“The Future-Ready Bank” ήταν ο τίτλος του 17ου Bank Management Conference που πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στις 21 Νοεμβρίου, εντός της κατάμεστης αίθουσας του Συνεδριακού Κέντρου της Εθνικής Ασφαλιστικής, υπό την διοργάνωση του περιοδικού Banker’s review της BOUSSIAS.

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε την περασμένη Πέμπτη το 17ο Bank Management Conference, ενεργοποιώντας υψηλόβαθμα στελέχη του τραπεζικού τομέα, διεθνείς Thought Leaders, International Incumbents, Neo-Banks και Challenger Banks, καθώς και στρατηγικά στελέχη από το οικοσύστημα των Fintech για την διερεύνηση και ανάλυση της δυναμικής εξέλιξης και της διεργασίας απόκτησης future readiness των Τραπεζών.

Το συνέδριο είχε ως σκοπό την ανάλυση και ανταλλαγή εξειδικευμένων προσεγγίσεων πάνω τη στρατηγική, τον σχεδιασμό και τα μέσα του ψηφιακού μετασχηματισμού, τα οποία θα αυξήσουν το digital presence, θα βελτιώσουν εσωτερικές και go-to-market διεργασίες, θα παράγουν «έξυπνες» τραπεζικές υπηρεσίες με απτά οφέλη, ενώ συγχρόνως θα προάγουν το Customer Experience.

Ανοίγοντας τις εργασίες του συνεδρίου, ο Βασίλης Παναγιωτίδης (Διευθυντής της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών) αναφέρθηκε σε ορισμένες από τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι τράπεζες και μίλησε για το μέλλον που ακολουθεί.

Future Ready
Με τη συμμετοχή C-level στελεχών πραγματοποιήθηκε το πρώτο πάνελ συζήτησης το οποίο εμβάθυνε στις βέλτιστες στρατηγικές που εφαρμόζονται για την δημιουργία future-proof και future-ready τραπεζών. Στο πάνελ συμμετείχαν ο Iάκωβος Γιαννακλής (General Manager Retail Banking και Member of the Executive Committee της Eurobank Greece), ο Ερνέστος Παναγιώτου (Γενικός Διευθυντής Μετασχηματισμού και Επιχειρησιακής Στρατηγικής της Εθνική Τράπεζα) και ο Δαμιανός Χαραλαμπίδης (Group Chief Digital Officer & Head of Retail Products της Alpha Bank).

Συντονιστές ήταν ο Prof. Moorad Choudhry (Visiting Professor του Department of Economics στο London Metropolitan University) και ο Dr. Περικλής Θηβαίος (Co-founder της True North Partners). «Η Ελλάδα είναι ουραγός συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη στο θέμα της ψηφιακής ωρίμανσης», σύμφωνα με τον Ανδρέα Συριόπουλο (Business Development Manager της Intelli Solutions S.A.), ο οποίος επεξήγησε τις διαδικασίες του Digital OnBoarding.

Εν μέσω όλων αυτών των αλλαγών πως βλέπει το τραπεζικό οικοσύστημα και συγκεκριμένα η Τράπεζα της Ελλάδος, τις Fintech; Σε αυτό το ερώτημα απάντησε με την παρουσίασή της η Σταυρούλα Καμπουρίδου (Σύμβουλος του Διοικητή και Επικεφαλής του FinTech Innovation Hub στην Τράπεζα της Ελλάδος). Συγχρόνως ένα εξίσου καίριο ζήτημα που απασχολεί κάθε future ready bank είναι η ανοιχτή τραπεζική (open banking), σύμφωνα με τον Παναγιώτη Πολύδωρο (Business Development Manager της Mastercard), ο οποίος ανέλυσε το συγκεκριμένο θέμα διεξοδικά στην ομιλία του.

Η ικανότητα βελτιστοποίησης της διαχείρισης του balance sheet αποτελεί ένα USP για κάθε τράπεζα, στο ολοένα και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπως αυτό διαμορφώνεται στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον Prof. Moorad Choudhry. H παρουσίαση του Σπύρου Σακελλαρίου (Head of Data Analytics Competence Center της Intrasoft International) επικεντρώθηκε στα προβλήματα που προκύπτουν από την χρήση των AI Analytics, καθώς και στις λύσεις που μπορούν εφαρμοστούν.

Στην προστασία των δεδομένων, των σύγχρονων τραπεζικών ιδρυμάτων, στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, αναφέρθηκε ο Avesta Hojjati (Head of R&D της DigiCert). Πως όμως χρησιμοποιείται η τεχνητή νοημοσύνη στις τράπεζες; Απαντώντας σε αυτό το ερώτημα ο Δρ. Γεώργιος Σαραντίτης (Assistant Manager των Data Analytics & BigData της Τράπεζας Πειραιώς) εξήγησε τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να χρησιμοποιηθεί η τεχνητή νοημοσύνη για την βελτιστοποίηση των ATM.

Customer center
Την ιδιαίτερη βαρύτητα που έχει το user experience και ευρύτερα η εξυπηρέτηση του χρήστη, τόνισε ο Ανδρέας Τσαγκάρης, (VP & Chief Technology Officer της Performance Technologies S.A.). Επίσης ο Γιάννης Παπατσίρος (Sales Manager της SAS) επισήμανε πως οι επιχειρήσεις οφείλουν να εστιάσουν ακόμα περισσότερο στον πελάτη και στις ανάγκες του.

«Καθώς ο μεγαλύτερος φόβος όλων τον επιχειρήσεων είναι το αν θα καταφέρουν να παραμείνουν επίκαιρες, σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο, ως σημείο εκκίνησης όλων των διαδικασιών παραμένει ο άνθρωπος και συγκεκριμένα ο πελάτης», δήλωσε χαρακτηριστικά η Kam Chana (Senior Digital Strategist στην Temenos).

«Τι ακριβώς εννοούμε όμως με την έννοια της ψηφιακής εμπειρίας και γιατί είναι τόσο σημαντική;» Με αυτό τον προβληματισμό ξεκίνησε την ομιλία του ο Κωνσταντίνος Νούκας (Director και IT Operations Management της Syntax Πληροφορική ΑΒΕΕ), όπου στην κοινή παρουσίαση με τον Φραγκίσκο Δεμένεγα, (Senior IT Specialist της Εθνικής Τράπεζας) περιέγραψαν αναλυτικά τα βήματα που ακολούθησε η Εθνική Τράπεζα στην υλοποίηση μιας πλατφόρμας που προσφέρει την ιδανική εμπειρία στον πελάτη.

Σε αντίστοιχο πλαίσιο ο Παντελής Μαραβέας, (Βοηθός Γενικός Διευθυντής Πελατειακών Ομάδων (Segments) Λιανικής Τραπεζικής της Εθνική Τράπεζα) παρουσίασε τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα βήματα της Εθνικής Τράπεζας προς την πελατοκεντρική της κατεύθυνση.

Στο ζήτημα του customer experience επικεντρώθηκε και το δεύτερο πάνελ συζήτησης όπου συμμετείχαν ο Dr. Απόστολος Κρητικόπουλος (CIO της Optima bank), ο Στράτος Μολυβιάτης (Group CIO της Εθνική Τράπεζα), ο Γεώργιος Νασούλης, Deputy General Manager / Group CIO της Τράπεζα Πειραιώς), ο Ανέστης Πετρίδης (Group CIO και Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Eurobank) και ο Σπυρίδων (Σπύρος) Τζαμτζής (Group IT Director της Alpha Bank). Συντονιστής ήταν ο Αλέξανδρος Λυρίγκος (Principal Director της Accenture).

Digital Strategy and solutions
Στις δέκα βασικότερες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει το τραπεζικό σύστημα την επόμενη δεκαετία, καθώς και στους τρόπους αντιμετώπισης τους εστίασε η παρουσίαση του Γεώργιου Παπαδημητρίου (Partner του Financial Services Industry Leader in Central, Eastern and Southeastern Europe & Central Asia της EY).

Ενώ τα πέντε βασικότερα μαθήματα που κατέκτησε μέσω της δημιουργίας μιας ασφαλιστικής επιχείρησης, νέας γενιάς, στην Ελλάδα, παρουσίασε ο Αλέξης Πανταζής, (Co-Founder & Executive Director της Hellas Direct). Ο Dr. Martin Mocker (Professor of Information Systems στο ESB Business School του Reutlingen University και Research Affiliate του MIT Sloan School of Management) επισήμανε πως οι νέες τεχνολογίες δεν έχουν εφαρμογή πλέον μόνο στις επιχειρηματικές δράσεις, αλλά ενσωματώνονται και στα προϊόντα, ανάγοντας έτσι και τις τράπεζες σε επιχειρήσεις τεχνολογίας.

Μονόδρομο αποτελεί πλέον το cloud, δήλωσε ο Κώστας Γκρίτσης (Cloud & AI Services Sales Executive της Microsoft) καθώς τα επιχειρηματικά μοντέλα μετασχηματίζονται και θα συνεχίσουν να μετασχηματίζονται πολύ γρήγορα. Το τέλος του 2021 ο τραπεζικός τομέας θα βιώσει τη μεγαλύτερη αλλαγή που έχει ζήσει ως τώρα, σύμφωνα με τον Dr. Περικλή Θηβαίο, λόγω της μετάβασης από τα LIBO σε κάτι νέο. Ο Δημήτρης Πλέσσας (Διευθυντής Digital Business της Εθνικής Τράπεζας) παρουσίασε τα πέντε βασικότερα στοιχεία της βέλτιστης ψηφιοποίησης.

Επίσης τις λύσεις που προτείνουν για το ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού παρουσίασαν ο Ανδρέας Μαρνέρης (Επικεφαλής Έκδοσης Καρτών & Προγραμμάτων Πιστότητας της Eurobank), ο Δρ. Παναγιώτης Σταθόπουλος (Senior Solutions Architect της Uni Systems), ο Jean-Philippe Joliveau (Senior Marketing Advisor της SIA), ο Σοφοκλής Ιωάννου (OpenWay Regional Manager for Mediterranean and Levant), η Μαρία Αρβανίτου (R&D Manager της Inform Lykos) και ο Κώστας Λυμπερόπουλος (Εμπορικός Διευθυντής της Inform Lykos).

Στο θέμα των βέλτιστων προσεγγίσεων για ένα ασφαλές, ευέλικτο και προσωποποιημένο τραπεζικό σύστημα, επικεντρώθηκε και το τελευταίο πάνελ συζήτηση, στο οποίο συμμετείχαν ο Γιάννης Γραμματικός (Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Τράπεζα Πειραιώς), ο Αρης Δίβαρης (Assistant General Manager of Operations της Εθνική Τράπεζα), ο Ιωάννης Ρούσσος, Βοηθός Γενικός Δ/ντης και Επικεφαλής Τομέα Καταθέσεων & Επενδύσεων της Eurobank Εργασίας) και ο Σπύρος Ρεντετάκος (Head of Small Business Banking Division της Alpha Bank).