Η εταιρεία infiLab GmbH, με βασικό αντικείμενο τις αναλύσεις μεγάλων δεδομένων, πραγματοποίησε έρευνα μέτρησης των εντυπώσεων και των προτιμήσεων των Ελλήνων και ξένων φιλάθλων, κατά τη διάρκεια των ημιτελικών και του τελικού του Μουντιάλ.

Η έρευνα βασίζεται στην ανάλυση συναισθήματος, αξιοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη με ειδικούς αλγόριθμους που παρακολουθούν και μετρούν τη συναισθηματική φόρτιση λέξεων και φράσεων στα social media. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, η Γαλλία είναι η πρωταθλήτρια και στο ελληνικό Twitter με ποσοστό 52,6% να συμπαθεί την ομάδα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την Κροατία είναι 44,3%.

Οι χρήστες εκφέρονται αρνητικά σε πολύ μικρά ποσοστά τόσο για τη Γαλλία, όσο και για τη Κροατία σε ποσοστό 6,7% και 5,8% αντίστοιχα. Η Κροατία ως αουτσάιντερ και μεγάλη έκπληξη της διοργάνωσης, έχει κάνει μεγάλη εντύπωση στο ελληνικό Twitter. Την ημέρα του τελικού οι προτιμήσεις παρέμειναν οι ίδιες, αλλά η εξέλιξη του αγώνα οδήγησε σε μεταβολή των «τιτιβισμάτων». Σε σύνολο περίπου 10.000 tweets πριν, κατά της διάρκεια καθώς και μετά τον αγώνα, τα σημαντικότερα hashtags ήταν το #wc18gr, #fracro και το #worldcupfinal.