netweek - Οι εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης και ο ρόλος των τοπικών συνεργατών

Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Professional Services

Trending

Οι εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης και ο ρόλος των τοπικών συνεργατών

23 Απριλίου 2019 | 12:19 Γράφει ο Γιώργος  Φετοκάκης Topics: Cloud computing,IT Industry,IT Service Management

Το ενδιαφέρον για την Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence – AI) έχει αυξηθεί σημαντικά σε όλες τις συζητήσεις γύρω από την τεχνολογία και τις εφαρμογές της πρόσφατα. Τι σημαίνει αυτό για την πρακτική εφαρμογή τους και ποιος είναι ο ρόλος των τοπικών συνεργατών;

Σύμφωνα με τη Dell EMC, οι εξελίξεις στο χώρο των εφαρμογών της τεχνητής νοημοσύνης, αποτελούν μια εξαιρετική ευκαιρία για τους τοπικούς συνεργάτες να εστιάσουν στις σχετικές τεχνολογίες και να είναι έτοιμοι να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται με τη νέα γενιά των εφαρμογών ΑΙ.

Η τεχνολογία ΑΙ, όσο και τα υποστηρικτικά της υπολογιστικά μοντέλα – η μηχανική και η βαθιά μάθηση (machine learning, deep learning) – υφίστανται εδώ και δεκαετίες. Επομένως, γιατί οι επιχειρήσεις στρέφουν την προσοχή τους στην ΑΙ τώρα;

Καταρχάς, η βιομηχανία πραγματοποιεί εκπληκτικές προόδους στην ΑΙ, ειδικά στις εφαρμογές που αξιοποιούν βαθιά μάθηση, για παράδειγμα στο Google’s AlphaGo. Έπειτα, η διάδοση των υπολογιστών υψηλής απόδοσης (high performance computing - HPC) σε ένα ευρύτερο τμήμα της αγοράς, καθιστά την προηγμένη υπολογιστική ισχύ διαθέσιμη και οικονομικά προσιτή σε πολύ περισσότερες επιχειρήσεις. Τέλος, υπάρχουν πλέον πολλά περισσότερα δεδομένα για να τροφοδοτήσουν την ΑΙ – κατά μέσο όρο 2,5 πεντάκις εκατομμύρια bytes δεδομένων παράγονται καθημερινά και αυτός ο ρυθμός θα αυξάνεται με την ανάπτυξη του IoT. Όλα αυτά σημαίνουν ότι η ΑΙ είναι ωριμότερη και παρουσιάζει τεράστιες δυνατότητες για τις επιχειρήσεις: αν αξιοποιηθούν σωστά, μπορεί να οδηγήσει σε βελτιστοποίηση των διαδικασιών και άνοδο της παραγωγικότητας.

Με όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να διέρχονται μιας διαδικασίας ψηφιακού μετασχηματισμού, η ΑΙ καθίσταται ένα κεντρικό ζήτημα. Ο David Schubmehl, διευθυντής έρευνας στο τμήμα συστημάτων αντίληψης και τεχνητής νοημοσύνης - Cognitive/Artificial Intelligence Systems στην IDC, δήλωσε πρόσφατα ότι η εταιρεία ερευνών εκτιμά πως μέχρι το 2019, το 40 τοις εκατό των πρωτοβουλιών ψηφιακού μετασχηματισμού θα χρησιμοποιούν υπηρεσίες ΑΙ, και μέχρι το 2021 το 75 τοις εκατό των εφαρμογών για μεγάλες επιχειρήσεις θα χρησιμοποιεί ΑΙ.

Ωστόσο, αν ρίξουμε μια ματιά στην παρούσα κατάσταση, παρατηρούμε ότι η υιοθέτηση της ΑΙ βρίσκεται ακόμη στα πρώτα της βήματα: η έρευνα Gartner’s 2018 CIO Agenda Survey διαπίστωσε ότι μόλις το 4 τοις εκατό των CIOs έχουν ήδη εφαρμόσει την ΑΙ στον τομέα τους. Επιπλέον, η εταιρεία McKinsey & Company ανέφερε τον Ιούνιο του 2018 ότι πολλοί ηγέτες επιχειρήσεων ανά τον κόσμο αμφιβάλλουν ακόμη για τα οφέλη της ΑΙ για τις δικές τους επιχειρήσεις. Επίσης, εξέφρασαν επιφυλάξεις σχετικά με την προμήθεια και την εγκατάσταση εφαρμογών βασιζόμενων στην ΑΙ, αλλά και το πώς να εκτιμήσουν την επιστροφή στην επένδυση πάνω σε αυτή την τεχνολογία. Επίσης ανέφερε ότι, μέχρι τώρα, οι περισσότερες επενδύσεις στην ΑΙ έχουν πραγματοποιηθεί από μεγάλες και εύρωστες εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Google και η Amazon, και περιστρέφονται περισσότερο γύρω από τις εφαρμογές σε έρευνα και ανάπτυξη (R&D).

Εξάλλου, παρατηρείται μεγάλη σύγχυση γύρω από αυτό που αποκαλούμε «ΑΙ» και την εικόνα που έχουν οι περισσότεροι γύρω από αυτήν. Η ΑΙ δεν είναι σε πλήρη ανάπτυξη ακόμα και σήμερα σχετίζεται περισσότερο με τη μηχανική μάθηση και την ταυτοποίηση προτύπων (patterns). Η ταυτοποίηση προτύπων χρησιμοποιείται σε πολλές περιπτώσεις εργασιών και εφαρμογών, όπως αναγνώριση προσώπων, ωστόσο αυτή η τεχνολογία δε βρίσκεται ακόμη σε στάδιο που να θεωρούμε ότι η μηχανή «σκέφτεται από μόνη της». Για να έχουμε πλήρη τεχνητή νοημοσύνη, η μηχανική μάθηση χρειάζεται να αναπτυχθεί ακόμη. Όμως, καθώς η μηχανική μάθηση αναπτύσσεται γρήγορα, οι επιχειρήσεις χρειάζεται να προετοιμαστούν από τώρα για την άφιξη της ΑΙ, έτσι ώστε να παραμείνουν μέσα στο «παιχνίδι». Παρότι οι τωρινές υλοποιήσεις της ΑΙ παραμένουν σε πολύ χαμηλό επίπεδο, η Gartner δήλωσε ότι υπάρχει, παρόλα αυτά, ένα τεράστιο ενδιαφέρον για την τεχνολογία, αφού το 46 τοις εκατό των CIOs σχεδιάζουν να εφαρμόσουν την ΑΙ στο εγγύς μέλλον.

ΑΙ – μια σειρά από νέες προκλήσεις
Παρά την ισχυρή θέληση, η υιοθέτηση της ΑΙ παραμένει αργή, καθώς οι περισσότερες επιχειρήσεις ακόμη δυσκολεύονται να την εφαρμόσουν. Η πρώτη πρόκληση προέρχεται από την πολυπλοκότητα της όλης διαδικασίας. Για τη σχεδίαση μιας νέας λύσης, οι οργανισμοί θα πρέπει να αναλογιστούν τόσο το hardware, όσο και το software. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να προχωρήσουν σε διεξοδική έρευνα, με στόχο να επιλέξουν τους κατάλληλους προμηθευτές: κάθε ένας από αυτούς θα ειδικεύεται σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι του παζλ, με μικρή ενοποίηση μεταξύ του software και του hardware. Αυτό σημαίνει ότι, κατά την εφαρμογή μιας νέας λύσης ΑΙ, μια επιχείρηση χρειάζεται να γνωρίζει όλα τα διαφορετικά μέρη – το κατάλληλο λειτουργικό σύστημα, το οποίο θα πρέπει να είναι συμβατό με τις βιβλιοθήκες μηχανικής και βαθιάς μάθησης, καθώς και τα πλαίσια δεδομένων που χρησιμοποιούν οι επιστήμονες δεδομένων. Με αυτή την πολύπλοκη διαδικασία, ενδέχεται να χρειαστεί ένα διάστημα 12-18 μηνών για τη σχεδίαση μιας λύσης. Και η διαδικασία δεν σταματά εκεί – από τη στιγμή που η λύση σχεδιαστεί, οι επιχειρήσεις είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν κι άλλα ζητήματα, όπως ακατάλληλη ενσωμάτωση, ασυμβατότητες στις εκδόσεις software ή ασύμμετρες συνθέσεις, οι οποίες ενδέχεται να καθυστερήσουν τη διαδικασία ακόμη περισσότερο.

Έπειτα, η ταχεία ανάπτυξη των δεδομένων καθιστά αδύνατη την πλήρη αξιοποίησή τους με μη αυτοματοποιημένο τρόπο. Αν και πολλοί γνωρίζουν ότι τα δεδομένα κρύβουν πολύτιμες γνώσεις για την επιτυχία της επιχείρησης και ο αυτοματισμός είναι ο μόνος τρόπος για την ταχύτερη ανάδειξη καλύτερων και βαθύτερων γνώσεων, πολλές επιχειρήσεις εξακολουθούν να μην γνωρίζουν πως θα αξιοποιήσουν και θα αναπτύξουν πρακτικά τους διαθέσιμους πόρους καθώς αυξάνουν τη χρήση των εφαρμογών ΑΙ. Επιπλέον, το GDPR έχει προκαλέσει επιπλέον προκλήσεις που σχετίζονται με τη χρήση και αποθήκευση δεδομένων, τα οποία πρέπει να διαχειριστούν οι επιχειρήσεις.

Τέλος, εξαιτίας της ταχύτατης ανάδειξης της ΑΙ και των σχετικών υπολογιστικών εφαρμογών, πολλοί οργανισμοί δεν έχουν βρει ακόμη το χρόνο για την ανάπτυξη των απαιτούμενων δεξιοτήτων για τη σχεδίαση, εφαρμογή και διαχείριση των εφαρμογών προηγμένης ΑΙ, καθώς και των αρχιτεκτονικών μηχανικής και βαθιάς μάθησης.

Οι τοπικοί συνεργάτες – βασικός παράγοντας στην υιοθέτηση των εφαρμογών ΑΙ
Οι τοπικοί συνεργάτες, εταιρείες με τεχνογνωσία στο χώρο της τεχνολογίας σε τοπική αγορά, θα διαδραματίσουν βασικό ρόλο, βοηθώντας τους πελάτες να ξεπεράσουν αυτές τις προκλήσεις και να υιοθετήσουν την ΑΙ.

Όπως προαναφέρθηκε, η μηχανική και η βαθιά μάθηση είναι ακόμη τεχνολογίες σε στάδιο εξέλιξης, και η όλη διαστρωμάτωση της υποδομής της ΑI έχει αρκετή πολυπλοκότητα, απαιτώντας την ενσωμάτωση μιας ποικιλίας υποσυστημάτων hardware και software, προερχόμενα από πολλούς προμηθευτές. Η επιλογή ακατάλληλων υποσυστημάτων ή αστοχίες στη ρύθμιση μιας εφαρμογής, μπορεί να προξενήσουν μεγάλες απώλειες σε μια επιχείρηση. Πολλές επιχειρήσεις έχουν ήδη κάνει τέτοια λάθη και γενικά υπάρχει ένδεια σε τεχνογνωσία και καθοδήγηση σχετικά με τέτοιες υλοποιήσεις. Εδώ εντοπίζεται ο βασικός ρόλος που καλείται να διαδραματίσει το κανάλι συνεργατών.

Συνεργαζόμενοι με τους κατάλληλους προμηθευτές, οι συνεργάτες του καναλιού βρίσκονται στην ιδανική θέση για να παρέχουν εξειδικευμένη καθοδήγηση και να γεφυρώνουν το χάσμα μεταξύ των τμημάτων Πληροφορικής, των επιστημόνων δεδομένων και των επιχειρηματιών. Επενδύοντας σε χρόνο για κατάρτιση, το κανάλι θα αποκτήσει την απαιτούμενη τεχνογνωσία και τις δεξιότητες για την ΑΙ που χρειάζονται για να λειτουργήσουν ως αξιόπιστοι σύμβουλοι για τις επιχειρήσεις, και θα είναι σε θέση να τους βοηθήσουν να συμβαδίζουν με τις νέες τάσεις, για να παραμείνουν μέσα στο παιχνίδι. Με την απόκτηση αυτών των γνώσεων, το κανάλι θα μπορεί να παρέχει ομάδες ειδικών, τις οποίες πολλές επιχειρήσεις δεν διαθέτουν, και οι οποίες θα μπορούν να υλοποιούν κατάλληλες λύσεις και στρατηγικές ΑΙ, και θα είναι η πρώτη επιλογή για τις επιχειρήσεις, οι οποίες είναι θετικές στην υιοθέτηση της ΑΙ, ως μέρος της διαδικασίας του δικού τους ψηφιακού μετασχηματισμού, αλλά δεν διαθέτουν τους απαιτούμενους εσωτερικούς πόρους ή την τεχνογνωσία για να επιλέξουν τις πλέον κατάλληλες λύσεις για τις δικές τους επιχειρηματικές ανάγκες.

netweek (T. 423)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778