netweek - Τo Innovation DNA της Accenture!

Παρασκευή, 10 Ιουλίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Professional Services

Τo Innovation DNA της Accenture!

4 Ιουνίου 2020 | 08:53 Γράφει ο Στάθης  Ασπιώτης Topics: Strategy,Training,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Η συνέντευξη με δύο κορυφαία στελέχη από τον τεχνολογικό τομέα της Accenture,την Κατερίνα Δράκου, Managing Director και την Μαρία Βεναρδή, Associate Director, ξεκίνησε -πώς αλλιώς;- με τεχνολογία. Στην πορεία της συζήτησης όμως τα δύο στελέχη μίλησαν για το ρόλο της διαφορετικότητας και της ισότητας ως εφαλτήριο για την καινοτομία και την ανάπτυξη!

H συνέντευξη στα γραφεία της Accenture ήταν προγραμματισμένη για τις αρχές Μαρτίου με στόχο να έχει προηγηθεί η δημοσιοποίηση της ετήσιας μελέτης Accenture Technology Vision για το 2020 με τίτλο «We, The Post-Digital People: Can your enterprise survive the ‘tech-clash?».

Πρόκειται για την ετήσια έκδοση της εταιρείας, η οποία παρουσιάζει τις αναδυόμενες τεχνολογικές τάσεις, που αναμένεται να επηρεάσουν το επιχειρείν την επόμενη τριετία. Για όσους δεν την έχετε μελετήσει ακόμη, αξίζει να αναφέρουμε ότι, όπως άλλωστε προδίδει και ο τίτλος της, στο επίκεντρο τίθεται μια «διαμάχη» με επίκεντρο την τεχνολογία.

Πρακτικά, μια αναντιστοιχία ανάμεσα στα υπάρχοντα επιχειρησιακά και τεχνολογικά μοντέλα και την ικανότητά τους να ικανοποιήσουν τις ανάγκες και τις προσδοκίες των ανθρώπων στη σύγχρονη μετα-ψηφιακή εποχή.

Με αφετηρία την τεχνολογία λοιπόν, η κουβέντα μας σταδιακά ήρθε στο θέμα της διαφορετικότητας και της ισότητας στο χώρο εργασίας, δίνοντας όπως ήταν αναμενόμενο μεγαλύτερη έμφαση στο ρόλο και τη δυναμική της γυναίκας. Η συζήτηση με την Κατερίνα Δράκου και τη Μαρία Βεναρδή ήταν πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα, καθώς τα δύο στελέχη με το δικό τους διαφορετικό τρόπο απέδωσαν τη σημασία που δίνει η Accenture στη διαφορετικότητα.

Παράλληλα, τόνισαν ότι μέσα από το ρόλο και την καθημερινότητά τους συμβάλλουν έμπρακτα και ουσιαστικά στο όραμα της εταιρείας να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος μας εργάζεται και ζει μέσα από τη στενότερη συνεργασία των ανθρώπων αλλά και των ανθρώπων με τις μηχανές, ξεδιπλώνοντας έτσι το Innovation DNA της Accenture.

    ΝW: Είναι ευρέως αποδεκτό ότι η ολική ή μερική μετάβαση στο Cloud είναι μοχλός ανάπτυξης για τις εταιρείες. Ταυτόχρονα όμως, δεν είναι μια απλή διαδικασία. Ποιος κατά τη γνώμη σας είναι ο περισσότερο αποδοτικός και ασφαλής τρόπος μετάβασης; Γιατί κάποιος να επιλέξει την Accenture για τη μετάβαση αυτή;

Μαρία Βεναρδή: Το Cloud αντιμετωπίζεται συνήθως από τις επιχειρήσεις ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής, γύρω από την ψηφιακή τεχνολογία και μετασχηματισμό, συμβάλλοντας είτε στη μείωση κόστους είτε στην αύξηση των πωλήσεων μέσω των δυνατοτήτων που παρέχει για ταχύτερη ανταπόκριση στις ανάγκες της αγοράς.

Με την πάροδο του χρόνου, η μετάβαση σε λύσεις Cloud γίνεται ολοένα και πιο σημαντική, καθώς μπορεί να αποτελέσει καταλύτη γρήγορης και διαρκούς καινοτομίας καθώς και επιχειρησιακής αριστείας. Όμως, κάθε έργο μετάβασης στο Cloud είναι διαφορετικό.

Επομένως, δεν μπορεί να είναι αποδεκτή μια προσέγγιση που ταιριάζει σε όλους, καθώς κάθε κλάδος, κάθε επιχείρηση, κάθε έργο αποτελούν μοναδικές περιπτώσεις. Για την αποτελεσματική και ασφαλή μετάβαση πρέπει να γίνει αρχικά η εκτίμηση αναγκαιότητας και εν συνεχεία ετοιμότητας της μετάβασης ενός πελάτη σε Cloud περιβάλλον.

Στην κατεύθυνση αυτή απαραίτητα στοιχεία είναι η κατανόηση των στρατηγικών στόχων, το application landscape, η αρχιτεκτονική, η διακυβέρνηση και το ευρύτερο λειτουργικό μοντέλο. Ως Accenture έχουμε αναπτύξει μεθοδολογίες και εργαλεία με τα οποία βοηθάμε τους πελάτες μας σε όλα τα στάδια αυτού που ονομάζουμε “Journey to Cloud”, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία μας σε τοπικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο.

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι η Accenture διαθέτει ένα μοναδικό οικοσύστημα συνεργατών αποτελώντας τον κορυφαίο συνεργάτη AWS, Microsoft Azure και Google σε παγκόσμιο επίπεδο και το μεγαλύτερο co-innovator της SAP και της Oracle. Έχουμε ολοκληρώσει περισσότερα από 30.000 έργα, αναπτύσσοντας γρήγορες και ασφαλείς λύσεις σε cloud, διαθέτοντας 90.000+ εξειδικευμένα στελέχη σε επίπεδο cloud τεχνολογιών και κλάδων.

    Η ετήσια έκθεση της Accenture κάνει λόγο για μια περισσότερο «ανθρώπινη» χρήση της τεχνολογίας και όχι «τεχνολογία για την τεχνολογία». Πώς η Accenture υποστηρίζει το όραμα των εταιρειών να προσφέρουν αυτό που οι άνθρωποι αναμένουν και που ταυτόχρονα είναι διαφορετικό από ό,τι είναι συνήθως διαθέσιμο σήμερα;

Μ.Β.: Η συνεργασία, η εμπιστοσύνη και η υπευθυνότητα είναι οι νέες προκλήσεις, τις οποίες καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις στον ψηφιακό κόσμο. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να επανεξετάσουν τη βασική τους δραστηριότητα και τα τεχνολογικά μοντέλα για να δημιουργήσουν μια νέα βάση για την ανάπτυξη. Η πρότασή μας έρχεται μέσα από πέντε τάσεις. Πρώτη είναι το «The I in Experience», το οποίο αφορά τον επανασχεδιασμό της ψηφιακής εμπειρίας με νέα μοντέλα που ενθαρρύνουν και ενισχύουν την διαδραστικότητα, την ενεργή συμμετοχή των αποδεκτών και κατά συνέπεια την εξατομίκευση.

To «AI and Me» στόχο έχει την ενίσχυση της σχέσης και της συνεργασίας ανθρώπου και τεχνητής νοημοσύνης/μηχανών, μιας σχέσης που θα πρέπει να στηρίζεται στην εμπιστοσύνη και τη διαφάνεια. Ακολουθεί το «Το The Dilemma of Smart Things», το οποίο κάνει αναφορά στα έξυπνα προϊόντα και υπηρεσίες που βρίσκονται διαρκώς σε φάση “beta”, ήτοι διαρκούς ανάπτυξης, αλλάζοντας τη σχέση και την αντίληψη όσον αφορά την ιδιοκτησία επάνω τους και τα αναδυόμενα μοντέλα που μπορούν να αναπτυχθούν γύρω από αυτά.

Σύμφωνα με το «Robots in the Wild», η αξιοποίηση των ρομπότς επεκτείνεται πέρα από τη βιομηχανία στην καθημερινότητά μας, αλλάζοντας τα δεδομένα. Τέλος, αυτό που ονομάζουμε «Innovation DNA» κάνει αναφορά στην ανάγκη των επιχειρήσεων να βρίσκονται σε μια συνεχή αναζήτηση της καινοτομίας, αξιοποιώντας ιδέες, δεξιότητες και τεχνολογίες.

Κατερίνα Δράκου: Δεν είναι περίεργο ότι, το 84% των C-level executives πιστεύουν πως πρέπει να επενδύσουν στο ΑΙ για να επιτύχουν μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης. Όμως, οι περισσότεροι, δυσκολεύονται στο να διευρύνουν τη χρήση της σε μεγάλη κλίμακα. Το μυστικό βρίσκεται στη συνεργασία ανθρώπου και μηχανής μέσα από την κοινή κατανόηση και των δύο πλευρών. Απ’ την πλευρά του ανθρώπου, απαιτούνται σαφείς και αξιόπιστες διευκρινήσεις για τις αποφάσεις ΑΙ.

Για παράδειγμα, η TD Bank έχει εισάγει ένα εργαλείο για την επεξήγηση της συλλογιστικής στην αυτόματη έγκριση δανείων με AI. Με τον τρόπο αυτό, αυξάνεται η εμπιστοσύνη των υπαλλήλων στα νέα συστήματα ΑΙ και, παράλληλα, εξασφαλίζεται η διαφάνεια προς τους πελάτες και τις ελεγκτικές αρχές. Απ’ την πλευρά των μηχανών, απαιτείται κατανόηση των ερεθισμάτων που δέχονται, με πιο ανθρωποκεντρικό τρόπο, ώστε να διευκολυνθεί η συνεργασία.

Εκτιμάται πως στα επόμενα επτά χρόνια, η πλειοψηφία των αλληλεπιδράσεων με έξυπνα συστήματα, θα γίνεται μόνο μέσω τεχνολογιών όπως οι NLP, XR (eXtended Reality). Ήδη το Microsoft HoloLens 2 mixed reality headset, χρησιμοποιεί image recognition και machine learning για να αναγνωρίσει αντικείμενα και να κατανοήσει τι είναι. Για παράδειγμα, μπορεί να αναγνωρίσει ότι ένας καναπές δεν είναι απλά μια σειρά από pixels, αλλά κάτι που μπορείς να καθίσεις πάνω του και ότι ανήκει στο χώρο ενός σαλονιού.

Οι επιχειρήσεις που θα διευκολύνουν τη συνεργασία ανθρώπου-μηχανής σήμερα, θα μπορέσουν να αναδιαμορφώσουν κάθε πλευρά του οργανισμού τους, απ’ τον τρόπο που σχεδιάζουν τα προϊόντα, μέχρι και το πώς προσλαμβάνουν και εκπαιδεύουν τους υπαλλήλους τους, ώστε να γίνουν οι πρωτοπόροι που θα χτίσουν την επόμενη γενιά των έξυπνων επιχειρήσεων.

    Παρά τις επιτυχίες τους, οι γυναίκες εξακολουθούν να είναι λιγότερες από τους άνδρες σε κλάδους τεχνολογίας. Αυτό, πιστεύετε, έχει τις ρίζες του σε προκαταλήψεις που ίσως ακόμη υπάρχουν, ή είναι επόμενο της έμφυτης τάσης των γυναικών προς ανθρωπιστικούς και κοινωνικούς τομείς; Μήπως η απάντηση στο ζητούμενο για περισσότερο ανθρώπινη και με μεγαλύτερη φαντασία χρήση της τεχνολογίας είναι γένους θηλυκού;

Μ.Β.: Οι προκαταλήψεις, τα στερεότυπα και οι αθέατες αλλά ισχυρές εταιρικές παραδόσεις -απόρροια του τρόπου που μεγαλώνουμε αλλά και του εκπαιδευτικού μας συστήματος- αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες και εμποδίζουν σε μεγάλο βαθμό, τόσο την ενασχόληση της γυναίκας στον τομέα της τεχνολογίας, όσο και την επαγγελματική της εξέλιξη. Οφείλουμε να εκπαιδεύσουμε και να δείξουμε στη νέα γενιά ότι το φύλο δεν δύναται και δεν πρέπει να αποτελεί τροχοπέδη στις επιλογές και στο μέλλον κανενός.

Πιστεύω ότι οι τεχνολογικοί κλάδοι απαιτούν διαφορετικές ικανότητες, με ισότιμη συμβολή όλων των μελών της κοινωνίας, ανεξαρτήτως φύλου. Είναι γεγονός πως η διαφορετικότητα είναι κινητήριος μοχλός της καινοτομίας σε μια εταιρεία και κεντρικός παράγοντας εταιρικής επιτυχίας και ανάπτυξης. Οι γυναίκες, με την υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη, τη δημιουργικότητα, τις επικοινωνιακές ικανότητες που μας χαρακτηρίζουν, μπορούμε να συμβάλουμε στην ανάπτυξη της τεχνολογίας προς νέες κατευθύνσεις.

Η Accenture στηρίζει την διαφορετικότητα και την ισότητα, σε όλα τα επίπεδα, καθώς μόνο έτσι είναι δυνατόν να ξεκλειδώσουμε τη δημιουργικότητα και τη δυναμική που συνεπάγονται. Μιλώντας με συγκεκριμένα παραδείγματα, αξίζει να αναφέρω την πρωτοβουλία «Get Trained, Get Hired!» που ξεκινήσαμε πριν 3 χρόνια ως ελληνικό γραφείο και η οποία βραβεύτηκε πρόσφατα στα Hellenic Responsible Business Awards.

Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η ταχύρρυθμη εκπαίδευση ατόμων -και δει γυναικών- με υπόβαθρο θετικών επιστημών σε σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού, βάσει των αναγκών της αγοράς, προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα για άμεση απορρόφησή τους. Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. στους 12 κύκλους του προγράμματος μέχρι στιγμής έχουν λάβει μέρος 105 άτομα, από τα οποία 90 έχουν προσληφθεί, τα μισά σχεδόν εκ των οποίων είναι γυναίκες!

Κ.Δ.: Έχουν διεξαχθεί πάρα πολλές έρευνες παγκοσμίως για τη σημασία της διαφορετικότητας στο χώρο των επιχειρήσεων και τον οικονομικό αντίκτυπό της στα έσοδα των εταιρειών. Ενώ οι αριθμοί τείνουν βελτιούμενοι κάθε χρόνο υπέρ της παρουσίας των γυναικών στο χώρο της τεχνολογίας, μπορούν ακόμη να γίνουν πολλά βήματα. Στην κατεύθυνση αυτή, θετικά συμβάλλει το παράδειγμα πολλών εταιρειών να δημιουργήσουν μια κουλτούρα ισότητας.

Στην Accenture, η ισότητα και η αποδοχή της διαφορετικότητας ήταν πάντα στο DNA μας. Το 44% του προσωπικού μας παγκοσμίως είναι γυναίκες, με στόχο το 2025 να είμαστε 50/50. Το 30% των ηγετικών θέσεων της εταιρείας καλύπτονται από γυναίκες. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι η κοινή μισθολογική αντιμετώπιση και η αξιοκρατία σε θέματα ευκαιριών και προαγωγών, ήταν πάντα δεδομένη για εμάς. Η μητρότητα, όχι μόνο δεν αποτελεί τροχοπέδη αλλά υποστηρίζεται, με ευελιξία στο ωράριο και δυνατότητα εργασίας από το σπίτι.

Όλοι οι άνθρωποι, όταν αισθάνονται σεβασμό, ισότητα, εκτίμηση και υποστήριξη στον εργασιακό τους χώρο, θα συνεχίσουν να εξελίσσονται στον τομέα τους, επιτυγχάνοντας την ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. Στην Accenture πιστεύουμε πως αυτό ακριβώς το υγιές περιβάλλον είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για όλους τους ανθρώπους μας, ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, σεξουαλικής προτίμησης, εθνικότητας, κτλ.

    Πρόσφατα ανακοινώθηκε η επέκτασή σας με φυσική παρουσία στη Θεσσαλονίκη. Τι σηματοδοτεί για την Accenture η κίνηση αυτή;

Κ.Δ.: Ως εταιρεία τεχνολογίας, ήταν πάντα προτεραιότητά μας η προσέλκυση νέων ανθρώπων με γνώσεις, διάθεση, πάθος και αυθεντικό ενδιαφέρον για τις τεχνολογικές εξελίξεις. Ενώ η πλειοψηφία των πελατών μας, που είναι μεγάλες επιχειρήσεις, δραστηριοποιείται στην Αθήνα, θεωρήσαμε πως το ταλέντο δε βρίσκεται μόνο στην πρωτεύουσα. Για το σκοπό αυτό, προχωρήσαμε στην ίδρυση γραφείου και στη Θεσσαλονίκη, την οποία θεωρούμε έναν σημαντικό κόμβο καινοτομίας με ισχυρή δυναμική για την ευρύτερη περιοχή της Β. Ελλάδας, όπου υπάρχει μια σειρά από εξαιρετικά πανεπιστήμια.

Από εκεί αποφοιτούν χιλιάδες νέοι, που θα ήθελαν να εργαστούν στον κλάδο της τεχνολογίας, χωρίς ωστόσο να αποχωριστούν την ιδιαίτερη πατρίδα τους. Είναι μεγάλη μας χαρά να είμαστε κοντά σ’ αυτή την πηγή ιδεών και ταλέντου, δίνοντας ευκαιρίες απασχόλησης και ανέλιξης σε έναν παγκόσμιο, δυναμικό και κοινωνικά υπεύθυνο οργανισμό, όπως η Accenture. Η αλήθεια είναι πως μέσα σε λίγες μόνο μέρες, το ενδιαφέρον ήταν τεράστιο και πιστεύουμε ότι πολύ σύντομα το γραφείο μας στη Θεσσαλονίκη θα ανταγωνίζεται επάξια σε δεξιότητες και επιτυχίες το γραφείο της Αθήνας.

Technology Vision 2020
WE, THE POST-DIGITAL PEOPLE
Can your enterprise survive the tech-clash?

Η φετινή έκδοση σηματοδοτεί την 20 επέτειο της έκδοσης Accenture Technology Vision, γεγονός το οποίο υπογραμμίζει την αδιάκοπη προσπάθεια της Accenture να βοηθά τους συνεργάτες της να κατανοούν το υπό διαμόρφωση τεχνολογικό μέλλον. Αυτό γίνεται με την αποτίμηση της τεχνολογικής πραγματικότητας, των τάσεων και την παρουσίαση δεδομένων που μπορούν να κινητοποιήσουν τις επιχειρήσεις αλλά και ευρύτερα την κοινωνία.

Το συμπέρασμα της μελέτης Accenture Technology Vision 2020 μπορεί να συνοψιστεί στην ανάγκη των οργανισμών να εστιάσουν στην αξία (value) και στις αξίες (values). To μήνυμα είναι σαφές: «Εμείς, οι άνθρωποι, δεν θέλουμε απλά περισσότερη τεχνολογία στα προϊόντα και τις υπηρεσίες. Χρειαζόμαστε μια πιο ανθρωποκεντρική τεχνολογία». Η τεχνολογία είναι ο καταλύτης που μπορεί να οδηγεί τις εξελίξεις.

Οι εταιρείες οφείλουν να ενσωματώσουν στην κουλτούρα τους την κοινή επιτυχία, να καλέσουν σε συνεργασία τους πελάτες, τους εργαζομένους, τους συνεργάτες, τις κυβερνήσεις και τον κόσμο για τη δημιουργία αμοιβαία επωφελών ευκαιριών ανάπτυξης. Η υιοθέτηση αυτής της κουλτούρας είναι το μυστικό επιτυχίας των επιχειρήσεων, σύμφωνα με την Accenture.

netweek (T. 433)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778