Σε παρουσίαση που έλαβε χώρα την περασμένη Πέμπτη στην Αθήνα, την οποία παρακολούθησε το NetFAX, ο CEO της Pobuca, Ισίδωρος Σιδερίδης, αναφέρθηκε στο cloud transformation της εταιρείας που ξεκίνησε το 2016, την ενίσχυση της παρουσίας της στο εξωτερικό και την εστίαση στην τεχνητή νοημοσύνη.

Μια πορεία που συνοδεύτηκε από δύο γύρους χρηματοδότησης, ο πρώτος των 5 εκατ. ευρώ και ο δεύτερος των 2 εκατ. ευρώ. Η υιοθέτηση του cloud επέτρεψε στην εταιρεία να φέρνει στα ταμεία της έσοδα από 25 χώρες, διατηρώντας φυσική παρουσία σε πέντε (Κρακοβία, Ντουμπάι, Μέση Ανατολή, Μπουένος, Αθήνα). Αν και η έδρα της έχει μεταφερθεί στο Λονδίνο, η Pobuca  διατηρεί έντονα το ελληνικό στοιχείο στη δομή της, καθώς το 85% του προσωπικού της βρίσκεται στην Ελλάδα: Στην Αθήνα στεγάζονται τα Operations, το R&D και οι μηχανικοί, ενώ στην Πάτρα φιλοξενείται ένα R&D Center των 15 ατόμων.

Η εταιρεία βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης κλείνοντας το έτος με 5 εκατ. ευρώ τζίρο και στοχεύοντας στα 20-25 εκατ. ευρώ στην επόμενη τριετία, κάτι που θα της επιτρέψει την είσοδό της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, όπως είναι ο στόχος της σύμφωνα με τον Ι. Σιδερίδη. Αν και έχει δοθεί έμφαση στην αγορά του εξωτερικού, η αγορά της Ελλάδας έχει συνεισφέρει φέτος στο 70% των εσόδων (30% από την αγορά του εξωτερικού), ένα ποσοστό που αν όλα πάνε καλά θα αντιστραφεί την επόμενη τριετία (70% εξωτερικό, 30% Ελλάδα). Ο Ι. Σιδερίδης ανέφερε ότι υπολογίζει πολύ στις υποσχόμενες αγορές της Λατινικής Αμερικής (Μεξικό, Βραζιλία και ενδεχομένως Κολομβία), για τις οποίες θα αξιοποιήσει την υφιστάμενη συνεργασία με την Telefonica.

Εστίαση στο εξειδικευμένο CRM
Η Pobuca έχει συνειδητοποιήσει ότι για να μπορέσει να λειτουργήσει αποτελεσματικά στο εξωτερικό χρειάζεται την εξειδίκευση. Αξιοποιώντας το coaching και την επένδυση της Telefonica, άλλαξε το business plan και επικεντρώθηκε στο CRM που συνείσφερε στο 70-80% του τζίρου της. Παράλληλα, εστίασε στους retailers και στα brands, με έργα CRM της τάξης των 30.000-300.000 ευρώ να αποτελούν το κύριο πεδίο ενδιαφέροντός της.

Όλα αυτά αποτυπώνονται σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες πελατών, τις ανάγκες των οποίων καλύπτει η Pobuca: το Microsoft Dynamics 365 για τις εταιρείες Β2Β που έχουν μεγάλους κύκλους πώλησης, το Pobuca Sales και το Pobuca Loyalty για τις εταιρείες B2B2C (που έχουν ως τελικό πελάτη τον καταναλωτή αλλά δεν πουλάνε απευθείας σε αυτόν) και τέλος το Pobuca Loyalty για τα B2B Brands. Σε αυτά προστίθεται το Pobuca Connect, συνθέτοντας ένα πλήρες πακέτο Relationship Automation.

Η εταιρεία συνεχίζει τις ανάπτυξή της, αξιοποιώντας στο έπακρο συμφωνίες με μεγάλους παίκτες της αγοράς. Ήδη βρίσκεται σε φάση development ένα bot για τα brands και τους retailers, το οποίο δοκιμάζει η Telefonica, ενώ συζητήσεις γίνονται και με τη Vodafone, το οποίο θα αυτοματοποιεί την επικοινωνία των πωλητών με τους πελάτες.

Σε λίγες ημέρες θα βγει στον αέρα το customer bot της Gant στη μορφή ενός facebook messenger, ενώ υπάρχει προοπτική επέκτασης του προγράμματος loyalty για ηλεκτρολόγους της Schneider Electric σε 12 χώρες (τρέχει ήδη σε 5). Άξιο λόγου είναι και το case study της Viva Wallet, που αποτελεί το πιο μεγάλο έργο CRM στην Έλλαδα, ενώ έπονται άλλα projects, οπως αυτό στην Grant Thornton.

Δυναμικό μπάσιμο στην Κύπρο
Το επόμενο μεγάλο βήμα για την Pobuca θα είναι το επίσημο λανσάρισμα των προϊόντων της στην κυπριακή αγορά στις αρχές Νοεμβρίου, όπως ανέφερε στο NetFAX ο Ι. Σιδερίδης. Η εταιρεία θα συμμετάσχει σε δύο κυπριακά συνέδρια (του Economist το διήμερο 4-5 Νοεμβρίου και στο Infocom στις 6 Νοεμβρίου), ενώ θα διοργανώσει και ένα δικό της, μέσα από το οποίο θα σηματοδοτήσει την είσοδο της στην τοπική αγορά. Στόχος της είναι να πάει απευθείας σε μεγάλους πελάτες, αλλά και να αξιοποιήσει τη δυναμική των συνεργατών.

Αυτή την περίοδο κάνει συζητήσεις με κυπριακές εταιρείες από τον κλάδο των brands και των retailers, χωρίς να έχει κλειστεί ακόμα κάποια συμφωνία. Ανάμεσα στους πρώτους partners της Pobuca στην κυπριακή αγορά θα συμπεριλαμβάνονται, σύμφωνα με πληροφορίες του NetFAX, οι Ralliton και Chrisons.