να υπάρχει πρόβλεψη των εξελίξεων σε συνδυασμό με τις επερχόμενες τεχνολογικές τάσεις. Στο πλαίσια αυτό ο τομέας του ΙΤ αναλαμβάνει πρόσθετες πρωτοβουλίες, όπως λ.χ. την ενστάλαξη της ψηφιακής κουλτούρας στον ίδιο τον οργανισμό. “Θα πρέπει να σημειώσουμε πως ξεκινήσαμε τον περασμένο Ιούνιο την καμπάνια #thinkDigital με στόχο να αυξήσουμε τη γνώση όλης της εταιρείας στις ψηφιακές εξελίξεις και τεχνολογίες, την οποία σκοπεύουμε να συνεχίσουμε και τις επόμενες χρονιές με ακόμη περισσότερες ενέργειες. Την ίδια στιγμή και σε συνεργασία με το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού εισαγάγαμε την έννοια του gamification στην Παπαστράτος. Επιπροσθέτως, αναπτύξαμε και θα συνεχίσουμε να εξελίσσουμε το Care&Share, το οποίο και αποτελεί μια εσωτερική πλατφόρμα επικοινωνίας αλλά κι ένα πρόγραμμα επιβράβευσης για όλους τους εργαζόμενους της εταιρείας, που ενσωματώνει μηχανισμούς gamification και αποδεικνύει έμπρακτα την αξία του “Νοιαζόμαστε”. Μια αξία εξαιρετικά σημαντική για την ίδια την εταιρεία και την συνολικότερη κουλτούρα της”, επισημαίνει η κυρία Μηλαθιανάκη.

netweek (T. 400)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778