«Οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να φοβούνται το InsurTech» δήλωσε ο κορυφαίος FinTech και Insurtech influencer Spiros Margaris, στο πλαίσιο της keynote παρουσίασής του στο InsurTech Conference.

Εντούτοις, το κεντρικό συμπέρασμα του συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου, στο Divani Caravel Hotel ήταν ότι ο κλάδος δεν κινδυνεύει (ακόμα) από τα start-ups που αναδύονται ως εναλλακτικοί ανταγωνιστές, αλλά από το “engagement gap” (όπως το χαρακτήρισε ο keynote speaker Evangelos Avramakis, Digital Caralyst Lead της Swiss Re) που εντοπίζεται ανάμεσα στους ασφαλιζόμενους και τους οργανισμούς και αποτελεί ευκαιρία για τους δεύτερους, ώστε να αξιοποιήσουν την τεχνολογία για ενίσχυση της πελατοκεντρικότητάς τους.

Οι ευκαιρίες αυτές αφορούν στην καταγραφή του customer journey, στην omnichannel προσέγγιση του πελάτη, και, γενικότερα στην απαλοιφή της γραφειοκρατίας από τις συνδιαλλαγές του με τον ασφαλιστικό οργανισμό. Σύμφωνα με τους keynote speakers του συνεδρίου, τα Big Data και η Τεχνητή Νοημοσύνη επιφέρουν σημαντικές τομές στο μοντέλο λειτουργίας των ασφαλιστικών οργανισμών, ενώ τα chatbots αναδεικνύονται ως σημαντική τάση σε έναν κλάδο όπου το call center αποτελεί κύριο κανάλι επικοινωνίας.

Η δυναμική του blockchain αναλύθηκε εκτενώς στο InsurTech Conference: σύμφωνα με τον Φώτη Κοσμάτο, Financial Services Sector Sales Leader της IBM, το blockchain μπορεί να συμβάλλει στην εξοικονόμηση κόστους και την καταπολέμηση της απάτης στους ασφαλιστικούς οργανισμούς, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν τα case studies που παρουσιάστηκαν από τις start-up εταιρείες Chainproof και eHosp, για τη χρήση blockchain στην ασφάλιση έργων τέχνης και στην καταγραφή ιατρικού ιστορικού αντίστοιχα (τα συγκεκριμένα case studies διακρίθηκαν στο πρόσφατο hackathon που διοργάνωσε η Groupama με το Corallia).

Ξεχωριστό ενδιαφέρον είχε η παρουσίαση του Ξενοφώντα Λιαπάκη, Γενικού Διευθυντή CIO & Services του Ομίλου Interamerican, ο οποίος κατέδειξε το πώς η ψηφιακή καινοτομία μετασχηματίζει εμπράκτως τα επιχειρηματικά μοντέλα των ασφαλιστικών εταιρειών, ενώ αναφέρθηκε στη σημασία των ενδοεταιρικών ομάδων καινοτομίας και των συνεργειών με σοβαρές start-up επιχειρήσεις, για τη δημιουργία νέων ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών.