Σε θετικό πρόσημο κινήθηκε η αγορά καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας στη χώρα μας το δ’ τρίμηνο του 2017, καταγράφοντας άνοδο κατά 1,5% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, σύμφωνα με την GfK Temax.

Ωστόσο, σε επίπεδο έτους ο συνολικός τζίρος της αγοράς υποχώρησε κατά -1,9%, με τις πωλήσεις το 2017 να αγγίζουν τα 2,067 δισ. ευρώ. Η μεγαλύτερη υποχώρηση, -6,8% σε επίπεδο τριμήνου και -10,4% σε επίπεδο έτους, σημειώθηκε στα προϊόντα Πληροφορικής, με τα tablets να συνεχίζουν τη σημαντική τους πτώση και τις πωλήσεις των desktop PCs να εξασθενούν και από την άλλη τις οθόνες, τις συσκευές gaming&leisure, τους φορητούς υπολογιστές και τα περιφερειακά να δρουν ως αντίρροπες δυνάμεις.

Τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων (+6,5% σε επίπεδο τριμήνου και +16,2% σε επίπεδο έτους) συνέβαλαν στη σταθεροποίηση της αγοράς, ενώ η κατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών κατέγραψε 6,5% ανάπτυξη τo Q4 2017, υποχωρώντας κατά 1,2% σε επίπεδο έτος. Σε αυτήν την κατηγορία ανοδικά κινήθηκαν το τελευταίο τρίμηνο οι κονσόλες παιχνιδιών, οι συσκευές αποθήκευσης, οι τηλεοράσεις και τα audio home systems, ενώ υποχώρησαν οι πωλήσεις των GPS, των DVD/MP3/MP4 Players και των headphones.

Ανοδικά (+5,5%) κινήθηκαν το δ’ τρίμηνο και το προϊόντα τηλεπικοινωνιών (5,5%), επηρεαζόμενα θετικά από τις πωλήσεις ακουστικών, core wearables και κινητών τηλεφώνων, με τα σταθερά τηλέφωνα, ωστόσο, να συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία για όλο το 2017. Τέλος οριακή πτώση (-0,6%) κατέγραψε η κατηγορία φωτογραφικών ειδών, αν και κινήθηκε ανοδικά (+2,6%) σε επίπεδο έτος, υποχώρηση κατέγραψε η κατηγορία των μικρών οικιακών συσκευών (-3,8% σε επίπεδο τρίμηνο, -0,8% σε επίπεδο έτους), ενώ η κατηγορία των μεγάλων οικιακών συσκευών συνέχισε την ανοδική της πορεία (+4,0% σε επίπεδο τριμήνου και +3,9% σε επίπεδο έτους).