Τα δεδομένα μας κατακλύζουν από παντού και η σωστή αξιοποίησή τους είναι μια σύγχρονη και απαιτητική επιστήμη που απαιτεί εξειδίκευση. Η Witside είναι ο οργανισμός που μπορεί να προσφέρει αυτή ακριβώς την υπηρεσία. Την εξόρυξη συμπερασμάτων από τα αρχικά ακατέργαστα δεδομένα κάθε εταιρείας. Την παραγωγή χρήσιμων στοιχείων για την λήψη δραστικών αποφάσεων που οδηγούν στην ανάπτυξη και την πρόοδο. Ο CEO της εταιρείας Χρήστος Παπαδόπουλος μας αναλύει την συνταγή της επιτυχίας στον χαοτικό κόσμο των data.

    NW: Νέο όνομα για την εταιρεία, η εμπειρία όμως παραμένει και συνοδεύει τις υπηρεσίες της. Τι νέο προσθέτει το όνομα WITSIDE και πως αυτό διαμορφώνει τη σχέση σας με τους πελάτες;

Χρήστος Παπαδόπουλος: Ξεκινήσαμε τη διαδρομή μας ως αντιπρόσωποι της Qlik Tech για την Ελλάδα και την Κύπρο. Με το Qlik μπορούσαμε να κάνουμε εύκολα, γρήγορα και απλά, πράγματα που μέχρι τότε φαίνονταν ιδιαίτερα σύνθετα. Η πρότασή μας έτυχε θερμής υποδοχής από τις επιχειρήσεις, γιατί συνέβαλε στην ανακάλυψη κρίσιμων στοιχείων της δράσης τους και τη λήψη ισχυρά τεκμηριωμένων αποφάσεων. Αναρριχηθήκαμε γρήγορα στις κορυφαίες θέσεις της ελληνικής αγοράς Business Intelligence και είχαμε την ευκαιρία να συνεργαστούμε με ορισμένες από τις σπουδαιότερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή μας. Μέσα από αυτή την πορεία, ήρθαμε σε άμεση επαφή με τις ανάγκες των επιχειρήσεων. Παράλληλα ενισχύθηκε σημαντικά το δυναμικό μας με εξαιρετικούς συνεργάτες, που μετάγγισαν νέες γνώσεις, ιδέες, δυναμική. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την αδιάκοπη παρακολούθηση των εξελίξεων στο χώρο της εξόρυξης, επεξεργασίας και χρήσης δεδομένων, μας οδήγησαν στην παροχή λύσεων στο χώρο του Performance Management και του Augmented Intelligence. Από εταιρία διάθεσης λογισμικού μετασχηματιζόμαστε σε εταιρία παροχής υπηρεσιών ώστε να συμβάλουμε από καλύτερη θέση στο χτίσιμο έξυπνων επιχειρήσεων. Η αλλαγή της επωνυμίας μας σε WITSIDE, ήρθε να επισφραγίσει αυτές τις αλλαγές και ταυτόχρονα να σηματοδοτήσει το ταξίδι μας σε νέες θάλασσες. Ήδη έχουμε προχωρήσει σε συνεργασία με την BizView, εταιρία ανάπτυξης εφαρμογών Budgeting & Planning και την Cloudera που είναι πρωτοπόρος στο χώρο των Big Data. Με τις επιλογές αυτές και εκείνες που θα ακολουθήσουν, αποβλέπουμε στην εμβάθυνση και επέκταση της σχέσης μας με τις επιχειρήσεις.

    Τι διαφορετικό έχει να προσφέρει η πλατφόρμα Qlik στον κόσμο των analytics; Πως οι υπηρεσίες σας δημιουργούν υπεραξία στα δεδομένα των πελατών σας; Πόσο εύκολη είναι η προσαρμογή νέων πελατών στην πλατφόρμα και η αξιοποίησή της;

Ταχύτερες απαντήσεις. Περισσότερες πληροφορίες. Καλύτερα αποτελέσματα. Η πατενταρισμένη τεχνολογία Associative μας οδηγεί πέρα από τα όρια της γραμμικής εξερεύνησης και καταργεί τα τυφλά σημεία της ανάλυσης. Πληροφορίες δηλαδή που «χάνονται» με άλλα εργαλεία. Επιτρέπει στον καθένα να συνδυάσει απεριόριστες πηγές δεδομένων, να εξερευνήσει ελεύθερα όλα τα δεδομένα και να κατευθύνει τη σκέψη του με βάση αυτά που βλέπει. Βέβαια δεν είναι μόνο αυτό. H Qlik Tech, είναι η εταιρία που μίλησε πρώτη για In Memory Analysis, Data Discovery, Self Service BI και πολλά άλλα. Θα λέγαμε ότι η καινοτομία βρίσκεται στο DNA της Qlik. Αυτό κάνει τη δουλειά μας πιο εύκολη. Με την ίδια πλατφόρμα καλύπτουμε κάθε ανάγκη BI σε λιγότερο χρόνο από τον ανταγωνισμό. Ταυτόχρονα, επειδή το περιβάλλον λειτουργίας του Qlik είναι απλό και ιδιαίτερα ελκυστικό, κερδίζει γρήγορα την αποδοχή των εργαζομένων . Οι ίδιοι μετατρέπονται σε πρεσβευτές των λύσεών μας μέσα στους οργανισμούς, γιατί διαπιστώνουν ότι με το Qlik παίρνουν άμεσα απαντήσεις στα ερωτήματά τους και απελευθερώνουν πολύτιμο χρόνο. Τα δεδομένα από κέντρο κόστους μετατρέπονται σε κέντρο κέρδους

    Ποιοι είναι οι σημαντικοί παράμετροι στην υλοποίηση μιας συνεργασίας σας με έναν νέο πελάτη; Τι ζητάτε και τι προσφέρετε ξεκινώντας μια νέα σχέση; Ποια είναι τα πρώτα βήματα κατανόησης αναγκών και δυνατοτήτων; Χρονικά πόσο μπορεί να διαρκέσει η περίοδος προσαρμογής;

Η αμοιβαία εμπιστοσύνη και κατανόηση είναι οι βασικότερες παράμετροι σε όλες τις σχέσεις. Το χτίσιμό τους αρχίζει πριν το γάμο, κατά τη συζήτηση των αναγκών που καλούμαστε να καλύψουμε. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα σύμφωνο συγκεκριμένου σκοπού στον οποίο οφείλουμε να φτάσουμε γρήγορα. Το σημαντικότερο είναι να ορίσουμε το στόχο του έργου. Τις στρατηγικές αποφάσεις που καλείται να υπηρετήσει. Αυτό θα καθορίσει το αρχιτεκτονικό μοντέλο που απαιτείται να σχεδιάσουμε. Οι πηγές των δεδομένων, οι σχέσεις που τα διέπουν, τα μετρήσιμα, ο τρόπος και η μορφή απεικόνισης των δεδομένων, καθορίζονται με βάση την αρχιτεκτονική της απόφασης. Πολλές φορές οι επιχειρήσεις ξέρουν ότι τα δεδομένα τους είναι πολύτιμα, δεν ξέρουν όμως τι να κάνουν με αυτά. Σε αυτές τις περιπτώσεις στηριζόμαστε στην εμπειρία μας για να αναδείξουμε τις πληροφορίες που θα βοηθήσουν την εταιρία να μετρήσει τις επιδόσεις της, να προσδιορίσει τη θέση της και να διεκδικήσει αυτή που της αξίζει.

Είναι κρίσιμο, επίσης, να ορίσουμε από την αρχή την ομάδα του έργου και το ρόλο του καθενός στο πλαίσιο της ομάδας. Στη συνέχεια να προσδιορίσουμε τη χρονική διάρκεια και να προγραμματίσουμε τα βήματα που θα μας οδηγήσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Η συστηματική οργάνωση του έργου ωστόσο, δεν μπορεί να περιορίζει τις φιλοδοξίες. Οι επιχειρήσεις είναι ζωντανοί οργανισμοί και είμαστε ευέλικτοι να ενσωματώνουμε νέα δεδομένα στα εν΄ εξελίξει έργα βάσει ενός κοινά αποδεκτού σχεδίου. Ανάλογα με τα ζητούμενα καθορίζεται και η έκταση των έργων. Τα πρώτα αποτελέσματα μπορούν να έρθουν και σε μερικές ημέρες.

|


    Ποια είναι η εικόνα σας για την ελληνική αγορά σχετικά με την αξιοποίηση των δεδομένων τους από τις εταιρείες; Τι περιθώριο ανάπτυξης υπάρχει και πως μπορείτε να βοηθήσετε επιχειρήσεις και οργανισμούς να περάσουν στο επόμενο στάδιο;

Στις ελληνικές επιχειρήσεις βρίσκει κανείς όλα τα χαρακτηριστικά της διεθνούς σκηνής. Σε διαφορετική έκταση ίσως, αλλά τα βρίσκει. Σε πολλές περιπτώσεις, έχουμε να επιδείξουμε λύσεις που βρίσκονται μπροστά από τα διεθνή standards. Απλά τα κανάλια είναι στραμμένα στην αφρικανική σκόνη. Είναι σημαντικό να αναδειχθεί η θετική εμπειρία και πρακτική διότι τα περιθώρια ανάπτυξης είναι τεράστια. Βρισκόμαστε ακόμη στην αυγή της ψηφιακής εποχής και το μέλλον διαγράφεται συναρπαστικό. Οι επιχειρήσεις πρέπει να καταλάβουν έγκαιρα ότι ο οικονομικός στίβος αλλάζει, μοιάζει ολοένα και συχνότερα με κούρσα 100 μέτρων. Ο δεύτερος απέχει κλάσματα δευτερολέπτου από τον πρώτο. Με την ολοκλήρωση της κούρσας όμως, δεν τον αναγνωρίζει κανένας. Ο νικητής τα παίρνει όλα. Ο ανταγωνισμός γίνεται αδυσώπητος. Η έγκαιρη υιοθέτηση της τεχνολογίας έδινε πάντα πλεονεκτήματα. Με την έναρξη της βιομηχανικής επανάστασης ο κόσμος άρχισε να περιστρέφεται πιο γρήγορα. Στο σημερινό κόσμο, η αξιοποίηση των δεδομένων αναδεικνύεται a priori στον παράγοντα εκείνο που ορίζει την έκβαση του παιχνιδιού. Καθώς ο χρόνος έχει πυκνώσει μια μικρή καθυστέρηση μπορεί να οδηγήσει κάποιον εκτός αγοράς. Δική μας δουλειά είναι να εξασφαλίζουμε την πρόσβαση των επιχειρήσεων στα δεδομένα που χρειάζονται και να βοηθάμε στην άμεση αξιοποίησή τους. Με τον τρόπο αυτό συμβάλουμε στο μετασχηματισμό των επιχειρήσεων και το πέρασμά τους στην ψηφιακή οικονομία.

    Τι νέο φέρνει η ψηφιακή εποχή; Λέγεται ότι τα δεδομένα, είναι το πετρέλαιο του 21ου αιώνα. Παράλληλα η χρήση τους από εταιρίες για τον έλεγχο της κοινής γνώμης, ενισχύει το φόβο για τη χρήση τους. Ποια είναι η γνώμη σας γι’ αυτό;

Τα δεδομένα, είναι ότι ήταν το πετρέλαιο το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα. Ένα πολύτιμο, αλλά αναξιοποίητο περιουσιακό στοιχείο. Θα σύγκρινα όμως τις ψηφιακές τεχνολογίες με τον ατμό. Όπως η ατμομηχανή και οι απόγονοί της μας επέτρεψαν να ξεπεράσουμε τους περιορισμούς της μυϊκής δύναμης ανθρώπων και ζώων και να παραγάγουμε τεράστιες ποσότητες ενέργειας κατά βούληση. Έτσι και οι υπολογιστές, το internet και οι άλλες ψηφιακές τεχνολογίες μας επιτρέπουν να ξεπεράσουμε τα όρια της διανοητικής ισχύος και να παράγουμε τεράστιους όγκους πληροφοριών. Η ατμομηχανή σήμανε την έκρηξη της βιομηχανικής επανάστασης. Οι ψηφιακές τεχνολογίες ανοίγουν την πόρτα μιας νέας επανάστασης αντίστοιχης τουλάχιστον έκτασης με εκείνη της ενέργειας. Οι εξελίξεις προβλέπονται κατακλυσμιαίες. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, ο ουρανός απέχει ελάχιστα από τα τάρταρα. Ενώ μπορούμε να μετράμε και να μαθαίνουμε από το κάθε τι, τα fake news αυξάνονται. Η συλλογική γνώση, φαίνεται να τροφοδοτεί τον κοινωνικό κατακερματισμό. Από αυτή την άποψη είναι δικαιολογημένη η ανησυχία των πολιτών. Ο έλεγχος των δεδομένων, προσφέρει τεράστια πολιτική και οικονομική δύναμη.

Παράλληλα η ενίσχυση του ψηφιακού χάσματος φαίνεται να τροφοδοτεί και την οικονομική ανισότητα. Η αρχιτεκτονική του κόσμου όπως τον γνωρίσαμε δε μπορεί να εκμεταλλευτεί πλήρως τις νέες δυνατότητες. Στα χέρια μας είναι να διαψεύσουμε τις Κασσάνδρες, να διαμορφώσουμε τους όρους μιας νέας «ουτοπίας».

    Ποιοι είναι οι στόχοι σας για την επόμενη περίοδο και ποια τα όπλα που έχετε να επιδείξετε στην προσπάθεια αυτή;

Πρόσφατα, αναλάβαμε τη διάθεση του Qlik και για τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων (Σλοβενία, Κροατία, Σερβία, Βοσνία – Ερζεγοβίνη, Μαυροβούνιο, FYROM, Αλβανία). Πρόκειται για μια αγορά, μεγαλύτερη από την Ελληνική. Μαζί με την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, έχουμε τώρα την ευθύνη για τη διάθεση του Qlik σε 10 χώρες. Σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε την ευκαιρία που μας δίνεται για να ενισχύσουμε τη θέση μας στην αγορά και να αναδειχθούμε σε σημαντική περιφερειακή δύναμη στο χώρο των Analytics. Από 19% των πωλήσεών μας που καταλαμβάνουν σήμερα οι εκτός Ελλάδος δραστηριότητές μας, θέλουμε στο τέλος του 2019 να έχουν διπλασιαστεί και να ανέρχονται στο 38%. Παράλληλα επενδύουμε σε νέες υπηρεσίες και φροντίζουμε για τον εμπλουτισμό της ομάδας μας με νέους ανθρώπους και δεξιότητες. Διαθέτουμε άριστους συνεργάτες και τους βοηθάμε να γίνουν καλύτεροι μέσα από το περιβάλλον εργασίας και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που επιλέγουμε μαζί τους. Εδώ ακριβώς βρίσκεται και το σπουδαιότερο όπλο που διαθέτουμε, στους ανθρώπους και την ομαδική δουλειά. Αυτό σε συνδυασμό με τις άριστες σχέσεις που διαθέτουμε με τους υφιστάμενους πελάτες μας, την υψηλή ποιότητα των λύσεων που προσφέρουμε και τη θέληση για δημιουργία είναι τα σημαντικότερα εφόδια σε αυτή την προσπάθεια.

    Το πελατολόγιό σας περιλαμβάνει πολλά μεγάλα ονόματα της ελληνικής αγοράς. Δώστε μας κάποιο παράδειγμα που σας έκανε υπερήφανους για τη δουλειά σας

Έχουμε την τύχη να συνεργαζόμαστε με τις περισσότερες από τις μεγάλες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά. Ενδεικτικά αναφέρω ότι οι 7 από τις 10 μεγαλύτερες εταιρίες της Ελλάδας, με βάση τον κύκλο εργασιών, είναι πελάτες μας. Αυτό από μόνο του θα μπορούσε να μας κάνει περήφανους. Όμως για μας η περηφάνεια δεν πηγάζει από τους αριθμούς. Νιώθουμε περήφανοι κάθε φορά που βοηθάμε τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν τις ανάγκες των ανθρώπων και να προσφέρουν καλύτερα προϊόντα & υπηρεσίες.

Κάθε φορά που συμβάλουμε στην καλύτερη αξιοποίηση των φυσικών πόρων και τη μείωση του κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων. Κυρίως όμως είμαστε περήφανοι, όταν δεχόμαστε συγχαρητήρια για τον επαγγελματισμό και το ήθος της ομάδας μας. Όταν δε αυτό συμβαίνει για εργασίες που προσφέρουμε εκτός Ελλάδος, είναι ακόμη εντονότερο.

Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η συνεργασία μας με μία πολύ μεγάλη πολυεθνική που δραστηριοποιείται στον κλάδο των υπηρεσιών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η εταιρεία είχε εκφράσει εξ αρχής τις αμφιβολίες της για το έργο, καθότι 2 άλλες εταιρίες είχαν εγκαταλείψει την προσπάθεια. Παρόλα αυτά εμείς δώσαμε λύσεις σε ένα πολύ δύσκολο έργο που σύντομα παραδίδεται, ενάντια σε όλα τα προγνωστικά και μαζί με το αυτό φέραμε ξανά την ελπίδα στον οργανισμό. Όλα αυτά μας δίνουν δύναμη να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας για μια καλύτερη εταιρία σε έναν καλύτερο κόσμο. Να συμβάλλουμε στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των ανθρώπων.

    Η WITSIDE θα πραγματοποιήσει εκδήλωση στις 19/06/2018 στο OTE Academy. Σε αυτή θα παρουσιαστούν όλες οι τελευταίες εξελίξεις στα Big Data, BI και Augmented Intelligence.